me262 (4).jpg
-
100 Code (2015) PL -
1080p mkv(1) -
11.22.63.(2016) PL -
12 Małp SEZON 1 -
12 Małp SEZON 2 -
12 Małp SEZON 3 -
13 przykazań (2018) PL -
13 Reasons Why (2017) SEZON 1 -
13 Reasons Why (2017) SEZON 2 -
13 Reasons Why (2017) SEZON 3 -
13 Reasons Why (2017) SEZON 4 -
1883 (2021) SEZON 1 -
1899 (2022) PL -
35 Diwrnod (2014) SEZON 2 -
6SEAL TEAM SEZON 1 -
About Love (2021) OK -
All Or Nothing (2021) ok -
Balance Of Love (2021) OK -
Catch A Break (2021) OK -
Club Part 1 (2021) OK -
Confession Of Love (2021) OK -
Delicate Awakening (2021) OK -
Dirty Dancing (2021) OK -
Enjoyment (2021) OK -
Falling For You (2021) ok -
Fear itself - Oblicza strachu .PL -
Feel The Beat (2021) OK -
Girly Things (2021) OK -
I Can't Get Enough (2021) OK -
Join With Me (2021) OK -
Lost Without You (2021) OK -
Morning Glow (2021) OK -
Never Feel Alone Again (2021) OK -
New Life Episode 1 (2021) OK -
New Life Episode 2 (2021) ok -
Nobody Else But You (2021) OK -
Only Us (2021) OK -
SEAL TEAM SEZON 1 -
SEAL TEAM SEZON 2 -
SEAL TEAM SEZON 3 -
SEAL TEAM SEZON 4 -
SEAL TEAM SEZON 5 -
seriale 2023 -
Sweet Nipples (2021) OK -
Turn Me On (2021) OK -
Voice Of Love (2021) OK -
Watch You (2021) OK -
We Are Perfect Together (2021) OK -
We Are The Lucky Ones (2021) ok -
What We Need (2021) OK
Początki projektu pierwszego myśliwca odrzutowego sięgają 1938 roku, kiedy to Ministerstwo Lotnictwa Rzeszy złożyło w firmie Messerschmitt zamówienie na projekt samolotu napędzanego turbinami gazowymi marki BMW. Wstępny projekt płatowca oznaczonego jako P.1065 opracował dr Woldemar Voigt w kwietniu 1939 roku. Pierwotny plan był bardzo podobny do finalnego samolotu ukończonego kilka lat później. Postęp projektu był wielokrotnie opóźniany przez brak funduszy i sprzeciwy władz, zarzucające nieopłacalność nowej konstrukcji.
Podczas prac konstrukcyjnych, ze względu na wzrastającą masę projektowanego równolegle silnika, postanowiono przebudować płatowiec na maszynę o skośnych skrzydłach. Najpierw rozważano konstrukcję płatów ze skosem tylko zewnętrznych ich części, ale ostatecznie postanowiono zastosować całkowicie skośne skrzydła. Pierwszy prototyp samolotu został ukończony zanim silniki odrzutowe były gotowe, dlatego też pierwszy lot Me 262 V1 odbył się 18 kwietnia 1941 roku z konwencjonalnym silnikiem Junkers Jumo 210G o mocy 700 KM zamontowanym na dziobie maszyny. Docelowe silniki odrzutowe BMW 003 były gotowe do zamontowania w płatowcu dopiero w listopadzie, a pierwszy lot prototypu V2 z dwoma jednostkami napędowymi tego typu i dodatkowo silnikiem tłokowym Jumo 210G odbył się 25 marca 1942 roku.
Pozostawienie konwencjonalnego napędu okazało się słuszną decyzją, gdyż oba silniki odrzutowe przestały pracować wkrótce po starcie ze względu na awarię łopat sprężarki.
Trzeci prototyp, V3 który był już całkowicie odrzutowym samolotem, wzbił się w powietrze 18 lipca 1942 roku. W maszynie tej zastosowano silniki Junkers Jumo 004 bardziej niezawodne niż silniki BMW 003.
Aby ułatwić start i lądowanie zdecydowano się zmienić podwozie na podwozie z kołem przednim, a nie ogonowym.
Loty testowe kontynuowano przez cały następny rok, jednak produkcja seryjna nie została rozpoczęta ponieważ Hitler zażądał przebudowy maszyny na bombowiec. Zmiana konstrukcji kadłuba zakończyła się w 1942 roku, ale produkcji znów nie rozpoczęto, tym razem ze względu na braki materiałowe, zwłaszcza wolframu i chromu, oraz konieczności zastąpienia ich stopami bardziej dostępnych a jednocześnie równie wytrzymałych materiałów. Po zmianie projektu do możliwości materiałowych Rzeszy, dopiero w 1944 roku rozpoczęto produkcję samolotu.
Podczas przebudowy maszyn z myśliwców na samoloty myśliwsko-bombowe, z braku części, paliwa i przeszkolonych pilotów prawie 500 z nich zostało zniszczonych na ziemi podczas bombardowań, dlatego też nigdy nie wykorzystano możliwości tej maszyny. Z 1433 wyprodukowanych maszyn tylko około 300 weszło do czynnej służby.
Pomimo swych wad i niedoskonałości Me 262 był pierwszym sygnałem końca ery samolotów napędzanych śmigłem i początku ery odrzutowców latających z prędkościami rzędu 800 km/h, znacznie większymi niż możliwe do uzyskania na samolotach śmigłowych. Jako pierwszy został również wyposażony w skośne skrzydła.