Pizzicato.jpg
-
Bajkowe scenariusze -
bal karnawałowy -
bal przedszkolakow -
Był Sobie Człowiek -
ćwiczenia logorytmiczne -
DJ`KACPER PRESENTS - Piosenki dla dzieci -
DYPLOMY I WIZYTÓWKI -
DYPLOMY MUZYCZNE -
FILMY - WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE -
FILMY KATOLICKIE -
gramatyka na wesoło -
Kwiaty szablony -
Ludowe -
ludowe wzory i szablony(1) -
Mały artysta - Lato -
Mazowsze 1 -
Melodie ludowe -
MÓWIĘ!WIERSZYKI IZABAWY S,Z,C,DZ -
MUZYKA KL 4-6 -
muzyka dla dzieci -
Muzyka ludowa -
NA LUDOWO -
nuty - pięsni religijne -
nuty - pięsni religijne(1) -
Nuty na skrzypce dla początkujących -
nuty na skrzypce początki nauki ;) -
nuty piosenek dla dzieci -
ortografia na wesoło -
Piosenki ludowe w wykonaniu dzieci -
PIOSENKI NA PIERWSZĄ KOMUNIĘ ŚWIĘTĄ -
plastyka -
Polska -
Prezentacje - przyroda -
PREZENTY, LAURKI -
Pudełka ozdobne -
RAMKI DO ZDJĘĆ DLA DZIECI -
rozrywka dla najmłodszych -
rytmika muzykoterapia -
scenariusze, wiersze, do nauki -
szablony 2 -
Szablony i witraże -
Szablony wycinanek -
Śpiewnik ludowy 1926 -
wielkanoc -
wielkanoc(1) -
wiersze i inscenizacje na różne okazje -
wiosna -
Wycinanki kurpiowskie(1) -
wycinanki łowickie i inne(1) -
Zabawy ze śpiewem
- adaptacja różnych utworów muzyki klasycznej;
- identyfikacja z artystami prezentującymi się w nagraniu;
- możliwość wystąpienia w roli wykonawcy i dyrygenta dzieła;
- komunikacja poza słowna w celu zwrócenia uwagi na różne elementy dzieła muzycznego;
- swoboda w zamianie ról;
- kształcenie wyobraźni dźwiękowej;
- atrakcyjność utworu do wielokrotnego słuchania;
- zintegrowane: słuchanie, granie, tańczenie i śpiewanie z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych ( synkretyzm w słowach: gram, słyszę, tańczę i śpiewam bliskie idei C. Orfa ).
- stosunkowo krótki czas osiągnięcia celu;
- zachęta do rozwijania twórczości ucznia: nauczyciela;
- możliwość stosowania tej metody przez nauczyciela z mniejszym doświadczeniem muzycznym.
Autorka podaje następujące etapy pracy z utworem:
1.Fabularyzowanie muzyki połączone z prostymi ruchami rytmicznymi.
2.Realizacja w tańcu.
3.Gra na instrumentach.
4.Połączenie tańca z instrumentacją.
5.Mówienie o muzyce.