Dachy_staromiejskie_s.jpg
-
1) Emisja 23.08.1919-07.02.1920 -
1919 emitowane w 1924 -
1925 -
1929 -
1930 -
1931 -
1932 -
1934 -
1936 -
1939 -
1940 -
1941 -
Bank Emisyjny w Polsce -
Bank Polski -
Corka kapitana okrętu - Irena Szczepańska -
Darlehnskasse Ost (Kowno 1918) -
Emisja 1914-1918 -
Emisja 1918-1924 -
Emisja 1919 -
Emisja 1922 -
Emisja 1923 -
Emisja 1924-1939 -
Emisja 1944 seria -nie obowiazkowym- -
Emisja 1944 seria -obowiazkowym- -
Emisja 1945-1977 -
Emisja 1948.07.01-1965.10.29 -
Emisje p. II Wojny Światowej -
Generalne Gubernatorstwo -
Generalne Gubernatorstwo Warszawskie -
Iny Lorentz -
Jerzy Jankowski -Monarsze sekrety -
Madonny w polskich kościołach -
Ministerstwo Skarbu -
O -
Obrazy Koronowane -
Okupacja Terenów wschodnich -
Olson Lynne & Cloud Stanley -
Opowieści -
Polska Rzeczpospolita Ludowa -
Polskie banknoty 1918 - 2005 -
Popławska Halina -
PRL-u banknoty -
Propaganda PRLu -
Reichskreditkassen -
Sandemo Margit -
Seria-Generał- -
Seria-Jenerał- -
Tajemnica czarnych rycerzy -
Wydanie Banku Polskiego na Emigracji -
z)Emisje po 1989
Uczył się w Klasie Rysunkowej u A. Kamińskiego, R. Hadziweicza i W. Gersona w Warszawie (1869-1873), w ASP w Monachium u A. Wagnera (1875-1877), w SSP w Krakowie u J. Matejki (1877-1879). Początkowo, pod wpływem Matejki, malował obrazy historyczne. W latach osiemdziesiątych tworzył sceny "salonowo-buduarowe", portrety, wykazujące niekiedy wpływy Maneta, a także studia rodzajowe, pejzaże. W latach 1890-1896 malował impresjonistyczne obrazy z motywami pracy (Orka na Ukrainie). Od 1894 pojawiły się obrazy symboliczne (Skamieniały druid). Po 1900 tworzył portrety, martwe natury i pejzaże (często pastelami), w tym górskie (Mnich nad Morskim Okiem), w których dzięki dematerjalizacji motywu przedstawienia dostrzec można zapowiedź sztuki abstrakcyjnej. Inspirował się sztuką Dalekiego Wschodu.
W niektórych obrazach pojawiły się związki z secesją i postimpresjonizmem.
Wyczółkowski należy do grona najwybitniejszych twórców okresu Młodej Polski. Ogrom jego talentu przejawił się zarówno w bogatym repertuarze przedstawianych tematów jak i w szerokiej skali środków ekspresji, w eksperymentatorskiej pasji prowadzącej do osiągnięcia mistrzostwa w stosowaniu rozmaitych mediów i technik artystycznych.
( na podst.: Encyklopedia Powszechna PWN).