Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Foto.doc

sias / zuchy / zadania na punkty / Foto.doc
Download: Foto.doc

23 KB

0.0 / 5 (0 głosów)
Skompletuj zdjęcia charakterystycznych punktów orientacyjnych w twoim najbliższym otoczeniu.
Zdjęcia powinny zawierać delikatne wskazówki co to za miejsce, ale nie przedstawiać go w sposób oczywisty. Może to być np.:
· przystanek autobusowy sfotografowany od dołu
· bardzo mały fragment dobrze znanego budynku/ zabytku
· jedna litera charakterystycznego znaku, szyldu, reklamy
· aleja z lotu ptaka
· itp.

Z normalnych zdjęć możesz po prostu powycinać pewne fragmenty.
Drużyna podzielona jest na patrole. Każdy z nich dostaje komplet fotografii i wskazówki na jakim terenie znajdują się miejsca, których szukają (czy to jest dzielnica, park czy centrum miasta). Ustal także limit czasowy i miejsce, gdzie się spotkacie.
Wygrywa patrol, który odnajdzie jak najwięcej miejsc wskazanych na zdjęciach lub patrol który zrobi to w najkrótszym czasie

Wersja zmodyfikowana
Przygotuj bieg – harcerze zamiast kierowania się mapą, będą podążać „za zdjęciami”

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Odczytuje się wyjątek z rzekomego pamiętnika włóczęgi dwóch harce­rzy po jakiejś dzielnicy Polski, może być to wycieczka samochodem lub samolotem po całej Polsce lub spacer po mieście. W pamiętniku opuszczone są (bo się np. zatarły) nazwy miast, rzek itd. Do których przybywają włóczędzy, lecz z zamieszczonych opisów, wzmianek hi­storycznych domyślać się ich można. Ponadto, w formie rozmów mię­dzy kolegami znajdują się pytania dotyczące obszaru Polski, zaludnie­nia i innych danych statystycznych. Kto w pewnym, oznaczonym cza­sie (nawet poza zbiórką) odpowie na wszystkie pytania i określi nazwy miejscowości - wygrywa.
Zastępowy pokazuje list, w którym sylaby każdego wyrazu są przestawione. Kto pierwszy odczyta list?
Na krześle (pieńku) leży przedmiot. Tuż przed krzesłem dwóch harcerzy trzyma za dwa końce pętlę. Zawodnik stara się zabrać przedmiot z krzesełka, wkładając rękę przez pętlę. Musi zrobić to tak szybki i niespodziewanie, aby trzymający linkę nie zdążyli zacisnąć pętli na jego ręce, uniemożliwiając mu wyjęcie łupu. Zabierający przedmiot może różnymi sposobami odwracać uwagę swoich przeciwników - zagadywać ich, w ostatniej chwili zmieniać rękę, itp. Każdy zawodnik ma prawo do dziesięciu prób. Za każdą udaną próbę otrzymuje 1 punkt. Później następuje zmiana wyciągającego przedmiot.
Tniemy na kawałki fotografie (sławnych ludzi - harcerzy, postaci historycznych, w zależności od potrzeb). Dajemy harcerzom jakiś czas na złożenie fotografii(1-3 min.). Oceniać można czas złożenia oraz dodatkowo rozszyfrowanie kto jest na fotografii. Można też dla utrudnienia zmieszać kilka fotografii razem.
Osobliwością może być coś wyjątkowego, niecodziennego, związanego z naturą – drzewo zniszczone przez błyskawicę, ślady zwierząt, drzewo z gałęziami po jednej stronie, nora bobra itp. Wymień jedną z osobliwości. Zadaniem uczestników jest znalezienie jej – pierwsza osoba, która dostrzeże osobliwość, krzyczy. Zastęp dostaje punkt. Inne osoby schodzą się, żeby zobaczyć osobliwość. Wymień następną. Zwycięża grupa, która uzbiera najwięcej punktów. Ostatnia osobliwości, którą wymienisz, może znajdować się w miejscu, gdzie zrobicie sobie piknik.
Jedna osoba (lub kilka) wychodzi z sali. W tym czasie prowadzący zabawę przywiązuje sobie do pasa gwizdek. Osoba, która wraca ma za zadanie znaleźć gwizdek. Osoby, które siedzą w kręgu udają, że gwizdek wędruje za ich plecami. Od czasu do czasu gwiżdżą y ułatwić wytropienie gwizdka.
Wymagane – narysowana na stole lub ziemi 9,16 lub 25 polowa plansze (liczba pól zależy od zaawansowania i wieku graczy), różne przedmioty do położenia na polach. Przygotowanie – każdy przedmiot należy położyć na jednym z pól, tak, aby wszystkie były zajęte. Zasady – patrol otrzymuje 30 sec by zapamiętać położenie przedmiotów. Następnie wszystkie pola zostają oczyszczone, a przedmioty z nich zgarnięte w jedną kupkę. Zadaniem patrolu jest jak najwierniejsze odtworzenie oryginalnego ułożenia na planszy. Każdy prawidłowo ułożony przedmiot jest wart 1pkt, złe ułożenie to -2pkt. W przypadku równej liczby punktów rywalizujących patroli liczy się lepszy czas.
każdy zespół ustawia się w kole twarzami do środka, jego członkowie chwytają się za ręce. Jeden z harcerzy zawiesza sobie na ramieniu hula hop. Na sygnał drużyny zaczynają transportować hula hop wkoło utworzonego przez siebie koła bez puszczania swych rąk. Wygrywa zespół, który szybciej zakończy 2 lub 3 okrążenia.
Gra jest bardzo prosta ale, w dobrym towarzystwie można się przy niej naprawdę nieźle ubawić. Na początku gry wybieramy sobie temat przewodni np. może to być historyjka o czerwonym kapturku. Następnie siedząc w kręgu rozpoczynamy historyjkę, z tym że każda osoba może powiedzieć tylko jedno słowo. Jeżeli jakaś osoba uzna że jej słowo będzie kończyło zdanie po swoim wyrazie dodaje "kropka". Może to wyglądać mniej więcej tak: osoba 1: Pewnego osoba 2: bardzo osoba 3: mroźnego osoba 4: i osoba 5: ciemnego osoba 1: popołudnia osoba 2: mała osoba 3: dziewczynka osoba 4: która osoba 5: miała osoba 1: małego osoba 2: chomika osoba 3: który osoba 4: lubił osoba 5: gorące osoba 1: hamburgery osoba 2: i osoba 3: zimną osoba 4: pepsi ... Wychodzi z tego bardzo długa historyjka, w której trudno jest trzymać się ciągle obranej fabuły.
Dziecko mówi dowolny wyraz następne podaje skojarzenie do usłyszanego wyrazu itd. np.dziecko-mama-dom-pokój
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności