[Hayate]Shaman_King_vol10_ch087.zip
-
0-9 -
1602 -
1670 -
A -
Alladyn -
Almanach komputerowy -
Alpha -
Antologia komiksu polskiego -
Astrid i Raphaelle -
Autostrada do nieba -
B -
Beavis & Butt-Head S03 -
Beavis & Butt-Head S04 (1994) -
Beavis & Butt-Head S05 (1994-1995) -
Beavis & Butt-Head S06 (1995-1996) -
Beavis & Butt-Head S07 (1997) -
Beavis & Butt-Head S08 (2011) -
Beavis & Butt-Head S09 -
Beavis i Butt-head -
Beetlejuice -
Biała Tygrysica -
Blok 109 -
Blue Eye Samurai -
C -
Colder -
D -
Darwin's Game -
Dororo -
Duckman -
Duke -
E -
Ekhö. Lustrzany świat -
Fallout London -
Hustler 2023 -
Kanata no Astra -
Kapitan Marleau -
La Linea -
Medaka Box -
Na kłopoty Bednarski -
Niewidzialna republika -
Piła tango (2005) -
Przeglądarki internetowe -
Przygody psa Cywila -
Squid Game -
Strachy na Lachy (2003) -
Surrealistyczny -
The Holy Mountain (Uncut)(1973) -
Tomo-chan wa Onnanoko -
Wszystko o komputerze -
Żukosoczek - Beetlejuice
Fabuła Króla szamanów skupia się wokół tytułowych szamanów – ludzi posiadających nadprzyrodzone zdolności. Według głównego bohatera, szaman to „osoba, która łączy ten świat z tym drugim”, a więc stanowią pomost między światem materialnym a duchowym, co samo w sobie jest bliskie duchowi szamanizmu.
Do konstrukcji świata wykorzystane zostały także inne wierzenia i religie świata. Zrównano je wszystkie ze sobą tłumacząc, iż prawdziwą ich formą jest ujęcie szamańskie. W świecie europejskim tak swobodne żonglowanie motywami religijnymi byłoby nie do przyjęcia, jednak w kulturze japońskiej wykorzystanie elementów religijnych do budowy fabuły mangi jest czymś naturalnym, a sacrum i profanum nie są od siebie oddzielone tak silnie, jak w świecie europejskim.
Szamani, aby być skutecznymi, łączą się z mieszkańcami zaświatów bądź z siłami natury. Kluczem fabuły jest zdobycie pozycji tytułowego Króla szamanów, który ma możliwość połączenia się z Królem duchów i wykorzystaniem własnej pozycji do swoich celów, które wahają się od uratowania świata, aż po jego zniszczenie.
Wyłonienie Króla szamanów odbywa się co pięćset lat w tzw. Turnieju szamanów organizowanym przez (fikcyjne) małe północnoamerykańskie plemię indiańskie – Patch. Do komunikacji z uczestnikami turnieju plemię opracowało tzw. dzwonek wyroczni (ang. Oracle Bell) – nowoczesny komunikator elektroniczny, który jest zarazem świadectwem uczestnictwa szamana w turnieju. Sposób ten został wybrany do wskazania zwycięzcy turnieju, ponieważ wg jego organizatorów (oraz samego Króla duchów) człowiek pokazuje swoje prawdziwe oblicze w sytuacjach ekstremalnych, takich jak walka.