Ollikainen A.M. - 1 Paula Pihlaja - Kontener.rar
-
20th Century Blues -
20th century blues1 -
20th century blues2 -
20th century blues3 -
20th century blues4 -
A U D I O B O O K I -
AUDIOBOOK NEW -
Audiobooki PL [Hasło- 123] -
Audiobooki PL [Hasło- 123](1) -
AUDIOBOOKI z lektorem profesjonalnym -
CD 1 -
CD 2 -
COVER ART -
covers -
David Wahler - Antiquus (2009) -
David Wahler - Antiquus (2009) FLAC -
Faliński Marcin - Ostatni azyl -
Faliński Marcin i Kozubal Marek -
Finest Blues Ballads -
Kryminał i sensacja -
Marcin Faliński, Rafał Barnaś -
Marcin Faliński_40kbt -
Rozenberg Anna -
Suspicious Minds Blues -
Tom 1 - Operacja Rafael (cz. 1) -
Tom 2 - Operacja Singe cz. 2 -
Tom 3 - Operacja Retea (cz. 3) -
VA - 60 Minutes Relaxing Music (2016) MP3 -
VA - Nataraja by Shiva Rea -
VA - Showcasing The Blues -
VA - Showcasing The Blues Vol. 1 (2002) [320] -
VA - Showcasing The Blues Vol. 2 (2004) [320] -
VA - Showcasing The Blues Vol. 3 (2012) [320] -
VA - The Bluesville Years -
VA - The Bluesville Years Vol.1 -
VA - The Bluesville Years Vol.10 (1998) -
VA - The Bluesville Years Vol.11 (1999) -
VA - The Bluesville Years Vol.12 (1999) -
VA - The Bluesville Years Vol.2 (1995) -
VA - The Bluesville Years Vol.3 (1995) -
VA - The Bluesville Years Vol.4 (1995) -
VA - The Bluesville Years Vol.5 (1995) -
VA - The Bluesville Years Vol.6 (1996) -
VA - The Bluesville Years Vol.7 (1996) -
VA - The Bluesville Years Vol.8 (1996) -
VA - The Bluesville Years Vol.9 (1996) -
VA - The Finest Soul Blues (2013) -
VA - The Orient Collective -
VA - The Roots Of Led Zeppelin (2004) -
VA - Walter Davis Project (2013) [320]
Czyta: Ewa Abart.
Najnowsza sprawa mecenas Zuzy Lewandowskiej!
Płock staje się areną krwawych wydarzeń. Zuza zostaje adwokatem swojego najgorszego wroga - kapitana Mariańskiego. Z dnia na dzień jego życie zawisło na przysłowiowym włosku, a wszystko to przez przypadkowe odnalezienie skarbu popa i związane z tym wydarzenia z porucznik Pawłowicz w tle.
Czy mecenas Lewandowska oczyści kapitana z zarzutów? Czy uda jej się rozwiązać zagadkę zabójstw młodych kobiet? A może cała sprawa ma związek z jej poprzednim dochodzeniem? Dlaczego zaginął rękopis autobiografii Zuzy? Czy maczał w tym palce niejaki Bielski, podejrzany typ, prezes spółdzielni wydawniczej „Kacze pióro”?
W „Bohomazie” pojawia się plejada nowych postaci, a każda z nich jest barwna niczym kolorowy ptak. Mnóstwo zagadek, a na dodatek ta największa , ostatnia tajemnica Ambrożego Lewandowskiego, ojca Zuzy.
Jacek Ostrowski kolejny raz zabiera nas do pokręconego i często absurdalnego świata Zuzy Lewandowskiej, okraszając wszystko dawką humoru i niespodziewanych zwrotów akcji!
Czyta: Ewa Abart.
KTO STRACIŁ JUŻ WSZYSTKO, ZAPOMINA, CZYM JEST STRACH
Wywołana przez zakazany związek iskra radości, za którą tęskniła latami. Tyle wystarczyło, żeby Dominika Stawecka, idealna żona szanowanego ministra, zawsze racjonalna i poukładana, złamała wszystkie zasady, którym do tej pory hołdowała. Jej romans z Aleksandrą – choć skazany na tragiczny finał – sprawia, że przez jakiś czas ze szczęścia unosi się nad ziemią.
Nie ma nawet pojęcia, że przyjdzie jej za to zapłacić najwyższą cenę.
Wkrótce polityczni wrogowie jej męża dowiadują się o zdradzie i po kolei los odbiera jej wszystko, co drogie. Jedna po drugiej giną kolejne osoby z jej najbliższego otoczenia, a Dominika wpada w spiralę kolejnych, coraz dotkliwszych zdrad, aż w końcu zapomina, czym jest strach.
Ta kobieta nie cofnie się przed niczym, aby ocalić tych, których kocha najmocniej.
Igor Brejdygant – scenarzysta, pisarz, reżyser, fotograf i aktor. Autor powieści kryminalnych: „Paradoks”, „Szadź”, „Rysa”, „Układ”, „Wiatr” i „Sieroty”. Współaktor serii opowiadań inspirowanych prawdziwymi historiami „Opowiem ci o zbrodni”, na podstawie których realizowany jest program telewizyjny emitowany przez Crime&Investigation Polsat. Scenarzysta m.in. „Prostej historii o morderstwie”, „Erynii” i „Matki”. Seriale na podstawie jegoprozy: „Szadź” i „Rysa” były nominowane do Orłów.
Brejdygant to pisarz specyficzny na tyle, że piszący obrazem. Można się pokusić o określenie go mianem powieściopisarza filmowego.
Czyta: Angelika Kurowska.
Na studiach aktorskich śpiewała partię Jontka z Halki, w telewizyjnym Kabarecie Starszych Panów była mistrzynią pełnych erotyki bluesów, które wykonywała charakterystycznym "omdlewającym" półszeptem. Do filmu nie miała szczęścia – bardzo późno zagrała bodaj najlepszą w swym aktorskim dorobku rolę Józefiny Polanowej (w serialu Hotel Polanów i jego goście); w autorskiej wersji Ziemi obiecanej reżyser filmu drastycznie ocenzurował jej kreację Lucy Zuckerowej. W telewizji prowokowała rodzimy magiel swoim rzekomym wyuzdaniem, za to na recitalach – też „gdzieś w Polsce” – budziła zachwyt monodramem Tabu (rola Dolores). Bolała ją własna bezdzietność, fascynowali mężczyźni. Jaka była naprawdę? O tym pisze w swej książce Dariusz Michalski, sięgając do rozmów z przyjaciółmi artystki i jej najbliższymi, do recenzji i wywiadów prasowych, do nieujawnionych publicznie faktów i wypowiedzi, do własnych notatek i spotkań z Kaliną Jędrusik.
Czyta Joanna Gajór.
Wielowymiarowy portret Aliny Janowskiej - jednej z najważniejszych polskich aktorek komediowych XX wieku
Książka znanego dziennikarza i biografa artystów Dariusza Michalskiego Jam jest Alina, czyli Janowska story to kolażowy życiorys aktorki, złożony ze słów jej samej, jej współpracowników, rodziny, z fragmentów wywiadów i recenzji. Przedstawia losy Aliny, lepsze i gorsze role, smutki i radości na tle losu polskich aktorów – od pierwszych lat po wojnie przez socjalistyczną, zgrzebną rzeczywistość po przemiany lat 90.
„Dość szybko Wojtuś zaprosił mnie do swojej garsoniery na Hożą. Trochę się opierałam, ale on bardzo racjonalnie zapytał: «Dlaczego?». Rzeczywiście – pomyślałam – dlaczego mam z nim nie pójść do jego garsoniery? I odtąd tak do siebie chadzaliśmy (...). Poznał Agatkę, bardzo się zaprzyjaźnili, bo Wojtek z dziećmi zawsze miał lepsze stosunki niż ja. Aż wreszcie się okazało, że grozi nam ślub”.
Czyta: Wojciech Żołądkowicz.
Nie można pozostać obojętnym na przedstawiane przez nich sceny ludzkich tragedii. I właśnie to jest takie dobre. Autorom udaje się utrzymać czytelnika w napięciu, jakby ich słowa były nożami, którymi zdrapują z kości żywe mięso. „Arbetarbladet”
Kevin Jonsson poznaje dwie szesnastoletnie dziewczyny, Novą i Mercy, podczas prowadzonego przez siebie śledztwa w sprawie handlu seksem w internecie. Ktoś, kto działa pod pseudonimem „Władca Lalek”, posługuje się tą fałszywą tożsamością, żeby zmuszać młode dziewczęta do pozowania do zdjęć i występowania w filmach. Wkrótce potem Nova i Mercy uciekają z ośrodka terapii dla seksualnie wykorzystanych dziewcząt, a gdy Jonsson rusza za nimi w pościg, jego świat zaczyna się nagle rozpadać...
Czyta: Filip Kosior.
Brigid Quinn ma wspomnienia, których wolałaby nie mieć, i zabójcze umiejętności, których wolałaby już nigdy nie potrzebować. Widziała i robiła rzeczy, które wymazała z pamięci. Poza jedna...
Morderca z Drogi 66 zabił sześć kobiet. Porywał je z szosy, a potem pozostawiał ciała na spalonych słońcem pustkowiach Arizony. Poza jednym.
Ciała Jessiki, młodej podwładnej Brigid, nigdy nie odnaleziono.
A Brigid nigdy nie zapomniała, że to ona wysłała Jessikę na Drogę 66...
Trzynaście lat później ta nierozwiązana sprawa znowu wdziera się w życie Brigid. Życie spokojne, ułożone na nowo u boku kochającego męża, profesora filozofii i byłego pastora. Męża, który nic nie wie o jej przeszłości.
Brigid widzi szansę, by wreszcie schwytać mordercę Jessiki. I uratować życie następnej agentki. Ale może stracić to, co stało się dla niej najcenniejsze - miłość męża. Bo będzie musiała złamać nie tylko prawo...
Becky Masterman była redaktorem podręczników medycyny sądowej. O sukcesie jej debiutu powieściowego zadecydowały nie tylko wiedza, ale i talent literacki.
Droga 66 została finalistką CWA Gold Dagger 2013 - najważniejszej nagrody dla powieści kryminalnej, a w 2014 nominowana do Edgar Award. Prawa do wydania kupiły czołowe wydawnictwa w 10 krajach.
Droga 66 rozpoczyna serię z Brigid Quinn, która natychmiast zaskarbiła sobie sympatię i podziw czytelników i recenzentów. Niemłoda, doświadczona, twarda i współczująca próbuje zwyczajnego życia u boku ukochanego. Wypełniona przemocą przeszłość i wyrzuty sumienia nie dają jej tej szansy.
Czyta: Roch Siemianowski.
W szkole tańca w centrum Cork wybucha pożar. Trzynaście utalentowanych dziewcząt ginie w płomieniach. Prowadząca śledztwo nadinspektor Katie Maguire dopatruje się w tym celowego działania i łączy pożar z innymi nawiedzającymi wcześniej miasto. Zwłaszcza z jednym, którego ofiary już nie żyły, kiedy pojawiły się pierwsze płomienie. Żeby znaleźć sprawcę, musi wejść w nowy dla niej świat irlandzkiego tańca ludowego – pełen nieposkromionych ambicji i zawiści – i stawić czoło najbardziej bezwzględnemu zabójcy, z jakim miała dotąd do czynienia.
Seria z Katie Maguire to wstrząsające thrillery tylko dla czytelników o wyjątkowo mocnych nerwach – tak realistyczne opisy są znakiem rozpoznawczym Grahama Mastertona.
Czyta: Roch Siemianowski.
Sierżant Kieran O’Regan tropił najgroźniejszych przestępców. Teraz nie żyje. Na cmentarzu znaleziono jego pozbawione głowy ciało z wetkniętym w gardło fletem…
To makabryczne zabójstwo jest wyraźnym ostrzeżeniem dla potencjalnych informatorów: tylko milczenie może cię ocalić. O’Regan miał bowiem dostarczyć kluczowe dowody w śledztwie dotyczącym korupcji w policji.
Dochodzenie było powiązane z aresztowaniem miejscowego dealera narkotyków, który – choć nie brakowało dowodów jego winy – uniknął kary. Gangstera wsadziła za kratki nadkomisarz Katie Maguire, która za wszelką cenę chce doprowadzić tę sprawę do końca.
Ale kiedy kolejny policjant zostanie zamordowany w ten sam sposób, Katie zrozumie, że ludzie wolą milczeć niż stracić głowę…
Czyta: Adam Bauman.
W ciepły wrześniowy dzień podczas niedzielnego spaceru po lesie pewne małżeństwo spotyka mężczyznę. Nieznajomy jest zdenerwowany, nie odwzajemnia ich uśmiechu i czym prędzej odchodzi. Po jakimś czasie spacerowicze dostrzegają coś między drzewami. Z przerażeniem odkrywają, że to nagie zwłoki małego chłopca.
Na miejsce zdarzenia zostaje wezwany komisarz Konrad Sejer, jednak jego dochodzenie nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Mijają tygodnie, a mężczyzny z lasu nadal nie udaje się odnaleźć. Wśród spokojnej niegdyś społeczności panuje coraz większy strach, a sytuacja pogarsza się, gdy na jaw wychodzi, że zaginął inny chłopiec i nikt nie może go znaleźć.
Karin Fossum to norweska królowa zbrodni. Największą popularność przyniosła jej seria kryminałów o inspektorze Sejerze. Przetłumaczono ją na kilkanaście języków, a wybrane części otrzymały nagrodę za najlepszą powieść kryminalną w krajach skandynawskich. Autorka w swoich książkach skupia się przede wszystkim na motywacjach morderców i logice stojącej za dokonywanymi zbrodniami. Pisarka obnaża mechanizmy strachu, szaleństwa i cierpienia.
Czytają: Mirella Rogoza-Biel, Konrad Biel.
Życie pisze scenariusze, my natomiast jesteśmy jedynie aktorami. Od życia zależy z jaką rolą przyjdzie nam się zmierzyć. Tak się składa, że dla Rachel i Williama wymyśliło krętą drogę...
RACHEL. Pokorna, spokojna dziewczyna – z sercem na dłoni. Mieszkanka niewielkiego miasteczka, w którym wiedzie skromne życie u boku narzeczonego. Jej świat się wali, gdy ukochany zostawia ją na kilka tygodni przed ślubem. Upokorzona i zraniona za namową matki, wyrusza samotnie w podróż, która miała być jej wyprawą poślubną.
WILLIAM. Były „szczur korporacyjny”, którego życie toczy się głównie wokół pieniędzy. Dla nich żyje i to one są dla niego całym światem. Wszystko się zmienia, gdy z betonowej dżungli trafia na rajską plażę. Uroki Cabarete sprawiają, że z dnia na dzień porzuca pozornie idealne życie i wreszcie może poczuć smak prawdziwego szczęścia.
Pobierz
Czyta Kamil Pruban.