IMG_0008.jpg
-
BADANIE SŁUCHU FONEMOWEGO -
CHCĘ POPRAWNIE WYMAWIAĆ(2) -
CO TO KTO TO obrazki -
CYFRY-LICZBY-LITERY -
Ćwiczenia percepcji wzrokowej -
Ćwiczenia percepcji wzrokowej(1) -
Eliot Co tam się dzieje -
historyjki obrazkowe(1) -
I. ćwiczenia wstępne -
II ćwiczenia fonacyjne -
III ćwiczenia logorytmiczne -
Logopedia(1) -
logopedia(2) -
logopedyczny piotruś ś -
Mówię wyraźnie -
Mówię wyraźnie(1) -
NEUROLOGIA -
ONOMATOPEJE.KARTY DO PREZENTACJI -
Piszemy litery-98 plików -
PRZECIWIEŃSTWA- karty ćwiczeń -
Przyimki(1) -
Pytam i odpowiadam(1) -
RĘKA -
RUCH, RĘKA -
ruch, wzrok, słuch - podstawa uczenia się -
RYSOWANIE BEZ ODRYWANIA RĘKI -
Strzałkowska Małgorzata - KARTY EDUKACYJNE -
Sylaby i czasowniki liczba mnoga -
Sylaby i rzeczowniki cz.1 -
Sylaby i rzeczowniki cz.2 -
Sylaby i rzeczowniki cz.3 -
Sylaby i rzeczowniki cz.4 -
Sylaby i samogłoski -
Szereg ciszący -
Szereg syczący -
Szereg syczący(1) -
Szereg szumiący -
TABLICE EDUKACYJNE -
terapia ręki -
Trudne głoski(1) -
Uczę się mówić, czytać i pisać 1(1) -
Uczę się mówić, czytać i pisać 1(2) -
Uczę się mówić, czytać i pisać 2 -
V ćwiczenia usprawniające narządy mowy -
Wczesna interwencja logopedyczna -
wiersze z pokazywaniem -
Wyrażenia dźwiękonaśladowcze -
zestawy obrazków do rozwijania mowy(1) -
zeszyt 1 -
zeszyt 2
Od autorki
Szanowny Czytelniku, Nauczycielu, Logopedo! Książeczka, którą bierzesz teraz do rąk, ma służyć Ci do pracy z dziećmi, do doskonalenia pięknego i poprawnego wymawiania przez nie polskich głosek oraz utrwalania ich pisowni. Moim zamysłem było napisanie tekstów logopedycznych pomocnych w pracy z małymi dziećmi. W rezultacie powstał zbiór wierszyków o każdej głosce, włącznie z rozróżnieniem zapisu ortografi cznego, np. u – ó, h – ch, ż – rz, a także głosek zmiękczonych, np. pi, bi, li itd. Myślę, że dzięki temu nauczyciele nauczania początkowego będą mogli wykorzystywać te wierszyki jako pomoc przy wprowadzaniu kolejnych literek, a logopedzi jako narzędzie pomocne w ćwiczeniach wymowy. Wierszyki mają tę zaletę, że w większości są krótkie, rytmiczne, a ich tematyka wiąże się z życiem dziecka, jego wyobraźnią, otwartością na przyrodę oraz naturalną skłonnością do fantazji. Dlatego też wiele tekstów ma charakter minibajeczek. Jestem przekonana, że książka przyda się Państwu w pracy zarówno z dziećmi, które mają problemy z poprawną artykulacją, jak i tymi, które dopiero poznają polski alfabet.
Elżbieta Śnieżkowska-Bielak