[Hayate]Shaman_King_vol30_ch265[Kanzenban].zip
-
2024 -
antiX -
Brindilla -
CachyOS -
Czerwony Baron(1) -
DragonFly BSD -
Dystrybucje Unix -
EasyNAS -
EndeavourOS -
Evercade -
Evercade Arcade -
Evercade Console -
Evercade Evolution -
Fallout -
Games -
Genesis - Mega Drive -
Instrukcje -
Literatura na świecie -
Medaka Box -
MX Linux -
NES -
Nintendo -
Nitrux -
OpenMediaVault -
Piła tango (2005) -
Playdate -
PlayStation (PSX) -
PlayStation 2 -
PlayStation Portable -
Pop!_OS -
Retro Gamer -
Rockstor -
SEGA -
Serial Fallout (2024) -
SNES (Super NES) -
Sony -
Strachy na Lachy -
Strachy na Lachy (2003) -
Surrealistyczny -
Szpilki -
The Holy Mountain (Uncut)(1973) -
Thriller -
TrueNAS -
TrueOS -
Vanilla OS -
Void Linux -
W poszukiwaniu Graala -
Wojownicze Żółwie Ninja -
XigmaNAS -
Życie Literackie
Fabuła Króla szamanów skupia się wokół tytułowych szamanów – ludzi posiadających nadprzyrodzone zdolności. Według głównego bohatera, szaman to „osoba, która łączy ten świat z tym drugim”, a więc stanowią pomost między światem materialnym a duchowym, co samo w sobie jest bliskie duchowi szamanizmu.
Do konstrukcji świata wykorzystane zostały także inne wierzenia i religie świata. Zrównano je wszystkie ze sobą tłumacząc, iż prawdziwą ich formą jest ujęcie szamańskie. W świecie europejskim tak swobodne żonglowanie motywami religijnymi byłoby nie do przyjęcia, jednak w kulturze japońskiej wykorzystanie elementów religijnych do budowy fabuły mangi jest czymś naturalnym, a sacrum i profanum nie są od siebie oddzielone tak silnie, jak w świecie europejskim.
Szamani, aby być skutecznymi, łączą się z mieszkańcami zaświatów bądź z siłami natury. Kluczem fabuły jest zdobycie pozycji tytułowego Króla szamanów, który ma możliwość połączenia się z Królem duchów i wykorzystaniem własnej pozycji do swoich celów, które wahają się od uratowania świata, aż po jego zniszczenie.
Wyłonienie Króla szamanów odbywa się co pięćset lat w tzw. Turnieju szamanów organizowanym przez (fikcyjne) małe północnoamerykańskie plemię indiańskie – Patch. Do komunikacji z uczestnikami turnieju plemię opracowało tzw. dzwonek wyroczni (ang. Oracle Bell) – nowoczesny komunikator elektroniczny, który jest zarazem świadectwem uczestnictwa szamana w turnieju. Sposób ten został wybrany do wskazania zwycięzcy turnieju, ponieważ wg jego organizatorów (oraz samego Króla duchów) człowiek pokazuje swoje prawdziwe oblicze w sytuacjach ekstremalnych, takich jak walka.