20__STARE__Z_OTE__KOCHANE__NAS.mp3
-
- KLCW - Historyczne spory -
- KLCW - nie tylko historia -
- KLCW - Starsze audycje - historia -
- Klub Ludzi Ciekawych Wszystkiego -
Audycje biograficzne -
Audycje biograficzne(1) -
Bartosiak Jacek -
Boy-Żeleński Tadeusz - Marzenie i pysk -
Boy-Żeleński Tadeusz - Słowa cienkie i grube -
Boy-Żeleński Tadeusz - Śmiech i zgroza -
Chwin Stefan -
Czapski Józef - Na nieludzkiej ziemi -
Dygat - Wspomnienia o -
Elegancki morderca -
FILMY STARE DOBRE KOMEDIE -
Galbraith Robert - Niespokojna krew 1 -
Galbraith Robert - Niespokojna krew 2 -
Happy Valley -
Historia bez mitów -
HISTORIA REALNA -
Historia żywa -
Historyczne spory -
Historyczne spory(1) -
JARMUSCH -
JUSTYNA KOPIŃSKA - Z nienawiści do kobiet -
KAMIL JANICKI - Epoka hipokryzji -
Kapuściński Ryszard - Szachinszach -
Malarze -
Marek Krajewski - Liczby Charona -
Maria Callas. Samotność bogini - Dufrense -
Michnik - Wściekłość i wstyd -
Muzyka klasyczna na wesoło -
Nosowska Katarzyna- Powrót z Bambuko -
ODGŁOSY NATURY -
Paweł Huelle -
Perełki muzyki klasycznej -
Polish Radio Jazz Archives vol. 4 -
Polska z góry -
Polska z góry(1) -
Remigiusz Mróz Projekt Riese -
Rzeczkowski Grzegorz -
Rzeczpospospolita w XVIII wieku - jej upadek -
Sprawa mordu katyńskiego 1-10 -
Sylwetka Tadeusza Kantora -
Tragedia Makbeta -
W cieniu. Nyrkki (2019)-Finlandia -
Wojenne Historie -
Zatoka -
Zbrodnie doskonałe -
Zbrodnie doskonałe(1)
Tadeusz Boy-Żelenski - Marzenie i pysk
czas trwania: 6h 48m 48s
Czyta: Leszek Teleszyński
Tadeusz Żeleński-Boy we wstępie do swych felietonów zebranych w tomie Marzenia i Pysk między innymi napisał: „Oto, miły czytelniku garść felietonów których jesteś zazwyczaj chętnym odbiorcą. Tytuł nieco expresjonistyczny uprzedza cię dostatecznie, że znajdziesz tu rozmaitość wrażeń: ujrzysz – to głowę miękko skłonioną do cichego marzenia, to pysk rozwarty, kłótliwy, zaczepny (...)". I rzeczywiście, zgodnie z zapowiedzią znajdziemy tutaj felietony pisane przez Boya pod wpływem czytanej literatury pięknej, dokumentu, bądź też oglądanej i recenzowanej sztuki teatralnej, ale także w wyniku obserwacji życia społecznego.