Kłamstwa - Chamberlain Diane.zip
Barcelona, koniec XIX wieku. Po studiach Barcelona, w Szkole Sztuk Pięknych w Madrycie młody malarz Pablo Picasso powraca do miasta, w którym od kilku lat zamieszkuje jego rodzina. W krótkim czasie zdołał doskonale wtopić się w środowisko modernistów , młodych artystów i intelektualnej bohemy, zwykłych spotykać się w tawernie Cztery Koty. Przez pewien czas mieszka w domu publicznym przy ulicy Avinyó, prowadzonym przez Benignę. Potem przeprowadza się do pracowni malarskiej, ale nadal bywa z przyjaciółmi w domu Benigny. Podczas jednej z nocnych wypraw spotyka tam swą byłą ukochaną, prasowaczkę Carmen, która porzuciła go i zniknęła. Przeżywa wstrząs. Tymczasem Barcelonę obiega przerażająca wiadomość - na jednym z placów znaleziono straszliwe okaleczone ciało prostytutki. Pablo otrzymuje przesyłkę od nieznanego nadawcy: w środku jest fragment ludzkiej wątroby. Z pracowni artysty ginie nóż i szkicownik. W szkicowniku były rysunki innych dziewcząt pracujących na ulicy Avinyó. Był także rysunek mordercy, który odwiedził kiedyś dom publiczny przebrany za marynarza. Czego chce od Picassa? Uwikłać go w zbrodnię? Dlaczego właśnie jego? Giną kolejne dziewczyny, zabite w identyczny sposób. Zbrodnie do złudzenia przypominają zabójstwa popełnione kilka lat wcześniej w Londynie przez Kubę Rozpruwacza. Władze miasta zwracają się o pomoc do znanego angielskiego detektywa, Stevena Arrowa, człowieka, który zainspirował Conan Doyle'a do stworzenia postaci Sherlocka Holmesa. Pablo i Arrow, zakochani w typowanej na następną ofiarę Carmen, zrobią wszystko, by ją ocalić...
Jest rok 1494. Młodziutka Sancha, córka króla Neapolu, przybywa do Rzymu jako żona najmłodszego z Borgiów, rodu okrytego złą sławą. W pełnym bogactw i przepychu mieście, wśród politycznych spisków i moralnego zepsucia, zbrodni i rozwiązłości papieskiego dworu poznaje piękną i podstępną bratową, Lukrecję, której zawiść okazuje się równie wielka, jak jej uroda. Krążą plotki, że Lukrecja truje rywalki, które zdobyły serce jej przystojnego brata, Cezara. Uwikłana w pajęczą sieć intryg i zwodniczych więzów rodzinnych Borgiów, Sancha odnajduje w sobie spryt i odwagę, by podjąć niebezpieczną grę o przetrwanie...
Neapol, 1750 rok. W środku nocy do pałacu markiza wpada trzech uzbrojonych w szpady mężczyzn. Ich przywódca, książę San Severo, oskarża gospodarza o to, że jest oszustem, i żąda od markiza wydania strzeżonego przez niego sekretu. W wyniku walki, jaka się wywiązuje, fałszywy markiz ucieka po dachach miasta, zostawiając za sobą płonący pałac i szalejącego z gniewu księcia, opętanego odtąd obsesją odnalezienia za wszelką cenę zbiega. Bagdad, 2003 rok. Oddział wojskowy w czasie wypełniania rutynowej misji dokonuje przerażającego odkrycia: natrafia na supernowoczesne tajne laboratorium, w którym śmierć poniosło wiele ofiar – mężczyzn, kobiet i dzieci, obiektów makabrycznych eksperymentów medycznych. Poszukiwany przez wojsko tajemniczy naukowiec, prawdopodobnie pracujący nad bronią biologiczną i znany wyłącznie jako „hakim”, czyli lekarz, ucieka, zabierając ze sobą przerażającą prawdę na temat swojej pracy. Zostaje po nim tylko zagadkowa wskazówka: okrągły symbol węża zjadającego własny ogon. Cóż mają ze sobą wspólnego dwa pozornie różne incydenty, które dzielą setki lat historii? Odpowiedź na to pytanie postara się znaleźć pewna niczego niepodejrzewająca kobieta, która znajdzie się nagle w samym środku spisku, który może odmienić na zawsze losy świata.
Roseanne McNulty dożywa swoich dni w szpitalu psychiatrycznym, w którym została umieszczona przed kilkudziesięcioma laty jako młoda kobieta. Szpital jest przeznaczony do rozbiórki, zaś psychiatra, doktor Grene, musi określić, którzy pacjenci zostaną przeniesieni do nowej placówki, a którzy mogą powrócić do normalnego życia. Intryguje go przypadek starej pacjentki. Powody uznania jej za umysłowo chorą są niejasne, zaś dokumentacja gdzieś zaginęła w zawierusze historii. Roseanne niechętnie rozmawia z Grene'em, a swoje wspomnienia spisuje w ukryciu. Opowiada w nich o dramatycznych wydarzeniach z czasów młodości w ogarniętej wojną domową Irlandii, o niewyjaśnionej śmierci ojca, o chorobie psychicznej matki, o swoim małżeństwie z ukochanym mężczyzną, które stało się przyczyną tragedii. Lekarz dociera do dokumentu, w którym znajduje historię jej życia przedstawioną przez świadka, miejscowego proboszcza, będącego niegdyś pod wrażeniem wielkiej urody Roseanne. Dzięki zapiskom kobiety Grene będzie mógł ostatecznie dotrzeć do sedna szokującej tajemnicy. Czy prawda da mu ukojenie?
Serena traciła nadzieję na to, że będzie miała dzieci. Tymczasem jest matką dwóch chłopców. Niemniej jej radość stopniowo zamienia się w rozpacz. Czy macierzyństwo było dobrą decyzją? Ambitna prawniczka, Tawana, próbuje uporządkować swoje życie, ale tragiczne wspomnienia ciągle do niej powracają. Czy praca w prestiżowej firmie pomoże jej zapomnieć o przeszłości? Mąż pragnie, by Erika wróciła do niego. Zapewnia, że się zmienił i więcej jej nie skrzywdzi. Czy to szansa na odrodzenie uczuć, czy początek nowego dramatu? Wszystkie odcienie pereł to opowieść o przyjaźni, która pomaga stawić czoła osobistym problemom i przetrwać najcięższe chwile. Kolejny raz jestem pod wrażeniem Stacy Hawkins! Nie tylko zwięzłości i jasności wypowiedzi, ale i mistrzostwa w kreowaniu fascynującej opowieści.
Papież Jan Paweł II umiera, plac Świętego Piotra oblegają pielgrzymi, składający Mu ostatnią cześć. Trwają przygotowania do konklawe. Właśnie wtedy, dwaj wysoko postawieni w rankingach kardynałowie zostają brutalnie zamordowani, a ich ciała bestialsko okaleczone. Po Rzymie grasuje psychopata - seryjny morderca ścigany przez Paolę Dicanti, psychologa i kryminologa. Podczas śledztwa kobieta odkrywa najciemniejsze tajemnice Watykanu oraz dowiaduje się o istnieniu centrum rehabilitacyjnego dla katolickich duchownych oskarżonych o molestowania seksualne. Oficjalnie śmierć kardynałów nie miała miejsca, a konklawe powinno przebiegać bez zakłóceń... Doskonały thriller, pełen akcji i tajemniczości, w którym rzeczywistość miesza się z fikcją.
Pod koniec dwudziestego pierwszego wieku, stara, mieszkająca w Kornwalii kobieta ratuje z oceanu nagiego młodzieńca i zabiera go do swego pięknego domu. Bohaterka jest światowej sławy skrzypaczką i - mimo nowoczesnych metod przedłużania życia - zbliża się do kresu swych dni. Niedoszły topielec z kolei cierpi na utratę pamięci, nie wie o sobie nic. Kobieta nadaje mu imię Adam. Zaczyna opowiadać mu swoje wspomnienia, on okazuje się wiernym słuchaczem. Opowieści bohaterki są przerywane scenami z codziennego życia w kornwalijskim domu. Barwne, pełne wydarzeń życie artystki prawie pozwala nam zapomnieć, że cała historia rozgrywa się w chaotycznym i niebezpiecznym świecie epoki. MacLeod przedstawia w książce specyficzną, fascynującą wizję dwudziestego pierwszego stulecia - wieku katastrof i nowych, śmiertelnych chorób. Niemniej, jak często w pisarstwie tego autora, okazuje się, że historia osobista zawsze jest ważniejsza od tej powszechnej. - Ray Olson, Booklist Podróże MacLeod pisze niewiarygodne opowiadania. Od otwierającej tom „Opowieści młynarza” po finałową „Drugą podróż króla” trafiamy do światów pełnych zapierającego dech piękna, straszliwego cierpienia i przyjemnej przeciętności. Szczególnie dobrym przykładem talentu autora do tworzenia światów i snucia w nich opowieści jest wspomniana „Opowieść młynarza” - piękna historia ostatniego właściciela starego wiatraka, którego z wiatrem łączy coś więcej niż przelotny romans. „Druga podróż króla” jest nieziemsko zrelacjonowaną opowieścią o drugiej wyprawie do Betlejem jednego z Trzech Króli. „Żywioły” z kolei rozgrywają się w epoce pary i przedstawiają życie człowieka, który sądzi, że odkrył nowe źródło energii, okazujące się z czasem czymś o wiele starszym. „Dywan z Hobów” to dziwaczna i zapadająca w pamięć medytacja na temat niewolnictwa i strasznego, osuwającego się w dekadencję świata. Wszystkie zawarte w tym tomie teksty lśnią podobnym blaskiem jak powieści MacLeoda. - Regina Schroeder, Booklist.
Czworo przyjaciół z lat szkolnych, z pochodzenia Irlandczyków, ludzi głęboko wierzących, przeżywa wielkie młodzieńcze namiętności i dojrzewa w świecie pełnym pokus. Chłopcy dorastają w Chicago, zostają księżmi, a w ich życiu coraz ważniejszą rolę zaczyna odgrywać polityka Kościoła. To powieść o miłości, przyjaźni, ale także o ciężkim brzemieniu celibatu i dylematach kapłanów oraz osób świeckich z nimi związanych. Według autora, księdza katolickiego, socjologa i pisarza, "losy bohaterów świadczą o tym, że skłonność do grzechu nie jest rezultatem zła, lecz dobra, które wymknęło się spod kontroli".
To powieść o kobiecie poszukującej idealnego mężczyzny i idealnej miłości. Wzorem dla Emmy stają się postacie czytanych przez nią romansów. Życie u boku męża, lekarza, wydaje jej się trywialne, a szczere uczucie, którym ją obdarza, niewarte wzajemności. Szukając wielkich uniesień, namiętności i wzniosłych uczuć, chętnie przebywa w kręgach arystokracji, sądząc, że właśnie tam spełni swoje marzenia.