Mróz Remigiusz - cykl Langer.7z


Pod popękanym i wyjącym niebem rozciąga się rozległe, skażone Nieszczęście, tajemnicza pozostałość wyniszczającej wojny z nieśmiertelnymi istotami znanymi jako Królowie Głębi. Wojna zakończyła się niemal przed wiekiem, a wrogów trzyma w szachu tylko istnienie Maszynerii, straszliwej broni strzegącej granic Nieszczęścia. Nieprzyjaciel przyczaił się po drugiej stronie zatrutej ziemi niczyjej, tętniącej od zwichrowanej magii i złowrogich widm. Obserwuje. Wyczekuje.
Łowca nagród Ryhalt Galharrow oddycha pyłem Nieszczęścia od dwudziestu gorzkich lat. Kiedy dostaje rozkaz odszukania zamaskowanej arystokratki w przygranicznej placówce, niespodziewanie wpada w sam środek szturmu Królów Głębi, który może oznaczać, że nieśmiertelni przestali się lękać Maszynerii. Tylko imponujący pokaz mocy poszukiwanej kobiety, Lady Ezabeth Tanzy, pozwala odeprzeć napastników.
Ezabeth jest cieniem z ponurej przeszłości Galharrowa. Wspólnie wpadają w sieć spisku, który grozi zerwaniem kruchego pokoju, jaki gwarantowała Maszyneria. Galharrow nie jest gotowy na poznanie prawdy o krwi, którą przelał, i bogach, którym ma służyć…
_______________________________________________________________
Ryhalt Galharrow dobrze wie, że praca dla Wroniej Stopy na stanowisku kapitana Czarnoskrzydłych nie jest niczym przyjemnym – zwłaszcza, gdy otrzymywane rozkazy są wypaczone, niezrozumiałe lub niemożliwe do wykonania.
Podczas gdy Królowie Głębi ciskają ogień z nieba, w Valengradzie zaczyna się objawiać świetliste widmo zwane Jasną Panią, której wyznawcy próbują przejąć władzę nad płonącym miastem.
Chociaż Galharrow nie może nic poradzić na panoszący się kult ani na dziwaczne rozkazy Bezimiennego, gdy z niedostępnego skarbca Wroniej Stopy znika przedmiot o straszliwej mocy, kapitan musi stanąć do wyścigu z czasem, by go odzyskać. Lecz w tym celu będzie musiał wkroczyć do wnętrza koszmaru – do samego serca Nieszczęścia.
__________________________________________________________________
Na Łańcuch spadł nowy magiczny kataklizm, ostatnia linia obrony przed nieśmiertelnymi Królami Głębi.
Dokuczliwe czarne deszcze obmywają krainę, nowe potwory karmią się strachem w ciemności, a Bezimienni, bogowie chroniący republikę, stracili moc. Służący im kapitanowie Czarnoskrzydłych kolejno umierają i nawet nieśmiertelni poznają smak śmierci. Królowie Głębi tymczasem rosną w siłę, szykując się do zadania ciosu, który ostatecznie zakończy wojnę.
Ryhalt Galharrow stoi z boku.
Coraz bardziej zagłębia się w pustkowie zwane Nieszczęściem, które rośnie w jego wnętrzu i go przemienia, a duchy jego przeszłości, niegdyś uwięzione w Nieszczęściu, wszędzie mu towarzyszą.
Dołączą do niego – oraz kilkorga pozostałych kapitanów – nawet podczas ostatniej wyprawy w głąb ciemności.


Krwawa zbrodnia na zawsze odmienia los trzech sióstr. Zostają porwane do świata elfów, mrocznego Elysium.
Rozmiłowani w intrygach i władzy piękni, nieśmiertelni elfowie zdolni są do każdej podłości.
Siedemnastoletnia Jude wcale nie pragnie dorównać okrutnym elfom: zamierza ich przewyższyć… Czy dzięki pewnej niedostępnej magicznym istotom umiejętności zdoła przetrwać w obcym świecie i osiągnąć upragniony, nieosiągalny cel?
_______________________________________________________________
Ziemia kryje szczątki tych, którzy musieli odejść, ale to dopiero początek….
Najpierw bestialski mord, potem krwawa rzeź królewskiej rodziny i nieoczekiwana koronacja – ale tak, to był dopiero początek.
Niemało trzeba sił, by zadawać cios za ciosem i nigdy nie poddawać się znużeniu. O tak, to pierwsza i najważniejsza lekcja: musisz być silna.
Gdy wyszło na jaw, że w żyłach Dęba płynie królewska krew, na Jude spoczęło brzemię odpowiedzialności za to, żeby jej braciszek po prostu dożył dnia, w którym będzie mógł przywdziać na swoje skronie koronę.
Tymczasem na tronie elfów zasiada zły król, Cardan, a Jude przybiera niewdzięczną rolę szarej eminencji. Nie dość, że w świecie opętanych żądzą władzy magicznych istot wciąż zmieniają się sojusze i układy, to niełatwo jest zapanować nad kapryśnym władcą. Cardan nie zaniedbuje żadnej okazji, by sponiewierać i upokorzyć Jude, choć wcale nie słabnie jego deliryczna fascynacja dziewczyną.
__________________________________________________________________
Jude powraca do świata Fearie. Musi zmierzyć się z Cardanem, którego wciąż kocha, pomimo jego zdrady. Kiedy po raz pierwszy ujawnia się mroczna klątwa, Jude musi stać się pierwszą śmiertelną Królową Wróżek i odkryć, jak przełamać czar – lub zaryzykować zachwianie równowagi całego świata wróżek.
Jude nudzi się na wygnaniu. Dla zabicia czasu i dla pieniędzy przyjmuje delikatne zlecenia. Ktoś pożera elfy przebywające w krainie ludzi i należałoby położyć temu kres? Oto zadanie w sam raz dla Jude!
Niezbyt mile widzianym urozmaiceniem codzienności są odwiedziny Taryn. Bliźniaczka domaga się od Jude szczególnej przysługi: wygnanka z królestwa elfów ma narazić się na hańbiącą śmierć, byle ocalić siostrę przed konsekwencjami pewnego krwawego nietaktu.
Jude ma jednak swoje powody, żeby się zgodzić. Przecież to wyborny pretekst, żeby nieco zamącić w bajecznym Elysium.
Wie, że czeka ją konfrontacja z Cardanem.
Jude jest śmiertelnie niebezpieczną przeciwniczką dla swoich wrogów, ale czy dość potężną, by pokonać magię? Czy zwykła śmiertelniczka przemocą lub przemyślnością zdoła przełamać klątwę?


W części pierwszej poznamy Bernarda Kruka, któremu prezydent zaproponuje zaprojektowanie nowego systemu obrony. Jest to atrakcyjna oferta, ale z tym samym Krukiem kontaktują się również opozycjoniści, dawni znajomi i proszą go o pomoc.. Prawdopodobnie wybór bohatera zaważy na dalszych losach nie tylko jego samego, ale również Celestii.
_____________________________________________________________________
Ekspedycja wysłana w stronę gwiazdy Proxima Centauri leciała do celu 131 lat. Na planetach Urpa i Tema jest już życie. Ale to świat bardzo różny od Układu Słonecznego. Urpianie stworzyli zorganizowane struktury - jak silne? Jak bardzo trwałe? I dlaczego Tema, nagle, blisko dwa tysiące lat wcześniej zmieniła orbitę?
To pytania, na które będą musieli odpowiedzieć członkowie wyprawy. Zagadki mnożą się, ukazując wyraźnie różnice między światami, a jednocześnie wskazując podobieństwa ludzi i mieszkańców odwiedzanych planet.
_____________________________________________________________________
"Kosmiczni bracia" to wyjaśnienie wątków, które Krzysztof Boruń i Andrzej Trepka podjęli wcześniej w "Zagubionej przyszłości" i "Proximie".
Tym razem słuchacze dowiedzą się między innymi, jak bohaterowie nawiązali kontakt z Urpianami, inteligentną cywilizacją. To oni są ratunkiem dla Ziemian, którzy tracą już siły w walce z armią Silihomida. Jeśli nowi sprzymierzeńcy nie zdążą, może okazać się, ze jedynym wyjściem będzie emigracja na Wenus lub Marsa.


Gruntowne szkolenie nauczyło Rigga dochowywać tajemnic. Tylko jego ojciec zna prawdę o niezwykłym darze syna – talencie widzenia ścieżek przeszłości. Lecz gdy ojciec ginie, Rigg ze zdumieniem dowiaduje się, jak wiele sekretów przed nim zataił. Tajemnic o przeszłości syna, jego tożsamości i przeznaczeniu. A kiedy Rigg odkrywa, że jego dar pozwala mu nie tylko widzieć przeszłość, ale również ją zmieniać, przyszłość nagle staje się co najmniej niepewna.
Przyrodzone dziedzictwo pcha go ku pokrętnej drodze, mimowolnie wikłając w rozgrywki dwóch stronnictw. Jedno pragnie wynieść go na tron, drugie pozbawić życia. Chcąc nie chcąc, musi podać w wątpliwość całą nabytą wiedzę, przezwyciężyć ograniczenia swojego talentu… i wyrzec się wpływu na własne przeznaczenie.



Państwa-miasta Nizin od dziesięcioleci żyły w pokoju, chronione przez traktaty, handel i wiarę w racjonalny charakter ich sąsiadów, bastionami cywilizacji, dobrobytu i wyrafi nowania.
Tymczasem na dalekich rubieżach Imperium Os pochłaniało kolejne miasta, wysyłając w bój swoje doskonale wyszkolone armie, maszyny i morderczą Sztukę… Teraz zaś jego łaknienie podboju i wojny rozogniło się tak, iż nic już nie zdoła go zaspokoić.
O tym, że długie czasy spokoju dobiegły końca, wie jedynie starzejący się Stenwold Maker, doświadczony szpieg, wynalazca i mąż stanu. Na jego barki spada obowiązek otworzenia oczu nieświadomym zagrożenia ludziom, zanim fala czerni i złota przetoczy się po Nizinach, wypalając wszystko, co stanie jej na drodze.
Przedtem jednak musi dołożyć starań, żeby nie zostać najnowszą ofiarą Imperium.



Pobierz








