mc tapeta1.jpg
-
- FILMY AVI NOWE CHOMIKUJ -
!!!Watch Dogs - Vigilante Edition - PL!!! -
■ ! FILMY CHOMIKUJ -
■ The Elder Scrolls V Skyrim-PL-PROPHET -
►FILMY 2013 CHOMIKUJ -
►FILMY 2013 CHOMIKUJ(1) -
►FILMY 2014 CHOMIKUJ -
►FILMY 2014 CHOMIKUJ(1) -
►FILMY 3D CHOMIKUJ -
►FILMY HD CHOMIKUJ -
Baldur’s Gate Enhanced Edition [PC] -
BATMAN ARKHAM ORIGINS BLACKGATE [PC] -
DEATH NOTE -
Doctor Who Sezon 8 PL -
film.2014 -
FILMY NOWOSCI 2014 2 -
FILMY NOWOSCI 2014(1) -
FILMY NOWOSCI 2014(1)2 -
FILMY NOWOSCI 2014(2) -
FILMY NOWOSCI 2014(2) 5 -
FILMY NOWOSCI 2014(3) -
FILMY NOWOSCI 2014(4) -
FILMY NOWOSCI 2014(5) -
FILMY 2014 NOWE CHOMIKUJ -
Harry Potter Audiobook -
iOS 8 Beta 1!!!! -
JustDance -
Maczeta Zabija PL -
minecraft pocket edition 0.10.0 -
OS X 10.10 Yosemite -
OS X 10.10 Yosemite Beta 1 -
OS X 10.10 Yosemite Beta 2 -
OS X 10.4 Tiger -
OS X 10.5 Leopard -
OS X 10.6 Snow Leopard -
OS X 10.8 Lion -
OS X Lion 10.7 -
OS X Mavericks 10.9 -
sezon 1 -
sezon 2 -
sezon 3 -
sezon 4 -
sezon 5 -
sezon 6 -
sezon 7 -
SEZON 8 PL -
Thief ANTOLOGIA PL -
Ultra HD 4K -
Windows 9 PL!!! -
zachomikowane
Minecraft – niezależna gra komputerowa z otwartym światem[1] tworzona w języku Java pierwotnie przez Markusa Perssona, a następnie rozwijana przez firmę, którą założył za dochody ze sprzedaży, Mojang AB. Inspiracją dla autora gry były gry Infiniminer, Dwarf Fortress oraz Dungeon Keeper[2]. Od 1 grudnia 2011 roku głównym projektantem gry jest Jens Bergensten[3][4].
Pierwsza wersja gry została wydana 17 maja 2009, natomiast wersja beta – 20 grudnia 2010. Oficjalna data premiery to 18 listopada 2011 roku. Wersję gry dla systemu Android wydano pierwotnie tylko na Xperię Play 16 sierpnia 2011, a 7 października 2011 dla innych urządzeń. Wersja na system iOS ukazała się 17 listopada 2011.
6 czerwca 2011 na targach E3 Microsoft ujawnił, że Minecraft zadebiutuje na platformie Xbox 360 (z obsługą Kinecta) w trybie wyłączności co nastąpiło 9 maja 2012 roku[5]. Gra posiada cechy wzajemnej funcjonalności pomiędzy konsolą a PC[6].Rozgrywka[edytuj]
Gra skupia się na kreatywności i budowaniu, pozwalając graczom na tworzenie konstrukcji z sześciennych kostek w otwartym trójwymiarowym świecie. Gra jest dostępna w dwóch wariantach – darmowym Classic oraz wersji płatnej.
Wersja Classic pozwala na rozgrywkę z nieograniczoną ilością materiałów. Wersja płatna zawiera cztery tryby gry:
Creative zbliżony do wersji Classic, lecz zawiera więcej bloków. Gracz posiada nieskończoną ilość wszystkich zasobów, może zginąć tylko przez wpadnięcie do próżni po zniszczeniu skały macierzystej oraz potrafi latać,
Survival, w którym gracz samodzielnie zdobywa materiały, wytwarza narzędzia, broń i inne przedmioty, walczy z przeciwnikami, musi zaspokajać głód i uważać na punkty życia, by nie zginąć a także ma dostęp do wielu innych aspektów gry,
Hardcore zawierający to samo, co poprzedni tryb, jednak jest tutaj ustawiony najwyższy poziom trudności, a po śmierci postaci gracza świat, w którym grano, zostaje skasowany.
Adventure, w którym gracz nie ma możliwości usuwania ani ustawiania bloków, może natomiast używać dźwigni przycisków i innych urządzeń, będzie mógł walczyć z potworami i kontaktować się z mieszkańcami wiosek. Tryb dostępny będzie od wersji 1.3.
Istnieje też sposób, aby ukończyć grę – należy zabić Smoka Kresu, znajdującego się w innym wymiarze, noszącym nazwę Kres (The End). Po jego zabiciu gracz wraca do normalnego wymiaru. Mimo ukończenia gry gracz może dalej prowadzić rozgrywkę w normalny sposób.
Historia[edytuj]
Twórca gry Minecraft, Markus Persson, pracował wcześniej nad Wurm Online oraz przez ponad cztery lata jako deweloper gier dla king.com[7][8]. Rozwój Minecrafta rozpoczął 10 maja 2009 roku i wkrótce później zrezygnował z pracy dla king.com, aby skoncentrować się na własnym projekcie[7][9]. Do stworzenia gry zainspirowały go takie tytuły jak Dwarf Fortress autorstwa Bay 12 Games, Infiniminer autorstwa Zachtronics Industries i Dungeon Keeper autorstwa Bullfrog Productions. Po odkryciu gry Infiniminer Persson oświadczył, że właśnie taką grę chce stworzyć. Infiniminer miał ogromny wpływ na styl rozgrywki, której efektem był Minecraft, w tym widzenie z perspektywy pierwszej osoby i „blokowy” styl wizualny.
Minecraft po raz pierwszy został udostępniony publicznie 17 maja 2009 roku, jako wersja, którą później nazwano Classic. Persson z początku pracował na pełny etat w Jalbum.net, lecz później przeniósł się do pracy w niepełnym wymiarze godzin, aby skupić się na pracy nad Minecraftem. Zgodnie z zapowiedzią twórcy aktualizacje gry, dodające nowe elementy, mają być wydawane tak długo, jak długo gra będzie mieć aktywnych użytkowników.
We wrześniu 2010 roku Persson zapowiedział, że wraz ze znajomym założył własną firmę, Mojang, z pieniędzy zarobionych ze sprzedaży Minecrafta. Firma zajęła się rozwojem tej gry, a także innych tytułów jak Scrolls, nad którymi pracują przede wszystkim inne osoby w firmie. W 2010 roku Persson zatrudnił w firmie cztery dodatkowe osoby: Jensa Bergenstena, Daniela Kaplana, Jakoba Porsera oraz Markusa Toivonena. Plany spółki Perssona zostały opóźnione, kiedy jego konto PayPal zostało zamrożone[10]. 20 października 2010 roku strona minecraft.net stała się celem ataku DDoS[11][12].
11 grudnia 2010 roku Persson ogłosił na swoim blogu, że Minecraft wejdzie w fazę beta 20 grudnia 2010 roku, a cena wzrośnie do 14,95 euro[13]. Ponadto każdy, kto zakupi grę po tej dacie nie otrzyma za darmo ewentualnych przyszłych dodatków do gry, jednak wszystkie aktualizacje pozostaną bezpłatne. Na początku 2011 roku Mojang zatrudnił dwóch kolejnych pracowników: Carla Manneha i Tobiasa Möllstama[14]. 7 kwietnia 2011 roku Persson napisał na swoim blogu, że gra wyjdzie z fazy beta 11 listopada 2011 roku, ale nie będzie to gotowy produkt i będzie aktualizowany zarówno przed, jak i po tej dacie[15]. 11 maja 2011 roku został zapowiedziany MineCon 2011, który odbył się w Las Vegas w dniach 18-19 listopada. Później premiera samej gry została przeniesiona z 11 na 18 listopada tak, by odbyła się ona na MineConie.
2 grudnia 2011 roku Persson ogłosił, że ustępuje z funkcji głównego programisty Minecrafta, a funkcję tę przejmie Jens Bergensten[16].
Odbiór gry i nagrody[edytuj]
[ukryj]
Recenzje
Publikacja Ocena
1UP.com A+[17]
„CD-Action” 9/10[18]
„Edge” 9/10
Eurogamer 10/10[19]
„Game Informer” 9.25/10
„GamePro”
GameSpot 8.5/10[20]
GameSpy [21]
IGN 9.0/10[22]
Oceny z agregatorów
Agregator Ocena
GameRankings 94.09% (17 recenzji)[24]
Metacritic 94/100 (29 recenzji)[23]
Gra szybko zyskała na popularności, przynosząc twórcy duże dochody[25]. Na oficjalnej stronie zarejestrowało się około 27 000 000 graczy, a grę kupiło ponad 5 600 000 osób (dane z kwietnia 2012 roku)[26]. Milionowa kopia została sprzedana 12 stycznia 2011[27], dwumilionowa 24 kwietnia 2011, trzymilionowa 5 sierpnia 2011[28], czteromilionowa 7 listopada 2011[29], pięciomilionowa 18 lutego 2012, sześciomilionowa 25 maja 2012[30], a próg 30 milionów graczy zarejestrowanych na oficjalnej stronie został przekroczony 26 maja 2012 roku[31].
Minecraft od serwisu IndieDB otrzymał nagrody dla „najlepszej niezależnej gry 2010 roku”[32][33] w kategoriach:
wybór internautów – gra roku;
wybór redaktorów – najbardziej innowacyjna gra;
najlepszy tryb jednoosobowy.
Gra zdobyła dwie nagrody Dataspelsgalan 2012: drugie miejsce w kategorii "Szwedzka gra roku" oraz "Casualowa gra roku"[34].
Porty gry[edytuj]
Powstał klon gry Minecrafted na iPhone i iPod touch udostępniony za pośrednictwem sklepu App Store. Niedługo został jednak z niego usunięty[35].
Gra została wydana na platformy Android i iOS pod nazwą Minecraft – Pocket Edition.
Wersja na Xbox 360[edytuj]
9 maja 2012 została wydana wersja na konsolę Xbox 360, która jest rozwijana przez 4J Studios i będzie docelowo obsługiwać Kinecta[36]. W przeciągu pierwszych 24 godzin od wydania sprzedano poprzez Xbox Live ponad 400 tys. kopii, co było rekordem w historii serwisu[37].
Generalnie gra nie różni się od pierwowzoru na komputery osobiste. Wersja na Xboksa posiada tutorial oraz możliwość rozgrywki np. dla dwóch osób na jednym ekranie. Gra nie posiada trybu Creative Mode, czyli gracz nie ma możliwości konstruowania przedmiotów świata bez ograniczeń oraz możliwości latania po całym terenie mapy. Został również przeprojektowany system produkcji przedmiotów oraz interfejs użytkownika tworząc go bardziej przyjaznym dla nowych graczy[38].