zapomniałem
Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Bez przebaczenia (Lektor PL).rmvb

smokerdelight / Galeria / kino amerykańskie (123) / Bez przebaczenia (Lektor PL).rmvb
Download: Bez przebaczenia (Lektor PL).rmvb

418,86 MB

Długość filmu: 125 min

0,0 / 5  (0 głosów)
obsada: Clint Eastwood, Gene Hackman, Morgan Freeman, Richard Harris
reżyseria: Clint Eastwood,
scenariusz: David Webb Peoples,
zdjęcia: Jack N. Green,
muzyka: Lennie Niehaus, Clint Eastwood
szczegóły: western, USA, 1992, 130 min

W mojej ocenie Oskar dla najlepszego filmu był jak najbardziej zasłużoną nagrodą dla tego dzieła. Film tylko z pozoru wydaje się być jedynie współczesnym westernem opowiadającym o czasach dzikiego zachodu. W jego fabule zawarto poruszającą opowieść o człowieku, który nie tylko doświadcza brutalnych realiów życia na dzikim zachodzie, ale ukazuje także prawdziwe wartości oraz ciemne strony, które drzemią w nim samym, jak i każdy człowieku. Pokazuje jak życie potrafi być przewrotne, a źli ludzie działają pod płaszczykiem sprawiedliwości. Jakie w człowieku mogą zajść przemiany. Wpływ dobra na zło i odwrotnie. Jak szybko człowiek jest zdolny, by ocenić drugiego jedynie z pozoru i nie poznać w ogóle prawdziwej natury i duszy ludzkiej bliźniego.

Film zawiera w sobie prawdziwą naukę życia. Pokazuje, jak zgubny potrafi być alkohol, pod którego wpływem człowiek jest zdolny do nawet najbardziej okrutnych rzeczy (bohater za młodu był okrutnym, bez trwogi rewolwerowcem, który znakomity w swym fachu nie zważał na nic i potrafił nawet z zimną krwią zabić człowieka w chwilach zamroczenia alkoholowego, bez pardonu, dać upust wywoływanej przez alkohol agresji, której później nawet dobrze nie pamiętał, bo wszystko czynił po pijanemu). Pokazuje, że nawet tak zdeprawowanego człowieka o duszy ciemnej i złej jedynie prawdziwa miłość drogiej osoby wybawić może. Bohater porzuca dla ukochanej swoje dotychczasowe życie. Zmienia się pod wpływem bezwarunkowej miłości, którą obdarzyła go kobieta, która staje się później jego żoną. Kobiety, która była jego dobrą duszą, uwierzyła w niego, pokazała, że jego dotychczasowa droga życia prowadzi donikąd, do zatracenia, przynosi jedynie ból i cierpienie. Uczy go ona prawdziwych wartości życia. Pokazuje cel, jakim jest rodzina, dzieci, własna tożsamość. On to także potrafi dostrzec, bo prawda ma sens dla każdego człowieka.

Niesamowity urok nadaje dziełu jego klimat, który jest mroczny i tajemniczy. W obrazie przeważa mrok. Natomiast od strony technicznej "Bez przebaczenia" to, według mnie, prawdziwe arcydzieło. Rewelacyjny montaż (nagrodzony Oskarem) sprawia, że oglądanie strzelanin i bójek to niekwestionowana przyjemność. A sam finał filmu − strzelanina w barze to mistrzostwo pod względem reżyserskim. Warto wspomnieć, że w przedstawionym filmie Clint Eastwood wystąpił jako aktor (główna rola), reżyser, producent i współkompozytor, obraz został nagrodzony 4 Oskarami (w tym za najlepszy film), a dziś jest uważany za arcydzieło gatunku westernu.


"Bez przebaczenia" ukazuje, jak krucha jest granica między dobrem i złem oraz uświadamia, że zło rodzi kolejne zło, przypomina, jak ważne jest przebaczenie i wyrozumiałość, a także jak potrzebne jest uszanowanie godności drugiej osoby.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Strzelałam do Warhola Lektor PL.avi play
gatunek: dramat kraj: USA rok produkcji: 1996 reżyseria: ...
gatunek: dramat kraj: USA rok produkcji: 1996 reżyseria: Mary Harron obsada: Lili Taylor, Jared Harris, Lothaire Bluteau czas trwania: 99 minuty Film oparty na faktach zaczerpniętych z życia Valerie Solanas (L. Taylor), kobiety, która 3 czerwca 1968 roku strzeliła do Andy Warhola. Zamiarem reżysera było pokazanie, jak do tego doszło. Valerie to młoda mieszkanka Manhattanu utrzymująca się z prostytucji i pisania sztuk teatralnych. Pewnego dnia zostaje przedstawiona przez swojego znajomego genialnemu Andiemu Warholowi (J. Harris). Valerie wkrótce dołącza do kręgu najbliższych przyjaciół artysty. Pisze kolejną sztukę i wręcza ją Andiemu mając nadzieją, że zgodzi się zostać jej producentem, lecz podczas wizyty u artysty znajduje swój “bezcenny” skrypt rzucony na kanapę. Wzbudza to w niej niepohamowany gniew…
Rzeka tajemnic 2003 Lektor PL.rmvb play
obsada: Sean Penn, Laurence Fishburne, Tim Robbins, Kevi ...
obsada: Sean Penn, Laurence Fishburne, Tim Robbins, Kevin Bacon reżyseria: Clint Eastwood, scenariusz: Brian Helgeland, zdjęcia: Tom Stern, muzyka: Clint Eastwood, Lennie Niehaus szczegóły: dramat/kryminał, USA, 2003, 137 min Clint Eastwood to już ikona amerykańskiego kina. Aktor, scenarzysta, reżyser, producent i kompozytor w jednym, mimo ukończonych 80 lat, nadal czynnie działa w filmowym światku i co więcej, ciągle z sukcesem. Udowadnia to swoją ostatnią produkcją zatytułowaną "Rzeka tajemnic", 24. projektem, przy którym stanął za kamerą i który wyróżniono na festiwalu w Cannes. To opowieść o trzech mężczyznach, którzy kiedyś, w dzieciństwie, byli przyjaciółmi. Rozdzieliła ich jednak straszna tragedia. Odsunęli się od siebie i, by o tym co się wydarzyło zapomnieć, poszli każdy swoją drogą. Ćwierć wieku później niewiele już ich łączy. Jimmy, obarczony kryminalną przeszłością i wciąż cieszący się poważaniem półświatka jest właścicielem sklepu, kochającym mężem i ojcem trójki córek. Dave jest robotnikiem, cichym i niezbyt szczęśliwym człowiekiem, mieszkającym z żoną i 7-letnim synem. Zaś Sean, ostatni z trójki głównych bohaterów, jest policjantem, codziennie mającym do czynienia ze straszliwymi zbrodniami, które emocjonalnie znieczuliły go na tyle, by rozpadło się jego małżeństwo. Los bywa jednak przewrotny i ponownie splata ze sobą byłych przyjaciół i to w niewesołych okolicznościach. Ukochana córka Jimmy'ego zostaje zamordowana a wydarzenie to zaważy na życiu wszystkich trzech mężczyzn. Krzywda zaznana w dzieciństwie, w życiu dorosłym powraca w formie zbrodni. Morderstwo młodej dziewczyny jest punktem zwrotnym, jest dopełnieniem, jest tragedią, której w żaden sposób nie można cofnąć. Jest też chwilą, w której ponownie krzyżują się drogi właściciela sklepu, policjanta i ofiary molestowania. Śmierć córki jednego z nich dotyka każdego, jest bezsensowna, jest też iskrą zapalną prowadzącą do jeszcze większej tragedii.
Milczenie Owiec Lektor PL.avi play
obsada: Jodie Foster, Anthony Hopkins, Ted Levine, Scott ...
obsada: Jodie Foster, Anthony Hopkins, Ted Levine, Scott Glenn, Anthony Heald reżyseria: Jonathan Demme, scenariusz: Ted Tally (na podstawie powieści Thomasa Harrisa), zdjęcia: Tak Fujimoto, muzyka: Howard Shore szczegóły: kryminał/thriller, USA, 1991, 118 min Gdyby ktoś zapytał mnie o czym jest "Milczenie owiec", odpowiedziałbym, że u podstaw problematyki tego filmu leży analiza ludzkiej psychiki. Z początku nasuwa się nieodparte wrażenie, że akcja dotyczy przede wszystkim tajemniczych zbrodni, szybko orientujemy się jednak, że te wydarzenia służą jako pretekst do wprowadzenia głównego wątku... Tak oto poznajemy Clarice Starling - młodą, ambitną studentkę, która rozpoczyna swoją karierę zawodową jako agentka FBI. Poznajemy ją w czasie, kiedy właśnie podejmuje się swojego pierwszego poważnego zadania - musi nakłonić byłego psychiatrę i jednocześnie wyrafinowanego morderce do współpracy z FBI. Jego wskazówki mogą być bezcenne w schwytaniu zabójcy kobiet. Starling nie podejrzewa jednak, że konfrontacja z dr Lecterem stanie się dla niej samej pewnego rodzaju sprawdzianem. Będzie musiała ponownie zmierzyć się z własnymi słabościami, odświeżyć bolesne wspomnienia z dzieciństwa. W końcu odpowiedzieć sobie na zasadnicze pytanie - czy aby praca w FBI to skuteczne antidotum na ostateczne rozliczenie się z przeszłością... Dr Lecter i agentka Starling to niewątpliwie kluczowe postaci "Milczenia owiec". Zarysowane są bardzo wyraziście, co stanowiło duże wyzwanie dla aktorów-Anthony'ego Hopkinsa i Jodie Foster. Hannibal Lecter w interpretacji Hopkinsa jest nieprzewidywalny, mroczny, zły - a przez to fascynujący. W jego oczach można dostrzec nieustająco żarzący się ogień, podsycany ciekawością - zdaje się nigdy nie gasnąć. Okrutny morderca i kanibal, a jednocześnie niebywale inteligentny i błyskotliwy człowiek, wielbiciel sztuki i dobrych manier. Od pierwszych chwil, kiedy pojawia się na ekranie, skupia na sobie absolutną uwagę widza. Jego zachowanie w więzieniu przywodzi na myśl dzikie zwierzę, które niespokojnie miota się po klatce, tęskniąc za odebraną mu wolnością... Jodie Foster także wykazała się nieprzeciętną charyzmą. Jej Clarice jest uderzająco prawdziwa. Ekspresja - dawkowana przez aktorkę z profesjonalnym wyczuciem, sprawia, że udzielają się nam autentyczne emocje jej bohaterki - zakłopotanie, przerażenie, złość czy bezsilność. Na uwagę zasługuje też muzyka Howarda Shore'a. Trafnie oddaje charakterystyczny klimat dla filmów z tego gatunku .W połączeniu z mrocznymi zdjęciami tworzy spójną całość. Ukoronowane Oscarami "Milczenie owiec" na trwałe zapisało się w historii kina. Bez zbędnego epatowania efektami specjalnymi - tutaj napięcie buduje wspaniała gra aktorska. Na pewno warto zwrócić uwagę na ten film, jeśli tylko starczy Wam odwagi, by stanąć oko w oko z legendarnym doktorem Lecterem...
Dead Man.avi play
obsada: Johnny Depp, Gary Farmer, Lance Henriksen, Micha ...
obsada: Johnny Depp, Gary Farmer, Lance Henriksen, Michael Wincott reżyseria: Jim Jarmusch, scenariusz: Jim Jarmusch, zdjęcia: Robby Müller, muzyka: Neil Young szczegóły: psychologiczny/western, USA, 1995, 129 min "Truposz" jest historią młodego człowieka, historią duchowo-cielesnej ucieczki przez nieznaną krainę. Jest druga połowa dziewiętnastego wieku. William Blake podąża w kierunku najdalej położonego posterunku na wschodniej granicy. Zagubiony i paskudnie ranny napotyka przedziwnego, wyjętego spod prawa Indianina imieniem Nikt, który ze względu na zbieżność imion jest przekonany, że spotkał jednego z nieżyjących członków Brytyjskiego Stowarzyszenia Umarłych Poetów. Czas płynie, a Blaky z pomocą Indianina przeżywa chwile radości i przemocy. Wbrew własnej naturze, okoliczności zmieniają go w zaszczutego banitę, w mordercę, w człowieka, którego cielesna powłoka powoli przestaje istnieć. Ciśnięty pomiędzy okropieństwa i chaos otaczającej go rzeczywistości, szeroko otwartymi oczami obserwuje kruchość określającą zakres istnienia. To tak jakby po przebiciu się przez taflę szkła wynurzyć się po drugiej stronie i ujrzeć całkiem inny, nieznany, nierealny świat. Wędrówka to motyw często powracający w filmach Jarmuscha, tutaj wydaje się być jeszcze bardziej odrealniona niż zwykle. W trakcie oglądania widz przestawia się na rytm i logikę snu, w efekcie czego wydarzyć się tu może praktycznie wszystko. W końcu czy istotnie ważne jest to, kim jest nieszczęsny William? Choćby nawet był sławetnym poetą, jak utrzymuje jego czerwonoskóry towarzysz. Jak zwykle u twórcy „Mystery Train”, akcja jako taka jest mało istotna - wszystko tkwi w szczegółach: zabarwionych absurdem dialogach, niezwykłych postaciach pierwszego i drugiego planu. Najważniejsza jest jednak niepowtarzalna atmosfera, doskonale współtworzona przez urokliwą muzykę Neila Younga. Warto dać się ponieść niezwykłemu klimatowi tego obrazu, który zresztą w mig rozpoznają wielbiciele twórczości Jarmuscha. Działa on niezwykle kojąco na odbiorcę, czego nie są w stanie zakłócić nawet rzadkie wybuchy gwałtowności.
No Country for Old Men 2007.avi play
obsada: Tommy Lee Jones, Javier Bardem, Josh Brolin, Woo ...
obsada: Tommy Lee Jones, Javier Bardem, Josh Brolin, Woody Harrelson reżyseria: Ethan Coen, Joel Coen, scenariusz: Ethan Coen, Joel Coen, zdjęcia: Roger Deakins, muzyka: Carter Burwell szczegóły: thriller, USA, 2007, 122 min Szóstego dnia Bóg stworzył człowieka na wzór i podobieństwo swoje. Siódmego dnia odpoczął i patrzył na swoje dzieło wchodzące w interakcje z otoczeniem. Człowiek próbował odnaleźć się w wykreowanej dla niego rzeczywistości, lecz świadomość swojej nicości i otaczającego go stale rozdarcia między dobrem a złem, nie pozwalały mu na spokojny żywot. Edenu nigdy nie było, a determinizm i zwykły przypadek stały się wyznacznikami ludzkiego losu. Wychodząc od banalnego zdarzenia (znalezienie walizki pełnej pieniędzy, będącej pozostałością po gangsterskich porachunkach), jakie widzieliśmy w dziesiątkach innych filmów (m.in.: ”Prosty plan” Sama Raimiego), braci Coen kreślą pesymistyczny obraz świata, w którym nastąpiły nieodwracalnie zmiany stopniowo prowadzące do jego rozkładu. Zresztą cała fabuła jest tu podporządkowana przenikaniu się sił dobra i zła w walce o ludzką duszę. Dobro ukrywa się pod postacią starego szeryfa Bella (Tommy Lee Jones) niepojmującego prawideł czasów, w jakich przyszło mu żyć; zło natomiast przybrało postać demonicznego Chigurha (autentycznie przerażający Javier Bardem), doskonale poruszającego się w znanych mu realiach. Gra idzie o życie Mossa (Josh Brolin), zwykłego kowboja, któremu w ręce wpadają dwa miliony dolarów. Mimo, że cały spektakl rozgrywa się na (genialnie sfotografowanych) „bezkresnych” ziemiach Teksasu, jego akcja mogłaby toczyć się gdziekolwiek. Co więcej – tradycyjne wartości jakie przynależne są starym mieszkańcom tego stanu, nie odnoszą się tylko do konkretnego miejsca w Stanach Zjednoczonych, lecz do całego uniwersum. Pewne elementarne zasady moralno - etyczne charakterystyczne dla rdzennych wartości, jakie ludzie nabyli, są stosowane przez niewielu. Uleciały one gdzieś w cywilizacyjnym kole, zanikły wskutek pozornej ewolucji społeczeństw. Nawet uosobienie zła, czyli zabójca Chigurh kieruje się pewnego rodzaju kodeksem postępowania. Na ich tle, człowiek dzisiejszym czasów jest nijaki (nie cechuje go zło ani dobro, porusza się zależnie od sytuacji i jej rozwoju); zagubiony w całym tym bałaganie, wypatrujący ścieżki, którą mógłby podążyć - jednak każda droga jest kręta i prowadzi donikąd. Niepewność przyszłości nie ma prawa zakrawać optymizmem, a wiedza o tym, że nie ma nawet czemu się poddać (przeznaczenie) dopełnia czary goryczy. „Mam tyle samo do powiedzenia co ta moneta” – mówi Chigurh każąc swojemu rozmówcy wybrać jej jedną stronę, by ocalić, bądź odebrać jej życie. Bracia Coen poprzez doprawdy mistrzowski sposób kreowania napięcia i prowadzenia narracji, konsekwentnie i bez wielkiego dzwonu mówią o nadchodzącej małymi kroczkami apokalipsie. Zauważą ją jednak nieliczni, bo stary szeryf jest już tym wszystkim zmęczony, a zawodowy morderca zbyt zapracowany by nam o niej powiedzieć. A „innego końca świata nie będzie”.
Barton Fink 1991.avi play
obsada: John Turturro, John Goodman, Judy Davis reżys ...
obsada: John Turturro, John Goodman, Judy Davis reżyseria: Ethan Coen, Joel Coen, scenariusz: Ethan Coen, Joel Coen, zdjęcia: Roger Deakins, muzyka: Carter Burwell szczegóły: dramat, USA, 1991, 116 min Film braci Coenów opowiada historię tytułowego Bartona Finka, pisarza, scenarzysty, który po napisaniu świetnej sztuki otrzymuje propozycję pracy w filmie. Kuszony dobrymi warunkami finansowymi i możliwościami rozwoju, podpisuje kontrakt. Niestety, gdy dostaje do napisania scenariusza do filmu klasy B, nie potrafi znaleźć inspiracji. Szukając weny twórczej poznaje kilka osób, które całkowicie odmienią jego życie. Z pozoru prosta historia, dzięki scenariuszowi i reżyserii braci Coenów staje się niesamowicie wciągająca i nabiera satyrycznego charakteru. Hollywood przedstawione zostało jako piekło, gdzie wciąż panuje duszna i przytłaczająca atmosfera. Główny bohater nie potrafi znaleźć odpowiedniej historii i szuka w swojej głowie wzniosłych myśli, a przecież ma do napisania prostą historię, bez większego morału, gdzie najważniejsza będzie akcja. Z drugiej strony uważa się on za kogoś lepszego, a może powinien po prostu posłuchać co inni mówią. Ignoruje opowieści Charliego Meadowsa. Nie dostrzega problemów zwykłego człowieka, a bardziej liczy się pijący i staczający się na dno inny scenarzysta. Później cała fabuła zostaje niesamowicie zagmatwana, a nawet prawie całkowicie odwrócona. Końcowa scena na plaży może wydawać się dość dziwna, ale jej największą zaletą zdecydowanie jest wielość interpretacji. Taka końcówka nie pozostawia widza obojętnym i wymaga od niego zastanowienia. "Barton Fink" jest obrazem eklektycznym, o czym już na samym początku wspominałem. Miesza w sobie różne gatunki, takie jak dramat, komedia, horror, ale co najciekawsze nawet surrealizm. Takie sceny, jak odklejająca się tapeta, komary czy chociażby fryzura Bartona, może nie dokładnie, ale przypominały mi trochę elementy z "Głowy do wycierania" Davida Lyncha. Wychodzący z podziemi Steve Buscemi czy symboliczne zakończenie to kolejne dowody na surrealistyczną wizję świata. Bracia Coenowie świetnie dostosowują tempo swojej opowieści. Z początku wszystko idzie dość wolno, ale później zostaje przyspieszone i znów zwolnione. Bracia-reżyserowie bawią się także filmowymi stereotypami i oczywiście muszą obsadzić, gdzieś niezawodnego Steve'a Buscemiego. Mieszanie konwencji i ciągłe zmiany dynamiki historii wymagały od Joela i Ethana Coenów niebywałych umiejętności, za które zostali nagrodzeni na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes. Nie można również zapomnieć o genialnych aktorach Johnie Turturro i Johnie Goodmanie. Grali oni niczym najlepsza orkiestra, genialnie wczuwając się w swe barwne postacie. Także dużą zaletą są bardzo charakterystyczni bohaterowie drugoplanowi i epizodyczni. Detektywi, Jack Lipnick, Ben Geisler, Audrey Taylor idealnie dopasowują się do całości tego arcydzieła. Bardzo zachęcam do obejrzenia "Bartona Finka", a jako dodatkowy argument mogę powiedzieć, że w filmie znajdziecie także mnóstwo czarnego humoru oraz zaskakujących, inteligentnych dialogów.
Hudsucker Proxy 1994.avi play
obsada: Tim Robbins, Paul Newman, Jennifer Jason Leigh, ...
obsada: Tim Robbins, Paul Newman, Jennifer Jason Leigh, John Goodman reżyseria: Joel Coen, zdjęcia: Roger Deakins, muzyka: Carter Burwell szczegóły: komedia, USA, 1994, 111 min Nrville Barnes dostaje posadę w firmie Hudsucker Industries. Jest z tego bardzo zadowolony. Wkrótce pragnie przedstawić swój projekt zabawek. Ale powoli zdaje sobie sprawę jak działa ta potężna firma .... "jestem młodym kapitalistą - można mnie kupić i można mnie sprzedać"
Whatever Works.avi play
obsada: Ed Begley Jr., Patricia Clarkson, Larry David, C ...
obsada: Ed Begley Jr., Patricia Clarkson, Larry David, Conleth Hill reżyseria: Woody Allen, scenariusz: Woody Allen, zdjęcia: Harris Savides szczegóły: komedia romantyczna, USA, Francja, 2009, 93 min Na Manhattanie jest chyba jakaś specjalna, magiczna mieszanka powietrza lub coś w tym stylu. A może po prostu maksyma "wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej" jest jedną z najsłuszniejszych, do jakich człowiek doszedł. Nie wiem, jak to działa, ale wiem jedno - Allen w Nowym Jorku to najlepszy Allen. Po kilku chudych latach (no dobrze, "Wszystko Gra" jest świetne, ale to nie taki Woody, jakiego kocham najbardziej) spędzonych w Europie twórca "Annie Hall" wraca do swojego gniazda, a co za tym idzie, wraca do wielkiej formy. "Co nas kręci, co nas podnieca" opowiada historię Borisa (Larry David), geniusza i wiecznego zrzędy. Jego nudne i uporządkowane życie zmienia się jak za sprawą magicznej różdżki, gdy spotyka młodą, zagubioną dziewczynę (Evan Rachel Wood). Chyba największa zaletą filmu jest to, że to Allen w najbardziej klasycznym wydaniu. Widać, że scenariusz został napisany już w latach 70. "Co nas kręci, co nas podnieca" bardzo przypomina takie filmy jak "Manhattan" czy "Annie Hall". Od pierwszej do ostatniej sceny nie miałem wątpliwości, czyj film oglądam. To, że to dzieło Woody’ego, widać w każdym kadrze. Nie sądziłem, że dane mi jeszcze będzie zobaczyć Allena opowiadającego o swoim ''koszmarnym" życiu jak za dawnych dobrych lat. A jednak, reżyser nadal jest sobą. Warto też napisać o tym, co w jego filmach jest najważniejsze - o humorze. Stoi on na najwyższym poziomie i miejscami jest naprawdę zabójczo. Może jest bardziej zgryźliwie niż kiedyś, ale mi się to podoba. Im więcej charakterystycznego dla Allena sarkazmu, tym lepiej. Nie przypadkowo napisałem o tym, że to Woody opowiada o swoim życiu, bo Boris Yellnikoff to jego alter ego. Znakomicie sportretowana przez Larry’ego Davida postać to klasyczny allenowski bohater. Sarkastyczny, neurotyczny dziwak. Oglądając Davida w tej roli, cały czas wiedziałem, kim tak naprawdę jest Boris. Mimo tego że jest to postać fenomenalnie zagrana, wolałbym widzieć w roli Yellnikoffa samego reżysera. Jeśli ktoś ma grać Allena, to tylko Allen. Jego gatki o tym, że jest za stary na aktorstwo, do mnie nie trafiają. On jest po prostu dojrzalszy niż 30 lat temu. Reszta ekipy aktorskiej też jest znakomita, na czele z Evan Rachel Wood, która pokazała, że jest materiałem na znakomitą aktorkę. "Co nas kręci, co nas podnieca" to Woody Allen w najlepszej wydaniu. Nie spodziewał się czegoś tak dobrego. Powiem więcej, nie spodziewałem się, że film w ogóle będzie dobry. A jednak, król inteligentnej komedii nadal zaskakuje. Oby dobra passa trwała jak najdłużej.
Pancho Villa we własnej osobie Lektor PL.rmvb play
kraj: USA rok produkcji: 2003 czas trwania: 110 min reż. ...
kraj: USA rok produkcji: 2003 czas trwania: 110 min reż.: Bruce Beresford Meksyk, 1914 rok. Pancho Villa (Antonio Banderas) przewodzi zbrojnej rebelii przeciwko reżimowi prezydenta Huerty. Wpada na genialny pomysł, jak wesprzeć finansowo i medialnie sprawę rewolucji. Nawiązuje kontakt ze słynnym reżyserem, D.W. Griffithem (Colm Feore) i sprzedaje mu prawa do nakręcenia filmu o sobie. Zgadza się również, by hollywoodzka ekipa filmowała na żywo walki rewolucjonistów. Wkrótce do Meksyku przybywają wysłannicy Griffitha, i z poświęceniem rozpoczynają pracę nad prekursorskim, wojennym reality show. Oparta na faktach opowieść o mało znanym epizodzie z życia legendarnego meksykańskiego rewolucjonisty, Pancho Villi, żyjącego w latach 1878-1923. Antonio Banderas za rolę w filmie otrzymał nominację do Złotego Globu i Emmy.Osnute na faktach: w 1914 meksykański rewolucjonista Pancho Villa zaproponował Hollywood nakręcenie filmu o sobie, aby zdobyć środki na swoją wojnę z rządem. Plus Emmy dla Antonio Banderasa w roli tytułowej oraz wiele innych nagród i wyróżnień
Annie Hall 1977.avi play
obsada: Woody Allen, Diane Keaton, Tony Roberts, Carol K ...
obsada: Woody Allen, Diane Keaton, Tony Roberts, Carol Kane reżyseria: Woody Allen, scenariusz: Woody Allen, Marshall Brickman, zdjęcia: Gordon Willis szczegóły: komedia, USA, 1977, 93 min „Annie Hall” przyniósł Allenowi ogromne uznanie (film chwalili zarówno krytycy jak i publiczność, dostał cztery Oscary, w tym za najlepszy film), a także pomógł płynnie przejść w dorosłość. Jego dotychczasowe filmy, „Bananowy czubek”, „Śpioch”, to w dużej mierze zwariowane komedie, tu mamy do czynienia z czymś więcej, z czymś co można nazwać złapaniem za nogi ducha czasu. Film, który pierwotnie miał się nazywać „Anhedonia”, co znaczy niezdolność odczuwania przyjemności, opowiada historię pewnego związku, którego już nie ma, a który kiedyś wydawał się szczęśliwy. Poznajemy ją we fragmentach, wyrzuconych z wyobraźni komika Alvy’ego. Wpadamy w różne płaszczyzny czasowe. Tu obrazek z dzieciństwa, tu z pierwszego nieudanego małżeństwa, tu z kolejnej wizyty u psychoterapeuty. Wszystkie zdarzenia, przywoływane są z pamięci z jednego powodu, z powodu Annie Hall. Bez zbędnego melodramatyzmu, taniej ckliwości i Bergamanowskiego ciężaru, Allen przeprowadza wiwisekcję współczesnego związku i współczesnej miłości, która ponoć trwa tylko trzy lata. Pokazuje ludzi, którzy nie potrafią zrezygnować ze swoich ambicji, ujarzmić swoich fobii, otworzyć się na drugiego i przyznać się przed sobą, że jednemu na drugim zależy. Ludzi, którzy próbują bagatelizować wszystko, oprócz siebie. Duże dzieci, którym wydaje się, że są wolni, a przecież ciągle tkwią w pajęczynie konwenansów. Mimo wszystko jednak, mimo całej ich naiwności, natręctw i neuroz, lubimy ich, kibicujemy, żeby się im udało. Dlaczego? Może dlatego, że żyją z pasją, potrafią się śmiać z siebie i wiedzą naprawdę co to jest ironia. W filmie Allena jest jeszcze coś, jakaś nuta, która wykracza pozna klasyczne rozpoznanie płynnej egzystencji. A co jeśli związek Alvy’ego i Annie rozpadł się bez przyczyny? Przecież widzicie ich, zdaje się mówić reżyser, przecież nie jest im źle. Może więc po prostu tak czasami się dzieje, że coś miedzy ludźmi gaśnie, nie wiedzieć czemu, nie wiedzieć jak. A ludzie, którzy jeszcze do wczoraj gotowali razem homary, idą po prostu każde w swoją stronę i po ich spotkaniu pozostają tylko „sny i przeciągi”.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności