od_abakow_do_maszyny_eniac_i_internetu.pps
-
Algorytmika Internetu -
Audyt i certyfikat energetyczny -
auto samochód -
AVG Tune UP -
Bazy danych - jak je ugryźć -
Chiński metin 2 zzyt2 -
Ciekawe materiały -
crack -
Crack -
Czy komputery będą robić biznes -
Czy wszystko można policzyć na komputerze -
Do czego można wykorzystać język Javascript -
dobre przepisy polecam -
elektryka i elektromechanika -
Everest Ultimate Engineer Edition 5.30 PL -
Grafika fotorealistyczna -
Gruchaj-Pacholarz -
inne -
Jak chronić swoją prywatność w Internecie -
Jasiuk B -
Język językowi nie równy -
Język Migowy -
Joomla -
Kasia Salik -
Komunikacja w sieciach komputerowych -
Materialy_szkoleniowe -
materiały dodatkowe -
Materiały Dodatkowe -
medycyna -
Miękkie aspekty bezpieczeństwa w Internecie -
Obróbka i wizualizacja obrazów -
Od abaków do maszyny ENIAC i Internetu -
Odleżyny -
Odpowiedzi Prezentacje - inne -
Odzyskiwanie danych -
Pliki txt -
Po angielsku -
Po polsku -
Podstawy bezpieczeństwa sieciowego -
Promocja zdrowia -
Przygotowanie do matury z informatyki -
Rany -
Szkoła IT -
Środki Psychoaktywne -
Technologie sieciowe łączą ludzi -
The Sims 3 Średniowiecze -
TuneUp Utilities 2012 v12.0.2050.6 PL -
Tworzenie serwisów internetowych -
Uniwersytet wirtualny -
Zarządzanie sieciami WAN
Podstawowym celem kursu jest wprowadzenie do historii informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Przedstawione są punkty zwrotne w rozwoju ICT z określeniem ich roli w rozwoju cywilizacyjnym. Ponadto warto pokazać, jak główne „ścieżki rozwojowe” w różnych obszarach ludzkiej działalności intelektualnej i praktycznej „przecinały się” i co z tego wynikało dla rozwoju informatyki i ICT w różnych dziedzinach ludzkiej aktywności.
Umownie wyróżniono: etap prehistoryczny – od abaków do maszyny ENIAC, etap historyczny – od maszyny ENIAC do Internetu i etap współczesny – po Internecie. W pierwszym etapie zwraca się uwagę na pierwsze próby „liczenia” przy pomocy prostych urządzeń (np. abaków), powstanie liczydeł i mechanicznych arytmometrów, ale również na pomysły i koncepcje, o tak różnym stopniu zaawansowania technologicznego, jak np. projekty Schickarda i Pascala, Leibniza i Babbage’a, wreszcie Holleritha, Zusego i twórców maszyny ENIAC. Nie można ponadto pominąć roli postaci tej wielkości, jak Boole, Turing i von Neumann. W drugim etapie uwaga jest skupiona przede wszystkim na zmianach generacyjnych oraz wpływie technologii elektronicznych na architekturę i efektywność systemów komputerowych. Także scharakteryzowany jest rozwój oprogramowania – powstanie i rozwój systemów operacyjnych oraz generacje języków programowania. Należy zwrócić uwagę na powstanie masowych zastosowań w związku z użyciem PC. Etap historii informatyki wieńczy powstanie Internetu, co jest rezultatem zbieżności i konwergencji trzech megatrendów: technologicznego (elektronicznego), informatycznego i telekomunikacyjnego. Stanowi to punkt wyjścia dla refleksji na temat tendencji rozwojowych, możliwych i prawdopodobnych w perspektywie najbliższej dekady.
Kurs jest bogato ilustrowany, często unikatowymi zdjęciami i fragmentami filmów poświęconych historii komputerów.
Tematyka kursu
Szczegółowa tematyka kursu obejmuje następujące zagadnienia:
1. Wprowadzenie
2. Prehistoria
3. Historia do XX wieku
4. Historia do powstania maszyny ENIAC
5. Historia do Internetu
6. Historia komputerów w Polsce
7. Zakończenie