zapomniałem
Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
valdi0273
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

VaLdi

widziany: 29.07.2014 10:55

  • pliki muzyczne
    4613
  • pliki wideo
    3615
  • obrazy
    3809
  • dokumenty
    3691

16903 plików
928,91 GB

Ukryj opis
obrazek


Bitwa pod Mokrą 1-IX-1939
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 79,5 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Historie československých kolejových obrněných vozidel vychází ze dvou základních kořenů. Prvním jsou rakousko-uherské obrněné války, druhým pak zkušenosti s válkou na kolejích, které do vlasti přivezli legionáři bojující v letech 1918 až 1920 na Rusi proti bolševickým vojskům.

W 1925 roku w zakładach Ringhoffer-Tatra w Czechosłowacji rozpoczęto prace nad drezyną pancerną Tatra T18, opartą na podwoziu towarowej drezyny Tatra T14. Była to jedyna zbudowana konstrukcja drezyny pancernej tej firmy, prawdopodobnie opracowana zresztą z inicjatywy jej polskiego oddziału Tatra Auto Warszawa, zorientowanego w poszukiwaniu drezyn pancernych przez polskie Ministerstwo Spraw Wojskowych. Na skutek akwizycji polskiego oddziału Tatry, 5 września 1925 roku Polska zamówiła prosto "z deski kreślarskiej" 6 drezyn pancernych tego typu, stając się ich pierwszym i jedynym oprócz Czechosłowacji nabywcą. Czechosłowacka armia zamówiła w 1926 tylko jeden taki pojazd, numer D2.001, zbudowany w 1927 (klasyfikowany w oryginale jako pancéřová drezina). Zamówione pojazdy przybyły do polskiego oddziału firmy Tatra 18 sierpnia 1926, a Wojsko Polskie otrzymało je w listopadzie 1926. W Polsce drezyny te nazywano po prostu Tatra. Zostały początkowo skierowane do szkolnego dywizjonu pociągów pancernych w Jabłonnie.

Drezyny Tatra nie spełniły jednak oczekiwań wojska. Już na początku 1927 roku oceniono je jako zbyt mało ruchliwe i wolno przyspieszające, wskutek słabego silnika. Silnik i nośność podwozia ograniczały też grubość możliwego do zastosowania opancerzenia. Pomimo tego, zamówiono 5 kwietnia 1927 podwozia dla kolejnych 9 drezyn, dostarczone do polskiego oddziału Tatry 2 listopada 1927, bez opancerzenia, które miało być wykonane w Polsce w CWS według planów oryginalnych (jedno podwozie kosztowało 1980 $). Przystąpiono do zamówienia płyt pancernych, początkowo we włoskiej firmie Ansaldo, a po anulowaniu zamówienia z uwagi na niedokładności wykonania pierwszej partii, w Sosnowieckiej Fabryce Rur i Żelaza. Nie wiadomo jednak, czy komplety pancerza ostatecznie wykonano i czy jakieś z tych drezyn zostały faktycznie opancerzone (zapewne nie wszystkie, o ile w ogóle jakieś - z rzadkich zdjęć nie wynika, żeby Polska posiadała ich większą ilość, brak też świadectw użycia bojowego więcej, niż 4-6 sztuk). Istniały plany wzmocnienia uzbrojenia drezyn przez zaadaptowanie wieżyczki samochodu pancernego wz. 29 (z działkiem 37mm wz.18 Puteaux i jednym lub dwoma km 7,92 mm wz.25), ale zostały one zarzucone, ponieważ Tatry miały zostać zastąpione przez drezyny typów R i TK.

zachomikowany

  • 33,6 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Konstrukcja pociągów pancernych ZSRS w latach 1941-1945. Foto 92, 4 strony planów, 3 strony kolorowe, 2 tabelki

zachomikowany

  • 121,3 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

BP-1 "ISTRIEBITIEL FASZIZMA"

Model przestawia wagon pancerny pochodzący pierwotnie z etatowego pociągu pancernego BP-1 zbudowanego w 1941r. Po jego uszkodzeniu, poszczególne wagony remontowano, przezbrajano i wcielano do dalszej służby. Ogólną genezą budowy pancernych pociągów było maksymalne wykorzystanie podzespołów i sprawnego uzbrojenia z uszkodzonych pojazdów bojowych a sieć kolejowa była jedną z nielicznych i pewnych sposobów przemieszczania się oraz możliwości prowadzenia walki na szerokim froncie. Wagon pancerny, którego plany zawiera niniejsza wycinanka pierwotnie uzbrojony był w jedną wieżę z amatą 76,2 mm. Zbudowany został na dwuosiowej platformie kolejowej o ładowności 20 ton. W trakcie remontu zamontowano dwie inne wieże – pochodzące z czołgów T-26 (produkcja z 1933r.). Dodatkowe uzbrojenie stanowiły dwa karabiny maszynowe DT montowane w specjalnych wnękach po obu stronach burt. Tak uzbrojony wagon brał udział m.in. w obronie Moskwy w końcem 1941 roku.

z chomika kolares

  • 41 KB
  • 21 paź 12 0:40

z chomika buchman.gd

  • 263 KB
  • 21 paź 12 0:40

z chomika buchman.gd

  • 390 KB
  • 21 paź 12 0:40

z chomika buchman.gd

  • 237 KB
  • 21 paź 12 0:40

z chomika buchman.gd

  • 47 KB
  • 21 paź 12 0:40

z chomika buchman.gd

  • 40,7 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Rosyjska drezyna wojsk NKWD z II Wojny Światowej.

z chomika Glob

  • 101 KB
  • 21 paź 12 0:40

z chomika simba2

  • 244 KB
  • 21 paź 12 0:40

zachomikowany

  • 277,7 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

"Мы мирные люди, но наш бронепоезд стоит на запасном пути..." - эта песня, которую перед войной распевала вся страна, оказалась пророческой: именно Великой Отечественной суждено было стать последней великой войной бронепоездов - в 1941-1945 гг. в боевых действиях активно участвовали более 200 "стальных крепостей" Красной Армии. И хотя многие теоретики считали этот род войск безнадежно устаревшим, советские бронепоезда на деле доказали свою высокую боевую эффективность, особенно в первый период войны, когда их строительство приняло по-настоящему массовый характер, - и по количеству, и по качеству бронепоездов СССР превзошел всех остальных участников Второй Мировой, вместе взятых!
Однако до сих пор данная тема фактически не освещена в отечественной литературе. Эта книга - первая. Собирая материал для нее более 20 лет, обработав и проанализировав колоссальный объем информации, проследив боевой путь всех "сухопутных броненосцев" Красной Армии, ведущий историк бронетехники создал не просто лучшую, а единственную на сегодняшний день энциклопедию бронепоездов Великой Отечественной.

zachomikowany

  • 7,9 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Кировское общество любителей военной техники и моделизма

zachomikowany

  • 84,0 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Czasopismo o modelowaniu i malowaniu figurek i dioram. Zawiera 60 kolorowych stron z kilkoma...

zachomikowany

  • 16,0 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Shown are Soviet armored trains as used during the Russian Revolution, the Russian Civil War, and World War II.

zachomikowany

  • 132 KB
  • 21 paź 12 0:40

zachomikowany

  • 132 KB
  • 21 paź 12 0:40

zachomikowany

  • 154 KB
  • 21 paź 12 0:40

zachomikowany

  • 234 KB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Pociąg pancerny Nr 11 „Danuta” – pociąg pancerny Wojska Polskiego II RP.

16 września 1939 w trakcie bitwy nad Bzurą został uszkodzony w walce z oddziałami niemieckimi, a następnie zniszczony przez załogę.


„Danuta” została zbudowana w Poznaniu 29 maja 1919, pociąg brał udział w powstanie wielkopolskim. W późniejszym czasie brał udział w bitwa pod Warszawą w sierpniu 1920. W 1924 został przydzielony do jednostki w Jabłonnie, później do 1 Dywizjonu Pociągów Pancernych. Został zmodernizowany na początku lat 30., otrzymując nową lokomotywę (Ti3), i dodatkowe uzbrojenie (w tym przeciwlotnicze). We wrześniu 1939 był uzbrojony w 2 haubice 100 mm, 2 armaty 75 mm i 22 ckm-y.

Od wiosny 1939 roku „Danuta” była przydzielona do Dowództwa Okręgu Korpusu nr VII w Poznaniu. W kampanii wrześniowej został z numerem 11 przydzielony do 26 Dywizji Piechoty przy Armii Poznań. Pociąg przybył na teren rozlokowania 26 dywizji (koło Wągrowic) nocą z 27 na 28 sierpnia. Od następnego dnia pociąg rozpoczął zwiad terenu w okolicach Piły. 30 sierpnia pociąg dostał rozkaz dozorowania i ochrony linii kolejowych nad Notecią na odcinku Chodzież – Szamocin – Margonin – Gołańcz – Kcynia – Nakło – Bydgoszcz. 1 września pociąg patrolował odcinek Chodzież – Szamocin. 2 września pociąg ubezpieczał prawe skrzydło 26 Dywizji, dokonując wypadów do Kcyni. 3 września „Danuta” osłaniała odwrót oddziałów dywizji wycofujących się z Wielkopolski na linię jezior żnińskich. 4 września pociąg dotarł do Żnina odpierając nalot niemiecki; w nocy z 4 na 5 września 26 Dywizja obsadziła pozycje w tym rejonie. 5 września pociąg razem z 2 Batalionem 37 Pułku Piechoty wydzielony do obrony Inowrocławia; wieczorem pociąg dotarł do stacji Białe Błota. 6 września „Danuta” pod rozkazami gen. Juliusza Drapelli osłaniała odwrót wojski polskich spod Torunia (6-7 września). 7 września pociąg operując na linii Gniewkowo – Inowrocław wspierał odwrót 27 Dywizji Piechoty, wieczorem docierając do Babiaka. W tym czasie pociąg utracił kontakt ze swoim składem gospodarczym.

zachomikowany

  • 3,3 MB
  • 21 paź 12 0:40
9 września pociąg został skierowany do Kutna, gdzie przebywał inny polski pociąg pancerny, nr 14 „Paderewski”. 11 września pociąg został skierowany na Sochaczew; dotarł jednak tylko do Żychlin – dalszą drogę blokowały zbombardowane pociągi cywilne. Załoga pociągu zmuszona była zbudować szereg objazdów, docierając do Jackowic pod Łowiczem rankiem przed południem 13 września. Od 14 września pociąg brał udział w bitwie nad Bzurą, wzmacniając oddziały broniące Soboty i Piątku. 15 września pociąg wspierał oddziały 4 Dywizji Piechoty, odpierając niemiecką 24 Dywizją Piechoty. Następnie pociąg wspierał 16 Dywizję Piechoty w rejonie Łowicza. 16 września pociąg walczył w okolicach Urzecza i Dębowej Góry, wspierając 14 i 70 Pułki Piechoty, odpierające natarcie niemieckiej 24 Dywizji. Pociąg przyczynił się do wstrzymania niemieckiego natarcia na tym odcinku i ok. godz. 15.00 zaczął się wycofywać na wschód, w kierunku 16 Dywizji Piechoty. W trackie odwrotu pociąg wpadł w zasadzkę, gdy zamaskowane armaty przeciwpancerne rozbiły parowóz. Uszkodzenia te i braki w amunicji przekonały kpt. Korobowicza do opuszczenia pociągu. Tankietki zdołały się wycofać; wagony i czołgi Renault zaminowano pod ostrzałem nieprzyjaciela; pociąg wysadzono w powietrze razem z nacierającą na niego piechota niemiecką. Część załogi dotarła do Warszawy, zasilając załogę prowizorycznego pociągu pancernego na Dworcu Gdańskim.

zachomikowany

  • 5,1 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Broszura zawiera szczegółowy opis techniczny, organizację oraz użycie bojowe pociągów pancernych w III Powstaniu Śląskim, ze szczególnym uwzględnieniem PP "Zygmunt Powstaniec". Atrakcyjność pracy podnoszą nieznane szczegóły z niewykorzystywanych dotąd materiałów archiwalnych oraz liczne fotografie i rysunki, również barwne.

zachomikowany

  • 18,7 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

This new book is the third by Wolfgang Sawodny on German armored trains in World War II, and presents all new information not previously discussed in his first two highly successful volumes. The main emphasis here is on the operational history of German armored train units on the Russian front, and includes many previously unpublished photographs.

zachomikowany

  • 133,9 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

Продолжение бестселлера "Бронепоезда Великой Отечественной". В отличие от первого тома, где упор был сделан прежде всего на материальную часть и организацию подразделений бепо (эта аббревиатура прижилась не только в просторечии, но и в официальных документах), данное издание полностью посвящено боевому применению бронепоездов на всех фронтах Великой Отечественной - от Прибалтики до Волги и Кавказа.

Максим Коломиец - Бронепоезда в бою 1941-1945: "Стальные крепости" Красной Армии (2010)

zachomikowany

  • 39,3 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek


In April 1862, the stage was set for one of the greatest locomotive chases in history. Union forces planned to steal a train and travel at high speed to Chattanooga, Tennessee, disabling the line as they went, in order to cut off vital rail supplies to the Confederate stronghold of Atlanta, Georgia, some 100-plus miles to the southwest. What they hadn’t banked on was the dogged determination of one man – train conductor William Fuller – who, after realizing his train had been stolen, began a frantic pursuit, first by handcar, then by top-speed locomotive, dealing with derailments by running miles on foot to the next station, and single-handedly removing drag ties from the track in front of his train. The raiders were so hotly pursued that they had no time to inflict serious damage on the tracks and could not stop to gather more fuel. Just north of Ringgold, some miles south of Chattanooga, The General ran out of wood and the raiders scattered into the forested Appalachian Mountains. All were captured within days and sentenced to death. Discover the history of one of the most colourful and dramatic episodes of the Civil War.

zachomikowany

  • 31,3 MB
  • 21 paź 12 0:40
obrazek

This book covers all the 'railway wars' - the US Civil War, the Franco-Prussian War and the two World Wars - are given detaiiled coverage in a book that is essential reading for railway enthusasts and military historians alike.

zachomikowany

« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    55
  • obrazy
    43
  • pliki wideo
    9
  • pliki muzyczne
    0

111 plików
5,5 GB

lksiostralucyna0

lksiostralucyna0 napisano 22.03.2014 09:40

zgłoś do usunięcia

obrazek

dunia5000

dunia5000 napisano 24.06.2014 20:42

zgłoś do usunięcia
DZIEŃ DOBRY
Cudownego dnia , pełnego spokoju i szczęścia życzy Daniel !!!
obrazek.
macko1712

macko1712 napisano 27.07.2014 09:05

zgłoś do usunięcia

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (67)Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (67)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności