17. Droga Mleczna.avi

Download: 17. Droga Mleczna.avi

Ludzie przez wiele wieków przyzwyczajali się do myśli, że Ziemia, Słońce, cały nasz układ planetarny znajdują się w jakimś szczególnym miejscu, w samym centrum Wszechświata. Nic bardziej mylnego. Dołącz do wycieczki po wielkim parku osobliwości Drogi Mlecznej, w czasie której pokonamy 100 tysięcy lat świetlnych.

15. Obce satelity.avi play
Weź udział w podróży przez Układ Słoneczny, aż po najdal ...
Weź udział w podróży przez Układ Słoneczny, aż po najdalsze jego zakątki - pas Kuipera i obłok Oorta - i odkryj księżyce oraz inne ciekawe obiekty naszego układu planetarnego. Czy człowiek wspierany przez technologię mógłby przetrwać w którymś z tych światów?
10. Największe obiekty we wszechświecie.avi play
Wszelkie rekordy wielkości, jakie znamy na Ziemi, są nie ...
Wszelkie rekordy wielkości, jakie znamy na Ziemi, są nieporównywalne z tymi, które istnieją we Wszechświecie. W tym odcinku zapoznamy się z księgą kosmicznych rekordów - odkryjemy największą planetę, gwiazdę, mgławicę, konstelację, czarną dziurę, eksplozję, księżyc, burzę czy krater uderzeniowy w znanym nam Wszechświecie.
46. Astronomia amatorska.avi play
Planety Układu Słonecznego mogą cieszyć oko każdego obse ...
Planety Układu Słonecznego mogą cieszyć oko każdego obserwatora nieba, począwszy od amatorów do noblistów. Do większości obserwacji nie jest wymagany specjalistyczny sprzęt, często wystarczy zwykła lornetka. Film zawiera kalendarz astronomiczny , omawiający najciekawsze obiekty do obserwacji w poszczególnych miesiącach roku.
45. Wielki wybuch 2.avi play
W filmie, dzięki komputerowej animacji będziemy mogli pr ...
W filmie, dzięki komputerowej animacji będziemy mogli przyjrzeć się rozwojowi Wszechświata z zewnątrz. Odtworzymy moment Wielkiego Wybuchu i korzystając z wiedzy oraz doświadczeń współczesnych badaczy, rozważymy problemy dotyczące powstawania galaktyk, istnienia dodatkowych wymiarów czy wszechświatów równoległych.
44. Wielki wybuch 1.avi play
Ponad 13,7 mld lat temu nastapiła niewyobrażalnie wielka ...
Ponad 13,7 mld lat temu nastapiła niewyobrażalnie wielka eksplozja, obracając w stan chaosu osobliwość, z której narodził się Wszechświat. Echo tego wydarzenia dociera do nas nawet w tej chwili, jako promieniowanie reliktowe. Film ten jest opowieścią o tym, jak na przestrzeni dziejów zmieniał się obraz myślenia o nas samych i otaczającym nas świecie.
43. Czy E.T. istnieje.avi play
To pytanie stawia sobie wiele osób patrzących na roziskr ...
To pytanie stawia sobie wiele osób patrzących na roziskrzone na niebie gwiazdy. W naszej Galaktyce jest ich conajmniej 100 miliardów, a we Wszechświecie znajduje się około 100 miliardów galaktyk. Czy to możliwe, aby w tak ogromnej przestrzeni życie zaistniało tylko na Ziemi? Czy jeśli nawiążemy kontakt z rozwiniętą technicznie i potencjalnie wrogą cywilizacją, będziemy w stanie się obronić?
41. Uran i Neptun.avi play
W filmie poznamy człowieka, który na nowo określił defin ...
W filmie poznamy człowieka, który na nowo określił definicję planety w Układzie Słonecznym. Zgodnie z nią Pluton - dawniej uznawany za najdalszą od Słońca planetę naszego układu, został zdegradowany do kategorii planet karłowatych. Obecnie za najdalsze planety w Układzie Słonecznym uznaje się Urana i Neptuna. Czy na dalekich rubieżach Układu Słonecznego może rozwijać się życie? I jakie formy może ono przybierać w obcych nam ekosystemach?
39. Odległe galaktyki.avi play
Galaktyki - struktura tych skupisk materii wypełnia cały ...
Galaktyki - struktura tych skupisk materii wypełnia cały Wszechświat. Wprawiane przez grawitację w nieustanny ruch przybierają różnorodne kształty. Galaktyki były obserwowane od dawna, ale dopiero ostatnie odkrycia astronomów poszerzyły naszą wiedzę tak, że o tych odległych obiektach możemy powiedzieć coś pewnego. Film zabierze nas w daleką podróż, podczas której będziemy mogli przyjrzeć się niezwykłej strukturze Wszechświata.
38. Saturn - władca pierścieni.avi play
Saturn jest prawdziwym klejnotem Układu Słonecznego. To ...
Saturn jest prawdziwym klejnotem Układu Słonecznego. To gigantyczna kula gazu otoczona fantastycznymi, lodowymi pierścieniami obracającymi się wokół niej z prędkością około 65 000 km/h. Uwagę astronomów już od momentu ich odkrycia przykuwają również księżyce gazowego olbrzyma. Niektóre z nich, podobnie jak Europa - księżyc Jowisza, pod swoją powierzchnią mogą kryć wodę w stanie ciepłym. Czy życie znalazło tam odpowiednie warunki do rozwoju?
37. Merkury i Wenus.avi play
Merkury i Wenus - światy orbitujące najbliżej Słońca. W ...
Merkury i Wenus - światy orbitujące najbliżej Słońca. W tym epizodzie poznamy ekstremalne warunki, jakie panują na obu bliskich kuzynach Ziemi. Odpowiemy na pytania, jakie czynniki spowodowały, że Merkurego i Wenus spotkał tak odmienny los. Jakie siły natury doprowadziły do sytuacji, która, miejmy nadzieję, nigdy nie stanie się udziałem naszego globu.