1880 Kaukaski zwiad.jpg
-
◄●►Tapety -
◄●Country -
☞ Oliver Dragojevic -
☞Alosza Awdiejew -
☞Andre Moss -
☞Biesiadne -
☞Brathanki -
☞Cascada -
☞Edward Simoni -
☞Eva Mazikowa -
☞Hołdys -
☞Maher Zain -
☞Marcela Laiferova -
☞Maryla Rodowicz -
☞Massimo Savic -
☞Naruto -
☞Petar Dragojevic -
☞Petar Graso -
☞Pino & Denis -
☞Piotr Nagiel -
☞Polskie -
☞SDM -
☞Tadeusz Woźniak -
☞Tiho Orlic -
☞Vivat -
☞Zagraniczne -
☞Дидюля -
❤Konie w malarstwie -
bursztynowa komnata -
Drzewka Bonsai -
🍒 Czarnogóra -
🍒 Francja -
🍒 Indonezja -
🍒 Mołdawia -
🍒 Norwegia -
🍒 Szwecja -
🍒 Ukraina -
🍒 Węgry -
🦋Góry -
🦋Jesień -
🦋Jeziora -
🦋Kosmos -
🦋Kwiaty -
🦋Lato -
🦋Miasto nocą -
🦋Wiosna -
🦋Wodospady -
🦋Zachody słońca -
🦋Zima -
🦋Żaglowce
Alfred Wierusz-Kowalski studiował w latach 1868-71 w warszawskiej Klasie Rysunkowej u Rafała Hadziewicza i Wojciecha Gersona, następnie krótko w Akademii Sztuk Pięknych w Dreźnie a latach 1872-73 w Monachium, gdzie osiadł na stałe. Początkowo uczył się w pracowni Alexandra Wagnera, potem przeniósł się do atelier Józefa Brandta. Trzymał się polskiej kolonii, uczestniczył w jej poczynaniach, stale obsyłał wystawy krajowe.
Znajdował klientelę wśród ziemiaństwa i plutokracji. Podejmował tematykę kresową ze szczególnie ulubionymi przez Niemców scenami z polowań i napadów wilków, obrazami ilustrującymi życie polskiej prowincji, jarmarki i sceny batalistyczne.
Najciekawiej w wielkim dorobku Alfreda Wierusza-Kowalskiego rysują się kompozycje najwcześniejsze, powstałe pod wpływem malarskich doświadczeń Maksymiliana Gierymskiego i Józefa Brandta.