Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Pukamy do drzwi lasu (kl. I).zip

magoroma / PREZENTACJE Power Point / klasy I-III / Pukamy do drzwi lasu (kl. I).zip
Download: Pukamy do drzwi lasu (kl. I).zip

49,91 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie lasu jako miejsca, gdzie można znaleźć wiele gatunków zwierząt i roślin. Kształtuje także umiejętność rozpoznawania drzew. Zasób przewidziany do wykorzystania w klasie I, jednak niektóre jego elementy mogą być wybiórczo zastosowane w innych klasach, np. 0, II lub III.
Cele dydaktyczne
Po zakończeniu lekcji uczeń: - doskonali umiejętność czytania; - zna rośliny występujące w lesie, ich nazwy, budowę i cechy charakterystyczne; - zna zwierzęta żyjące w lesie, ich nazwy, wygląd i cechy charakterystyczne; - zna grzyby rosnące w lesie; - rozumie niebezpieczeństwo związane z samodzielnym zbieraniem i spożywaniem grzybów; - umie samodzielnie spakować się na wyprawę; - potrafi wyznaczyć kierunki świata za pomocą kompasu oraz zjawisk naturalnych;

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie ekologii, zagrożeń dla środowiska, konieczności ochrony przyrody. Kształtuje także zachowania proekologiczne. Zasób przewidziany do wykorzystania w klasie III, jednak niektóre jego elementy mogą być wybiórczo zastosowane w innych klasach, np. 0, I lub II. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - rozumie zasadę wtórnego wykorzystania śmieci; - rozumie, co to jest ekologia; - zna wiersz „O karpiu śmieciarzu"; - doskonali umiejętność tworzenia plakatu; - umie wykonać laurkę z makulatury; - kształtuje swoje nawyki ekologiczne; - udoskonali umiejętności ortograficzne; - wie, w jaki sposób samodzielnie sprawdzić poziom zanieczyszczenia powietrza; - zna główne zagrożenia dla środowiska; - rozumie potrzebę lokalnego dbania o środowisko.
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie pola, jako miejsca pracy i życia wielu gatunków roślin i zwierząt. Przedstawia także etapy powstawania chleba, życie na wsi dawniej i dziś. Zasób przewidziany dla klasy III. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub II. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - rozumie znaczenie pracy dla człowieka, - zna i umie zastosować w życiu przysłowia „Bez pracy nie ma kołaczy" - umie rozpoznać i odróżnić przykładowe rodzaje roślin uprawnych, - zna grupy roślin uprawnych i ich przykłady; - rozumie sposób tworzenia wzoru na obwód płaskich figur geometrycznych (wielokąty), - umie obliczać obwód kwadratu, prostokąta, trójkąta, - zna etapy powstawania chleba; - doskonali umiejętność układania wydarzeń w kolejności ; - utrwala umiejętność porównywania różnicowego i ilorazowego; - pozna różnice w życiu na wsi dawniej i współcześnie; - doskonali umiejętność zastosowania czasu przeszłego i teraźniejszego w zdaniu; - pozna obraz „Pole pszenicy ze wschodzącym słońcem”, Vincenta van Gogha; - rozwija swoją wrażliwość na doznania artystyczne.
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie ciała ludzkiego. Ukazuje funkcjonowanie ciała ludzkiego, przybliża budowę i działanie zmysłów ludzkich. Zasób przewidziany dla klasy III. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub II. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - zna podstawowe informacje dotyczące zmysłów, - rozumie powiedzenie „Paluszek i główka to szkolna wymówka", - udoskonalił wrażliwość słuchową, - udoskonalił sprawność rachunkową, - wie, jak rozmieszczone są kubki smakowe na języku, - umie przeliczać podstawowe jednostki miar i wag.
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie meteorologii, warunków atmosferycznych, zmian pogody w ciągu roku. Zasób integralny z propozycją lekcji dla klasy II. Może być jednak wykorzystany w innych klasach. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - zna pojęcie „pogoda"; zna sposoby i czynniki obserwacji i opisywania pogody; - rozumie terminy: „prognoza pogody", „meteorologia", „mapa synoptyczna"; - rozumie proces powstawania tęczy, zna jej wygląd i cechy charakterystyczne; - rozpoznaje pory roku, zna ich cechy charakterystyczne; - potrafi dostosować swoje zachowanie do odpowiedniej pory roku oraz warunków atmosferycznych.
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie zdrowego trybu życia oraz odżywiania. Zawiera wiadomości dotyczące zasad kulturalnego zachowania, zdrowego trybu życia i odżywiania oraz efektywnej i bezpiecznej pracy w kuchni. Zasób przewidziany dla klasy I. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, II lub III. Cele dydaktyczne Podczas lekcji uczeń: - pozna i wyjaśni znaczenie powiedzenia „Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść", - utrwali umiejętność dodawania i odejmowania liczb do 20, - pozna pojęcie „savoir-vivre", - zrozumie konieczność kulturalnego zachowania, - pozna przepis na sałatkę grecką, - zrozumie konieczność odpowiedniego przygotowania i organizacji pracy w kuchni, - pozna wiersz o marzeniach ogórka i samodzielnie nada tytuł rymowance, - ćwiczy czytanie ze zrozumieniem, - dowie się, co to jest i jak wygląda piramida żywienia, - pozna trwałość różnych produktów i zasady ich przechowywania.
Lekcja interaktywna wprowadzająca tematykę roślin i prac prowadzonych w ogrodzie. Zasób przewidziany dla klasy I. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, II lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - rozumie znaczenie wody dla życia roślin, - zna jednostkę objętości cieczy i ciał sypkich oraz pojemności naczyń i zbiorników – litr, - zna sposób posługiwania się jednostką miary, jaką jest litr, - umie rozwiązywać zadania z zastosowaniem jednostki objętości cieczy – litra, - zna kwiaty i inne rośliny rosnące w ogrodach, - utrwalił znajomość nazw warzyw, - udoskonalił sprawność rachunkową, - utrwalił wiedzę na temat dwuznaków, - rozwija kreatywność (projekt ogródka).
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie zimy jako jednej z pór roku. Przedstawia także zjawiska atmosferyczne, zabawy i zwyczaje charakterystyczne dla zimy. Zasób przewidziany do wykorzystania w klasie I, jednak niektóre jego elementy mogą być wybiórczo zastosowane w innych klasach, np. 0, II lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - zna sposoby zwierząt na przetrwanie zimy; - zna zwierzęta wymagające dokarmiania zimą; - rozumie potrzebę dbania o zwierzęta zimą; - zna piosenkę „Zaproszenie na kulig"; - potrafi opowiadać baśń o Królowej Śniegu; - wie, jak wygląda i gdzie żyje niedźwiedź polarny; - rozumie potrzebę aktywnego i bezpiecznego spędzania czasu w zimie; - umie samodzielnie zrobić karmnik dla ptaków.
Lekcja interaktywna wprowadzająca tematykę parku jako miejsca odpoczynku oraz ochrony roślin i zwierząt. Zwraca szczególną uwagę na postawy i zachowania proekologiczne. Zasób przewidziany dla klasy II. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - rozumie różnicę pomiędzy parkiem przyrodniczym a parkiem rozrywki, - utrwalił podstawowe informacje dotyczące parków narodowych, - zna i rozumie termin „pomnik przyrody”, - zna przykłady zwierząt chronionych w Polsce, - zna baśń „Calineczka", - umie rozpoznać brzmienie niektórych instrumentów muzycznych, - umie wykonać grzechotkę z puszki, - rozumie „ogród botaniczny", - zna podstawowe informacje dotyczące ogrodów botanicznych, - zna podstawowe różnice między płazami, ptakami, ssakami i gadami, - zna i rozumie termin „arboretum".
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie łąki, jako miejsca życia wielu gatunków roślin i zwierząt. Zasób przewidziany dla klasy II. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - utrwali umiejętność mnożenia i dzielenia; - pozna niektóre zwierzęta zamieszkujące na łące, poda ich nazwy i podstawowe cechy charakterystyczne; - zrozumie znaczenie łąki dla człowieka; - nauczy się wykonywać żabę techniką origami; - zrozumie termin „zioła lecznicze"; - pozna niektóre rośliny rosnące na łące; - zrobi samodzielnie zielnik; - pozna obrazy Claude Moneta, „Pole maków”, Alfreda Sisleya, „Małe łąki wiosną”, Auguste Renoira, „Dwie dziewczynki na łące”. - rozwija swoją wrażliwość na doznania artystyczne; - pozna utwór „Walc kwiatów" P. Czajkowskiego - utrwali znajomość dźwięków gamy C-dur.
Lekcja interaktywna wprowadzająca tematykę zwierząt żyjących na świecie. Zasób przewidziany dla klasy II. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - zna powiedzenie „niedźwiedzia przysługa”, - rozumie powiedzenie „niedźwiedzia przysługa”, - zna zwierzęta żyjące na świecie, - umie rozpoznać i nazwać niektóre zwierzęta świata oraz wskazać miejsce ich występowania, - utrwalił umiejętność dodawania i odejmowania liczb do 100, - zna ciekawostki dotyczące zwierząt prehistorycznych, - wie, co to jest safari, - udoskonalił umiejętność posługiwania się wyrazami przeciwstawnymi, - zna i zrozumie termin „sozologia".
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności