Beksinski_09.jpg
-
■Bob Pejman -
■Paul Guy Gantner -
■Reint Withaar -
■Thomas Kinkade -
■Vadik Suljakov -
Afryka -
Amos Tori -
aniołki -
anioły -
beauty -
Boże Narodzenie -
California Guitar Trio -
Cassandra Wilson -
Cassidy Eva -
celtycka -
Closer To You - The Pop Side (2009 -
dzieciaczki -
Echoes 2008 -
Eduard Panov -
Eloise Harriet Stannard -
Eva Cassidy - Simply Eva (2011 -
Eva Cassidy - Somewhere (2008) -
filmy -
gazety -
Guitars -
H -
Harold Clayton -
inne -
Jean-Honore Fragonard -
jednobarwny -
Julien Stappers -
Kathryn White -
martwa natura -
Mucha -
odchudzanie -
Oldfield Mike -
porcelana -
Różne -
Sebastian Wegmayr -
Silver Pony (2010) -
Tori Amos - Midwinter Graces (2009 -
Wielkanoc -
William Duffield -
wybrańcy losu -
z aniołkami -
z elfami -
z kwiatami -
z listkami -
z ptakami -
z serduszkami
Artysta nigdy nie nadawał tytułów swoim obrazom. Uważał je za swoją subiektywną wizję świata. Rzadko też je komentował. Niezwykła siła wyobraźni swobodnie uzewnętrzniła się w jego obrazach. Do własnej formy wypowiedzi, stworzenia warsztatu artystycznego dochodził Beksiński żmudną, zupełnie samotną pracą bez korekt profesorów i kolegów. Beksiński otwierał się na podświadomość, nie bojąc się tego, co w niej znajdzie i z tych właśnie doświadczeń zaczęło się kształtować malarstwo "okresu fantastycznego". Utrwaliła się też wtedy technika, której artysta pozostał do końca wierny - malarstwo olejne na płycie pilśniowej. Zarzucano Beksińskiemu różnego rodzaju niekonsekwencje formalne i odejście od postimpresjonistycznej koncepcji obrazu jako płaszczyzny malarskiej zapełnionej w określonym porządku. Ład obrazów Beksińskiego miał naturę czysto psychologiczną. Dokonał też rzeczy niespotykanej: wzbudził zainteresowa niemasowego odbiorcy, dość przecież obojętnego na wszelkie sprawy sztuki najnowszej.