-
84 -
19631 -
24311 -
326
45672 plików
4174,7 GB
PRODUCENT: Triumph Software
WYDAWCA: Triumph Software WYDAWCA PL: Techland DATA PREMIERY: 31 marca 2014 STRATEGICZNE fantasy, turowe, multiplayer MTC: 80/100 | GOL: 8.3/10 TRYBY: single / multiplayer MULTI: Internet | |||||
► CPU: 2.4 GHz (x2) | RAM: 4.0 GB | GPU: 1.0 GB | HDD: 10 GB | WIN: XP/Vista/7/8/8.1 | © 2014 $nake | v4.43 |
Age of Wonders III |
Age of Wonders III, Age of Wonders III: Golden Realms | |
Age of Wonders III to zrealizowana po 10 latach przerwy kontynuacja cyklu strategii w realiach fantasy. Gracze biorą udział w konflikcie pomiędzy frakcjami Imperium Wspólnoty oraz Trybunału Wysokich Elfów, w którym stawką jest dominacja nad fantastyczną krainą. Gra wyprodukowana została przez holenderskie studio Triumph znane m.in. z serii Overlord. | ||
Age of Wonders III jest czwartą odsłoną cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych autorstwa holenderskiego studia Triumph. Prace nad grą trwały ponad trzy lata, a deweloperów finansowo wspierał jeden z największych fanów serii Age of Wonders - Markus Persson, twórca Minecraft. Akcja Age of Wonders III ponownie przenosi graczy do fantastycznego świata, w którym rozmaite rasy i ugrupowania rywalizują o dominację. Kampania główna pozwala graczom stanąć po stronie jednej z dwóch zwaśnionych frakcji – Imperium Wspólnoty lub Trybunału Wysokich Elfów, utworzonego po zjednoczeniu mrocznych i leśnych elfów. W opowieści duża rolę odgrywa kilka popularnych postaci z poprzednich odsłon cyklu, w tym Merlin. Poza wspomnianymi rasami istnieją dodatkowo grywalne frakcje Drakonów, Orków, Krasnoludów oraz Goblinów. Rozgrywka w Age of Wonders III łączy elementy strategii oraz cRPG. Gracze eksplorują sporych rozmiarów mapy, odkrywają nowe lokacje, spotykają bohaterów niezależnych i toczą emocjonujące bitwy. Równocześnie kierują rozwojem swego królestwa, w tym również dokonują przekształceń terenu i klimatu pod kątem potrzeb wybranej nacji czy zakładają nowe siedziby celem prowadzenia wzmożonej ekspansji. Twórcy zadbali o mnogość ras i kultur, którym przewodzić można w fantastycznym świecie. Rozpoczynając rozgrywkę wybieramy reprezentującego nas przywódcę. Dostępni władcy odpowiadają typowym archetypom klas z gier roleplaying, takim jak kapłan, wojownik, czarodziej czy zwiadowca. Każdy monarcha posiada własne unikalne umiejętności oraz jednostki. Jednocześnie kampanię rozpoczyna jako postać neutralna i dopiero nasze własne decyzje oraz sposób sprawowania rządów określą, czy pozostajemy na tej pozycji, czy też skręcamy w stronę dobra lub zła. Rozgrywka w Age of Wonders III jest agresywna i koncentruje się na wojnie. Jedynym sposobem na wygranie kampanii jest pokonanie armii przeciwników oraz podbicie ich ziem. Bitwy rozgrywane są na trójwymiarowych mapach pokrytych siatką heksów. Autorzy przygotowali rozbudowany system potyczek, który premiuje m.in. właściwe korzystanie z ukształtowania terenu czy atakowanie wrogów z flanki. Poza standardowymi starciami na otwartym polu dostępne są również oblężenia oraz bitwy morskie. Gra oferuje kilka wariantów rozgrywki jedno i wieloosobowej. Poza główną kampanią istnieje możliwość sprawdzenia swoich sił na pojedynczych, losowo generowanych mapach w rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami. Natomiast multiplayer może być rozgrywany przez Internet, w systemie mailowym (PBEM), za pośrednictwem sieci lokalnej (LAN) oraz w trybie gorącego krzesła (Hotseat). W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon serii, w Age of Wonders III deweloperzy zdecydowali się na zastosowanie silnika generującego trójwymiarowe środowisko graficzne. Pozwoliło to dostosować jakość oprawy wizualnej do współczesnych standardów w tego typu produkcjach. Age of Wonders III: Golden Realms to pierwszy duży dodatek do turowej strategii fantasy Age of Wonders III. Rozszerzenie opracowało studio Triumph, czyli ten sam zespół, który opowiadał za podstawową wersję gry. Produkcja wprowadza nową grywalną frakcję w postaci halflingów, którzy otrzymali własne jednostki i unikalnych bohaterów oraz specjalną mechanikę łutu szczęścia, pozwalającą jednostce na uniknięcie ataku, jeżeli jest w dobrym stanie ducha. Wokół losów tej rasy obraca się także obejmująca trzy scenariusze mini kampania. W niej możemy pomóc ocalałym z masakry halflingom odbudować imperium na terenie egzotycznej krainy i stawić czoło prastaremu złu. Ponadto dostępne są także dwie samodzielne misje, do rozegrania samotnie lub w trybie multiplayer. W rozszerzeniu umieszczono także liczne nowe lokacje, takie jak ruiny wymarłych cywilizacji czy siedlisko Nag, czyli rasy przypominającej węże. W bitwach bierze udział ponad dwadzieścia dodatkowych typów jednostek, nie tylko tych należących do armii halflingów, ale również m.in. syreny oraz potwory znane jako Glutton, które potrafią pożreć naraz cały oddział. Autorzy nie zapomnieli także o rozszerzeniu listy artefaktów o 50 dodatkowych pozycji. Age of Wonders III: Golden Realms wprowadza również zmiany do mechanizmów rozgrywki. Gracze mogą wykorzystać tzw. mistyczne ulepszenia miast, które zależą od znajdujących się nieopodal miejsc z magicznymi skarbami. Zwiększa to różnorodność metropolii i czyni ich lokalizację jeszcze bardziej istotną. Ponadto każda rasa otrzymała własny typ budowli defensywnej. Pojawił się także dodatkowy sposób rywalizacji z innymi władcami w formie tzw. Zadań Imperialnych. W ich ramach nagrodę otrzymuje strona, która jako pierwsza zrealizuje konkretne zadanie - np. wybudowanie wiecznego miasta. Dodano z również nowy warunek zwycięstwa, gdzie gracze muszą zdobyć struktury z prastarymi pieczęciami i utrzymać je przez określony czas, przy okazji odpierając ataki rywali. |
|
SERIAL DO GRY
- | ZGŁOSZONE PROBLEMY
- |
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
2 plików
7,86 GB