3.jpg
-
Albert Marquet -
Aleksicze -
Architektura - audio -
Auguste Herbin -
Całun Turyński -
Choinka, Święta -
Dlaczego w trawie piszczy -
Dom w Bretani -
Dom z widokiem na Mont Blanc -
Dufy Raoul -
Dzikie rośliny. Łukasz Łuczaj -
Etiudy -
Gawędy Simony Kossak -
Geninne D Zlatkis -
Geninne D Zlatkis - kalendarz -
Głosy ptaków -
Helga Aichinger -
Igor Agava -
Jaki to ptak -
Jaki to ptak 1 -
Jaki to ptak 2 -
Jaki to ptak 3 -
Karl Martens -
Kolski Jan Jakub -
Kondratiuk Andrzej -
Kondratiuk Janusz -
Lotnisko Gocław -
Ludwina z Schiedam -
Łódź Kaliska -
Marek Główczyk -
Maurice de Vlaminck -
Odnalezienie Pana Jezusa w Świątyni -
Oto Matka twoja -
Piotr Zarzycki -
Piwkowski Józef -
Piwowski Marek -
Popielnik -
Ptaki -
Robakowski Józef -
Saska Kępa -
Screeny -
Simona Kossak -
Skandynawski mały domek -
Stare zdjęcia -
Tasmania -
Ukrzyżowanie -
Vanessa Cooper -
wloska-willa-w-alpach -
Zielnik - suszony -
Żoliborz
W 2002 roku trzej naukowcy z uniwersytetu w Kioto, Gert J. van Tonder, Michael J. Lyons i Yoshimichi Ejima ogłosili w piśmie Nature, iż rozwiązali tajemnicę ogrodów zen. Otóż oddziałują one na podświadomość widza nie bezpośrednio poprzez widok kamieni z których są zbudowane, ale poprzez puste przestrzenie pomiędzy kamieniami. W przypadku świątyni Ryoan-ji w Kioto w podświadomości ma powstawać obraz drzewa, którego pień przechodzi przez statuę Buddy w świątyni. Takie wykorzystanie wolnych przestrzeni wydaje się być świetną ilustracją do pojęcia siunjaty z filozofii mahajany, która głosi między innymi, że wszelkie byty są jedynie zawirowaniami pustki.