02. Klara i Franciszek.txt
-
01. Ewangelia wg. św. Mateusza -
01. Wspólnota i samotność -
02. Co mam czynić [Czas pytań] -
02. Ewangelia wg. św. Marka -
02. Samotność a osamotnienie [1] -
03. Ewangelia wg. św. Łukasza -
03. Jezus rzekł [Czas słuchania] -
03. Sens odpoczynku -
04. Ewangelia wg. św. Jana -
04. On mu rzekł [Czas życiowych przemysleń] -
04. Samotność a osamotnienie [2] -
05. Modlitwa adoracyjna -
06 Odpowiedzi na pytania -
06. Odszedł [Czas decyzji] -
Ave -
Biblia Tysiąclecia -
Biblia. Stary Testament -
Droga Krzyżowa -
Dzień z życia ojca Pio -
Filmy -
Fresh -
Gdy świat wstrzymał oddech -
Homilie z kościoła św. Anny -
Jan Paweł II -
Katechizm podręczny -
Klara i Franciszek -
ks. Piotr Pawlukiewicz -
Lolek -
Maria Goretti -
Marta Robin -
Matka Teresa -
Mp3 -
Nowe imperium -
Nowy Testament -
Pasterz -
Popiełuszko. Wolność jest w nas -
Prezentacje -
Reborn (2006) -
Roland Jan Urantówka -
Różne -
Siedem Pieśni Maryi [Piotr Rubik] -
Słuchowiska -
Stary Testament -
Szkoła Nowej Ewangelizacji -
św. Andrzej Bobola -
Święta Matka Kinga -
Tryptyk rzymski -
доверяю -
Утро -
чтоб мог идти за Тобой
Jako, że nie udało mi się znaleźć jego opis (choć każdy wierzący wie kim obie postacie były) to jako zachętę zamieszczam komentarz co do filmu brata mniejszego kapucyna - Raniero Cantalamessa:
„Wśród różnych filmów o Franciszku i Klarze, ten zrobił na mnie największe wrażenie. Po raz pierwszy życie Franciszka i Klary zostało ukazane w sposób paralelny: nie jest to Franciszek i trochę Klary, czy Klara i trochę Franciszka, ale są to dwa życia, które przebiegają własnym rytmem, jednak całkowicie splecione ze sobą.
Inną interesującą rzeczą jest sposób w jaki przedstawiono relację Franciszka i Klary. Na przykład film Hellego uległ w tej kwestii pewnemu romantyzmowi, sugerował, że była to miłość między kobietą i mężczyzną.
Natomiast ten film rozpoczyna się sceną, która jest kluczowa dla całego filmu, jakby pewnego rodzaju tytułem. Franciszek idzie po piasku i zostawia za sobą ślady. Z tyłu idzie Klara, jeszcze jako mała dziewczynka, o anielskim obliczu, która bawi się stawiając stopy dokładnie w ślady Franciszka. Franciszek odwraca się i mówi: «Idziesz po moich śladach?» A Klara odpowiada: «Nie, po innych, o wiele głębszych!» Są to więc dwie osoby, które nie idą jedna za drugą, ale razem kroczą za Jezusem Chrystusem.
Oczywiście, tak jak w innych filmach brakuje elementu nadprzyrodzonego, np. modlitwy. Niektóre sceny, jak np. spotkanie Franciszka z sułtanem odzwierciedlają trochę współczesną problematykę: reżyser wkłada w usta Franciszka słowa, które chcielibyśmy usłyszeć wypowiedziane w tamtym czasie.
Unika się też ukazania kontrastu między Franciszkiem ubogim, ogołoconym a bogatym Kościołem hierarchicznym. Na przykład jakiś kardynał reprezentuje ten Kościół, ale papież już nie. Papież rozumie Franciszka, wręcz daje poznać, że myśli tak samo jak on, że się z nim zgadza, i w ten sposób unika się podkreślenia opozycję między Franciszkiem a bogatym Kościołem, która tak często wykorzystywana była w innych filmach o św. Franciszku”