-
33 -
1 -
139 -
5
2451 plików
194,65 GB
Wiśnia swoją działalność rozpoczął w zespole UKF skład którego jest założycielem, w skład ekipy zaliczali się Mały, Chomik, Jedrucha. Pierwsze kawałki powstawały w mieszkaniu Wiśni na zapętlonych końcówkach amerykańskich bitów, puszczonych na wieży a wokal i bit rejestrował dwukasetowy Panasonic wbudowanym mikrofonem to były kawałki o jakości szumów kosmicznych przesyłanych przez komety mijające Ziemie. Dzięki szwagrowi Małego (peruwiańczykowi koncertującemu w Polsce od kilku lat, robi to do dziś) nagrywki zostały przeniesione do jego piwnicy gdzie Koko użyczał sprzętu na którym koncertował - ośmio śladowy mikser, wzmacniacz z 200 watowymi głośnikami, cztery mikrofony i podłączony do tego najzwyklejszy magnetofon jako urządzenie rejestrujące. Jednak kawałki nadal powstawały na kradzionych loopach z amerykańskich kawałków, problem ten również został rozwiązany dzięki pomocy Koko który użyczał swojego Pc-ta na którym powstawała muzyka poprzez wypasiony program jakim był E-jay. W ten sposób powstały 3 kawałki: "fifka', "nie zadzieraj", "nie wszystko" w czteroosobowym składzie i niestety były to jedyne kawałki nagrane w pierwotnym składzie, Jędrucha odbił jako pierwszy bardziej od robienia muzyki interesowały go dziewczyny, Chomik odszedł jako drugi ale zdążył zagrać jeszcze jaden koncert na Ratajach podczas Jamu Grafitti, a Mały niepotrafił sprecyzować swoich zainteresowań i tak zespół umarł śmiercią naturalną. W międzyczasie Wiśnią zapoznał się dzięki Gruszce z dębiecką ekipą Hirek, Panczo, 52 dębiec wtedy jescze Hans i Deep oraz z lotną brygadą Tehac Wudu - Mcf(Fido), Francuz(Frenchman), Nwk(Fogg). Ci drudzy bywali w piwnicy bardzo często gdzie były rejestrowane wielogodzinne sesje wolnomikrofonowe. W 1999 roku podczas letniej imprezy na Placu Wolności którą zorganizowali Peja z Deksem poznałem w/w poprzez wielogodzinną rozmowe i freestajlowe zmagania z poznańskimi raperami międzyinnymi Kornik Pc, Owal, Anymaniak i Da Blaze oraz 52. Kolejne spotkanie z Peją odbyło się podczas koncertu Gramatika w Eskulapie gdzie Rychu zaproponował Wiśni nagrywke na płyte którą kończył z Deksem " I nie zmienia się nic". Następnego dnia 18.12.99 w studiu Cameya powstał kawałek pt. "Wspólne zadanie" w tym samym tygodniu została nagrana zwrotka do kawałka "Zdegenerowane oczy moje ". Wiosną 2000 roku Peja zadzwonił do Wiśni z propozycją zagrania wspólnego koncertu w Krakowie na rzecz dziewczyny chorej na białaczke od tego momentu powstaje skład koncertowy. Podczas koncertu wyjazdowego do Pragi 31.03.00 narodził się pomysł nagrania wspólnej płyty pod nazwą Ski Skład, po powrocie do kraju zaczeły się prace nad pierwszymi numerami do których muzyke robił Peja. Wokale były rejestrowane w mieszkaniu Deksa i tak powstały pierwsze kawałki : "Niech nie zdarzy ci się", "No co by było gdyby", "Po to Zeby dzieci miały" a latem został nagrany pierwszy samodzielny koncert Ski Składu.
Ski Skład na początku swej działalności był mylnie kojarzony jako rozbudowana forma Slums Attack, za co można podziękować jednemu z pismaków hh gazetki. W tym czasie powstają demówki poznańskich zespołów takich jak: Aifam u Mroka w piwnicy na którą Ski nagrywa kawałek i wolnomikrofonową improwizacje razem z Fidolem z Tehac Wudu, kolejna nagrywka to kawałek Wiśni razem z Krisem na pierwsze Astetoholiks pt."Prestiż", Wiśnia dogrywa się również do kawałka Kornika na jego demo i do utworu "Konflikt światowy" na płyte Tehac Wudu w studiu Dj Druga Strefa.
Kolejny etap to film pt. "Blokersi" w którym występuje Peja i Deks, a wraz z częścią poznańskiej sceny pojawia się również Wiśnia. Wytwórnia T1 proponuje zespołowi Slums Attack wydanie kolejnej płyty w którą ponownie zaangażowany jest Wiśnia zwany od tego momentu Wiśniowym. Wiśniowy na tej płycie pojawia się w dwóch kawałkach "Być nie mieć" i " Moje miasto...". Płyta "Na legalu" pozwala ekipie koncertowej Peja, Deks, Wiśniowy zagrać przez rok 2001, 02 i 03 setki koncertów w Polsce oraz kilka sztuk poza jej granicami. W tym czasie zaczyna powstawać płyta Ski Składu w studiu Biały Dom, muzyke praktycznie do całości robi Peja dopieszcza ją Cichy Bob, nieststy nagrywanie wokali w przerwach między tak dużą ilością koncertów nie jest rzeczą łatwą i odbywa się na raty: czerwiec-sierpień 2002, wrzesień-listopad 2002, marzec-maj 2003, materiał ukazuje się w sklepach na przełomie czerwca i lipca 2003. Koncertowy skład Slu/Ski jest cały czas w trasie i gra po kilka a czasem kilkanaście koncertów w miesiącu.
We wrześniu 2004 roku drogi Rycha i Łukasza rozchodzą się każdy z nich idzie w swoim kierunku Peja kończy kolejną płyte Slums Attack, Wiśniowy zaczyna myśleć nad solowym materiałem na który najwyższy czas. Wypadki losowe na początku 2005 roku przesuwają znacznie prace nad płytą za którą Wiśniowy może zabrać się dopiero jesienią 2005. Panczo z Dębieckiej załogi podsuwa Łukaszowi produkcje Stefunka swojego braszki, a Hans z 52 dorzuca bity które dostał również od Stiepka ale ich nie wykorzystał. W ten sposób do końca 2005 roku powstaje 7 utworów: "Nadejdzie", "Po to", "Są takie", "Co jest", "Yo-Yo", "Słyszałem", "Schody" wszystkie zarejestrowane w studiu Druga Strefa. Na początku stycznia prace ruszają znowu i powstają kolejne kawałki: "Porażka", "Sen", "Bonus", "Kac" również zarejestrowane u Drugiej Strefy.
Album "Bez Cięcia" zawiera 12 utworów z gościnnym udziałem 52 dębiec, Tehac Wudu, Kobry i Grześka. Od strony muzycznej całość została wyprodukowana przez młodego, debiutującego producenta - USDtiepek Funkee Nosferatu Production. Poprzednia płyta Wiśnixa to "Ski Skład - Wspólne Zadanie", czyli duet z Peją założycielem zespołu Slums Attack. Wiśnix brał również udział gościnnie w wielu projektach takich jak: 52 Dębiec, Slums Attack, Tehac Wudu i wiele innych. W latach 2001- 2005 był elementem składowym ekipy koncertowej SLU/SKI SKŁAD która zagrała setki koncertów na terenie Polski w tym iumprezy takie jak: Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu w latach 2002 i 2003, New Yorker Hip Hop Festiwal, Bless Da Mic, oraz inne wielotysieczne koncerty w najwiekszych halach widowiskowo-sportowych w kraju, jak i mniejsze w wielu klubach i salach koncertowych. Nie można pominąć także koncertów zagranicznych w takich miastach jak: Londyn, Praga, Niemcy.
PRODUKCJE
• Bez Cięcia (album) (2006)
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB