56332569_1268352411_12.jpg
-
⇒ PDF - rasa panów -
(65) -
(9) -
+TRUJĄCE SZCZEPIENIA - DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ -
± AKWARIA super CACKA -
►Wnętrza mieszkań -
08.02.2012 cz1 -
1944.Majdanek -
80 rok -
89 rok -
Alex Jones - END GAME -
Alex jones - FALL OF REPUBLIC -
Alex Jones - Material Law -
Alex Jones - OBAMA - WIELKIE OSZUSTWO -
Alex Jones - Powstanie państwa policyjnego -
Alex Jones - TerrorStorm Final Cut -
Czakramy -
Domy szkieletowe -
Esoteric Agenda -
Farmaceutyczny wałek WHO -
Film Dokument -
FLIP I FLAP (PACK 1918-1951) -
Iluminatii - przemysł muzyczny -
Iluzja i rzecywistość Istota duszy PL -
Imperium zła -
INVISIBLE EMPIRE -
KORONAWIRUS -
KSIĄŻKI -
Kuchnia Koreańska -
kulinaria(1) -
kuracja antyrakowa -
Kymatica -
Mafia medyczna - szczepienia Dr. Ghis -
MASONERIA -
Mroczne sekrety w Bohemian Grove -
NASZA_POLSKA -
Niewygodne książki -
NWO, analiza systemu - Marcin Dachtera -
Saint Germain – Jak Medytować -
SZCZEPIONKI ; KONCERNY FARMACEUTYCZNE -
Tajemnica tajnych stowarzyszeń -
Technologia 5G -
Ted Gunderson -
tego nie wolno ci czytać -
TEOZOFIA mp3 -18 plików -
The Iluminatii cz 2. Konspiracja Antychrysta -
The Iluminatii cz 4. Bractwo Bestii -
Totalitaryzm medyczny -
Zmiana klimatu -
Zwalczaj NWO
Budowa "Titanica", która miała miejsce w stoczni w Belfaście, trwała dwa lata, wyposażanie - kolejny rok. Dzięki wybitnym osiągnięciom technicznym - a także intensywnej kampanii reklamowej White Star Line - oddaniu statku do użytku towarzyszyło ogromne zainteresowanie prasy i światowej opinii publicznej.
"Titanic" opuścił dok Southampton mniej więcej w południe w środę 10 kwietnia 1912 zatrzymując się następnie w Cherbourgu we Francji, gdzie na pokład wsiedli "niezatapialna" Molly Brown i najbogatszy z pasażerów John Jacob Astor. Ostatnim portem na drodze do Nowego Jorku był - dla 2.223 ludzi zgromadzonych na pokładzie - Queenstown na południowym wybrzeżu Irlandii.
Pomimo ponawianych ostrzeżeń o górach lodowych "Titanic" uderzył w jedną z nich o godzinie 23.40 w dniu 14 kwietnia, w niespełna pięć dni po wyruszeniu w swój pierwszy rejs. O 2.30 rano 15 kwietnia przełamany na pół statek spoczywał już na dnie Północnego Atlantyku.
"Titanic" nie zatonął od tak sobie - mówi kierownik produkcji Rae Sanchini. - Rozpadł się na dwie części na powierzchni morza, a w pewnym momencie jego rufa ustawiona była niemal prostopadle do niej. Rozmiary tragicznej katastrofy w pełni odpowiadają pretensjonalnej nazwie statku. Pierwsza podróż "statku marzeń" zakończyła się koszmarem, który przeszedł wszelkie wyobrażenia. Była to nie tylko największa katastrofa w dziejach, ale i punkt zwrotny w historii świata. W pewnym sensie wyznaczył on koniec wieku niewinności, rozwiał złudzenia co do postępu i techniki, dobitnie pokazał, że urodzenie i klasa wyznacza miejsce w społeczności. Na "Titanicu" szansa na przetrwanie była wypadkową klasy i płci.
Katastrofa pochłonęła życie 1.500 mężczyzn, kobiet i dzieci. Do tragedii przyczyniły się niewyobrażalne błędy w nawigacji, niedostatek komunikacji, brak wyznaczonych reguł postępowania na wypadek nagłych sytuacji, niewystarczająca liczba łodzi ratunkowych, akceptowanie przywilejów klas wyższych, przejmujące zimno, mrok bezksiężycowej nocy oraz najróżniejsze niedopatrzenia i zaniedbania. Nawet jeśli komuś udało się przetrwać sam moment katastrofy, szybko zapadał na hipotermię w wodzie o temperaturze minus czterech stopni.
Wydarzenia ostatnich godzin "Titanica" są po dziś dzień analizowane przez naukowców i ekspertów, którzy wciąż występują z coraz to nowymi, najczęściej sprzecznymi z sobą teoriami. Niewiele uwagi poświęca się jednak ludzkiemu wymiarowi tragedii...
James Cameron mówi: "Titanic" był pierwszym sygnałem alarmowym dwudziestego stulecia. Technologia regularnie karmiła nas swymi cudami: automobilem, nagraniami dźwięku, komunikacją radiową, aeroplanem, ruchomymi obrazami. Wszędzie kryły się nieograniczone możliwości, wszystko wydawało się wielkie i wspaniałe w nigdy nie kończącym się pochodzie postępu. Aż tu nagle bum, 1.500 ludzi idzie na dno w statku, który reklamowano jako najlepszy, najbezpieczniejszy, najbardziej luksusowy, jaki kiedykolwiek zbudowano. Nasze przekonanie o panowaniu nad naturą legło w gruzach raz na zawsze