Sztukmistrz z Lublina - I. B. Singer czyta Henryk Machalica.jpg
-
Adrian Bednarek -
Artur Kurasiński -
Catherine Ryan Howard -
Cinkciarz czyta Tomasz Sobczak -
Cykl Aspen i Joyce -
Cykl Brat Hektor i komisarz Sara Adam -
Cykl Czasotorium -
Cykl Langer -
cykl Mickey Haller -
Cykl Podkomisarz Irena Adamczuk -
Czarna rzeka czyta Wojciech Stagenalski -
Głębia czyta zespół lektorów -
Jack Ketchum -
Jakub Król -
Jolanta Gwardys -
Kameleon czyta Mateusz Drozda -
Kamila Denis -
Krzysztof Balcer -
Łowca czyta Roch Siemianowski -
Maciej Ziółkowski -
Mężczyzna bez twarzy czyta Ula Zawadzka -
Michael Ridpath -
Nielat czyta Mariusz Bonaszewski -
Nieukarani czyta Maciej Kowalik -
Ostatnia Transakcja czyta Leszek Filipowicz -
Paweł Leśniak -
Paweł Reszka -
Piotr Rogoża -
Proroctwo czyta Roch Siemianowski -
Przeprawa czyta Janusz Zadura -
Ptasznik czyta Mateusz Drozda -
Robert K. Ressler, Tom Shachtman -
Syberia czyta Henryk Pijanowski -
Szara strefa Tom 01 czyta Szymon Bobrowski -
Szara strefa Tom 02 czyta Szymon Bobrowski -
tom 1. Czas śmierci czyta Mariusz Bonaszewski -
tom 1. Kim jesteś czyta Mateusz Drozda -
tom 1. Prawnik z lincolna czyta Janusz Zadura -
tom 6. Smolarz czyta Filip Kosior -
tom 9. Berdo czyta Krzysztof Gosztyła -
Tom Harper -
Tomasz Tomaszewski -
Tranzyt czyta Kamil Pruban -
Turysta czyta Jacek Dragun -
Więzień Bastøy czyta Leszek Wojtaszak -
Władysław Maksymiuk -
Zapukaj, zanim zginiesz czyta Marcin Kwaśny -
Zbędni czyta Mariusz Bonaszewski -
Zodiak czyta Tomasz Sobczak -
Żądza mordu czyta Mikołaj Krawczyk
Jasza Mazur, choć tylko sztukmistrz, uchodził za majętnego i szczęśliwego człowieka - miał wierną żonę, romans z asystentką i kochanki w kilku miastach. Potrafił pozyskać życzliwość każdego, kogo spotkał i - przekonany o własnej wyjątkowości - zdawał się drwić z Boga swoich przodków. Poważnym moralistom, którzy usiłowali go sprowadzić na drogę cnoty, odpowiadał zawsze: "Kiedy byliście w niebie? Jak wyglądał Bóg?". Jednak w pewnym momencie Jasza, nawykły do brania wszystkiego w posiadanie jednym gestem, poznaje w Warszawie Emilię - pierwszą kobietę, która zdaje mu się być twierdzą nie do zdobycia. Sztukmistrz zaczyna tracić rezon i spoglądać z innej perspektywy na swoje walące się w gruzy życie.
Wolna od zbędnej ckliwości historia o buncie i akceptacji, o wahaniu poprzedzającym wybór właściwej drogi i o zmaganiach z własną tradycją. Singer przekonuje, jak nieodzowne jest stawianie sobie pytań, nawet jeśli nie ma na nie poprawnej odpowiedzi.