6.Homilia.mp3
-
--- TYLKO JEZUS -
_FALSE FLAG -
_PRAWDA O UFO -
_ZIEMIA -
▬ A.ZDROWIE -
▬ Codex Alimentarius -
► REKOLEKCJE CHARYZMATYCZNE -
▀ Illuminati - video -
▌Wezwanie do przebudzenia- -
2010 -
7darów Ducha Św -
Alison Parker -
Bill Cooper -
BOSTON -
Codex Alimentarius -
CRISIS ACTOR -
Dariusz Parfienowicz -
David Icke -
David wilcock -
Fritz Springmeier -
GDY MASZ DEPRESJE -
Invisible Empire - New World Order Defined PL -
Jak uwolnić się od złego ducha -
John Todd -
Kathy O'Brien -
Kazania mp3 -
Ken Hovind -
ks dr Boguslaw Jaworowski o okultyzmie -
ks. Mirosław Nowosielski -
Ks. Pawlukiewicz -
Ks. Piotr Natanek -
Ks. Piotr Natanek inne -
Ks. Piotr Natanek msze -
Ks. Piotr Natanek msze(1) -
ks.Piotr Natanek _ -
NASA -
POLSKA -
RedBull Stratos Felix Baumgartner -
Robert Tekiel;i - bylem okultystą -
Robert Tekieli -
RÓŻNE INNE -
SEKTY_SA_BARDZO_NIEBEZPIECZNE -
SVALI -
ŚWIADECTWA BYŁYCH SWIATKÓW JEHOWY -
ŚWIADKOWIE JEHOWY -
ŚWIAT -
Wezwanie do przebudzenia lektor HD -
Wezwanie do przebudzenia(2) -
Wezwanie do przebudzenia(360p)avi -
William Cooper - Tajemniczy Babilon
Konferencja I: "New Age - Next Age: od Junga do Coehlo. Geneza pozytywnego myślenia"
Konferencja II: "Nowa dogmatyka w humanistyce, psychologii i pedagogice - Psychologizm, Monizm/Panteizm/Holizm, Synkretyzm"
Konferencja III: " ‘Psychotechniki’ pomiędzy psychologizmem, gnozą a orientalizmem" (cz.1).
C.G. Jung i jego dziedzictwo - od wizualizacji do mandali.
Konferencja IV: "Grzechy ducha, fałszywe inicjacje? - rachunek sumienia".
Homilia
Konferencja V : "’Psychotechniki’ pomiędzy psychologizmem, gnozą a orientalizmem (cz. 2).
Steiner, Perls, Murphy, Hellinger, Dennison, Łozanow, Silva, Maharishi, Hubbard.
Podsumowanie: "Pedagogika wobec antropologii filozoficznej i teologicznej". Odpowiedzi na pytania.
Homilia
Dzisiejsza pedagogika twierdzi z emfazą, że jest coraz częściej nie redukcyjna, ale holistyczna. Co to jednak oznacza? Pedagogika połączona z edukacją zawłaszcza imperialnie formację całego człowieka. Proponuje ona tzw. holistyczny rozwój człowieka, gdzie jednak określa się swoiście wymiar duchowy człowieka, koryguje terapeutycznie jego niedoskonałości (w tym także choroby), a nawet określa sens jego życia, proponując integralny światopogląd czy całościową ideologię, często rodem z New Age czy Next Age.
Czy jest to właściwe? Jak w tym kontekście wyglądają niektóre praktyki czy techniki pedagogiczno-edukacyjne? Czy nie jest to forma inicjacji w nową duchowość czy religię? Jest to ważne pytanie, tym bardziej, że pedagogika zwana alternatywną, dotyczy dziś nie tylko dzieci i młodzieży, ale i samych nauczycieli. Podejmują oni specjalne kursy, nierzadko z motywacji finansowej, zmieniając jednak często swój obraz świata. W następstwie stają się bardziej uzdrowicielami i nauczycielami duchowymi (inicjującymi innych w określony światopogląd i kult), niż profesjonalnymi nauczycielami działającymi według jasno określonych i weryfikowalnych kryteriów naukowych, jakich wymagają uczelnie, których dyplomy otrzymali.
W czasie sesji podejmiemy i wyjaśnimy kontrowersje wobec takich koncepcji związanych z pedagogiką i edukacją jak kinezjologia edukacyjna, pedagogika waldorfska, metoda pedagogiczna Montessori, metody relaksacyjno-koncentrujące, techniki autosugestii i autohipnozy, Metoda Silvy dla dzieci, praca z wyobraźnią według C.G. Junga (mandale dla dzieci), superlearning i wiele innych.
Sesja nagrana na żywo w Centrum Duchowości Księży Jezuitów w Częstochowie.