Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Spawn - Architekci strachu PL.cbz

seniortomas / KOMIKS / Spawn(1) / Spawn - Architekci strachu PL.cbz
Download: Spawn - Architekci strachu PL.cbz

61,42 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazek

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Tytułowy Spawn to pokraczna hybryda Ghost Ridera, Batmana i Spider-Mana. Oto pewien osobnik świadczący rządowi U.S.A. usługi w postaci tzw. "mokrej roboty" ginie, by w niewyjaśnionych okolicznościach powstać z grobu jako istota dysponująca wyczerpującą się w miarę używania mocą. W "Spawnie" istotną rolę odgrywa motyw liryczny - sensem egzystencji upiora jest jego żona, która zdołała na nowo uporządkować swoje życie... Szczerze mówiąc do końca nie jest jasne o co w tym komiksie chodzi...

(43 numery wydane w Polsce: 24x TM-Semic, 19x Mandragora)
Inne pliki do pobrania z tego chomika
Spawn zostaje niespodziewanie przetransportowuje do królestwa wykraczającego poza jego najśmielsze wyobrażenia. W tym dziwnym świecie, Spawn spotyka uwięzionych bohaterów, staje wobec szydzącej Ślepej Sprawiedliwości pod postacią Violatora i w końcu widzi jak we śnie to, co być może będzie przyszłością jego, jego żony Wandy i córki Cyan.Ten Spawn nigdy nie ukazałby się w Polsce. On nigdy nie ukazał się nigdzie oprócz Stanów. McFarlane wydał tą historię wyłącznie w serii zeszytowej, później omijana była w szeregu TPB, SC i HC oraz w dodrukach i kolejnych edycjach. Komiks ten należy czytać pomiędzy opowieściami z polskiego Spawn nr 5/97 (z TM-Semic), przedstawia on co się stało z Alem Simmonsem po wciśnięciu przez niego spustu na lancy (oszczepie) Angeli. W historii pierwszej z numeru 5/97 Spawn znika, a jego licznik energii zeruje się. W historii drugiej z tego numeru Spawn jakby nigdy nic pojawia się na swym zaułku i tłucze się z bandami techno-punków. Teraz mamy okazję "wybielić" tą czarną dziurę w życiorysie ś.p. Ala Simmonsa.
Pytania 01 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Jest rok 1992, w zaułkach Nowego Jorku pojawia się tajemniczy osobnik, ubrany w dziwaczny strój. Jedyne co pamięta to to, że w chwili śmierci zawarł pakt z diabłem, by ten pozwolił mu wrócić na ziemię. Jednak Malebolgia go oszukał i teraz osobnik nie pamięta nic ze swojego, życia. Co chwile odzyskuje fragmenty swoich wspomnień, jednak cały czas jest tego zbyt mało by ułożyć to w jakąś sensowną całość, wie tylko, że wrócił tu dla kobiety, której twarz go teraz prześladuje. Jego przerażenie pogłębia fakt, że po zdjęciu maski okazuje się, że wygląda on jak gnijący trup! Tego wszystkiego nie równoważy nawet potężna moc, jaką otrzymał zawierając pakt. Tymczasem w mieście, ktoś w niezwykle brutalny sposób morduje szefów różnych mafii. Pytania 02 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Osobnik w stroju postanawia wykorzystać swoją moc by przywrócić sobie normalny, ludzki wygląd. "Zabieg" się udaje i staje się on przystojnym, białym blondynem, ale równocześnie przypomina sobie, że on był murzynem!! Mimo starań nie udaje mu się odzyskać swojego prawdziwego wyglądu. Dochodzi więc do wniosku, że to kolejny sposób byuprzykrzyć mu powrót do życia - mimo swojej mocy ma tylko dwa "wcielenia" do wyboru: gnijącego trupa, lub białego blondyna. Chwilę potem przypomina sobie, że kobieta dla której wrócił była jego żoną, a także, że pracował dla rządu jako agent do zadań specjalnych, jednak w daszym ciągu nie może sobie przypomnieć swojego nazwiska. To wszystko powoduje, że traci on przytomność. Po przebudzeniu spotyka dziwnego Clowna, który wie o nim więcej niż on sam. Dowiaduje się także, że z chwilą powrotu stał się Spawnem. Jednak słuchając przechwałek Clowna, jaki to on jest potężny, Spawn przestaje go traktować poważnie i odchodzi. Wtedy okazuje się, że Clown przemienia się w wielkiego potwora, tego samego, który morduje od kilku dni okolicznych mafiozów.
Pytania 03 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Spawn wreszcie przypomina sobie imię i nazwisko swojej żony. Wkrótce potem korzystając z wojskowej bazy danych dowiaduje się, że on nazywa (nazywał?) się Al Simmons. Znajduje także aktualny adres Wandy Blake - swojej żony. Przeistacz się więc w ludzką postać i udaje się tam by wreszcie ją zobaczyć, po to przecież wrócił. Oczywiście pod żadnym pozorem nie chce by dowiedziała się ona kim jest. Na miejscu okazuje się, że Wanda wyszła za jego przyjaciela - Terry'ego Fitzgeralda i mają razem wspaniałą córeczkę. To kolejny cios dla Ala ponieważ on nigdy nie mógł mieć dzieci. Po wizycie w domu Wandy, Spawn ponownie spotyka Clowna, i odkrywając, że jest on wysłannikiem piekła, postanawia wyładować na nim swoją wściekłość. Jednak to nie jest takie proste, gdyż Clown zmienia się w Violatora (Oprawcę) i po krótkiej walce wyrywa Spawnowi serce! Co dziwniejsze, okazuje się, że Simmons nie potrzebuje już serca by żyć! Pytania 04 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Spawn szybko wraca do formy, umieszczjąc swoje serce na właściwym miejscu i zaczyna się potężna walka między nim a Violatorem, którą przerywa dopiero pojawienie się Malebolgi - sprawcy całego zamieszania, który rozdziela walczące postacie i wyjaśnia Alowi, że stał się teraz HellSpawnem, przyszłym oficerem w armii piekła, który poprowadzi ich do ostatecznej walki z Bogiem. Równocześnie informuje Spawna, że jego moc nie jest nieograniczona i każde jej użycie, zmniejsza jej zapas. Gdy ten się wyczerpie to Al "umrze" ponownie tym razem już na zawsze stając się żołnierzem zła! Natomiast za nieposłuszeństwo Violatora (nie miał pozwolenia na walkę z Simmonsem), zostaje on ukarany i "uwięziony" w postaci Clowna, bez możliwości przemiany w Violatora.
Sprawiedliwość Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Wielokrotny zabójca dzieci - Billy Kincaid, którego modus operandi charakteryzował się szczególnym okrucieństwem zostaje zwolniony warunkowo z zakładu psychiatrycznego. Z tej decyzji są zadowoleni tylko jego psychiatrzy, którzy wierzą, że go wyleczyli i on sam. Natomiast reszta społeczeństwa jest przerażona. Detektywi Sam i "Twitch", ponieważ dostali zakaz "nachodzenia" Kinkaida, postanawiają obserwować go prywatnie, po służbie. Tymczasem Spawn dowiaduje się o uwolnieniu Kincaida i okazuje się, że jednym z jego ostatnich zadań było złapanie tego mordercy, jednak policja go ubiegła. Ale to nie wszystko, Kincaid został oskarżony o jedno zabójstwo, a Al odnalazł jego szopę, gdzie znajdowały się ciała dziesiątek innych dzieci!! Jednak wkrótce szopa przestała istnieć, a razem z nią dowody. Teraz Spawn postanawia ostatecznie rozwiązać tę sprawę. Włamuje się wiec do domu Kincaida i tam odkrywa, że ten zdążył już zamordować kolejne dziecko! Równocześnie, widząc co się dzieje, do budynku wpadają Sam i Twitch, jednak nie zastają już ani Spawna ani Kincaida, a jedynie zwłoki dziecka. Tego samego wieczoru Kinkaid odnajduje się w... ich biurze, zamordowany brutanie przez Spawna. Zemsta 01 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Mafia rozpoczyna swoje prywatne śledztwo w sprawie morderstw kilku jej szefów (w poprzednich numerach) i jedynym ich podejrzanym zostaje, ukrywający się w zaułkach, razem z bezdomnymi lumpami, Spawn. Ponieważ, wysłani by go zabić najemnicy, zostają przez niego szybko i łatwo "usunięci", mafia postanawia zainwestować w bardziej radykalne rozwiązanie - postanawiają wynająć Overt-Killa, super cyborga, by pozbył się Spawna. Gdy cyborg pojawia się w zaułku, Al nie moż pozwolić by ktoś "panoszył" się na jego terenie, zagrażając jego przyjaciołom. Dochodzi więc do potężnej bitwy, która kończy się gdy sensory Overt-Killa, uznają, że Spawn już nie żyje. Gdy cyborg się wycofał a Al odzyskał przytomność, postanowił pozbyć się zagrożenia raz na zawsze, jednak nie chcąc marnować na to swojej mocy, będzie musiał uciec się do bardzie tradycyjnych metod. Włamuje się więc do wojskowego magazynu broni...
Zemsta 02 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Obecność Spawna w magazynie broni (patrz poprzedni numer) zostaje wykryta przez żołnierzy, i Al, nie chcąc z nimi walczyć, musi uciekać teleportując się spowrotem do zaułka. Na miejscu jego nowi przyjaciele odkrywają, że wygląda on jak trup i... nie robi to na nich żadnego wrażenia! Wkrótce potem Al odwiedza jednego z mafiozów, informując go, że jest gotów na kolejne spotkanie z Overt-Killem. Gdy cyborg ponownie przybywa do zaułka, Spawn robi z niego sieczkę (dosłownie) przy pomocy broni, którą wyniósł z magazynu. W tym samym czasie Wanda, którą dręczą koszmary o śmierci Simmonsa, stara się dowiedzieć czegoś o dziwnym człowieku, który niedawno ją odwiedził.. Jednocześnie umysł Simmonsa podsuwa mu kolejną wskazówkę o jego śmierci i zabójcy, jednak Al nie potrafi przypomnieć sobie dokładnie co się wtedy wydarzyło. W niebie Scenariusz: Alan Moore Rysunki: Todd McFarlane Billy Kincaid (zobacz poprzedni numer) budzi się, jak się okazuje w świecie przejściowym i razem z grupą innych zmarłych niedawno ludzi zaczyna "zwiedzać" ten świat. Po drodze wszyscy członkowie tej grupy wpadają w najprzeróżniejsze pułapki i stają się więĽniami sił zła. Wreszcie Billy zostaje sam z małą dziewczynką i wtedy biorą nad nim górę jego mordercze instynkty. Gdy jednak Kincaid podejmuje próbę zamordowania dziecka, okazuje się, że pod tą postacią ukrywał się jeden z kolegów Malebolgii, który tym sposobem pozyskał Billy'ego do armi zła! Teraz Kincaid trafia do poziomu dziesiątego - miejsca w piekle, gdzie trwają przygotowania do walki z Bogiem, gdzie otrzymuje od diabłów żywy kostium żołnierza piekieł. Taki sam kostium, jaki nosi Spawn!!
Angela Scenariusz: Neil Gaiman Rysunki: Todd McFarlane Kilkaset lat temu, pewna piękna, rudowłosa kobieta, korzystając z podręcznika do polowań i tajemniczej lancy, wciąga w pułapkę ówczesnego Heespawna i pozbawia go całkowicie mocy, odbierając jednocześnie siłom zła kolejnego żołnierza... Powrót do teraźniejszości. Ta sama kobieta - Angela, dostaje zezwolenie na polowanie na kolejnego Hellspawna - Simmonsa. Tymczasem Al, świetnie się bawi ze swoimi bezdomnymi przyjaciółmi. Dopóki nie pojawia się tajemniczy człowiek, który zna Simmonsa i wie kim się stał, wie także jak najlepiej wykorzystywać moc, którą Al dostał. Zanim jednak Spawnowi udało się dowiedzieć od niego czegoś więcej zostaje zaatakowany przez Angelę. Po krótkiej walce Simmonsowi udaje się ją pokonać! Jednak zaraz potem, nie zważając na ostrzeżenia tajemniczego człowieka, podnosi pozostawioną przez nią lancę. W tym momencie lanca odbiera mu całą jego moc i kolejny Hellspawn przestaje istnieć... Dom Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Al Simmons budzi się ze snu... Tak, tak wcześniejsze wydarzenia były tylko koszmarnym snem! Jednak wywarły na nim takie wrażenie, że Spawn w dalszym ciągu nie może otrząsnąć się z tego. Do rzeczywistości przywołuje go potężny wybuch niedaleko jego zułka. Po przybyciu na miejsce, Spawn spotyka uciekającą dziewczynę, która prosi go o pomoc. Zanim jednak Al zdołał zareagować, oboje zostają postrzeleni przez potężnie uzbrojonego człowieka. Oczywiście postarzał nic nie zrobił Simmonsowi (jeśli nie liczyć dużej dziury w jego ciele), ale dziewczyna zostaje zabita. Spawn postanawia śledzić napastnika i dowiaduje się, że jego zaułek stał się miejscem walki dwóch gangów. Postanawia więc zakończyć tę wojnę i zwabia oba gangi na plac bitwy. Wkrótce wszyscy członkowie grup przestępczych wykańczają się nawzajem bez udziału Ala i na placu boju pozostaje tylko potężny cyborg - Byron. Spawn wybiera dość radykalny sposób pozbycia się go i teleportuje się do jego wnętrza, rozsadzając go i w ten sposób uwalniając zaułek od groźby dalszych ataków gangów
Flashback 01 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Spawn, nie mogąc sobie poradzić z samotnością, odwiedza niewidomą babcię Blake, która umacnia jego wiarę w to, że Wanda (jego żona) wciąż go kocha. Tymczasem w C.I.A, Jason Wynn (dawny szef Ala) zaczyna podejrzewać, że Terry Fitzgerald (przyjaciel Ala a teraz mąż Wandy) może prowadzić swoją prywatną krucjatę przeciwko agencji, po śmierci Simmonsa. Spawn, szczęśliwy po tym co usłyszał od babci Blake, świetnie się bawi ze swoimi bezdomnymi przyjaciółmi. Nastrój zmienia mu się dopiero gdy jego kostium aatakuje jednego z lumpów, co przypomina Alowi jak mało o nim wie i jak słabo kontroluje jego poczynania. Zaraz potem Simmonsowi wracają wspomnienia o śmierci i wreszcie udaje mu się poskładać łamigłówkę i przypomnieć sobie kto był jego zabójcą. Okazuje się, że był to jeden z Youngbloods - Chapel!! Flashback 02 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Spawn dostaje się do siedziby Youngbloods i porywa stamtąd Chapela, teleportując się razem z nim do miejsca gdzie sześć lat temu Chapel zabił Simmonsa, by teraz wyrównać rachunki. Równocześnie unieruchamia nadajnik mordercy by uniemożliwić jego przyjaciołom przeszkodzenie w walce. Chapel choć niedowierzając, że Al nadal żyje podejmuje walkę, oczywiście nawet on nie ma szans w walce z potężnym wysłannikiem piekieł, jakim stał się Simmons. Jednak Spawn postanawia nie zabijać Chapela i zaadowala się oszpeceniem go. Równocześnie podczas walki wychodzi na jaw, że zabójstwo Ala było zaplanowane przez Jason Wynna. Tymczasem Terry'ego zaczynają szantażować wysłannicy Wynna.
Mity 01 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Violator, tkwiąc w ciele Clowna umila sobie czas opowiadając dzieciakom niestworzone historie o swoich wyczynach. Właśnie rozpoczął kolejną z nich, o tym jak pokonał jednego z Hellspawnów ok. 800 lat temu. Wtedy to porywając bliską sercu ówczesnego Spawna kobietę, zmusił go do pojedynku z sobą. Po krótkiej walce z nim, używając swoich ognistych płomieni Violator zniszczył go zupełnie, a przynajmniej tak wówczas myślał... Tymczasem w realnym świecie Al zaczyna żałować, że dał się ponieść emocjom, i że walcząc z Chapelem, ujawnił kim jest. Natomiast detektywi Sam i Twitch zostają uwolnieni od oskarżeń o zabójstwo Billy'ego Kincaida i teraz postanawiają odnaleść prawdziwego zabójcę - Spawna. Mity 02 Scenariusz: Todd McFarlane Rysunki: Todd McFarlane Clown kontynuuje swoją dziwną opowieść... Mimo tego co myślał 800 lat temu, nie udało mu się zniszczyć Spawna. Jedynie zabił jego żywy kostium. Jednak sam Spawn nie zginął i po dalszej walce pokonał Violatora, jednak zapłacił za to wysoką cenę, gdyż kobieta którą uratował, widząc jego odrażający wygląd, przerażona uciekła, nie chcąc go więcej znać. Według Violatora jej opowieści o tej walce dały początek legendom o smokach, które choć bardzo zmienione przetrwały do dzisiejszych czasów.
Odbicia 01 Scenariusz: Grant Morrison Rysunki: Greg Capullo Jason Wynn pokazuje majorowi Vale swoje największe osiągnięcie - Simmonsville. Jest to miasteczko powstałe z psychoplazmy, na terenie poligonu wojskowego. Okazuje się bowiem, że kilka lat wcześniej wojsko odkryło tam bramę do piekieł, wtedy to Wynn zaczął interesy z Malebolgią i dostał możliwość badań nad psychoplazmą przekazując duszę Simmonsa piekłu. Istniejące tam teraz miasteczko otrzymało taką nazwę, ponieważ powstało z wspomnień zamordowanego Ala. Tymczasem Spawn zaczyna zastanawiać się co się znajduje w jego trumnie skoro "on jest tutaj" i postanawia to sprawdzić. Ku swemu przerażeniu odkrywa tam zwłoki mężczyzny - swoje zwłoki!! Teraz Al przestaje rozumieć cokolwiek... W tym samym czasie osoby, które zezwoliły Angeli na polowanie na Hellspawna, więc to nie był sen???) podejmują decyzję, że do walki z nim trzeba wybrać mocniejszego przeciwnika. Postanawiają obdarzyć potężną mocą jakiegoś człowieka i wysłać go z misją zabicia Spawna. Ich wybór pada na... Jasona Wynna (!), który po bolesnej przemianie staje się Anti-Spawnem i powraca na ziemię. Odbicia 02 Scenariusz: Grant Morrison Rysunki: Greg Capullo Malebolgia postanawia wyjaśnić Spawnowi kilka rzeczy i zabiera go do Simmonsville. Na miejscu informuje go co to za miejsce, z czego i jak powstało, a także ujawnia mu, że jego obecne ciało to także wytwór psychoplazmy. Jednak zaraz potem Malebolgia znika, a wkrótce potem w tym miejscu pojawia się Anti-Spawn i rozpoczyna się wielki pojedynek. Zaskoczony Spawn nie radzi sobie najlepiej i wkrótce postanawia ratować się teleportując się do zaułków Nowego Jorku, z nadzieją, że jego wróg go nie odnajdzie zbyt szybko, co pozwoli mu wypracować jakąś strategię. Jednak Wynn odnajduje Spawna prawie natychmiast i także teleportuje się w to miejsce. Teraz los Simmonsa jest już prawie przesądzony...
Odbicia 03 Scenariusz: Grant Morrison Rysunki: Greg Capullo Kiedy Anty-Spawn szykuje się do zadania ostatecznego ciosu z pomocą Alowi przychodzą jego kumple z zaułków, rozpraszając uwagę Wynna, co daje Spawnowi czas na odzyskanie sił i przejęcie inicjatywy. W związku z tym szybko walka staje się bardziej wyrównana i wreszcie Spawnowi udaje się pokonać Anty-Spawna i rozbić jego ciało na atomy. Jednak Wynn nie umarł, został on ponownie przechwycony przez anioły, które go wyposażyły w moc i został poddany ponownym bolesnym przemianom, by wkrótce ponownie stanąć przeciwko piekłu. Tymczasem Al poznaje kolejną tajemniczą postać, która wie zdecydowanie więcej niż on. Ten tajemniczy człowiek (?), twierdzi, że reprezentuje inną, niż piekło i niebo, siłę zamieszaną w walkę dobra ze złem. Zostawia Simmonsowi swoją wizytówkę, twierdząc, że gdy nadejdzie pora skontaktuje się z nim ponownie. Jednak na wizytówce nie ma ani słowa... Po dojściu do siebie Spawn postanawia zakończyć sprawę Simmonsville, niszcząc to miasto zupełnie i zabijając majora Vale, który przejął kontrolę nad poligonem po zniknięciu Jasona Wynna. Konfrontacja 01 Scenariusz: Grant Morrison Rysunki: Greg Capullo Do Nowego Jorku przybywa delegacja rosyjskich atomistów. Jeden z nich przywiózł ze sobą w tajemnicy swoje dzieło - nowoczesną bombę atomową. Tymczasem Spawn ma swoje problemy: jego zaułek jest obiektem zamachów bombowych nieznanych sprawców, którzy w ten sposób chcą się pozbyć stamtąd bezdomnych. W dodatku w jego życiu pojawia się człowiek, który twierdzi, że jest Harrym Houdinim !! Oferuje on Spawnowi swoją pomoc w nauce korzystana z mocy żywego stroju. W rzeczywistości Houdini jest wysłannikiem istot z tzw. Overlap, które chcą sprawdzić czy broń atomowa jest w stanie zniszczyć istoty piekielne. Ich "królikiem doświadczalnym" ma być Spawn. Zadaniem Houdiniego jest doprowadzenie go w odpowiednie miejsce, gdy manipulowany przez nich rosyjski uczony odpali swoją bombę! Ale na razie nauka Spawna idzie dobrze i zdobywa on coraz większą władzę nad swoim kostiumem. Na próbę postanawia się on rozprawić z dzieciakiem, który jest autorem zamachów bombowych na zaułek. Tymczasem Terry Fitzgerald zostaje przydzielony do poszukiwań naukowca i bomby atomowej
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności