Schemat uszkodzeń, zadanych statkowi przez górę lodową.png
-
- ◢◤ GRY PC dla Dzieci ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ -
!-F1 2014 - (2014) PC - PL -
!-THIEF MASTER THIEF EDITION PC-[PL] -
!-TWIERDZA KRZYŻOWIEC II PL [ 2014 ] PC -
!-TWIERDZA KRZYŻOWIEC II PL [ 2014 ] PC(1) -
##### LATARNIE MORSKIE -
##### PEJZAŻE Z WODĄ -
##### PODWODNY ŚWIAT -
##### PRZYRODA -
##### STATKI - ZAGLOWKI -
=Pinnacle Studio Ultimate 17.5.0.327 -
▧ ▶ Filmy ŚWIĄTECZNE -
▧ ▍ The Sims 4 -
■ Commandos -
■ GTA KOLEKCJA -
■ Nero 11 Platinum PL -
■ Twierdza 3 Złota edycja (2012) PL -
◀▶ WINDOWS 7 [64 BIT] -
◄ Anno 2070 Tajemnicza Błękitna Głębia PL -
█ STRATEGIE -
▓Michael Jackson -
★ WIEDŹMIN 2 -
♦✔Tłumacz Języków✔♦ -
♪▰ SZLAGIERY POLSKIE,NIEMIECKIE ▰ -
♫♪ Gorąca 20 Radia ESKA 2014 -
ACE OF BASE -
AGE OF WONDERS III -PL-PC -
Anno 2070-Complete Edition 2.0 PL-PC -
Anno.2205-CODEX -
Cezar IV [PL] -
e booki -
FILMY - 2013 -
FILMY - 2014 -
GANG OLSENA -
GTA 1,2,3,4,5 -
Nagrywanie Płyt CD i DVD -
Nero 2014 Platinum 15.0.03500 Multi-PL -
NOWOŚCI MP 3 -
Obróbka Video -
Programy -
sterowniki -
Śląskie szlagiery -
Śląskie Szlagiery(1) -
Śląskie szlagiery(2) -
Śląskie. mp3 -
Testy i pomoce naukowe -
The Sims™ 4 (haslo sims4) -
Windows 7 pl maj 2015 -
Windows 8.1.PL -
Windows.7.SP1..PL.x64.2016
14/15 kwietnia 1912 roku, podczas swojego dziewiczego rejsu na trasie Southampton-Cherbourg-Queenstown-Nowy Jork, zderzył się z górą lodową i zatonął. Jego katastrofa spowodowała nowelizację praw i zasad bezpieczeństwa morskiego.
Wrak Titanica odnaleziono 1 września 1985 na głębokości 3800 m. Jego położenie to: 41°43′55″N 49°56′45″W (pokaż mapę) . Ekspedycja na czele z Robertem Ballardem poświęciła wiele czasu na badanie dna morskiego w celu zlokalizowania wraku. O godzinie 0:45, 1 września 1985, badacze zobaczyli przed sobą fragment jednego kotła parowego. Położenie resztek statku udało się ustalić w ciągu kilku dni. Do tej pory sądzono, że powinien zachować się w idealnym stanie, co okazało się nieprawdą – z dnia na dzień wrak coraz bardziej niszczeje ze względu na działalność bakterii powodujących korozję stali.
Po raz pierwszy wnętrze zatopionego statku zbadano w połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku – zdalnie sterowane roboty zrobiły zdjęcia, z których wynikało, że wystrój wnętrz zachował się w niemal nienaruszonym stanie. Naukowcy podejrzewają, iż przyczyną tego była duża ilość ołowiu i — rodzaj farby, którą pomalowano elementy drewniane.
Część tylna wraz z rufą jest zniszczona w dużo większym stopniu niż przód wraku. Dokonały tego ogromne masy powietrza, które szybko się uwalniały, gdy tylna część zanurzała się raptownie pod wodę; ich ciśnienie wyrwało tłoki i spowodowało rozpad części rufowej. Przednia część nabierała wody łagodniej, pogrążając się przez dwie i pół godziny od momentu uderzenia w górę lodową, wskutek czego lepiej przetrwała zatonięcie. Obserwacja wraku pozwala stwierdzić, że zawalił się mostek kapitański wraz z kwaterami oficerskimi. Wygięte resztki kadłuba "porośnięte" są ostrymi żelaznymi częściami, które utrudniają jego eksplorację. Dziób wraku utkwił częściowo pod grubą warstwą mułu, która zakrywa uszkodzony przez górę lodową fragment kadłuba. Szczątki statku (kotły, elementy kadłuba) spoczywają w promieniu kilkuset metrów.
Wielu naukowców – na czele z odkrywcą wraku, Robertem Ballardem – jest zaniepokojonych turystycznymi wyprawami na dno oceanu do pozostałych szczątków Titanica. Ich zdaniem ekspedycje te przyspieszają niszczenie historycznego wraku. Amerykańska Narodowa Służba Oceaniczna i Meteorologiczna ocenia, że kadłub może rozpaść się całkowicie w ciągu następnych pięćdziesięciu lat. W książce Ballarda pod tytułem Return to Titanic, wydanej przez National Geographic, pokazane są fotografie zniszczeń promenady spacerowej, spowodowanych osiadaniem na niej batyskafów. Brakuje wielu elementów, które zostały zabrane jako "pamiątki" (np. dzwonek na maszcie).
Odkrywca wraku Titanica, dr Robert Ballard, był głęboko przekonany, że wrak powinno się pozostawić w spokoju jako mogiłę. W związku z tym nie wydobył z wraku żadnego przedmiotu, lecz złożył na nim tablicę upamiętniającą ofiary katastrofy. Ta decyzja spowodowała, że w świetle prawa ratownictwa morskiego dr Ballard nie zagwarantował sobie w ten sposób prawa do własności wraku. Otworzyło to pole do działalności firm eksplorujących wrak.
W 1987 r. francusko-amerykańska ekspedycja zaczęła operację ratowania wraku Titanica, wydobywając z niego ok. 1800 przedmiotów, które zostały przewiezione do Francji. Następnie amerykańscy uczestnicy ekspedycji założyli firmę Premier Exhibitions Inc., przekształconą w końcu w RMS Titanic Inc. W latach 1987-2004 wydobyto z wraku ponad 5500 przedmiotów i części wyposażenia, używając w tym celu m.in. zdalnie sterowanych urządzeń mechanicznych. W 1998 r. wydobyto ważący 17 ton fragment kadłuba. W 1994 r. RMS Titanic Inc. uzyskało wyrokiem amerykańskiego sądu prawa własności i komercyjnej eksploatacji wraku. Decyzja ta została potwierdzona kolejnym wyrokiem amerykańskiego sądu w roku 2006.