nymfios-2.jpg
-
2 Wielki Poniedziałek -
2 Wielki Wtorek -
albański -
Albański -
angielski -
Angielski -
arabski -
Arabski -
asyryjskie -
Cerkiewnosłowiański -
Cerkiewno-słowiański -
chorwacki -
Chorwacki -
Czeskie, słowackie -
fiński -
Fiński -
francuski -
grecki -
Grecki -
hiszpański -
Hiszpański -
hymny -
ikony -
indyjskie -
Indyjskie -
Inne -
Instrumentalne -
koptyjski -
łacina -
Łacina -
polski -
Polski -
Portugalski -
Portugalskie -
Prawosławne orientalne -
rosyjski -
Rosyjski -
różne -
Różne -
rumuński -
Rumuński -
Rumuński - pełny kanon -
Rzymsko-katolickie -
Serbski -
Stichera Domie Efrato -
Suahili -
Ukraiński -
Wersja z powtarzanymi śpiewnie wersetami (cs) -
Wigilia -
zdjęcia z nabożeństw
Niektóre z tych hymnów śpiewa się także w Wielki Czwartek.
Przez pierwsze trzy dni Wielkiego Tygodnia Kościół prawosławny przypomina, by nieustannie czuwać, by nie być jak panny nieroztropne z przypowieści Jezusa wygłoszonej właśnie w Wielkim Tygodniu. Sprawuje się Liturgię Uprzednio Poświęconych Darów, Liturgia Godzin jest bardzo rozbudowana, i łączy się z Liturgią Eucharystyczną. W Kościele koptyjskim najważniejsza jest Liturgia Godzin, również niezwykle rozbudowana, nie sprawuje się Eucharystii (dopiero w Wielki Czwartek), a obchody Świętego Tygodnia są niezwykle ekspresyjne i rozbudowane.
Ogółem, w ciągu trzech pierwszych dni na noclegi Jezus udaje się do pobliskiej Betanii do domu Łazarza a przed snem czuwa modlitewnie w Ogrodzie Oliwnym, zaś w ciągu dnia naucza w Jerozolimie.
W Święty i Wielki Poniedziałek Kościół wspomina starotestamentowego Józefa, sprzedanego przez braci w niewolę do Egiptu (gdyby nie to, nie byłoby Paschy Starego Przymierza). Jego niezasłużone cierpienie i późniejsze wywyższenie symbolizują los Jezusa. Podobną postacią jest Hiob, i też fragmenty z tej Księgi są czytane przez pierwsze Trzy Dni. Również tego Dnia Cerkiew wspomina wydarzenia z Tego Poniedziałku, mianowicie wyschnięte drzewo figowe, wdowi grosz i wyrzucenie kupców sprzed Świątyni. Mt 21,12—22. Łk 19,45-48; 21 1-4
Synaksarion (starożytne objaśnienie liturgiczne) Wielkiego Poniedziałku
Święty i Wielki Wtorek to dzień największego sporu z faryzeuszami, Jezus zapowiada zburzenie Jerozolimy. Chrystus opisuje koniec świata, wygłasza słynną przypowieść o pannach roztropnych i nie rozsądnych (to dlatego od Wielkiego Poniedziałku do Wielkiej Środy włącznie Cerkiew kładzie nacisk na czuwanie, szczególnie w tzw. Jutrzni Oblubieńca), a także o talentach.
Mt 23,1-37; 24,1-45.