HighUpLow

• 5,7 MB
  • 28 lis 22 15:28
cover

Paradoks. Dziewięć największych zagadek fizyki

W nauce istnieje wiele idei, które na pierwszy rzut oka zdają się przeczyć zdrowemu rozsądkowi. Nazywamy je zazwyczaj paradoksami. Rozwiązanie niektórych z nich stanowiło prawdziwe wyzwanie, a niekiedy zwiastowało narodziny przełomowych teorii.
W swojej książce profesor Jim Al-Khalili skupia się na problemach związanych z naturą czasu, przestrzeni i właściwościami Wszechświata, które na pierwszy rzut oka wydawały się absurdalne, jednak wystarczyło spojrzeć na nie pod odpowiednim kątem, by przekonać się, że nie tylko nie zawierają żadnej sprzeczności, ale kryją także głęboką prawdę o naszej rzeczywistości. Przedstawione w książce w przystępny i niepozbawiony poczucia humoru sposób paradoksy nauki dostarczają czytelnikom nie tylko rzetelnej wiedzy, ale także – a może przede wszystkim – wyśmienitej rozrywki intelektualnej.

• 4,6 MB
  • 28 lis 22 15:27

J. Richard Gott

Kosmiczna pajęczyna

Tajemnicza struktura wszechświata

J. Richard Gott był jednym z pierwszych kosmologów, którzy sugerowali, że Wszechświat przypomina strukturą gąbkę, złożoną z gromad galaktyk, połączonych za pomocą galaktycznych włókien – łańcuchów galaktyk o długości miliardów lat świetlnych. Analogicznie, puste obszary są połączone tunelami o niskiej gęstości materii. W swojej książce uczony zdaje relację z odkryć, które doprowadziły nas do zrozumienia, jak wygląda Wszechświat w największej skali.
"Kosmiczna pajęczyna" to opowieść o tym, jak nieoczekiwane powiązania mogą prowadzić do nowych pomysłów i o tym, jak symulacje komputerowe w połączeniu z szeroko zakrojonymi teleskopowymi przeglądami nieba zmieniły nasze rozumienie Wszechświata, w którym mieszkamy.

• 5,7 MB
  • 9 paź 22 12:03

John D. Barrow

Początek wszechświata

Jak, dlaczego i kiedy powstał wszechświat? Czym jest początkowa osobliwość?
John Barrow, światowej sławy kosmolog i popularyzator nauki, zabiera nas w podróż do początków czasu, do świata temperatur i gęstości tak olbrzymich, że nie da się ich odtworzyć w warunkach laboratoryjnych. Wprowadza nas w spekulatywne teorie na temat natury czasu i wszechświata inflacyjnego. Wyjaśnia zagadnienie tuneli czasoprzestrzennych i udowadnia, że mogą nam one pomóc w odkryciu zagadki naszego istnienia.
Początek wszechświata omawia najbardziej zaawansowane idee i spekulacje naukowe, jej lektury nie pożałuje ani początkujący, ani doświadczony poszukiwacz historii i sensu wszechświata.

• 1,8 MB
  • 9 paź 22 11:55

Neil deGrasse Tyson

Kosmiczne zachwyty

ZIP ♦ MOBI

Czy można badać kosmos zwykłym kijem? Jaki kolor ma wszechświat?
Czy stojąc na szczycie Mount Everestu, jesteśmy najdalej od środka Ziemi? Dlaczego wydostanie się z wnętrza Słońca zajmuje światłu aż 5000 lat?
Czy w pasie asteroid faktycznie tak łatwo zaliczyć pozaziemską stłuczkę?

Na te i wiele innych rozpalających wyobraźnię kosmicznych pytań odpowiada w swojej książce słynny amerykański astrofizyk i znakomity popularyzator nauki Neil deGrasse Tyson.

• 2,0 MB
  • 9 paź 22 11:55

Neil deGrasse Tyson

Kosmiczne rozterki

ZIP ♦ MOBI

W Kosmicznych rozterkach Neil deGrasse Tyson porusza mnóstwo kosmicznych tematów: tych znanych z pierwszych stron gazet i tych mniej popularnych, a nie mniej – a może nawet bardziej – ciekawych.
Czarne dziury, promieniowanie gwiazd, woda w przestrzeni kosmicznej, chaos w Układzie Słonecznym, kwazary jako silniki galaktyk – to tylko niektóre z nich. Jak możemy uniknąć zderzenia z asteroidą?
Jak może wyglądać kosmiczny koniec naszego świata? Dlaczego śmierć w czarnej dziurze jest najbardziej spektakularna? Oto próbka kosmicznych rozterek, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć w nowej książce Neila.

• 5,3 MB
  • 9 paź 22 11:54

Kitty Ferguson

Jak zmierzyć wszechświat

ZIP ♦ MOBI, PDF

Ta fascynująca opowieść ukazuje dzieje naukowej dociekliwości i pomysłowości w określaniu rozmiarów wszechświata - od bibliotekarza w starożytnej Aleksandrii, który wyliczył obwód Ziemi, przez Newtona, który oszacował odległość do najbliższych gwiazd, po najnowsze teorie opisujące granice obserwowalnego wszechświata.

• 13,4 MB
  • 29 lip 22 19:00

Sean Carroll

Stąd do wieczności i z powrotem

Poszukiwanie ostatecznej teorii czasu

ZIP ♦ MOBI, PDF

Sean Caroll, jeden z wiodących fizyków teoretyków, wyjaśnia działanie naszego wszechświata w oparciu o najbardziej tajemniczą własność czasu – fakt, że posiada on kierunek. Proste złamanie symetrii prowadzi do zrozumienia głębokich tajemnic naszego i innych wszechświatów. Strzałka czasu, skierowana od przeszłości ku przyszłości, zawdzięcza istnienie warunkom jakie panowały przed Wielkim Wybuchem – erze, o której nie marzył nawet sam Einstein. Carrol sugeruje, że nasz Wszechświat jest częścią wielkiej rodziny wszechświatów, w których wielu naszych krewniaków doświadcza strzałki czasu skierowanej w przeciwnym kierunku.
„Stąd do Wieczności i z powrotem” wiedzie nas na sam skraj poznania współczesnej fizyki teoretycznej, aby pokazać jak warunki panujące przed Wielkim Wybuchem wyjaśniają upływ czasu odczuwany przez nas w życiu codziennym.

• 1,6 MB
  • 29 lip 22 19:00

John Gribbin

Kubity i kot Schrödingera

Od maszyny Turinga do komputerów kwantowych

ZIP ♦ MOBI

Komputery kwantowe to jeden z najbardziej gorących tematów początku XXI wieku. Nie tylko dlatego, że cząstki znajdujące się – podobnie jak słynny kot Schrödingera – w superpozycji stanów stanowią źródło nieporównywalnie większej mocy obliczeniowej niż ta, którą dysponują klasyczne komputery. Przede wszystkim, już sama idea kwantowego komputera wiele wnosi do toczącej się od blisko stulecia dyskusji o naturze naszej rzeczywistości. Nie bez powodu jeden z najsłynniejszych współczesnych fizyków, David Deutsch, w swojej argumentacji, dotyczącej wszechświatów równoległych, odwołuje się właśnie do kwantowej maszyny.
Jak działają komputery kwantowe? Co łączy je z koncepcją nieskończonego Multiświata Davida Deutscha? Czy wkrótce czeka nas technologiczna rewolucja na niespotykaną dotąd skalę? W książce „Kubity i kot Schrödingera” John Gribbin odpowiada na te pytania z właściwą sobie lekkością pióra, błyskotliwością i pasją.

• 3,8 MB
  • 19 kwi 22 16:37

Lawrence M. Krauss

Wszechświat z niczego

Dlaczego istnieje raczej coś niż nic

ZIP ♦ MOBI, PDF

Odważna i kontrowersyjna książka Lawrence’a M. Kraussa stanowi dla czytelników zainteresowanych fizyką i kosmologią takie samo wyzwanie, jakim dla zainteresowanych biologią były książki Richarda Dawkinsa. Zbieżność tę podkreśla wyraźnie posłowie, w którym autor „Samolubnego genu” stwierdza, że „Wszechświat z niczego” to w dziedzinie kosmologii ekwiwalent śmiertelnego ciosu, jakim dla supernaturalizmu w biologii było „O powstawaniu gatunków” Darwina. „Tytuł wyraża dokładnie to, co jest napisane. A to, co jest napisane, jest druzgocące” – pisze Dawkins.
Jednak „Wszechświat z niczego” to nie tylko wspaniała polemika, ale przede wszystkim potężna dawka wiedzy na temat przyszłości naszego Wszechświata, opartej na najnowszych osiągnięciach fizyki, z odkryciem pola Higgsa na pierwszym miejscu, i przekazywanej w sposób prosty, niebanalny i z dużą dawką humoru.

• 6,4 MB
  • 19 kwi 22 16:36

Priyamvada Natarajan

Mapy kosmosu

Przełomowe idee naukowe, dzięki którym odkryliśmy Wszechświat

ZIP ♦ MOBI, PDF

Kosmos, uważany jeszcze niedawno za niezmienną przestrzeń wypełnioną zwykłą materią, jest obecnie Wszechświatem ukształtowanym przez ciemną materię i rozszerzającym się z coraz większą prędkością za sprawą ciemnej energii. Priyamvada Natarajan, nasza przewodniczka po tych ideach, jest naukowcem aktywnie uczestniczącym w przełomowych badaniach, jako astrofizyk tworząc mapy niewidzialnej materii we Wszechświecie. W swojej książce nie tylko wyjaśnia podstawy naukowe tych ważnych pojęć, ale pomaga nam również zrozumieć, jak przebiega proces tworzenia i weryfikacji przełomowych teorii naukowych.

• 3,1 MB
  • 19 kwi 22 16:36

Chad Orzel

Śniadanie z Einsteinem

Zdumiewające zjawiska kwantowe wokół nas

ZIP ♦ MOBI, PDF

Kot Schrödingera, który jest jednocześnie żywy i martwy, splątanie kwantowe, nazwane przez Einsteina upiornym działaniem na odległość, Bóg grający w kości z Wszechświatem - czy te obrazowe porównania opisują jedynie egzotyczną rzeczywistość kwantową, z którą mogą obcować wyłącznie fizycy?
Nic podobnego!
Działanie mechaniki kwantowej możemy obserwować w naszym otoczeniu, ponieważ cały otaczający nas świat jest przesiąknięty dziwnymi i abstrakcyjnymi zjawiskami kwantowymi. Nawet najzwyczajniejsze w świecie czynności, takie jak przygotowanie śniadania czy pisanie na komputerze, są z gruntu kwantowe!
Procesy chemiczne związane z rozchodzeniem się aromatu porannej kawy albo fakt, że parówki nie przelatują przez stół, lecz pozostają na nim wraz z talerzem, można wyjaśnić tylko przez niezwykłe własności statystyczne kwantowych spinów. Nie można pojąć działania układów półprzewodnikowych w komputerach bez zrozumienia zjawiska kwantowej superpozycji - podobnej do tej, z jaką mamy do czynienia w przypadku nieszczęsnego kota-zombie wymyślonego przez Schrödingera.

• 2,7 MB
  • 8 sty 22 18:35

Robert M. Hazen

Historia Ziemi

Od gwiezdnego pyłu do żyjącej planety

ZIP ♦ MOBI, PDF

Z wyobraźnią astrobiologa, perspektywą historyka i pasją, Hazen tłumaczy, jak zmiany na poziomie atomowym przekładają się na dramatyczne przeobrażenia Ziemi przez przeszło 4,5 miliarda lat jej istnienia. Przywołuje ekscytujące nowe odkrycia, by przedstawić w bogatych szczegółach kolejne przekształcenia naszej planety, od jej szybkiej rotacji w niemowlęctwie, kiedy Słońce wschodziło co pięć godzin, a Księżyc wypełniał 250 razy więcej nieba niż teraz, do skąpanej w morzu młodości, zanim powstały pierwsze kontynenty; od Wielkiego Utlenienia, które spowodowało, że Ziemia stała się czerwona, do działalności wulkanicznej, która zmieniła Ziemię i mogła być prawdziwym zabójcą dinozaurów. Dzięki teorii Hazena o koewolucji dowiadujemy się, w jaki sposób reakcje pomiędzy organicznymi cząsteczkami i kryształami skalnymi mogły przyczynić się do powstania pierwszych organizmów na Ziemi, które z kolei są odpowiedzialne za istnienie większości minerałów na naszej planecie, tysięcy różnych rodzajów kryształów, które nie mogłyby zaistnieć w świecie pozbawionym życia.

• 23,3 MB
  • 8 sty 22 18:35

John i Mary Gribbin

Podróż do granic wszechświata

Przewodnik astronomiczny Królewskiego Obserwatorium w Greenwich

ZIP ♦ MOBI, PDF

Królewskie Obserwatorium w Greenwich to miejsce wyznaczenia czasu uniwersalnego i południka zerowego. Jest jednym z najważniejszych historycznych ośrodków badawczych w dziejach ludzkości. Od chwili ufundowania przez króla Karola II w 1675 odgrywało istotną rolę w stawianiu pytań dotyczących czasu, przestrzeni i wszechświata oraz w udzielaniu odpowiedzi na nie.
Bogato ilustrowany przewodnik Johna i Mary Gribbinów „Podróż do granic Wszechświata” wydany pod egidą Królewskiego Obserwatorium w Greenwich wyznacza standardy dla innych tego rodzaju publikacji zarówno pod względem treści, jak i sposobu jej prezentacji. To rzetelne i szczegółowe kompendium, opisujące w sposób zrozumiały kwestie najbardziej podstawowe, jak i wysoce skomplikowane, obejmujące tak Układ Słoneczny, jak i najdalsze znane rejony Wszechświata, jego powstanie, ewolucję znajdujących się w nim obiektów oraz teorie, dotyczące jego przyszłości.

• 4,8 MB
  • 8 sty 22 18:33

Kwanty

Przewodnik dla zdezorientowanych

ZIP ♦ MOBI, PDF

Książka o próbach zrozumienia, co mechanika kwantowa mówi nam o naturze rzeczywistości.
Mechanika kwantowa jest piękną, precyzyjną i logiczną konstrukcją matematyczną, doskonale opisująca Naturę. Z tym że właściwie nikt nie wie, jak należy ją rozumieć. Próbując pojąć świat kwantów, wkraczamy na niezwykłe terytorium, gdzie do objaśnienia poczynionych obserwacji możemy, jak się wydaje, dowolnie wybierać jedną z szeregu możliwych interpretacji, z których każda jest zdumiewająco niesamowita. Jakim cudem teoria naukowa może pozostawać tak niejasna, trudna do zrozumienia?
Profesor Jim Al-Khalili przyznaje, że spędził wiele czasu na rozmyślaniach na temat mechaniki kwantowej, zarówno z punktu widzenia profesjonalisty i aktywnego badacza, jak też z pozycji człowieka żywo zainteresowanego głębszym znaczeniem teorii. Jednak wciąż – po dwudziestu latach pracy – nie udało mu się z nią dojść do ładu. W swojej najnowszej książce „Kwanty” opowiada o próbach zrozumienia, co mechanika kwantowa mówi nam o prawdziwej naturze rzeczywistości, i zabiera czytelników w podróż przez fizykę cząstek elementarnych i teorie dotyczące wyższych wymiarów przestrzeni, a nawet jeszcze dalej.

• 4,8 MB
  • 8 sty 22 18:33

Johnjoe McFadden

Życie na krawędzi

Era kwantowej biologii

ZIP ♦ MOBI, PDF

Nasza wiedza o świecie istot żywych przeżywa okres rewolucyjnych zmian. W rzeczywistość opisywaną dotychczas przez biologię zaczyna wkraczać mechanika kwantowa. Okazuje się, że tak niecodzienne zjawiska, jak koherencja, superpozycja, tunelowanie i splątanie, mają fundamentalne znaczenie nie tylko na poziomie kwantowym, lecz kształtują też mechanizmy rządzące życiem. Dziś wiemy już, że są istotne dla fotosyntezy, DNA, oraz że wpływają na mutacje genów i pomagają nawigować ptakom w czasie ich migracji, jednak to z całą pewnością dopiero początek odkryć.
W książce „Życie na krawędzi” Jim Al-Khalili i Johnjoe McFadden w sposób prosty i jednocześnie fascynujący przedstawiają najnowsze osiągnięcia, kształtujące naszą wiedzę o świecie istot żywych, dowodząc, że życie łączy klasyczny świat obiektów makroskopowych z dziwnym i osobliwym światem mechaniki kwantowej.

• 1,0 MB
  • 4 gru 21 21:50

Michio Kaku

Kosmos Einsteina

Jak wizja wielkiego fizyka zmieniła nasze rozumienie czasu i przestrzeni

ZIP ♦ PDF

Michio Kaku, odkrywca i fizyk, w „Kosmosie Einsteina” snuje opowieść, w której splata biografię uczonego z jego dziełem, ukazując Wszechświat takim, jakim widział go Einstein, i pozwalając nam na jedyne w swoim rodzaju wniknięcie w sposób myślenia Einsteina. Chociaż teorie Einsteina miały niezwykle rozległe implikacje, on sam myślał właściwie w kategoriach prostych fizycznych obrazów – pędzących pociągów, spadających wind, rakiet, zegarów w ruchu. I rzeczywiście, z dwóch takich obrazów wyłoniła się teoria względności, która wstrząsnęła posadami świata. Einstein pozostaje największym i najbardziej uwielbianym uczonym wszech czasów, ale jego praca i jego dziedzictwo nie zawsze są rozumiane. „Kosmos Einsteina” jest wspaniałą nowatorską drogą do poznania idei i życia Einsteina.

• 1,3 MB
  • 21 lis 21 18:03
- ups usterka -

W swojej książce John D. Barrow na przełomie stuleci dokonuje swoistego remanentu osiągnięć nauki, wciągając czytelnika w fascynujące rozważania o kresie jej możliwości. Przedstawia granice postawione ludzkiej zdolności odkrywania, rozpatruje możliwości przekraczania tych granic i porównuje, jak spełniły się podobne przepowiednie głoszone przez środowiska naukowe pod koniec dziewiętnastego wieku. Autor korzysta z wielkiej liczby unikatowych źródeł. Uzupełnieniem są starannie dobrane ilustracje, które w interesujący sposób ułatwiają czytelnikowi zrozumienie trudnych i zawiłych problemów. Autor uświadamia nam, że granice naszej wiedzy są narzucone przez względy praktyczne, koszty i czas, ale jednocześnie prowokują rozwój sposobu myślenia o Wszechświecie i są niezbędne dla dalszego postępu ludzkości. Nasza wiedza o Wszechświecie ma kres i właśnie ów kres głębiej określa charakter Wszechświata. To, czego nigdy nie poznamy, pokazuje nam więcej niż to, czego dowiedzieć się możemy.

z chomika LUBIE_TO_

• 13,5 MB
  • 21 lis 21 17:39

Stephen Hawking

Wszechświat w skorupce orzecha

RAR ♦ MOBI

Stephen Hawking jest jednym z najbardziej wpływowych myślicieli naszych czasów; słynie nie tylko ze śmialości swych koncepcji, ale również z jasności, z jaką potrafi je przedstawić. Dzięki jego fenomenalnemu bestsellerowi Krótka historia czasu czytelnicy z całego świata zapoznali się z fascynującymi koncepcjami fizyki teoretycznej. Teraz, w nowej, bogato ilustrowanej książce, Hawking opowiada o najważniejszych odkryciach teoretycznych, dokonanych od chwili opublikowania jego pierwszej książki. Wprowadza czytelników w aktualnystan badań w dziedzinie fizyki teoretycznej, w której prawda jest często dziwniejsza niż fikcja, oraz wyjaśnia w prosty sposób zasady rządzące wszechświatem. Podobnie jak wielu innych uczonych, profesor Hawking dąży do poznania świętego Graala fizyki - Teorii Wszystkiego, która decyduje o losach kosmosu. W książce Wszechświat w skorupce orzecha opowiada o swoich próbach rozwikłania tajemnic kosmosu - od supergrawitacji do supersymetrii, od teorii kwantów do teorii M, od holografii do dualności. Jego fascynująca intelektualna przygoda poleg ana próbie "połączenia ogólnej teorii względności Einsteina z ideą Feynmana wielu możliwych historii wszechświata, tak by otrzymać jednolitą teorię, opisującą wszystkie zdarzenia we wszechświecie". Wraz z Hawkingiem docieramy do frontu nauki, by sprawdzić, czy superstruny i p-brany stanowią ostateczne rozwiązanie zagadki wszechświata.
Wszechświat w skorupce orzecha jest obowiązkową lekturą dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć wszechświat, w którym żyjemy.

• 6,3 MB
  • 16 lis 21 23:18

James Gleick

Chaos

Narodziny nowej nauki

RAR ♦ MOBI

Błyskotliwe i przystępnie napisane wprowadzenie do teorii chaosu, jednej z najbardziej znaczących koncepcji naukowych ostatnich dekad.
Współczesne badania chaosu zaczynają się w latach sześćdziesiątych XX wieku od odkrycia, że zupełnie proste równania matematyczne mogą modelować układy w każdym calu tak gwałtowne jak wodospady. Drobne różnice wyjściowe mogą szybko przekształcić się w potężne różnice końcowe. Zjawisko to otrzymało nazwę: wrażliwość na warunki początkowe. W pogodzie na przykład manifestuje się to w zjawisku żartobliwie nazwanym efektem motyla: motyl wywołujący dziś fale powietrza w Pekinie może być przyczyną huraganu w następnym miesiącu w Nowym Jorku. Kiedy badacze chaosu zaczęli myśleć o genealogii swej nowej nauki, znaleźli wiele intelektualnych śladów z przeszłości. Ale jedno było jasne: dla fizyków i matematyków prowadzących tę rewolucję w myśleniu punktem wyjścia był efekt motyla.
Książka Jamesa Gleicka opisuje narodziny tej nowej nauki, która widzi porządek tam, gdzie dotychczas obserwowano tylko przypadek, nieład i nieprzewidywalność, czyli chaos. Jak mówi Douglas Hofstadter, "Okazuje się, że tajemniczy typ chaosu czai się tuż za fasadą porządku - i co więcej, głęboko wewnątrz chaosu czai się jeszcze bardziej tajemniczy typ porządku".

• 3.0
  • 5,3 MB
  • 16 lis 21 23:18

Brian Greene

Piękno wszechświata

Superstruny, ukryte wymiary i poszukiwanie teorii ostatecznej

RAR ♦ PDF

W tej znakomicie napisanej i przystępnej książce Brian Greene, profesor matematyki i fizyki na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku, jeden z wiodących teoretyków strun, przedstawia niezwykłą wizję: wszelkie zdarzenia we Wszechświecie mają źródło w drgających maleńkich pętlach energii, które tworzą podstawy materii. Pokazuje też, że w próbach posłużenia się teorią strun do znalezienia odpowiedzi na najistotniejsze pytania wszech czasów fizycy wykorzystują takie emocjonujące i rewolucyjne koncepcje, jak nowe wymiary ukryte w strukturze przestrzeni, czarne dziury przekształcające się w cząstki elementarne, rozdarcia w kontinuum czasoprzestrzenego czy nieskończona sieć wszechświatów.
"Piękno Wszechświata" kompetentnie i z wdziękiem wprowadza nas w te odkrycia i nie wyjaśnione jeszcze tajemnice oraz przedstawia uniesienia i frustracje tych, którzy nieustępliwie badają ostateczną naturę przestrzeni, czasu i materii.

• 1,6 MB
  • 23 wrz 21 17:33

Christophe Galfard

Wszechświat w twojej dłoni

♦ MOBI

Gdy wieczorami patrzysz w niebo, widzisz tylko tajemniczą i niepokojącą przestrzeń. Granatowa otchłań przetykana mrugającymi gwiazdami stanowi zagadkę, nad którą pewnie się zastanawiasz. Jednak naukowy język, którym zwykle opisuje się Wszechświat, sprawia, że zamiast zgłębiać teorię Wielkiego Wybuchu, czujesz, że zaraz wybuchnie ci głowa. Właśnie dlatego musisz przeczytać tę książkę. Christophe Galfard, uczeń samego Stephena Hawkinga, zabierze cię na niezwykłą wyprawę 10 milionów lat świetlnych od Ziemi, pokaże powierzchnię gasnącej gwiazdy lub zmniejszy cię do rozmiarów atomu. Dzięki sile wyobraźni, bez trudnych definicji i skomplikowanych obliczeń odkryjesz prawdziwe piękno Wszechświata.
Międzynarodowy bestseller. Nr 1 w Szwecji i Hiszpanii.

• Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    2
  • obrazy
  • pliki wideo
  • pliki muzyczne

21 plików

Daniuleski_2

Daniuleski_2 napisano 26.03.2023 10:50

zgłoś do usunięcia
Witam I zapraszam do siebie po mega bazę mega tytułów filmowych najczęściej usuwanych na chomiku. Hasło 123456. Pozdrawiam ! 😀
constantine44

constantine44 napisano 5.08.2023 20:00

zgłoś do usunięcia
obrazek Zapraszam po całą masę ciekawych plików.Własny upload,cały czas coś dodaję nowego.Filmy i bajki_3D,efektowne filmiki_3D,filmy XXX,teledyski,kabarety,muzyka mp3.Zapraszam do pobierania i chomikowania.Pozdrawiam.

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.