Swedenborg jasnowidz - mistyk.mp3
-
2 Interesujące opracowania -
Arnold Mostowicz - My z kosmosu -
Bogowie To Nie Fikcja -
Człowiek po śmierci jest taki jak jego życie -
Człowiek po śmierci posiada postać -
Człowiek po śmierci posiada wszelkie zmysły -
David Icke -
David Icke - Najwiekszy Sekret -
Debaty o UFO - Radio Paranormalium -
Drugi stan człowieka po śmierci -
Dualizm Prawdy -
Fatima - dwie siostry Łucje -
Fatima inaczej -
Fenomen Bruno Groeninga -
GRZESZNI PAPIEŻE – Eric Lacanau Paolo Luca -
Henryk Pająk -
Instrukcje obslugi -
Karlheinz Deschner – Opus Diaboli -
Każdy człowiek jest duchem -
ks A Klimuszko -
LATAJACE WEZE I SMOKI -
List do Boga -
Manuskrypt Voynicha -
Michael Newton -
Michael Newton Wędrówka dusz -
MILAB – rozmowa z Krzysztofem Rogalą -
Nassim Haramein -
Nauki hernetyczne starożytnego Egiptu -
Nowa globalna religia -
Nowy Wspaniały Świat Aldous Huxley -
Objawienia a UFO -
Opis biblijny swiata -
Pierwszy stan człowieka po śmierci -
Protokoły Mędrców Syjonu -
Przepowiednie a czasy obecne -
Reinkarnacja -
Religie -
Siedem form materii -
Stworzenie narodu wybranego -
Swedenborg jasnowidz - mistyk -
Swiat duchów -
Tajne oredzie fatimskie -
Tematyka UFO -
Teologia jest przedmiotem bez przedmiotu -
Trzeci stan człowieka po śmierci -
TRZECIA WOJNA ŚWIATOWA – Henryk Pająk -
Woda wielka tajemnica -
Wskrzeszenie człowieka -
Wywiad Dr Neruda -
ZAGINIONA HISTORIA PIRAMID
Wszechświat został zatem stworzony w Bogu i z Boga. Zarzucającym mu panteizm Swedenborg tłumaczył, że przecież stworzenie nie jest tożsame ze swym stworzycielem. Bóg jest bytem samym w sobie, rzeczy stworzone zaś są analogią, „odbiciem obrazu Boga w zwierciadle”, a nie bytem samym w sobie, choć stanowią twór tegoż, są skutkiem jego działania.
Wszystko, co istnieje w naturze, z ducha bierze swój początek i przez ducha [...]. Tak samo jest z naturą — jej istotą, mocą której istnieje, jest jej duchowy początek, ponieważ ten zawiera w sobie boskie Esse — boską moc stwarzania, działania i formowania. Natura i życie są to dwie różne rzeczy, natura bierze swój początek ze słońca ziemskiego, zaś życie — ze słońca duchowego.
Akt stworzenia nie był dla Swedenborga prostym aktem zapoczątkowania, lecz ciągłym, nieustannie trwającym działaniem. Każde nowe życie jest stwarzane na nowo, władza rozrodcza roślin i zwierząt jest po temu tylko środkiem.
Wszelkie życie pochodzi zatem ze świata duchowego, a każdy przedmiot materialny zawiera pierwiastek siły duchowej, czyli duszę, która go stwarza i utrzymuje. Stąd rzeczy duchowe i materialne pozostają do siebie w takim stosunku, jak przyczyna i skutek. Relacja ta jest podstawą doktryny Odpowiedniości. Świat naturalny jest obrazem, czyli odbiciem świata duchowego, a każdy przedmiot, fakt i zjawisko reprezentują pewną niematerialną ideę.
Układ, porządek i rozmaitość jednego świata odbija strukturę drugiego. Ogólnie rzecz biorąc, są trzy wielkie grupy, klasy umysłów w zależności od ich reagowania na wpływy Boga. Te trzy klasy odpowiadają trzem królestwom przyrody, a w świecie duchowym tworzą trzy odrębne niebiosa (niebiańskie, duchowe i naturalne), z trzema odpowiadającymi im piekłami. W granicach tych trzech stopni zawiera się tyle różnych typów, ile jest rodzajów zwierząt, roślin i minerałów w każdym z trzech wielkich królestw przyrody.