Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

ŚWIADKOWIE JEHOWY A KWESTIA KRWI - ANALIZA TEOLOGICZNA I NAUKOWA.pdf

Download: ŚWIADKOWIE JEHOWY A KWESTIA KRWI - ANALIZA TEOLOGICZNA I NAUKOWA.pdf

2,31 MB

0.0 / 5 (0 głosów)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Teologia kontra quasi teologia,... - 16939508_1301893076572045_7943335080661115359_n.jpg
CZY W CHRZEŚCIJAŃSKICH PISMACH GRECKICH (W NOWYM TESTAME ...
CZY W CHRZEŚCIJAŃSKICH PISMACH GRECKICH (W NOWYM TESTAMENCIE) POWINNO WYSTĘPOWAĆ IMIĘ BOŻE JeHoWaH? Często ludzie zadają pytanie: dlaczego w Nowym Testamencie nie ma imienia JHWH wszędzie tam, gdzie są cytowane wersety ze Starego Testamentu, gdzie to imię występuje? Ponieważ zostało usunięte przez odstępcze chrześcijaństwo. Gdyby za dwa tysiące lat nie znaleziono współczesnych przekładów Biblii, gdzie to imię występuje, tylko na przykład Biblię Warszawską, czy nowsze wydania Biblii Tysiąclecia, to też by myślano, że to imię tam nie występowało. Nielogiczny jest wniosek tych, którzy twierdzą, że Bóg JHWH (Jahwe) zadbał o to, żeby jego imię tyle tysięcy razy występowało w Starym Testamencie, a później zatroszczył się o to, żeby go zabrakło w Nowym Testamencie. Choć wiadomo, że zachowało się ono w Księdze Objawienia. W NT imię Boże (HalleluJAH) występuje tylko w Księdze Objawienia . W innych miejscach na wzór katolickich biskupów (i nie tylko katolickich) usunięto je i zastąpiono to imię słowem Pan. Jeżeli byłoby wolą Bożą, aby Jego wzniosłe imię usunąć z cytatów ze ST zamieszczonych w NT, to przecież nie byłby tak niekonsekwentny, żeby nakazać je pozostawić w Księdze Objawienia. Ludzie świadomie czy nie wołając „Alleluja” wymawiają imię Boże. Mało tego: za każdym razem, kiedy wymawiają imię Jezus (Jehoszua) oznajmiają: JHWH (Jahwe, Jehowa) jest zbawieniem.
"Jehowa Wyrażam głęboką nadzieję, że wszyscy którzy pragną uczcić imię Boże, znajdą tu wiele materiału do wykorzystania, że będzie to pożyteczny dodatek do broszury “Imię Boże, które pozostanie na zawsze”. Bibliografia dołączona na końcu będzie pomocna w odszukaniu dalszych informacji na ten temat. New World Translation of the Holy Scriptures – With References (Rbi8, revised 1984; Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata – z Odsyłaczami, symbol NW). Comprehensive Concordance (cn 1973, do bi8-71; Wyczerpująca konkordancja). Insight on the Scriptures (it 1988; Wnikliwe badanie Pism). Watch Tower Publications Index 1930-1985 (dx30-85, 1986) oraz Skorowidz wersetów biblijnych objaśnionych w publikacjach Towarzystwa Strażnica w latach 1960-1989 (dxs60-89, 1992). Każdorazowe użycie w tekście wyrazu „imię”, „imiona” zaliczyłem do jednej z trzech grup, następnie w każdej grupie posegregowałem teksty według treści, jaką zawiera bliski kontekst hasła lub fraza towarzysząca hasłu. Treści te rozwinąłem w porządku chronologicznym i tematycznym i ująłem je w ustępy, rozpoczynające się wyrazami pisanymi DUŻYMI literami. Ustępy są często podzielone na mniejsze odcinki tekstu – akapity. Jeśli chodzi o cytaty wersetów („) oraz ich parafrazy (`´), to ich źródło jest ujęte w nawias okrągły (), jak również klamrowy {} – ten ostatni dla wskazania równoległego tekstu. Wersety mają numer według przekładu NW; nawias pochyły // oznacza numer wersetu według przekładu Biblii warszawskiej (Bw), wydanej przez Brytyjskie i Zagraniczne Towarzystwo Biblijne, Warszawa 1975 (dwa ostatnie nawiasy stosuję tylko w przytoczeniach). Nawias kwadratowy [] wskazuje wyrazy dodane w oryginale angielskim, a pochyły \\ – dodane przeze mnie. W tekście przytaczanego wersetu pisałem „imię” różnym krojem pisma i typem czcionki, ażeby odróżnić jego zastosowanie; tak samo zaznaczyłem numer wersetu. Strzałka do góry (­) wskazuje, że werset przytoczono we wcześniejszym ustępie, zaś indeks górny (1,2,3) odnosi się do kolejności hasła w danym wersecie. Krojem grubym zaznaczyłem pojawienie się frazy, która pierwszy raz towarzyszy hasłu „imię” Boże. Symbol ftn wskazuje na przypis w NW."
Imię Boże w Nowym Testamencie http://swiadkowiejehowy.com.pl/imie-boze-nowym-testamencie/ "Bibliści przyznają, że imię własne Boga wyrażone tetragramem יהוה występowało prawie 7000 razy w pierwotnym tekście Pism Hebrajskich. Wielu sądzi jednak, że nie występowało ono w pierwotnym tekście Chrześcijańskich Pism Greckich. Z tego powodu większość współczesnych przekładów Biblii nie zawiera imienia Jehowa w tzw. Nowym Testamencie . Nawet we fragmentach będących cytatami z Pism Hebrajskich (ST), w których widniał tetragram, większość tłumaczy nie używa osobistego imienia Boga, lecz słowa „Pan”. Trzeba też otwarcie powiedzieć, że obecne istniejące odpisy Biblii Greckiej (NT) imienia Bożego w formie tetragramu nie zwierają, co najwyżej jedynie w skróconej formie „Jah” w księdze Objawienia. Zatem rodzi się pytanie: na jakiej podstawie Biblia Nowego Świata (wyd. Świadków Jehowy) zamieszcza imię własne Boga – Jehowa? Pismo Święte w Przekładzie Nowego Świata w przeciwieństwie do większości innych tłumaczeń NT zdecydowało się umieścić w nim imię Boże, w sumie w 237 miejscach. Jego tłumacze podjęli taką decyzję, gdyż uznali, że istnieją uzasadnione powody, by uznać że tetragram rzeczywiście pojawiał się w oryginalnych manuskryptach greckich." Mój komentarz: CZY W CHRZEŚCIJAŃSKICH PISMACH GRECKICH (W NOWYM TESTAMENCIE) POWINNO WYSTĘPOWAĆ IMIĘ BOŻE JeHoWaH? Imię Boże w NT, a zasady logicznego myślenia: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1301893076572045&set=g.1492288274432368&type=1&theater Często ludzie zadają pytanie: dlaczego w Nowym Testamencie nie ma imienia JHWH wszędzie tam, gdzie są cytowane wersety ze Starego Testamentu, gdzie to imię występuje? Ponieważ zostało usunięte przez odstępcze chrześcijaństwo. Gdyby za dwa tysiące lat nie znaleziono współczesnych przekładów Biblii, gdzie to imię występuje, tylko na przykład Biblię Warszawską, czy nowsze wydania Biblii Tysiąclecia, to też by myślano, że to imię tam nie występowało. Nielogiczny jest wniosek tych, którzy twierdzą, że Bóg JHWH (Jahwe) zadbał o to, żeby jego imię tyle tysięcy razy występowało w Starym Testamencie, a później zatroszczył się o to, żeby go zabrakło w Nowym Testamencie. Choć wiadomo, że zachowało się ono w Księdze Objawienia. W NT imię Boże (HalleluJAH) występuje tylko w Księdze Objawienia . W innych miejscach na wzór katolickich biskupów (i nie tylko katolickich) usunięto je i zastąpiono to imię słowem Pan. Jeżeli byłoby wolą Bożą, aby Jego wzniosłe imię usunąć z cytatów ze ST zamieszczonych w NT, to przecież nie byłby tak niekonsekwentny, żeby nakazać je pozostawić w Księdze Objawienia. Ludzie świadomie czy nie wołając „Alleluja” wymawiają imię Boże. Mało tego: za każdym razem, kiedy wymawiają imię Jezus (Jehoszua) oznajmiają: JHWH (Jahwe, Jehowa) jest zbawieniem."
Teologia kontra quasi teologia,... - 17951716_1358910317536987_4140874975102022285_n.jpg
Wewnętrznie sprzeczna definicja Trójcy Świętej Czy Tr ...
Wewnętrznie sprzeczna definicja Trójcy Świętej Czy Trójca Święta jest nauką biblijną? Trójca nie jest Bogiem, o którym uczy Biblia. Nie znajdziemy w Piśmie Świętym nauki o jednym Bogu w trzech osobach, nauki o współistotności Syna z Ojcem czy nauki o równości rzekomych trzech osób Ojca, Syna i Ducha Świętego. TUTAJ jest ardes serwisu: http://blog.antytrynitarianie.pl/ Antytrynitarianie.pl: http://blog.antytrynitarianie.pl/preegzystencja-jezusa/ Trójca : http://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1101989276?q=pierworodny+wszelkiego+stworzenia&p=par#h=1 "Oto do jakich zawijasów pojęciowych muszą się uciekać wszelkiego rodzaju teologowie w celu dopasowywania prawd zawartych w Słowie Bożym do prywatnych poglądów. Proponuję się zastanowić, co tak na prawdę wynika z tego wywodu. Jest on jałowy pod względem poznawczym. Typowo dziennikarska sztuczka: długi tekst przy zerowej zawartości istotnych treści. I w dodatku naszpikowany sformułowaniami tautologicznymi w stylu: „masło maślane” Cytat zaczerpnąłem z ‚Mały słownik teologiczny’ Karl Rahener i Herbert Vorgrimler, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 1987, słowo wstępne: Ksiądz profesor Alfons Skowronek, strona 501: Na podstawie faktycznego rozwoju wiary w Trójcę Świętą i współczesnej teologii systematycznej należy stwierdzić, że Bóg w absolutnym samoudzielaniu się stworzeniu tak udzielił siebie, jako siebie, że „immanentna” (w samym Bogu istniejąca) Troistość jest troistością „ekonomiczną (zbawczą wobec ludzi). I na odwrót: Troistość postępowania Boga wobec nas jest rzeczywistością Boga, jakim jest On w sobie – Boga „trójosobowego”. Możemy zatem na podstawie naszego doświadczenia wiary, którego dostarcza nam samo Słowo Boże (Jezus-Pismo Święte) powiedzieć: Absolutne samoudzielanie się Boga światu, udzielanie się jako tajemnicy zniżającej się do nas nazywane jest w swojej absolutnej pierwotności Ojcem, jako zasady działającej w historii – Synem, jako zasady darowanej nam – Duchem Świętym. W tym odnoszącym się do nas, „jako” chodzi w rzeczy samej o samoudzielanie się Boga „w sobie” : wypowiedziana troistość jest więc troistością Boga samego w sobie. Ponieważ zaś w obu wypadkach chodzi o udzielanie się Boga, a nie o dwa różne działania, jak jest w przypadku stworzeń, mamy do czynienia wciąż z tym samym Bogiem TUTAJ jest cały artykuł: https://bioslawek.files.wordpress.com/2017/04/biblia-jest-antytrynitarna-wewnc499trznie-sprzeczna-definicja-trc3b3jcy-c59bwic499tej.pdf
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności