Download: heterofob.jpg
Strach przez poznawaniem nowych horyzontów dla orłów wychowanych z kurami w kurniku jest pochodzenia demonicznego. Dopóki on istnieje jesteś w niewidzialnej niewoli, dyskryminowany jak brzydkie kaczątko, nie rozumiejący, że za ideą Lazarusa stoi narodzenie się Jezusa jako ŚWIADECTWO Prawdy, jak powiedział On do Piłata:
Tekst grecki (Textus receptus):
ειπεν ουν αυτω ο πιλατος ουκουν βασιλευς ει συ απεκριθη ο ιησους συ λεγεις οτι βασιλευς ειμι εγω εγω εις τουτο γεγεννημαι και εις τουτο εληλυθα εις τον κοσμον ινα μαρτυρησω τη αληθεια πας ο ων εκ της αληθειας ακουει μου της φωνης
Biblia Warszawska:
Rzekł mu tedy Piłat: A więc jesteś królem? Odpowiedział mu Jezus: Sam mówisz, że jestem królem. Ja się narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie; każdy, kto z prawdy jest, słucha głosu mego (Jn. 18,37).
Jezus objawił fenomen imienia Lazarus, gdy objawił się jako ŚWIADECTWO PRAWDY - ten, któremu Bóg pomaga a nie człowiek. Paradoks braku pomocy Łazarzowi, objawia kontrast między Łazarzem i Bogaczem w drugiej odsłonie przypowieści Jezusa. Tam nie ma powiedziane jak długo te sceny trwają, ale że nie ma wtedy już zmiany położenia do pierwszej sceny. Szansa została zaprzepaszczona.
Gdy Maria zrozumiała ten fenomen nie udzielenia pomocy Łazarzowi, aby następnie został on wskrzeszony 4. dnia, dała Jezusowi cenny olejek, a On dał mu wartość, której nie mógł obniżyć Judasz, ani apostołowie. Często ci, co są zaangażowani w fenomen Lazarusa, jak Jezus nie rozumieją tego. Siódemka dwóch zmartwychwstań Lazarza i Jezusa pokazują sens nagrody nie zaraz po śmierci, ale przy 2. przyjściu Jezusa jak w Łk. 14,14:
Tekst grecki (Textus receptus):
και μακαριος εση οτι ουκ εχουσιν ανταποδουναι σοι ανταποδοθησεται γαρ σοι εν τη αναστασει των δικαιων
Biblia Warszawska:
I będziesz błogosławiony, bo nie mają ci czym odpłacić.
Odpłatę bowiem będziesz miał przy zmartwychwstaniu sprawiedliwych.
Nie ma odpłaty zaraz po śmierci, ale dla człowieka, który umarł czas nie płynie i jak w mgnieniu oka powstaje z martwych i otrzymuje zapłatę, choćby minęły tysiące lat od śmierci. Dlatego czasami wygląda to tak, jakby świadectwo apostolskie uczyło o nagrodzie zaraz po śmierci poza doczesnym ciałem w jakiejś duszy. Nałożenie na biblijną eschatologię wyobrażeń z mitologii greckiej o wiecznych mękach jest wszędobylskie, dlatego warto zrozumieć, co Biblia mówi o stanie po śmierci w Księdze Hijoba lub Księdze Koheleta, lub w Hymnie króla Hiskiasza, któremu Bóg dodał 15. lat życia, uzdrawiając go.
J b M.