-
295 -
6446 -
3341 -
442
12709 plików
3533,49 GB
Core 2 Quad 2.2 GHz, 3 GB RAM (4 GB dla Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 16 GB HDD, Windows XP/Vista/7
The Witcher 2: Zabójcy Królów to produkcja RPG, będąca kontynuacją wielkiego hitu opartego na podstawie twórczości polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego. Za stworzenie drugiej odsłony jednej z najważniejszych polskich gier odpowiada studio CD Projekt RED. Pierwsza część Wiedźmina zebrała ponad 100 branżowych nagród na całym świecie.
Druga odsłona Wiedźmina rozgrywa się zaraz po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. Na końcu pierwszej przygody bohater podjął zadanie króla Foltesta, na którego przeprowadzono zamach. Sprawa szybko wymyka się spod kontroli, bo na arenie pojawiają się dwaj nowi przeciwnicy: elficki szpieg Iorveth oraz tajemniczy mężczyzna znany jako Zabójca Królów. Oboje planują wymordować głowy rodzin królewskich i nieraz wejdą w drogę Geraltowi, który będzie musiał odnaleźć się w nowej, skomplikowanej intrydze.
Produkcja ponownie przenosi nas do świata stworzonego przez polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego, który postanowił spojrzeć na klimaty fantasy z nieco innej strony niż wielu innych twórców. Uniwersum Wiedźmina jest więc pełne potworów, różnorodnych ras i magicznych istot, które jednak często są nienawidzone (z wzajemnością) przez ludzi. To prowadzi do wielu poważnych konfliktów. Sam Geralt z Rivii jest mutantem polującym na potwory i obarczonym wieloma pytaniami o własne postępowanie i moralność.
Twórcy wiernie odwzorowali wiele miejsc i postaci znanych z książkowych historii, chociaż wzbogacili też uniwersum o nowe elementy. Gracze mogą zwiedzić więc miasto Flotsam i spotkać takich bohaterów jak: Triss Merigold (znaną z pierwszej części gry), Jaskier (bard i przyjaciel Geralta), Zoltan (krasnoludzki przyjaciel Wiedźmina) czy Vernon Roche (członek armii króla Foltesta). Każda z nich posiada własny charakter, co często jest prezentowane w przerywnikach filmowych, rozmowach i komentarzach. Wiele z wymienionych wyżej postaci może zostać sprzymierzeńcami i podróżować z graczem – twórcy dodali znacznie więcej pobocznych bohaterów, nad którymi jednak nadal nie mamy pełnej kontroli. Podczas walki odpowiada za nie sztuczna inteligencja.
W Wiedźminie 2 postawiono na rozbudowany system wyborów moralnych, który prowadzi do wielu zupełnie różnych zakończeń gry (łącznie 16). Sam Geralt wielokrotnie wyraża wątpliwości odnośnie swojego fachu, czyli zabijania rzadkich potworów oraz istot. Ważne jest to, że na fabułę i świat Wiedźmina 2 wpływ mają nie tylko nasze decyzje, ale chociażby to, kto jest naszym kompanem. Oprócz walki Wiedźmin ceni sobie inne „rozrywki”, jak chociażby flirtowanie z kobietami. W tej odsłonie nie otrzymujemy kart z obrazkami za „podboje”, ale nadal możemy rozwijać relacje z napotkanymi przedstawicielkami płci pięknej.
System dialogów w grze stanowi rozwinięcie elementów z pierwowzoru – często więc otrzymujemy różne opcje do wyboru, ale musimy zdecydować się na nie odpowiednio szybko. Podczas rozmów zdarza się też, że możemy wymieniać uwagi z kilkoma rozmówcami jednocześnie, np. w celu ustalenia taktyki ataku za plecami przeciwnika, zajętego rozmową z inną postacią. Niejednokrotnie otrzymujemy też w ten sposób rozmaite wybory i decydujemy o sposobach rozwiązania trudnych sytuacji.
Poważnych zmian w Wiedźminie 2 doczekał się system walki, który teraz jest znacznie bardziej otwarty i nastawiony na akcję. Gracz może więc dowolnie atakować mieczem i wykonywać uniki. Bohater został także wyposażony w możliwość wyprowadzania sekwencji ciosów i korzystania z różnych stylów walki, które teraz można dowolnie łączyć i mieszać. Same potyczki są niezwykle brutalne i krwawe. Wielu bohaterów Wiedźmina 2 może oczywiście korzystać z magii – pojawiają się zarówno czary ofensywne (jak np. piorun), jak i defensywne (np. ochrona przed strzałami).
Do powyższych nowości i dodatków, które pojawiają się w Wiedźminie 2, warto dodać takie elementy jak: system wielowarstwowego ubrania, mnóstwo broni i czarów do wyboru, wielopoziomową konstrukcję lokacji (z możliwością wspinania się po drabinach), nowe potwory i wyzwania, dziesiątki rozbudowanych zadań pobocznych, czy chociażby epickie bitwy z bossami.
Oprawa wizualna tytułu robi duże wrażenie, gdyż autorzy postawili na świetne modele postaci, bogate w detale lokacje i zapierające dech w piersiach widoki. Miasteczka zostały wzbogacone o rozmawiających przechodniów, kupców i mieszkańców, z którymi niejednokrotnie można wejść w interakcję. W celu zapewnienia pełnej imersji twórcy usunęli ekrany ładowania lokacji przy wchodzeniu do budynków. Sama gra jest przeznaczona tylko dla osób dorosłych, gdyż zawiera zarówno sceny brutalne jak i erotyczne.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB