Kieślowski. Zbliżenie 18.mp3
-
=Cykl - Charles Dickens na tropie -
=Cykl - Dębowe uroczysko -
=Cykl - FBI K-9 -
=Cykl - Joe Coughlin -
=Cykl - Królestwa Okrith -
=Cykl - Między światami -
=Cykl - Wieczne igrzysko -
Borkowski Przemysław - Noc poślubna -
Degórska Izabela -
Degórska Izabela - Internat -
Dobrowolski Jarosław - Wilczyca -
Driscoll Sara -
Driscoll Sara - FBI K-9 - 01 Samotny wilk -
Fossum Karin - Konrad Sejer - 13 Szeptaczka -
Fossum Karin - Konrad Sejer - 14 Zaćmienie -
Grzegorz Mirosław -
Grzegorz Mirosław - Diablak -
Hart John -
Hart John - Droga do odkupienia -
Hart John - Ostatnie dziecko -
Heather Redmond -
Lehane Dennis - Brudny szmal -
Lehane Dennis - Gdzie jesteś Amando -
Lehane Dennis - Joe Coughlin - 02 Nocne życie -
Lehane Dennis - Ostatnia przysługa -
Lehane Dennis - Rzeka tajemnic -
Lehane Dennis - Wyspa skazańców -
Lehane Dennis - Wyspa tajemnic -
Masłowski Jerzy Andrzej -
Masłowski Jerzy Andrzej - Żonglerzy Strachem -
Menzel Iwona -
Menzel Iwona - Nie chodź ciemną doliną -
Menzel Iwona - Szeptucha -
Mikulska Barbara - Cukiereczek -
Molenda Jarosław -
Moss Marcel - Dom do wynajęcia -
Mulford A. K -
Piasecka Wioletta - Sekret bibliotekarki -
Purowska Anna - Music Camp -
Sanders Nicola -
Sanders Nicola - Nie pozwól jej zostać -
Szynkiewicz Andrzej -
Szynkiewicz Andrzej - Gniewne lato -
Tekieli Joanna - Strefa tajemnic -
Tekieli Joanna - Topniejące serce -
Tymiński Piotr - Lwowski ptak -
Woods Evie -
Woods Evie - Zaginiona księgarnia -
Woźniak Beata -
Woźniak Beata i Koziarski Daniel - Galeria
"Kieślowski. Zbliżenie" - Katarzyna Surmiak-Domańska
czyta Artur Barciś
długość: 22 godziny 11 minut
Kategoria: Kino i teatr, Biograficzne
„Kieślowski. Zbliżenie” to więcej niż biografia reżysera, twórcy m.in. „Przypadku”, „Dekalogu”, „Podwójnego życia Weroniki” i „Trzech kolorów”. To również pełen niuansów reporterski portret artysty, który mimo spektakularnego sukcesu zmagał się z widmem niespełnienia.
– Co porabiasz, Krzysiek?
– No, jestem w Warszawie, staram się nakręcać jakieś filmy, kombinuję, czasem mi wychodzi, czasem nie wychodzi…
Krzyśkowi, synowi urzędniczki i inżyniera budowlanego, „nakręcanie filmów” ostatecznie wyszło. Jak mało komu w polskiej kinematografii. Jak doszło do tego, że chłopak uciekający przed prześladującą jego rodzinę chorobą został reżyserem filmowym? Jak to się stało, że twórca, któremu nawet najbliżsi współpracownicy przepowiadali koniec, odniósł z dnia na dzień światowy sukces? Dlaczego świat końca dwudziestego wieku chciał w nim widzieć proroka? I dlaczego – jak określił to jeden z przyjaciół – sam siebie aż tak bardzo „zarzynał”?
Kieślowski zawsze osiągał cel. Nie było siły, która odwiodłaby go od realizacji zamierzenia. Wolał się zagłodzić, niż pójść do wojska. Do łódzkiej filmówki zdawał trzy razy, bo uparł się, że nie zawiedzie matki. Niemal nigdy jednak nie był zadowolony z tego, co osiągnął. Wciąż zadręczał się pytaniem, czy dobrze wybrał zawód.