-
0 -
2 -
2 -
1
22 plików
18,29 GB
Gra toczy się w realiach wykreowanego na potrzeby papierowego oryginału uniwersum Forgotten Realms, a konkretnie w okolicach tytułowego miasta Neverwinter. Akcja rozpoczyna się sto lat po tym, jak magiczna plaga kompletnie przeobraziła cały kontynent. Po dawnych imperiach pozostały tylko wspomnienia, większość miast legła w gruzach, a ich ruiny objęły we władanie hordy monstrów różnego rodzaju. Jedną z niewielu ocalałych metropolii było Neverwinter, które kataklizm przetrwało prawie bez szwanku. Spokój mieszkańców trwał 75 lat, aż do dnia erupcji pobliskiego wulkanu. Wydarzenie to zdewastowało całe miasto, a w jednej z jego dzielnic ziemia pękła, tworząc szczelinę, z której zaczęły wypełzać mroczne istoty. Co gorsza, wykorzystując całe zamieszanie, za mury przekradły się również bardziej pospolite maszkary pokroju koboldów. W momencie rozpoczęcia gry sytuacja w Neverwinter uległa już częściowemu uspokojeniu, dzięki interwencji Lorda Neverember z Waterdeep. Przybył on do metropolii z licznymi oddziałami, zaprowadził w części dzielnic porządek, a następnie mianował się Lordem Protektorem miasta. Teraz wzywa wszystkich poszukiwaczy przygód i bohaterów, aby pomogli mu odbudować dawną świetność Neverwinter, mając nadzieję, że po dokonaniu tego uda mu się zdobyć koronę. Mroczne siły spiskują jednak, aby pokrzyżować jego plany.
Neverwinter nie oferuje jednego dużego wirtualnego świata i zamiast tego gra stanowi mieszankę elementów MMO i bardziej tradycyjnego sieciowego action-RPG nastawionego na kooperację. Bezpieczne rejony miasta są terenami otwartymi dla wszystkich. Znajdziemy tu m.in. siedziby gildii, sklepy i banki, a po ulicach biegają setki graczy. Natomiast same przygody są instancjonowane. Poszczególne zadania przypominają te znane z tradycyjnych tytułów RPG. Jest w nich walka, zwiedzanie rozległych lokacji, misje poboczne oraz rozbudowana fabuła. Grupy zawsze liczyć muszą po pięciu bohaterów i jeśli brakuje żywych ludzi do obsadzenia wszystkich ról, to brakujące miejsca zajmuje sztuczna inteligencja. Tworząc swoje postacie gracze wybierają spośród pięciu klas postaci (Wojownik, Czarodziej, Łotrzyk, Kleryk i Łowca) oraz klasycznych dla gatunku fantasy ras, takich jak ludzie, elfy czy krasnolody. Autorzy zadbali też o bardzo rozbudowany system kreacji wyglądu, dzięki czemu każdy może stworzyć swoje wirtualne alter ego według własnego uznania. Mechanikę walki oparto na zasadach papierowego pierwowzoru, więc kluczową rolę odgrywają statystyki i umiejętności postaci. Jednocześnie jednak do starć wprowadzono wyraźne elementy zręcznościowe, więc trochę się natrudzimy przy manewrowaniu na polu bitwy i nie znajdziemy tu opcji automatycznego ataku. Zamiast tego każdy cios i zaklęcie trzeba odpalić ręcznie, a do przeżycia wymagane jest wykonywanie szybkich uników oraz szukanie pozycji dającej taktyczną przewagę.
Dodatkową atrakcją jest obecność potężnych i jednocześnie prostych w użyciu narzędzi pozwalających z łatwością tworzyć własne przygody. Udostępnione edytory nie przypominają typowych instrumentów moderskich. Są znacznie prostsze i pełne ich wykorzystanie nie wymaga znajomości języków programistycznych. Całość opracowano bardziej jako wirtualne odzwierciedlenie roli Mistrza Gry z papierowego oryginału niż narzędzia, za pomocą których powstają obecnie produkty rozrywkowe. Jednocześnie, pomimo swojej prostoty, edytory oferują olbrzymią swobodę i pozwalają stworzyć praktycznie każdą przygodę, jaką wymyśli sobie użytkownik.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
4 plików
3,25 GB