pict 3.jpg
-
Air Attack -
Air Force Missions -
Animacje niedziałające -
Annabel -
AquaBall -
Arka Noego - 'Hip Hip Hura! Alleluja!' -
Autumn`s Treasures - The Jade Coin -
Awatary z GRZESZKA -
Azteca Puzzle -
Beach Soccer -
Beetle Bug -
Beezzle -
Bengal - Game of Gods -
Born into Darkness -
BrickShooter Egypt -
Chicken Attack Deluxe -
Cube Pusher -
Cursed House -
DZIEŁA KLASYCZNE POLSKIEJ LITERATURY -
Electra -
ex-boom -
Fobos -
Froggy's Adventures -
'GHOST RECON' Toma Clancy'ego -
Green Valley - Fun on the Farm -
Holiday Gift -
Japure -
Kellie Stanford - Turn Of Fate -
Lata '70 i '80 -
LitKla -
Little Aqua World -
Magic Encyclopedia - Moon Light -
Matchball Tennis -
MIXY I REMIXY -
Moje awatary -
Mortimer Beckett and the Time Paradox -
My Kingdom for the Princess -
Pamięci Whitney Houston -
Poszukiwacze zaginionej Warszawy -
Saints & Sinners Bowling -
Scepter of Ra -
Spooky Bonus -
Super Collapse - Puzzle Gallery -
Ta-Ta Mahatta -
The Mystery of the Crystal Portal -
The Treasures Of Mystery Island -
Tiny Worlds -
TORCS - The Open Racing Car Simulator -
TW BOLEK -
Wild West Story - The Beginnings
Zapraszam do pięknie zrealizowanej gry łamigłówkowej osadzonej w klimacie Świąt Bożego Narodzenia.
Twórcy zawarli w niej cztery różne warianty szarad umysłowych, dzięki czemu "Holiday Gift" (Świąteczny Prezent") stanowi świetną rozrywkę na wiele długich godzin.
Wszystkie warianty gry oparte są na eliminowaniu elementów po dopasowaniu do siebie trzech lub większej liczby identycznych wzorów. Ale w każdym wariancie obowiązują inne zasady ukończenia rozgrywki.
W wariancie "przygodowym" chodzi o to, aby zlikwidować "piaskowy chodniczek", na którym spoczywają elementy, które muszą zostać zbite. Usuwając jakiś układ trzech, lub większej liczby takich samych elementów, usuwamy jednocześnie kafelki chodniczka, które z kolei zamieniają się w kryształy, Te kryształy stanowią część jakiegoś "bonusa" i po zebraniu określonej liczby owych kryształów możemy skorzystać z dodatkowych "mocy", dzięki którym szybciej ukończymy dany poziom gry. Jest to o tyle ważne, że w tym wariancie gry wszystko odbywa się przy upływającym czasie, a jest on wyznacznikiem naszego powodzenia, lub kapitulacji.
W wariancie "relaksacyjnym" zasady usuwania jednakowych elementów są identyczne, z tą tylko różnicą, że nie musimy usuwać dodatkowo żadnego "podłoża" i nie goni nas czas. Natomiast, aby ukończyć każdy poziom musimy zdobyć określoną liczbę punktów naliczaną nam za likwidowane układy elementów na planszy.
Wariant "square" (czyli "kwadratowy") zawiera już pewne utrudnienie, które zmusza do większego wytężenia szarych komórek. Tutaj, aby zlikwidować jakiś zbiór elementów, potrzebna jest już większa ich liczba stojących obok siebie. Dodatkowo muszą one koniecznie znajdować się w kwadracie, lub jakimkolwiek zbiorze o kształcie prostopadłościanu. Innymi słowy muszą tworzyć łącznie zwarte pole, w którym zawierać się będzie 4, 6, 8, lub jakakolwiek większa, parzysta liczba elementów.
Czwarty wariant gry jest w zasadzie najtrudniejszy, ale nie ukrywam, że sprawił mi najwięcej przyjemności i satysfakcji. Jest to wariant "zagadkowy", polegający na takim przesuwaniu elementów, aby zlikwidować z planszy absolutnie wszystkie. A można je likwidować jedynie poprzez zbijanie układów z trzema lub więcej identycznymi elementami. W dodatku plansze w tym wariancie nie są prostopadłe, tylko mają najróżniejsze załamania i zakamarki. Jeżeli źle zaplanujemy strategię i kolejność eliminacji kamieni, to może się zdarzyć, że jakaś "sierotka" (osamotniony element) wpadnie w takie zagłębienie i już nie będziemy mieć szansy dostać się do niej i jej wyeliminować. Pozostanie nam wówczas zaczynanie etapu od początku.
We wszystkich wariantach gry, twórcy wprowadzili udogodnienie polegające na możliwości cofnięcia błędnych ruchów. Dodali również możliwość "zresetowania" planszy i rozpoczęcia rozgrywki od nowa. Jest to ważne udogodnienie, dzięki któremu możemy zacząć wszystko od nowa, gdy zorientujemy się, że coś poszło nie tak i nie mamy już odwrotu. Nie musimy wówczas czekać, aż program samoistnie dojdzie do takiego wniosku i poinformuje nas o tym jakąś irytującą planszą z napisem, że jesteśmy "nieudacznikami".
Tak jak napisałem we wstępie, gra jest zrealizowana bardzo ładnie pod względem graficznym. Również dźwięki strategiczne są świetnie dobrane i skomponowane. Trochę gorzej, natomiast, jest z muzyczką przygrywającą w tle. Twórcy bardzo się starali, aby jeszcze bardziej podkreślała gwiazdkowy nastrój, ale moim zdaniem jest ona zbyt nużąca. Na szczęście w opcjach gry można ją wyłączyć.
A zatem teraz już nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić jeszcze raz do naprawdę świetnej rozrywki, którą z całą pewnością polubią nie tylko nasi milusińscy, ale i wszyscy domownicy i zapragną spędzić przy niej więcej czasu.