-
475 -
314 -
204 -
25
3283 plików
1173,1 GB
WOW Entertainment ( producent )
SEGA ( wydawca )
gry akcji ( FPP ) / zręcznościowe ( strzelanina )
24 października 2002 ( światowa data premiery )
obecnie brak planów wydania ( data wydania w Polsce )
14 marca 2003 ( Europejska data premiery ) (PAL)
24 października 2002 ( data premiery w USA ) (NTSC)
XBX zobacz na: PC
tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 DVD
tryb multiplayer: wspólny ekran liczba graczy: 1-2
wymagania wiekowe: 16+
Trzecia część zapoczątkowanej na automatach do gier sagi. Zabawa jest wyjątkowo uproszczona, trzeba tylko bowiem likwidować pojawiające się na ekranie potwory. W rozgrywce mogą brać udział maksymalnie dwie osoby.
Kolejna odsłona słynnej serii zręcznościówek, tworzonych w głównej mierze z myślą o bywalcach salonów gier. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii, które trafiały na konsole firmy Sega, najnowsza część sagi ukazała się w wersji na konsolę Xbox.
Akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP) przy czym rozgrywka przebiega w dość nietypowy sposób. W przeciwieństwie do wielu popularnych shooterów nie możemy sterować główną postacią. Widoczny na ekranie celownik służy do namierzania pojawiających się maszkar. Pomimo tego, iż fabuła nie odgrywa w trakcie zabawy zbyt dużej roli (ilustrują ją scenki przerywnikowe wykonane na enginie gry) to warto zaznaczyć jej obecność. Akcja trzeciej części osadzona została 19 lat po wydarzeniach, które miały miejsce w The House of the Dead 2. Fabuła kręci się wokół znanych miłośnikom serii postaci. Lisa Rogan wraz z osobnikiem o pseudonimie G (jeden z głównych bohaterów drugiej części sagi) próbuje odnaleźć swojego ojca. Dziewczyna dowiaduje się, iż jest on przetrzymywany w pewnym dobrze strzeżonym kompleksie. Plany głównych bohaterów zamierza natomiast pokrzyżować doktor Curien, który pojawił się we wszystkich odsłonach serii. Także i tym razem wystawi on do walki wytworzone przez siebie maszkary, nieumarłych czy też śmiertelnie niebezpieczne mutanty.
Jednym z podstawowych atutów opisywanej gry jest dynamiczny przebieg rozgrywki. Pojawiające się na ekranie potwory muszą być sprawnie eliminowane, bo w przeciwnym przypadku zranią głównego bohatera. Sterowana postać posiada pewien limit żyć, po jego wyczerpaniu zabawa jest automatycznie kończona. Oprócz wspomnianych już bestii co pewien czas spotyka się wyjątkowo silnych bossów, których przeważnie niszczy się strzelając w ustalone części ich ciała. Warto również nadmienić, iż otoczenie jest wysoce interaktywne. Widoczne na ekranie obiekty mogą i w wielu przypadkach powinny być niszczone. Niektóre przedmioty pozostawiają po sobie cenne apteczki czy też inne bonusy, z których można w trakcie zabawy korzystać. Badane lokacje są dość zróżnicowane, w trakcie zabawy odwiedzamy między innymi tereny zurbanizowane czy też ogromny podziemny kompleks badawczy.
Z racji tego, iż THotD III początkowo trafił do salonów gier, nie jest zbyt długi. Końcowe napisy można ujrzeć już po kilkudziesięciu minutach zabawy. Pewnym pocieszeniem są pojawiające się w niektórych miejscach rozwidlenia, które prowadzą do zupełnie nowych lokacji. Aby odkryć wszystkie możliwe warianty należy ukończyć grę co najmniej kilka razy. Co więcej, istnieje możliwość odblokowania innych bonusów, jak chociażby pełnej drugiej części The House of the Dead czy też materiałów związanych z produkcją filmu na bazie mrocznej serii. Warto też dodać, iż gra jest nieco prostsza od swych poprzedniczek. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą opcji automatycznego przeładowywania broni po wyczerpaniu magazynka. W zabawie mogą brać maksymalnie dwie osoby. Ekran nie jest dzielony, dodawany jest tylko bowiem nowy celownik.
Oprawa wizualna gry doczekała się oczywiście wielu usprawnień przy czym można zauważyć liczne odniesienia do poprzednich odsłon serii (projekty lokacji, wygląd potworów itp.). Grafika zawiera pewne elementy technologii cel-shading.
- sortuj według:
-
0 -
1 -
0 -
0
2 plików
0,96 GB