dialog małżeński_1.mp3
-
❃ Piekary Śląskie,rok 1936 -
01. Miłość Szmaragd i Krokodyl [1984] -
02. Klejnot Nilu [1985] -
2003 - Worship God -
aaa PAN SAMOCHODZIK -
Alf ,sezon 1,2,3,4 -
Antyczny świat prof.Krawczuka -
Bajki Rosyjskie -
bazylika Santa Maria Maggiore, Rzym, 1296 -
Biblijna lekcja religii -
Cywilizacja IV -
DETEKTYW W SUTANNIE SEZON 1 -
DETEKTYW W SUTANNIE SEZON 2 -
DETEKTYW W SUTANNIE SEZON 3 -
Dookoła Wojtek Polska 1 -
Dookoła Wojtek Polska 2 -
Dzieci z Bullerbyn -
Ewangelia wg św. Jana -
Filmy sportowe -
Football's Greatest -
GAROU-SEUL -
Heidi -
Historia Mistrzostw europy -
Historie Biblijne(1) -
Kanony z Taize -
Kopciuszek -
Lokomotywa - Julian Tuwim -
Lumiere -
Manchester United -
masza i niedźwiedź po polsku -
mp3 -
Mr. Bean -
Naprotechnologia_film -
ODC 1-10 -
Odcinki 11-20 -
Odcinki 21-30 -
Pawel z Tarsu. Pojednanie swiatow -
POLSKIE PRZEBOJE LAT 80 -
religijne -
Sezon 1(1) -
Sound'n'Grace -
Sport -
Sprawa Jacka Taylora - 2011 -
Stanisław Jachowicz -
Szatan z 7 klasy 1960 -
Świat z lotu ptaka -
Wideo - różne ciekawe -
Wolna Grupa Bukowina -
Ziarno -
Życie_ludzkie
Dialog małżeński, czyli obowiązek zasiadania
Jest to jedna z praktyk, jaką realizują małżonkowie i rodziny zaangażowane w międzynarodowym ruchu małżeństw katolickich Eąuipes Notre Damę i w polskich wspólnotach rodzinnych Ruchu Światło-Życie (wspólnoty te przybrały nazwę Ruch Domowy Kościół). Dobrze przeprowadzony dialog małżeński czyni prawdziwe cuda, zarówno wśród małżeństw z zagranicy, jak i polskich, owocując rodzinnym pokojem, zgodą, tolerancją i wyrozumiałością.
Przede wszystkim trzeba zrozumieć, że dialog małżeński, czyli obowiązek zasiadania to nie ćwiczenie, ale akt religijny, którego owoce zawdzięczamy działaniu Bożemu, w którym pokładamy nadzieję, i na które powinniśmy się otworzyć. Źródłem inspiracji dla tej praktyki jest ewangelia wg św. Łukasza, gdzie dwa razy wspomniana jest sytuacja, w której przed rozpoczęciem działania trzeba usiąść i zastanowić się. "Bo któż z was, chcąc zbudować wieżę, nie usiądzie wpierw i nie oblicza wydatków, czy ma na wykończenie?" (Łk 14, 28). "Albo który król, mając wyruszyć, aby stoczyć bitwę z drugim królem, nie usiądzie wpierw i nie rozważy, czy w dziesięć tysięcy może stawić czoło temu, który z dwudziestu tysiącami nadciąga przeciw niemu?" (Łk 14, 31).