Władca Pierścieni - Bitwa o Śródziemie [PL].iso
-
[2003] Władca Pierścieni - Powrót Króla -
[2003] Władca Pierścieni - Wojna o pierścień -
[2004] Władca Pierścieni - Bitwa o Śródziemie -
[2009] Władca Pierścieni - Podbój [PL] -
[2011] Władca Pierścieni - Wojna na Północy -
01-14 -
01-30 -
Amnesia - The Dark Descent -
Anime -
Assassin's Creed -
Assassin's Creed 2 -
Assassin's Creed 4 - Revelations -
Blades of Time -
BloodRayne -
C++ -
Condemned - Criminal Origins -
Dead Space -
Dead Space 2 -
Fable Zapomniane Opowieści -
FF 1 -
God of War -
God of War II -
Gothic -
Gothic 2 -
Gothic 3 -
Guilty Gear XX Reload -
Hanbun no Tsuki ga Noboru -
Heroes Chronicles -
Heroes of Might & Magic -
Heroes of Might & Magic II -
Heroes of Might & Magic III -
Heroes of Might & Magic IV -
Heroes of Might & Magic V -
ICO -
manko -
My Little Pony -
New folders are new -
PCSX2 [EMU] -
Penumbra Przebudzenie -
Programs -
PSP -
Sezon I -
Shadow of Colossus -
Touhou 13.5 Trial -
WAKARIMASEN LOL! -
Władca Pierścieni -
World Series -
Worms Reloaded 2012 -
Worms World Party -
Yumekui Merry
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie to kolejna z gier komputerowych bazujących na ogromnie popularnej kinowej trylogii – Władca Pierścieni. To strategia czasu rzeczywistego w klasycznym tego słowa znaczeniu (tj. walka + element ekonomiczno-gospodarczy w postaci pozyskiwania surowców i budowy baz) stworzona przez zespół EALA (dawnej znany jako EA Pacific), któremu zawdzięczamy powstanie głośnego tytułu Command & Conquer: Generals. Już na wstępie należy zaznaczyć, iż The Battle for Middle-Earth wykorzystuje ulepszony silnik graficzny znany z C&C: Generals, a przy jego modyfikowaniu i w ogóle pracach nad tym tytułem, priorytetem było odtworzenie „największych bitew” z trylogii jak np. bitwa o Helmowy Jar (do 500 jednostek równocześnie na ekranie). Postarano się też o stworzenie niezwykle interaktywnego otoczenia, co na przykład przejawia się tym, że troll może wyrwać drzewo z korzeniami, a następnie używać go w walce jako gigantycznej maczugi, zaś Ent może wyrwać kamień z muru czy innej budowli (tym samym ją uszkadzając) i rzucić nim we wroga.
Jak przystało na nowoczesną, ambitną produkcję, gra pozwala na rozgrywkę jednoosobową oraz wieloosobową w sieci lokalnej i w Internecie. W trybie single player czekają dwie kampanie (łącznie około 30 misji), jedna po stronie „dobra” i jedna po stronie „zła” oraz cztery grywalne nacje, tj. Jeźdźcy Rohanu, Żołnierze Gondoru oraz Armia Isengardu i Legiony Mordoru. Każda dysponuje innym uzbrojeniem, różni się taktyką walki, wykorzystuje inne surowce - ogólnie rzecz biorąc posiada charakterystyczne dla siebie mocne i słabe strony. Przykładowo Jeźdźcy Rohanu wykorzystują szybkie jednostki kawalerii, Gondor dysponuje znakomitymi jednostkami pieszymi, przydatnymi zwłaszcza w defensywie, Isengard wystawia do walki Uruk Hai (krzyżówka ras ludzi i orków), zaś Mordor to setki plugawych orków czy trolli, a także takie groźne monstra jak Nazgule. W walkach wykorzystywane są różne machiny wojenne, takie jak wieże oblężnicze, trebuchety czy katapulty. Podczas oblężeń twierdź spotykamy się też z wrzącym olejem i licznymi pułapkami przygotowanymi przez obrońców. W produkcji tej występują też słynni i potężni zarazem bohaterowie (z własnymi specjalnymi czarami i mocami) jak: Gandalf, Gimli, Legolas czy Aragorn.
Z racji tego, iż w The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth stajemy przed zadaniem kierowania w bitwach setkami oddziałów, twórcy postarali się o zaimplementowanie bardziej złożonego systemu dowodzenia niż to zazwyczaj ma miejsce w RTS-ach. W dużych potyczkach możemy bowiem zapomnieć o wydawaniu rozkazów każdej jednostce z osobna – tu w grę wchodzi jednie dowodzenie całymi ugrupowaniami, tj. batalionami i kompaniami (coś na kształt sterowania w serii Total War).