Days_of_being_wild_(NAPiSY-34321).NS.zip
-
[1996] Ag-o.aka.Crocodile -
[1998] Birdcage.Inn -
[1999-earlier] -
[2000] Real Fiction -
[2001] Address.Unknown -
[2003] -
[2010] Breath -
[2011] -
[2012] -
After The Flowers -
Bad Guy [2001] -
Born To Kill [1996] -
Cruel Winter Blues [2006] POLECAM -
Dancing Girl Maihime aka Tancerka [1951] -
Festival [2010] -
Flowing - Przypływ [1956] -
Fried Dragon Fish [1993] -
GO [2001] -
Gokudo No Onna-Tachi [1995] -
Gone With The Wind -
Gorath [1962] Sci Fi -
He Was Cool [2004] -
Hindsight [2011] -
In The Mood For Love [2000] Wong Kar Wai -
Inazuma aka Lightning [1952] -
Love and Cash aka Penny Pinchers [2011] -
Onmyoji The Yin Yang Master [2001] -
Picnic [1996] -
Quick [2011] -
Raffles Hotel [1989] Ryu Murakami -
Red Shadow Akakage [2001] -
Red Sorghum [1987] -
Rice Rhapsody [2004] -
Rinne - Reinkarnacja [2005] -
Saishu Heiki Kanojo [2006] -
Shibaido - The Way Of Drama [1944] -
Soul aka Lhorn [2003] Horror -
Suffocation [2005] horror -
Suicide Forest [2011] Comedy, Drama -
The Detective [2007] -
The Legend Of Evil Lake -
The Mysterians [1957] -
The Stranger Within A Woman [1966] -
The.Trail.of.the.Broken.Blade [1967] -
Tokyo March [1929] -
Tortured Sex Goddess Of Ming Dynasty [2003] -
Vampire Warriors [2010] -
When A Woman Ascend The Stairs [1960] -
Yohiki - Empress Yank Kwei Fei [1955] -
You Are My Pet [2011]
produkcja: Hongkong gatunek: Dramat
data premiery: 1991-02-23 (Świat)
Minuta wieczności (kino)
"Dni naszego szaleństwa", które w końcu trafiają do Polski, to pierwszy wielki film Wonga Kar-Waia. Jest to niezwykle ważna chwila dla wszystkich fanów reżysera, gdyż "Dni" stanowią pierwszą częścią tryptyku, którego dwie kolejne części to "Spragnieni miłości" i "2046".
Jest 16 kwietnia 1960 roku, za minutę wybije 3:00. Tę minutę Yuddy i Su Li-Zhen spędzą wpatrzeni w zegarek. Chwila prawdziwej harmonii, która pozostanie z nimi na zawsze. Niestety ich związek rozpoczęty w tak niezwykłych i prawdziwie romantycznych okolicznościach nie przetrwa próby czasu. Yuddy nie potrafi pozostać wierny i zaangażowany. Wynika to z traumy, jaką przeżył w młodości, dowiadując się, iż jest adoptowany. Jego przybrana matka wciąż jednak nie chce wyjawić mu całej prawdy, obawiając się, że chłopak ją porzuci. W tę zagmatwaną więź włączą się jeszcze policjant, który zostanie marynarzem i młoda dziewczyna, kolejna zakochana w niespokojnym Yuddym.
W przeciwieństwie do debiutanckiego "Kiedy łzy przeminą", w "Dniach naszego szaleństwa" mamy już Kar-Waia, jakiego znamy i kochamy. Pełen zmysłowości obraz w połączeniu z latynoskimi rytmami tworzy nostalgiczną atmosferę niespełnienia. Film staje się namiętną serenadą, sentymentalną podróżą ku miłości, przyjaźni. Jest również przypowieścią o bólu, jaki towarzyszy wielkiemu uczuciu.
Kar-Wai nakreślił bohaterów delikatną linią. Są pełni życia, a jednocześnie pozostają niejednoznaczni, skomplikowani, tajemniczy. Nie sposób ferować wyroków, bo kiedy tylko wydaje się, że już któryś z bohaterów zachowuje się w sposób przewidywalny, nagle reżyser ukazuje nam kompletnie nowy aspekt ich osobowości.
Fabuła "Dni" przypomina rasowy melodramat, lecz Wong Kar-Wai nasyca film takim emocjonalnym napięciem, iż każdy spragniony miłości w pełni zaspokoi swój apetyt. Sama reżyseria wykazuje już zresztą wysoki poziom dojrzałości twórczej. Mamy tu wszystkie elementy, które od tej pory przewijać się będą we wszystkich kolejnych dziełach twórcy z Szanghaju: komentarze z offu, przeskakiwanie do kolejnych punktów widzenia, charakterystyczne kadrowanie, a przede wszystkim filmowanie kobiet.
Film szczególnie polecam fanom "Spragnionych miłości" i "2046". Wreszcie mogą oni poznać losy Su Li-Zhen, która pojawia się we wszystkich tych filmach. Jednak w rzeczywistości "Dni naszego szaleństwa" to lektura, z którą zapoznać powinien się każdy fan kina delikatnego, magicznego, szaleńczo rozkosznego z wyrazistą nutą desperacji i rozpaczy.