Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Oni - Witkacy.mp3

Download: Oni - Witkacy.mp3

68,03 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
- Sztuka ta powstała w 1920 roku i już wówczas pokazywała to, co nam grozi. Nie chodzi tylko o Polskę, chodzi o cały nasz świat. O ten lęk, że nadejdzie moment, kiedy ktoś powie, że lepiej wie, co należy mówić i co należy robić, a co będące nie po myśli rządzących trzeba wyrzucić - mówił w Dwójce aktor i reżyser, który właśnie ukończył pracę nad słuchowiskiem według dramatu Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Radiowa premiera "Cudzych mebli". Zapraszamy! Dwójka i Teatr Polskiego Radia zapraszają na radiową adaptację sztuki Magdaleny Miecznickiej pt. "Cudze meble" w opracowaniu i reżyserii radiowej Wawrzyńca Kostrzewskiego. W głównej roli usłyszymy znakomitą Agatę Kuleszę. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Początek godz. 19.00. "Cudze meble" to debiut dramatyczny Magdaleny Miecznickiej, kontynuujący najlepszą tradycję sztuk teatralnych Tadeusza Różewicza czy Sławomira Mrożka. W dramacie została przedstawiona historia rodzinna i psychologiczna, uwzględniająca współczesną polską historię, czasy PRL-u, emigracji i rozbicie rodziny w skutek zmian społecznych. W dramacie występują miedzy innymi trzy pokolenia silnych kobiet: babcia-matka-córka. Między bohaterami dochodzi do konfrontacji osobistych cierpień i eskalacji rodzinnych konfliktów i traum narodowych. Magdalena Miecznicka: Cudze meble Adaptacja: Małgorzata Szymankiewicz i Wawrzyniec Kostrzewski Reżyseria: Wawrzyniec Kostrzewski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Piotr Łabonarski Obsada: Agata Kulesza – Bohaterka Halina Łabonarska – Matka Elżbieta Kępińska – Babcia Adam Ferency – Ojciec Henryk Łapiński – Dziadek Robert Majewski – Brat Ewa Konstancja Bułhak – Macocha Przemysław Bluszcz - Mężczyzna Żyjący Pomiędzy Paryżem a Londynem
Kobiety to już nawet nie osobny rozdział w życiu Charlesa Bukowskiego - to cała książka, której pierwsze zdania brzmią: "Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca. "Po czym następuje blisko trzysta stron poświęconych głównie opisom zbliżeń z imponującą liczbą partnerek. Kobiety pociągały autora z siłą, która pozbawia mężczyzn nie tylko rozsądku, ale i instynktu samozachowawczego. Czasem uważał je za modliszki, przystawał jednak na każde ryzyko, byle tylko dokonać kolejnego podboju. Nawet czytelnicy, których mogłaby razić nadmierna dosadność opisów, nie rozstaną się z tą książką w połowie. Charles Bukowski urodził się w 1920 roku w Andernach, w Niemczech. Kiedy miał trzy lata, jego rodzice wyemigrowali do USA. Dorastał w ubogich, robotniczych dzielnicach Los Angeles, gdzie dobrze poznał smak niedostatku. Doświadczał go także i później. Pierwsze opowiadanie opublikował w roku 1944, nieprędko jednak doceniono jego talent - długo musiał utrzymywać się z pracy fizycznej i różnych dorywczych zajęć, często bywał bez grosza i bez dachu nad głową, zdany na łaskę przypadkowych ludzi. Dopiero w dwu ostatnich dekadach życia pisarstwo zaczęło przynosić mu spore dochody. Twórczość Bukowskiego stanowi niepowtarzalne zjawisko w świecie zachodniej literatury. Często stawiany na równi z Hemingwayem i Henrym Millerem, zyskał uznanie krytyki i czytelników przede wszystkim za wspaniałe wyczucie formy, doskonale lapidarny styl i autentyzm. Powodem niesłabnącej fascynacji jego prozą jest też bez wątpienia awanturnicze życie, które z upodobaniem trwonił na inne swoje pasje: kobiety, alkohol, hazard. Jedynym światem, w którym czuł się naprawdę swojsko i którego reguły w pełni zaakceptował, był świat pijaków, dziwek, wykolejeńców i nieudaczników, ludzi wyobcowanych ze społeczeństwa i niezdolnych, tak jak on, nagiąć się do życia w kieracie. Otaczająca go atmosfera skandalu i prowokacji, przebijająca z jego prozy postawa buntownika, krytycznie nastawionego do akademickich, komercyjnych nurtów literatury amerykańskiej, obalanie obyczajowych tabu, dosadny, często wulgarny język sprawiły, że stał się kultową postacią literackiego podziemia i idolem pokolenia bitników. Pozostawił po sobie bogaty dorobek w postaci ponad trzydziestu książek: powieści, opowiadań, zbiorków poezji. Zmarł 9 marca 1994 roku w swoim domu w San Pedro, który jest dziś celem swoistych pielgrzymek wielbicieli jego niezwykłego talentu.
Kobiety to już nawet nie osobny rozdział w życiu Charlesa Bukowskiego - to cała książka, której pierwsze zdania brzmią: "Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca. "Po czym następuje blisko trzysta stron poświęconych głównie opisom zbliżeń z imponującą liczbą partnerek. Kobiety pociągały autora z siłą, która pozbawia mężczyzn nie tylko rozsądku, ale i instynktu samozachowawczego. Czasem uważał je za modliszki, przystawał jednak na każde ryzyko, byle tylko dokonać kolejnego podboju. Nawet czytelnicy, których mogłaby razić nadmierna dosadność opisów, nie rozstaną się z tą książką w połowie. Charles Bukowski urodził się w 1920 roku w Andernach, w Niemczech. Kiedy miał trzy lata, jego rodzice wyemigrowali do USA. Dorastał w ubogich, robotniczych dzielnicach Los Angeles, gdzie dobrze poznał smak niedostatku. Doświadczał go także i później. Pierwsze opowiadanie opublikował w roku 1944, nieprędko jednak doceniono jego talent - długo musiał utrzymywać się z pracy fizycznej i różnych dorywczych zajęć, często bywał bez grosza i bez dachu nad głową, zdany na łaskę przypadkowych ludzi. Dopiero w dwu ostatnich dekadach życia pisarstwo zaczęło przynosić mu spore dochody. Twórczość Bukowskiego stanowi niepowtarzalne zjawisko w świecie zachodniej literatury. Często stawiany na równi z Hemingwayem i Henrym Millerem, zyskał uznanie krytyki i czytelników przede wszystkim za wspaniałe wyczucie formy, doskonale lapidarny styl i autentyzm. Powodem niesłabnącej fascynacji jego prozą jest też bez wątpienia awanturnicze życie, które z upodobaniem trwonił na inne swoje pasje: kobiety, alkohol, hazard. Jedynym światem, w którym czuł się naprawdę swojsko i którego reguły w pełni zaakceptował, był świat pijaków, dziwek, wykolejeńców i nieudaczników, ludzi wyobcowanych ze społeczeństwa i niezdolnych, tak jak on, nagiąć się do życia w kieracie. Otaczająca go atmosfera skandalu i prowokacji, przebijająca z jego prozy postawa buntownika, krytycznie nastawionego do akademickich, komercyjnych nurtów literatury amerykańskiej, obalanie obyczajowych tabu, dosadny, często wulgarny język sprawiły, że stał się kultową postacią literackiego podziemia i idolem pokolenia bitników. Pozostawił po sobie bogaty dorobek w postaci ponad trzydziestu książek: powieści, opowiadań, zbiorków poezji. Zmarł 9 marca 1994 roku w swoim domu w San Pedro, który jest dziś celem swoistych pielgrzymek wielbicieli jego niezwykłego talentu.
Studia Teatralnych Form Eksperymentalnych "Próżnia prześwietlona" - słuchowisko Lukáša Jiřički i Jacka Sienkiewicza zrealizowane na podstawie korespondencji Stanisława Ignacego Witkiewicza i dziennika Bronisława Malinowskiego otworzy na scenie radiowej Trójki cykl produkcji radiowych nadanych w ramach Studia Teatralnych Form Eksperymentalnych. Na seans zapraszamy do Trójki najbliższą niedzielę, 22 stycznia, tuż po godz. 21.oo. Słuchowisko "Próżnia prześwietlone" - pierwsze z cyklu słuchowisk nadawanych w ramach Studia Teatralnych Form Ekperymentalnych powstało we współpracy Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie oraz Teatru Polskiego Radia i radiowej Trójki. Ekperymentalnych słuchowisk będziemy mogli posłuchać na antenie Trójki w każdą trzecią niedzielę miesiąca. W lutym planujemy emisję dokumentu muzycznego nawiązującego do znanej historii tzw. "Wampira z Zagłębia" i postaci Zbigniewa Marchwickiego. Próżnia prześwietlona Scenariusz, reżyseria: Lukáš Jiřička Reżyseria dźwięku: Andrzej Brzoska Muzyka: Jacek Sienkiewicz Obsada: Klara Bielawka, Mirosław Zbrojewicz, Antoni Beksiak (śpiew) W słuchowisku wyko"Próżnia prześwietlona". Inauguracja rzystano fragmenty korespondencji Stanisława Ignacego Witkiewicza i Bronisława Malinowskiego oraz Dziennika w ścisłym znaczeniu tego wyrazu Bronisława Malinowskiego. ***
Sprawiedliwość po latach, czyli bolesne sprawy Polaków. Słuchowisko Sebastiana Reńcy Zapraszamy na premierę słuchowiska "Twa wola" Sebastiana Reńcy, w którym autor podejmuje bolesną tematykę rozliczeń z własną przeszłością i demonami czasów PRL. Akcja słuchowiska dzieje się zarówno współcześnie, jak i w okresie II wojny światowej. Jest to bolesna historia Ester Kulczesky, która po latach, dzięki serii artykułów prasowych i śledztwie pracowników IPN-u, poznaje tragiczne losy swoich rodziców, wydanych w ręce oprawców przez człowieka robiącego po wojnie karierę w strukturach Urzędu Bezpieczeństwa Publicznego. *** Na słuchowisko "Twa wola" Sebastiana Reńcy zapraszamy . Sebastian Reńca: "Twa wola" Reżyseria: Jan Warenycia Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Andrzej Ferenc – Filip Tyszka, dziennikarz, pisarz Janusz Rafał Nowicki – Józef Andrzej Gawroński – Mężczyzna z różańcem Sebastian Świerszcz – Reporter Grażyna Marzec – Ester Kulczesky Stefan Knothe – Tomasz Wasilewski Katarzyna Tatarak – Ania Kulczewska/ Głos GPS Rafał Zawierucha – Sztubak Przemysław Bluszcz – Major Lach Zbigniew Konopka – Kudła Andrzej Mastalerz – Kulczewski Jan Warenycia – Lekarz
Rozmowa Ewy Stankiewicz z Krzysztofem Wyszkowskim z dnia 15.12.2016roku.
Premiera "Hamleta" w radiowej Dwójce Dwójka wyemituje nową, dwuczęściową adaptację najsłynniejszego dramatu Williama Szekspira w reżyserii Anny Wieczur-Bluszcz i przekładzie Jarosława Iwaszkiewicza. Reżyseria dźwięku Maciej Kubera, muzyka Wojciecha Krzaka. W roli tytułowej Krzysztof Kwiatkowski. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. "Smutny chłopiec z książką", książę z egzystencjalnymi problemami, które mimo trywializacji (kto nie zna "być albo nie być"?) dotykają najgłębszych spraw, młodzieniec wyrzekający się miłości, zobowiązany przez ducha zamordowanego ojca do zemsty, osamotniony, udający oszalałego, a być może w szaleństwo się chroniący – Hamlet. O arcydramacie Szekspira Jan Kott, wybitny znawca mistrza ze Stratfordu, napisał, że jest "…jak gąbka, bo wchłania w siebie od razu całą współczesność". Jaki jest Hamlet naszych czasów? William Shakespeare: "Hamlet" Przekład: Jarosław Iwaszkiewicz Reżyseria i adaptacja: Anna Wieczur-Bluszcz Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Muzyka: Wojciech Krzak w wykonaniu Kwartetu Prowincjonalnego w składzie Wojciech Krzak, Maja Kleszcz, Bartłomiej Pałyga, Marta Maślanka Obsada: Cz. 1. Krzysztof Kwiatkowski – Hamlet, Przemysław Bluszcz – Klaudiusz, Anna Sroka-Hryń – Gertruda, Jarosław Gajewski – Poloniusz, Aleksandra Kowalicka – Ofelia, Tomasz Borkowski – Laertes, Piotr Bajtlik – Horacjo, Mariusz Benoit – Duch ojca Hamleta, Krzysztof Banaszyk – Rozenkranc, Wojciech Żołądkowicz – Gildensztern, Karol Dziuba – Bernardo, Dariusz Wnuk – Woltymand, Grzegorz Daukszewicz – Marcellus, Filip Kosior – Francisko, Krzysztof Szczerbiński – Korneliusz, Krzysztof Dracz – Aktor 1, Krzysztof Szczepaniak – Aktor 2, Józef Pawłowski – Aktor 3
Mateusz, Marek, Łukasz, Jan... Wszyscy autorzy Ewangelii patrzyli na spisywane przez siebie wydarzenia z męskiej perspektywy. De Luca pozwala przemówić kobiecie – historię Świętych Narodzin przedstawia sama Miriam, Maria z Nazaretu. Opowieść o zaskakujących okolicznościach przyjścia na świat Jezusa snuje z właściwą sobie skromnością i czułością, ale i z dużą dozą realizmu. Nie ma tu niczego z twardej sprawiedliwości Starego Testamentu ani z atmosfery skandalu, jaka mogłaby towarzyszyć... "W imię matki". Opowieść o narodzinach Jezusa W wigilię Bożego Narodzenia, tuż po godzinie 17.oo usłyszą Państwo radiową adaptację apokryfu, którą napisał Errie de Luca. Jest to opowieść o zwiastowaniu i narodzinach Chrystusa przedstawiona prze Marię, zwaną Miriam, matkę Jezusa. Adaptację przygotował i całość wyreżyserował Andrzej Mastalerz. W roli Miriam - Viktorija Gorodeckaja. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Radiowa adaptacja apokryfu-powieści według wersji E. de Luci. Opowieść o zwiastowaniu i narodzinach Chrystusa jest przedstawiona nie przez mężczyzn, ale przez kobietę i to tę najbardziej w ów fakt zaangażowaną – Marię, zwaną Miriam, matkę Jezusa. Opowieść ma wiele znaczeń. Nie tylko poznajemy wersję kobiety-matki i kobiety-żony, ale też mamy okazję wysłuchać jej hipotetycznych rozmów z Bogiem i z mężem. Josef to mężczyzna bezgranicznie ufający kobiecie, którą ma poślubić, mężczyzna umiejący walczyć o nią z tradycją i oczekiwaniami wspólnoty. Errie de Luca: W imię matki Przekład: Marcin Wyrembelski Adaptacja i reżyseria: Andrzej Mastalerz Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Viktorija Gorodeckaja – Miriam ***
Akcja słuchowiska dzieje się w noc poprzedającą ogłoszenie stanu wojennego. Adam i jego żona pod osłoną nocy udają się do kościoła i proszą miejscowego proboszcza o natychmiastowy chrzest dla swojej córki. Życie Adama jest bowiem zagrożone. Jako aktywny opozycjonista, m.in. uczestnik wydarzeń na Wybrzeżu 1970 roku oraz organizator protestów na wieść o strajkach w Radomiu w 1976 r. boi się aresztowania. Ksiądz zgadza się udzielić sakrementu chrztu, a dziecko otrzymuje na imię Ewa Wiktoria. Wkrótce w domu Gierów zjawia się przedstawiciel SB, który każe aresztować Adama. Mężczyzna jest przesłuchiwany i jednocześnie straszony strzałem w tył głowy. Ostatecznie opuszcza areszt i wraca do rodziny, która dla Giery zdaje się być ważniejsza od polityki. Autor: Sebastian Reńca Reżyseria: Jan Warenycia Realizacja akustyczna: Paweł Szaliński Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Andrzej Mastalerz (Adam), Izabela Dąbrowska (Ala), Jan Pęczek (Ksiądz), Zbigniew Suszyński (Esbek 1), Przemysław Bluszcz (Esbek 2), Maria Chludzińska (Stara kobieta).
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności