Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Bez przebaczenia (Lektor PL).rmvb

smokerdelight / Galeria / kino amerykańskie (123) / Bez przebaczenia (Lektor PL).rmvb
Download: Bez przebaczenia (Lektor PL).rmvb

418,86 MB

Długość filmu: 125 min

0.0 / 5 (0 głosów)
obsada: Clint Eastwood, Gene Hackman, Morgan Freeman, Richard Harris
reżyseria: Clint Eastwood,
scenariusz: David Webb Peoples,
zdjęcia: Jack N. Green,
muzyka: Lennie Niehaus, Clint Eastwood
szczegóły: western, USA, 1992, 130 min

W mojej ocenie Oskar dla najlepszego filmu był jak najbardziej zasłużoną nagrodą dla tego dzieła. Film tylko z pozoru wydaje się być jedynie współczesnym westernem opowiadającym o czasach dzikiego zachodu. W jego fabule zawarto poruszającą opowieść o człowieku, który nie tylko doświadcza brutalnych realiów życia na dzikim zachodzie, ale ukazuje także prawdziwe wartości oraz ciemne strony, które drzemią w nim samym, jak i każdy człowieku. Pokazuje jak życie potrafi być przewrotne, a źli ludzie działają pod płaszczykiem sprawiedliwości. Jakie w człowieku mogą zajść przemiany. Wpływ dobra na zło i odwrotnie. Jak szybko człowiek jest zdolny, by ocenić drugiego jedynie z pozoru i nie poznać w ogóle prawdziwej natury i duszy ludzkiej bliźniego.

Film zawiera w sobie prawdziwą naukę życia. Pokazuje, jak zgubny potrafi być alkohol, pod którego wpływem człowiek jest zdolny do nawet najbardziej okrutnych rzeczy (bohater za młodu był okrutnym, bez trwogi rewolwerowcem, który znakomity w swym fachu nie zważał na nic i potrafił nawet z zimną krwią zabić człowieka w chwilach zamroczenia alkoholowego, bez pardonu, dać upust wywoływanej przez alkohol agresji, której później nawet dobrze nie pamiętał, bo wszystko czynił po pijanemu). Pokazuje, że nawet tak zdeprawowanego człowieka o duszy ciemnej i złej jedynie prawdziwa miłość drogiej osoby wybawić może. Bohater porzuca dla ukochanej swoje dotychczasowe życie. Zmienia się pod wpływem bezwarunkowej miłości, którą obdarzyła go kobieta, która staje się później jego żoną. Kobiety, która była jego dobrą duszą, uwierzyła w niego, pokazała, że jego dotychczasowa droga życia prowadzi donikąd, do zatracenia, przynosi jedynie ból i cierpienie. Uczy go ona prawdziwych wartości życia. Pokazuje cel, jakim jest rodzina, dzieci, własna tożsamość. On to także potrafi dostrzec, bo prawda ma sens dla każdego człowieka.

Niesamowity urok nadaje dziełu jego klimat, który jest mroczny i tajemniczy. W obrazie przeważa mrok. Natomiast od strony technicznej "Bez przebaczenia" to, według mnie, prawdziwe arcydzieło. Rewelacyjny montaż (nagrodzony Oskarem) sprawia, że oglądanie strzelanin i bójek to niekwestionowana przyjemność. A sam finał filmu − strzelanina w barze to mistrzostwo pod względem reżyserskim. Warto wspomnieć, że w przedstawionym filmie Clint Eastwood wystąpił jako aktor (główna rola), reżyser, producent i współkompozytor, obraz został nagrodzony 4 Oskarami (w tym za najlepszy film), a dziś jest uważany za arcydzieło gatunku westernu.


"Bez przebaczenia" ukazuje, jak krucha jest granica między dobrem i złem oraz uświadamia, że zło rodzi kolejne zło, przypomina, jak ważne jest przebaczenie i wyrozumiałość, a także jak potrzebne jest uszanowanie godności drugiej osoby.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Szara  Strefa Lektor PL.avi play
Oparty na prawdziwych wydarzeniach film Tima Blake’a Nel ...
komentarz1
Oparty na prawdziwych wydarzeniach film Tima Blake’a Nelsona to z pewnością bardzo ambitny projekt. „Szarej strefie" brakuje rozmachu, ale w tym wypadku taka oszczędność środków sprawdziła się, bo film przemawia do wyobraźni, jak mało który obraz na temat obozowej rzeczywistości. Akcja filmu dzieje się podczas II wojny światowej w obozie zagłady w Oświęcimiu. Jego bohaterami są Żydzi należący do jednej z grup sonderkomando, której zadaniem była praca w krematoriach i wyręczanie Niemców przy wielu „pracach" mających na celu masowe unicestwianie więźniów. W zamian za zabijanie swoich towarzyszy Niemcy zapewniali Żydom cztery miesiące lepszego życia. Jedzenie, papierosy, alkohol, tyle wystarczyło, żeby znaleźć chętnych do pomocy przy najbardziej niewdzięcznych zajęciach. Kilku Żydów z sonderkomando ma nadzieję wymknąć się śmierci. Starają się pracować jak najlepiej, aby Niemcy nie zgładzili ich po kilku miesiącach, jak wielu innych przed nimi. Jesteśmy najlepszym sonderkomandem, po co nas zabijać - powtarzają. Jednocześnie Żydzi planują zorganizowanie masowego buntu w obozie, przy pomocy gromadzonego nielegalnie prochu. Pewnego dnia wśród masy zagazowanych ludzi, znajdują kilkunastoletnia żydowską dziewczynkę, której jakimś cudem udało się przeżyć. W obawie, że zostanie spalona żywcem, więźniowie postanawiają za wszelka cenę ją uratować. W całą sprawę wtajemniczają obozowego lekarza, Miklosa Nyiszli, współpracującego z doktorem Mengele. Późniejsze wspomnienia doktora Nyiszli, węgierskiego Żyda, stały się pretekstem do opowiedzenia całej historii i na nich oparto scenariusz filmu. W "Szarej strefie" w zasadzie nie ma muzyki, zamiast tego dominują bardzo sugestywne obrazy. Widzimy obskurne pomieszczenia, w których przebywają i pracują więźniowie, nagie ciała zamordowanych Żydów. Czujemy wszechobecny strach panujący za drutami. Strach, który sprawia, że bez wahania robi się rzeczy najgorsze. Pomaga się w zagładzie współtowarzyszy, żeby samemu przeżyć. Choćby kilka miesięcy. „Szara strefa" pokazuje dylematy moralne ludzi, których życie postawiło przed najbardziej dramatycznymi wyborami. Surowe obrazy obozowej rzeczywistości wywołują ogromne wrażenie. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o filmowych dialogach, które tak naprawdę niewiele wnoszą do fabuły. Często jest to po prostu zbędny dodatek do obrazu, powtarzanie tych samych treści lub niepotrzebnie omawianie oczywistych sytuacji. Reżyserowi udało się natomiast stworzyć wyraziste, przekonywujące postacie (w filmie możemy zobaczyc między innymi takich aktorów jak David Arquette, Steve Buscemi, Mira Sorvino, Natasha Lyonne, Harvey Keitel, który zagrał Niemca) i warto zwrócić uwagę na sposób ich portretowania. Nie są to gotowi na wszystko, bohaterscy herosi. Widzimy zwyczajnych ludzi, sparaliżowanych strachem, którzy za kilka miesięcy lepszego życia współpracują z wrogiem i którzy za chwilę, pod wypływem impulsu, ratują życie przypadkowej dziewczynki, choć wiedzą, że grozi im za to śmierć. Reżyser nie próbuje rozgrzeszać swoich bohaterów ani tłumaczyć ich postępowania. Pokazuje towarzyszący im strach oraz heroizm, który są w stanie z siebie wykrzesać, dobro i zło, bez oceniania i
Armia Boga Lektor PL.avi play
W niebiosach wybucha straszliwa, przepowiedziana w sekre ...
W niebiosach wybucha straszliwa, przepowiedziana w sekretnym rozdziale Biblii, wojna między zastępami aniołów. Przyczyną konfliktu są ludzie, którzy zajęli miejsce aniołów i odebrali im bożą łaskę... Mroczne zastępy Gabriela zstępują na ziemię, aby rozpętać piekło i zdobyć duszę najstraszliwszego człowieka, który kiedykolwiek istniał. Gorszego niż Hitler i Stalin, gorszego niż sam diabeł. Ale anioł Szymon ukrywa pożądaną przez Gabriela duszę w ciele małej dziewczynki Marii. W konflikt między aniołami wplątany zostaje Thomas Dagget, policjant i były ksiądz. Ponieważ stoi na drodze musi albo walczyć albo przyłączyć się do jednej ze stron. Niespodziewanie dla wszystkich pojawia się nagle dawny ulubieniec Boga, strącony anioł światłości, Lucyfer...
Człowiek z blizną Lektor PL.rmvb play
obsada: Al Pacino, Michelle Pfeiffer, Mary Elizabeth Mas ...
obsada: Al Pacino, Michelle Pfeiffer, Mary Elizabeth Mastrantonio reżyseria: Brian De Palma, scenariusz: Oliver Stone, zdjęcia: John A. Alonzo, muzyka: Giorgio Moroder szczegóły: gangsterski/dramat sensacyjny/kryminał, USA, 1983, 170 min Bohaterem "Człowieka z blizną" jest Kubańczyk, Antonio Montana, który w 1981 roku wraz z tysiącami innych emigrantów przyjeżdża do USA. Wkrótce zdaje sobie sprawę, że legalna praca nie przyniesie mu za dużych dochodów i angażuje się w działalność przestępczą, pod okiem miejscowego bossa Franka Lopeza. Bardzo szybko zostaje jednym z jego najbliższych współpracowników, ale ambicje Montany są większe. Tony sam chce zostać bossem, przejąć teren Lopeza, a wraz z nim jego kobietę, piękną Elvirę. Film zachował swój autentyzm i siłę, cechy, które ponad dwadzieścia lat temu sprawiły, że krytyka nie zostawiła na nim suchej nitki. De Palmie zarzucano epatowanie przemocą, realizację filmu pod publiczkę i uproszczenia w scenariuszu. Dziś jednak widzimy, że wizerunek gangsterskiego świata, jaki reżyser przedstawił w swoim filmie jest bardzo prawdziwy. Tony Montana jest prostym, ale niestety niezbyt inteligentnym gangsterem. Uzależnia się od kokainy, którą sam sprzedaje, nie potrafi porozumieć się z ukochaną kobietą, a przekonany o swojej nietykalności naraża się ludziom dużo potężniejszym od niego. Tony Montana nie jest dobrym, ani sympatycznym człowiekiem. Odtwarzający tę rolę Al Pacino nawet nie usiłuje dać nam do zrozumienia, że w jego bohaterze jest coś, co zasługuje na nasz szacunek, a jednak postać Kubańczyka fascynuje. Chylę czoła przed talentem Ala Pacino, który - w "Człowieku z blizną" stworzył jedną z najlepszych kreacji w swojej karierze. Z czystym sumieniem polecam obejrzenie "Człowieka z blizną". To mocny, brutalny film, ale jednocześnie jedna z najbardziej wiarygodnych i prawdziwych gangsterskich opowieści w historii kinematografii.
North by Northwest.avi play
obsada: Cary Grant, Eva Marie Saint, James Mason reży ...
obsada: Cary Grant, Eva Marie Saint, James Mason reżyseria: Alfred Hitchcock, scenariusz: Ernest Lehman, muzyka: Bernard Herrmann, zdjęcia: Robert Burks, szczegóły: thriller, USA, 1959, 131 min Dwukrotny rozwodnik, pracownik agencji reklamowej Roger Thornhill (Cary Grant) pewnego dnia zostaje porwany przez dwoje nieznajomych mężczyzn, a następnie przetransportowany do willi niejakiego Townsenda. Ów jegomość najwyraźniej bierze Thornhilla za agenta CIA i wymaga od niego podania informacji, których ten nie posiada. Kiedy staje się jasne, że do żadnej współpracy nie dojdzie, napastnicy postanawiają pozbyć się Bogu ducha winnego szaraczka. Thornhillowi udaje się cudem ujść życiem z zamachu na swoje życie, jednak jest to dla niego tak naprawdę dopiero początek prawdziwych problemów... Motyw stary jak świat: przeciętniak wskutek zbiegu okoliczności zostaje wplątany w aferę szpiegowską na światową skalę, a w swych zmaganiach z wrogimi sobie siłami zdany jest tylko na siebie samego. Hitchcock wygrywa ów nośny temat w sposób perfekcyjny, wznosząc kino o charakterze typowo rozrywkowym do rangi sztuki. "Północ, północny zachód" to pierwszorzędnie zrealizowane kino gatunków, w którym liczy się przede wszystkim wartka akcja i misternie konstruowane napięcie, a zarazem popis maestrii w kwestii umiejętności zwodzenia widza, gry z jego przyzwyczajeniami. Wystarczy wspomnieć choćby o niezapomnianej scenie ostrzeliwania głównego bohatera przez samolot pośrodku pustkowia. To jedna z tych sekwencji, które dziś tworzą historię kina i nieustannie są cytowane w niezliczonej ilości dzieł innych twórców. Kto ją widział (a nie wątpię że widział praktycznie każdy) ten wie że to jeden z tych magicznych momentów, które nadają sens wynalezieniu celuloidowej taśmy. W ogóle, jak na liczącego sobie pół wieku "staruszka" obraz mistrza suspensu trzyma się wyjątkowo dobrze i "żywotnie". Oczywiście bez trudu można by wskazać liczne wpadki wynikające z niedostatków technologicznych, które w tamtych czasach były czymś naturalnym. Ale tego typu czysto "mechaniczne" niedoskonałości w dniu dzisiejszym niosą budzą raczej nie zniechęcenie, a nostalgię. W połączeniu z tym właśnie wdziękiem opowieść o amerykańskim everymanie uwikłanym w wojnę wywiadów wciąż dostarcza nieopisanej przyjemności w trakcie oglądania. Niewątpliwie filmowi Hitchcocka bardzo pomaga fakt, że cała ta niewiarygodna afera w stylu bondowskim rozegrana została z dużym przymrużeniem oka i wszystkim karkołomnym działaniom Rogera Thornhilla przez cały czas towarzyszy dobrej próby dowcip i zgrabne potyczki słowne postaci. Rozrywka, ale ambitna, na poziomie, któremu rzadko kto w tamtych czasach (dziś zresztą tym bardziej) byłby w stanie dorównać - tak chyba najlepiej podsumować "Północ, północny zachód". Rzadko też zdarza się, aby żelazna filmowa klasyka sprawiała aż tyle frajdy.
Blue Velvet.avi play
obsada: Isabella Rossellini, Kyle MacLachlan, Dennis Hop ...
obsada: Isabella Rossellini, Kyle MacLachlan, Dennis Hopper, Laura Dern reżyseria: David Lynch, scenariusz: David Lynch, zdjęcia: Frederick Elmes, muzyka: Angelo Badalamenti szczegóły: dramat, USA, 1986, 116 min Ten film jest na razie najlepszym filmem Lyncha, jaki oglądałem (był jednocześnie dopiero czwartym). Jest w nim wszystko, co najbardziej Lynchowe. To kwintesencja groteski i napięcia wywołanego absurdem. Mamy przede wszystkim rewelacyjny scenariusz, zagadkową historię, pełen napięcia dramat kilku ludzi, który starczyłby na napisanie i zekranizowanie paru dobrych kryminałów. Widz jest zaskakiwany każdą prawie sceną. A sceny to nie byle jakie. Jedna sprawa to zdjęcia, a właściwie pojedyncze ujęcia; są fantastyczne i przyciągają wzrok jak widok wombata spacerującego przez Time Square. Zbliżenia na usta, cienie na budynkach czy rewelacyjnie kolorystycznie dobrane pomieszczenia i stroje tworzą wspaniały klimat. Klimat podsycany świetną muzyką. Utwór "Blue Velvet" wspaniale komponuje się ze scenami w których występuje, a przy okazji wpada w ucho. Piosenka o klaunie w cukierkowym ubraniu jest fenomenalna sama w sobie. Druga kwestia to fakt, że sceny są niepowtarzalne, świetnie skonstruowane, absurdalne, ale pomimo tego wymowne jak cholera. O kim jest ten film? Jest o przejaskrawionych stereotypach, o ludziach co najmniej dziwnych, groteskowych, kojarzących mi się z postaciami ze "Sklepów cynamonowych" Schulza. Jeffrey to chłopak, którego można w zależności od zasobu słownictwa i kultury osobistej nazwać albo "gapą" albo "cipusiem". Mieszka on z ciociami i znajduje ucho co go strasznie zatrważa. Jeffrey jest zafascynowany "brudnym", pełnym zagadek życiem, jakiego nie ma, dlatego decyduje się rozpocząć śledztwo. To obraz amerykańskiego średnio rozgarniętego, "porządnego" i schludnego chłopca, który bardzo niespodziewanie wkracza nagle w "prawdziwe życie". Obraz oczywiście z punktu widzenia Lyncha. Dorothy to postać zagadkowa. Właściwie niewiele mamy z nią kłopotu. Porwano jej dziecko, jest zrozpaczona, bita przy stosunkach, co odbija się na jej psychice. W praktyce jest bardziej fragmentem układanki (bardzo istotnym) niż bohaterem. Frank to kwintesencja zepsutego bandyty, najbardziej podkoloryzowana i najmniej przewidywalna postać. Uwielbia piosenkę o klaunie i miał trudne dzieciństwo. Tak Lynch próbuje wyjaśnić jego niewątpliwe problemy z komunikacją. Po latach może się wydawać, że szum, który powitał wejście "Blue Velvet" do kin, był nieco nieadekwatny, ale należy sobie przypomnieć, iż był to rok 1986, a jest to dzieło na wskroś postmodernistyczne, w pewien sposób prekursorskie - nikt wcześniej nie posługiwał się w ten sposób starymi schematami, tworząc całkowicie nowy filmowy język. Poza tym po latach wciąż godne podziwiania są zdjęcia Fredericka Elmesa, muzyka stałego współpracownika reżysera, Angelo Badalamentiego czy aktorstwo niemalże wszystkich odtwórców głównych ról.
Pancho Villa we własnej osobie Lektor PL.rmvb play
kraj: USA rok produkcji: 2003 czas trwania: 110 min reż. ...
kraj: USA rok produkcji: 2003 czas trwania: 110 min reż.: Bruce Beresford Meksyk, 1914 rok. Pancho Villa (Antonio Banderas) przewodzi zbrojnej rebelii przeciwko reżimowi prezydenta Huerty. Wpada na genialny pomysł, jak wesprzeć finansowo i medialnie sprawę rewolucji. Nawiązuje kontakt ze słynnym reżyserem, D.W. Griffithem (Colm Feore) i sprzedaje mu prawa do nakręcenia filmu o sobie. Zgadza się również, by hollywoodzka ekipa filmowała na żywo walki rewolucjonistów. Wkrótce do Meksyku przybywają wysłannicy Griffitha, i z poświęceniem rozpoczynają pracę nad prekursorskim, wojennym reality show. Oparta na faktach opowieść o mało znanym epizodzie z życia legendarnego meksykańskiego rewolucjonisty, Pancho Villi, żyjącego w latach 1878-1923. Antonio Banderas za rolę w filmie otrzymał nominację do Złotego Globu i Emmy.Osnute na faktach: w 1914 meksykański rewolucjonista Pancho Villa zaproponował Hollywood nakręcenie filmu o sobie, aby zdobyć środki na swoją wojnę z rządem. Plus Emmy dla Antonio Banderasa w roli tytułowej oraz wiele innych nagród i wyróżnień
Skrzypce Lektor PL.rmvb play
gatunek: dramat kraj: Meksyk rok produkcji: 2006 czas tr ...
gatunek: dramat kraj: Meksyk rok produkcji: 2006 czas trwania: 99 min reżyseria: Francisco Vargas scenariusz: Francisco Vargas Za mało wciąż wiemy o współczesności takich państw jak Meksyk. Tymczasem w całej XX-wiecznej historii nie było chyba innego kraju, w którym tak długo – przeszło 70 lat! – trzymałby się ustrój autorytarny (od lat 20. do 2000 roku niepodzielną władzę sprawowała Partia Rewolucyjno-Instytucjonalna – Partido Revolucionario Institucional). Na mapie współczesnego świata niewiele jest też krajów, w których tak długo toczyłaby się regularna wojna domowa. Spadkobiercy kultur Olmeków, Azteków i Majów to dziś rolnicy egzystujący na granicy skrajnego ubóstwa: bez elektryczności, kanalizacji czy innych dobrodziejstw cywilizacji XXI wieku. Od dziesięcioleci, pod egidą Armii Wyzwolenia Narodowego im. Emiliano Zapaty, walczą o prawo do zachowania własnej tożsamości i autonomię w ramach Meksyku, ale dopiero niedawno o ich poczynaniach zaczęto głośniej mówić na arenie międzynarodowej. Zapatyzm inspiruje dziś antyglobalistów, bo jest walką z rasizmem pod każdą postacią i każdą szerokością geograficzną. Do jednego z epizodów tej walki – wiejskiej rewolty w stanie Guerrero sprzed 30 lat – nawiązują “Skrzypce” Francisco Vargasa. Na ulicach małych miasteczek występuje niecodzienny tercet muzyczny: skrzypek, 80-letni Plutarco, jego syn, gitarzysta Genaro i wnuk, kilkuletni Lucio. Muzykowanie nie jest ich jedynym zajęciem. Genaro walczy w powstańczym oddziale, a splot okoliczności zmusza też sędziwego skrzypka do wzięcia udziału w wojennej grze. Gdy okazuje się, że ukryta na polu powstańcza amunicja znalazła się na terenie zajętym przez rządowe wojsko, muzyk bez wahania wędruje do wrogiego obozu i koncertuje dla żołnierzy. A amunicję przenosi w futerale instrumentu.Obsypane nagrodami “Skrzypce” (m.in. w Cannes i San Sebastian) są pełnometrażowym debiutem fabularnym Francisca Vargasa Quevedo. Film jest kontynuacją wątków z nakręconego rok wcześniej krótkiego metrażu pod tym samym tytułem. Vargas zrobił na razie cztery filmy. Studiował teatrologię i fotografię (dyplom A.D. 1995), a pracę w showbiznesie zaczynał jako producent radiowy. I to właśnie w radiu zainteresował się kulturą muzyczną meksykańskich Indian, której poświęcił m.in. “Tierra caliente… se mueren los que la mueven”. Na planie tego filmu spotkał niezwykłego skrzypka, Angela Tavirę, któremu powierzył rolę główną w swoim fabularnym debiucie. Pierwowzorem postaci Plutarco jest skrzypek Carlos Prieto, który codziennie chodził do obozu wroga, by móc grać na swoim skonfiskowanym instrumencie. Nagrodzony za kreację w Cannes przeszło 80-letni Tavira, podobnie jak filmowy bohater, jako kilkunastolatek stracił prawą rękę, ale nie przeszkodziło mu to w muzycznej karierze. Jego charyzmatyczna osobowość budzi zrozumiały respekt w filmowych bohaterach i widzach. Najważniejszym bohaterem filmu jest muzyka. Oryginalna meksykańska muzyka ludowa i ta napisana na potrzeby filmu przez kuzyna odtwórcy roli Plutarco – Cuauhtemoca Tavira. Nie tylko towarzyszy bohaterom we wszystkich poczynaniach, ale nadaje ton całej opowieści pojawiając się w jej kluczowych momentach.
Annie Hall 1977.avi play
obsada: Woody Allen, Diane Keaton, Tony Roberts, Carol K ...
obsada: Woody Allen, Diane Keaton, Tony Roberts, Carol Kane reżyseria: Woody Allen, scenariusz: Woody Allen, Marshall Brickman, zdjęcia: Gordon Willis szczegóły: komedia, USA, 1977, 93 min „Annie Hall” przyniósł Allenowi ogromne uznanie (film chwalili zarówno krytycy jak i publiczność, dostał cztery Oscary, w tym za najlepszy film), a także pomógł płynnie przejść w dorosłość. Jego dotychczasowe filmy, „Bananowy czubek”, „Śpioch”, to w dużej mierze zwariowane komedie, tu mamy do czynienia z czymś więcej, z czymś co można nazwać złapaniem za nogi ducha czasu. Film, który pierwotnie miał się nazywać „Anhedonia”, co znaczy niezdolność odczuwania przyjemności, opowiada historię pewnego związku, którego już nie ma, a który kiedyś wydawał się szczęśliwy. Poznajemy ją we fragmentach, wyrzuconych z wyobraźni komika Alvy’ego. Wpadamy w różne płaszczyzny czasowe. Tu obrazek z dzieciństwa, tu z pierwszego nieudanego małżeństwa, tu z kolejnej wizyty u psychoterapeuty. Wszystkie zdarzenia, przywoływane są z pamięci z jednego powodu, z powodu Annie Hall. Bez zbędnego melodramatyzmu, taniej ckliwości i Bergamanowskiego ciężaru, Allen przeprowadza wiwisekcję współczesnego związku i współczesnej miłości, która ponoć trwa tylko trzy lata. Pokazuje ludzi, którzy nie potrafią zrezygnować ze swoich ambicji, ujarzmić swoich fobii, otworzyć się na drugiego i przyznać się przed sobą, że jednemu na drugim zależy. Ludzi, którzy próbują bagatelizować wszystko, oprócz siebie. Duże dzieci, którym wydaje się, że są wolni, a przecież ciągle tkwią w pajęczynie konwenansów. Mimo wszystko jednak, mimo całej ich naiwności, natręctw i neuroz, lubimy ich, kibicujemy, żeby się im udało. Dlaczego? Może dlatego, że żyją z pasją, potrafią się śmiać z siebie i wiedzą naprawdę co to jest ironia. W filmie Allena jest jeszcze coś, jakaś nuta, która wykracza pozna klasyczne rozpoznanie płynnej egzystencji. A co jeśli związek Alvy’ego i Annie rozpadł się bez przyczyny? Przecież widzicie ich, zdaje się mówić reżyser, przecież nie jest im źle. Może więc po prostu tak czasami się dzieje, że coś miedzy ludźmi gaśnie, nie wiedzieć czemu, nie wiedzieć jak. A ludzie, którzy jeszcze do wczoraj gotowali razem homary, idą po prostu każde w swoją stronę i po ich spotkaniu pozostają tylko „sny i przeciągi”.
Bruno 2009 Lektor PL.rmvb play
obsada: Sacha Baron Cohen, Richard Beymer, Ron Paul t ...
obsada: Sacha Baron Cohen, Richard Beymer, Ron Paul twórcy: reżyseria: Larry Charles, scenariusz: Sacha Baron Cohen, muzyka: Erran Baron Cohen szczegóły: komedia, USA, 2009, 83 min Potrójnie obsceniczny, dwa razy bardziej kontrowersyjny. Z wydepilowanym odbytem i metroseksualną aparycją - rolą austriackiego reportera na ekrany naszych kin powraca król złego smaku, Sacha Baron Cohen. Jego "Brüno" to odtwórcza masturbacja, w trakcie której nieustannie towarzyszyć nam będą rumieńce wstydliwej satysfakcji. Czy to dobry film? Nie. Ale za to zabawny jak cholera. Cohen nie przestaje szokować - jako Brüno, zadeklarowany gej i celebryta z niepohamowanym apetytem na sławę, przekracza wszelkie granice zdrowego rozsądku i przyzwoitości. Epatując frywolną seksualnością i absurdalnymi poglądami, nie oszczędza nikogo, narażając się całym narodowościom i grupom społecznym, każdej możliwej mniejszości i większości. Co gorsza, robi to bez wyraźnego, poza własnym (i naszym) zadowoleniem, celu. Bo jak inaczej odbierać nabijanie się z mediacji w sprawie konfliktu izraelsko-palestyńskiego lub drażnienie ortodoksyjnych Żydów i terrorystów? W popisach Cohena brakuje sprytu i ciętej satyry Borata - zastąpiła je wyrachowana forma publicznego poniżania. Ale brytyjski komik nie ma się czym martwić: wszystko ujdzie mu na sucho, bo całość sprzedaje pod odpowiednim hasłem. Podobnie jak "Borat", "Brüno" swą ekscentryczną personą rzuca trawionej uprzedzeniami i hipokryzją Ameryce wyzwanie, mimowolnie zmuszając ją do zrzucenia maski pozorów. Postacią przerysowanego geja Cohen uderza w zaściankowość i homofobię, bez skrępowania nabijając się ze swoich rozmówców. Tym razem poprzeczkę stawia sobie jednak zaskakująco nisko: prowokowanie nierozgarniętych blondynek, posługującej się monosylabami grupki amatorów polowań czy podstarzałego prowincjonalnego kongresmana Rona Paula, to pojedynki jednostronne i pozbawione elementu zaskoczenia. Na szczęście Brünowi z pomocą przychodzą sami rozmówcy, którzy nieświadomi zgrywy, notorycznie się ośmieszają.
Battle in Seattle Lektor PL.rmvb play
obsada: Martin Henderson, Michelle Rodriguez, Woody Harr ...
obsada: Martin Henderson, Michelle Rodriguez, Woody Harrelson, Charlize Theron twórcy: reżyseria: Stuart Townsend, scenariusz: Stuart Townsend, zdjęcia: Barry Ackroyd, muzyka: Neil Davidge szczegóły: dramat/przygodowy, Kanada, Niemcy, USA, 2007, 99 min Seattle to początek międzynarodowego ruchu alterglobalistycznego, jaki znamy dzisiaj. Po Seattle była jeszcze Praga, Genua z gwałtownymi protestami i wreszcie ukoronowanie działań zmierzających do integracji i globalizacji ruchu alterglobalistycznego – World Social Forum w Porto Allegre w 2001 r. Film opowiada o prawdziwej historii z 1999 roku, kiedy to dziesiątki tysięcy osób manifestowało w Seattle w czasie posiedzenia Światowej Organizacji Handlu (WTO). Miasto zostało kompletnie sparaliżowane i owładnięte chaosem, a delegaci przerażeni tym, co się stało, opuszczają posiedzenie. Opowieść przedstawiona jest z kilku różnych punktów widzenia: policjantów, protestujących, polityków, dziennikarzy... Kilkadziesiąt tysięcy przeciwników globalizacji protestuje przeciwko liberalizacji handlu światowego. Opowieść przedstawiona jest z kilku różnych punktów widzenia: policjantów, protestujących, polityków, dziennikarzy… Film oparty jest na autentycznych wydarzeniach mających miejsce w Seattle w 1999 roku.Przeczytaj: Mitologia światowej organizacji handlu | Wolnościowa krytyka globalizacji ekonomicznej
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności