-
55 -
3288 -
1025 -
188
6882 plików
3272,41 GB
Pierwotnie została ona wydana na komputery PC (z systemem operacyjnym DOS) w roku 1997, ale szybko ukazały się wersje na komputery Macintosh (1997) oraz konsole PlayStation (1999), Nintendo 64 (2000) i Game Boy Color (2001). Wersje na PlayStation i N64 są bardziej podobne do Carmageddon II.
W Carmageddonie gracz, prowadząc swój pojazd, rywalizuje z kilkoma innymi zawodnikami (przeważnie) w terenie zabudowanym. Gracz ma limitowaną ilość czasu, aby ukończyć określoną liczbę okrążeń, dodatkowy czas można było uzyskać poprzez przejeżdżanie przez punkty kontrolne, zbieranie bonusów, niszczenie samochodów przeciwników bądź rozjeżdżanie przechodniów.
W wielu krajach (jak np. Wielka Brytania czy Niemcy) kiedy gra została wydana, zamiast ludzi pojawiały się w nich zombie posiadające zieloną krew i roboty, ponieważ rozjeżdżanie nieżyjących istot było lepiej akceptowane przez poszczególne komisje wyznaczające kategorię wiekową. Nieoficjalne „krwawe łaty” zostały jednak prędko wypuszczone, aby podmienić grafiki i odgłosy wydawane przez zombie na bardziej brutalne, co spowodowało wydanie oficjalnej łaty od wydawcy gry, który zdejmował cenzurę.
Slogan reklamowy stosowany w amerykańskim wydaniu brzmiał Gra wyścigowa dla chemicznie niestabilnych.
W roku 1997 został wydany dodatek zatytułowany Carmageddon Splat Pack. Dodawał on wiele dodatkowych tras, samochodów i obsługę Glide API, API używanego przez ówcześnie dominującą linię akceleratorów 3D – Voodoo firmy 3dfx.
Gracz może ścigać się takimi samochodami, jak:
* Max Damage (czerwony sportowy samochód)
* Junior (niebieski Monster Truck)
* Omar Sherif (samochód policyjny)
* Agro Man (samochód przyszłośći)
* Brothers Grim (karawan)
* Fatman Dimm (duży, granatowo żółty wóz)
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
307,53 MB