-
18328 -
659077 -
404822 -
33912
1152539 plików
334679,64 GB

- sortuj według:
- 1,10 GB
- 12 maj 16 14:56
Operetka w trzech aktach
Libretto: Victor Léon i Leo Stein na motywach komedii Henri Meilhaca "L'attaché de légation"
Miejsce i czas nagrania: The San Francisco Opera, grudzień 2001 r.
Wykonawcy:
Hanna Glawari - Yvonne Kenny, sopran
hrabia Daniło Daniłowicz - Bo Skovhus, tenor
baron Zeta - Carlo Hartmann, baryton
Walentyna - Angelika Kirchschlager, sopran
Camille de Rosillon - Gregory Turay, tenor
wicehrabia de Cascada - Curtis Sullivan, tenor
Raoul de St. Brioche - Jonathan Boyd, tenor
Bogdanowicz - Peter Strummer, bas
Sylwiana - Colleen McGrath, mezzosopran
Kromow - Bob Amaral, bas
Olga - Marnie Breckenridge, mezzosopran
Priczicz - William Saetre, bas
Praskowia - Jayne Taini, mezzosopran
Niegus - Elijah Chester, tenor
soliści baletu - Amanda McKerrow i John Gardner
Orkiestra i chór: The San Francisco Opera
Kierownik chóru: Ian Robertson
Reżyseria: Lotfi Mansouri
Scenografia: Michael Yeargan
Kostiumy: Thierry Bosquet
światło: Jennifer Tipton
Choreografi a: Lawrence Pech
Realizacja telewizyjna: Gary Halvorson
zachomikowany
- 1,37 GB
- 12 maj 16 14:56
Operetka w dwóch aktach
Libretto: Karl Haffner i Richard Genée na motywach komedii Henri Meilhaca i Ludovica Halévy'ego "Le réveillon"
Miejsce i czas nagrania: Glyndebourne Opera House, sierpień 2003 r.
Wykonawcy:
Rozalinda - Pamela Armstrong, sopran
Adela - Lyubov Petrova, sopran
Eisenstein - Thomas Allen, baryton
Alfred - Pär Lindskog, tenor
doktor Falke - Hakan Hagegard, bas
Blind - Ragnar Ulfung, baryton
Frank - Artur Korn, bas
książę Orlofsky - Malena Ernman, mezzosopran
Frosch - Udo Samel, rola mówiona
Ida - Renée Schuttengruber, sopran
Orkiestra: London Philharmonic Orchestra
Chór Festiwalu Operowego w Glyndebourne
Reżyseria: Stephen Lawless
Scenografi a: Benoit Dugardyn
Kostiumy: Ingeborg Bernerth
światło: Paul Pyant
Choreografi a: Nicola Bowie
Realizacja telewizyjna: Francesca Kemp
Dyrygent: Vladimir Jurowski
Gabriel von Eisenstein jest znanym, również ze swojego temperamentu, wiedeńskim finansistą. Ma on trafić do aresztu za uderzenie poborcy podatkowego i obrazę sądu, tymczasem jego przyjaciel, Dr Falke organizuje wraz z młodym arystokratą – księciem Orlofskym bal. Jest to w rzeczywistości pretekst do ośmieszenia Eisensteina w ramach rewanżu za złośliwy żart swojego przyjaciela. Intryga polega na tym, że Falke wśród gości zaprasza w innych rolach domowników Eisensteina. Służąca będzie wytworną damą, żona pojawi się w masce i ma być przedstawiona jako węgierska księżna. Falkemu udaje się przekonać Eisensteina, by ten potajemnie wybrał się na bal, a w więzieniu stawił się rano. Niestety, do domu Eisensteina przybywa po aresztanta dyrektor więzienia Frank. Bierze on za pana domu śpiewaka Alfreda, który wykorzystując sytuację, znów próbuje zdobyć względy dawnej ukochanej. Alfred trafia do miejskiego aresztu, a Rosalinda może się szykować na bal. Tymczasem sam Eisenstein próbuje na przyjęciu uwieść niemal wszystkie damy, w tym Adelę i Rosalindę, zawiera na tym balu także serdeczną przyjaźń z dyrektorem więzienia, do którego ma trafić – obaj na przyjęciu są "francuskimi markizami" – Renardem i Chagrinem. Także Adela chce wykorzystać bal na swoją korzyść, próbuje znaleźć protektora, który wprowadzi ją do świata teatru, dlatego też nawet rozpoznana przez swojego pracodawcę z powodzeniem udaje oburzenie. Rosalinda, żona Eisensteina, zaś poznaje lepiej prawdziwą naturę swojego męża. Wszystko jednak wyjaśnia się rano, na końcu operetki...
zachomikowany
- 257,1 MB
- 12 maj 16 14:55
z chomika krusejder
- 220,6 MB
- 12 maj 16 14:55
La Scala jest piątym wielkim budynkiem operowym, jaki został wybudowany w XVIII wieku we Włoszech.
z chomika krusejder
- 389,3 MB
- 12 maj 16 14:55
z chomika krusejder
- 1,60 GB
- 12 maj 16 14:55
zachomikowany
- 4,47 GB
- 12 maj 16 14:55
BDRip 1280 X 720p DTS multisub HighCode-PHD
Napisy angielskie, francuskie, niemieckie, włoskie, hiszpańskie, japońskie.
zachomikowany
- 1,37 GB
- 12 maj 16 14:55
Melodramma w trzech aktach
Libretto: Francesco Maria Piave na podstawie dramatu "Dama kameliowa" Aleksandra Dumasa (syna)
Miejsce i czas nagrania: Teatro Regio di Parma, Włochy, 2001 r.
Wykonawcy:
Violetta Valéry - Darina Takova, sopran
Alfred Germont - Giuseppe Sabbatini, tenor
Flora Bervoix - Maja Dashuk, mezzosopran
Giorgio Germont - Vittorio Vitelli, baryton
Annina - Muriel Tomao, mezzosopran
Gaston - Leonardo Melani, tenor
Baron Douphol - Sebastiano Cigognetti, baryton
Markiz dObigny - Davide Paltretti, bas
Dr Grenvil - Lorenzo Cescotti, bas
Orkiestra: Orkiestra Teatro Regio di Parma
Chór: Verdi Festival Chorus
Kierownik chóru: Martino Faggiani
Reżyseria: Giuseppe Bertolucci
Scenografi a: Francesco Calcagnini
Kostiumy: Irene Monti
światło: Franco Marri
Choreografi a: Monica Casadei
Realizacja telewizyjna: Patrizia Carmine
Dyrygent: Carlo Rizzi
zachomikowany
- 1,37 GB
- 12 maj 16 14:55
("Nieszpory sycylijskie")
W wykonaniu: Teatro alla Scala w Mediolanie
Wykonawcy:
Guido di Monforte - Giorgio Zancanaro
Il sire di Bethune - Enzo Capuano
Arrigo - Chris Merritt
La duchessa - Elena Cheryl Studer
Orkiestra i chór Teatro alla Scala
Dyrygent: Riccardo Muti
Reżyser: Pier Luigi Pizzi
zachomikowany
- 1,37 GB
- 12 maj 16 14:55
Tragedia lirica w trzech aktach
Libretto: Francesco Maria Piave na podstawie dramatu "The Two Foscari" George'a Byrona
Miejsce i czas nagrania: Teatro alla Scala w Mediolanie, Włochy, 1988 r.
Wykonawcy:
Francesco Foscari - Renato Bruson, baryton
Jacopo Foscari - Alberto Cupido, tenor
Lukrecja Contarini - Linda Roark-Strummer, sopran
Jacopo Loredano - Luigi Roni, bas
Barbarigo - Renato Cazzaniga, tenor
Pisana - Monica Tagliasacchi, sopran
sługa Rady Dziesięciu - Aldo Bottion, tenor
sługa doży - Aldo Bramante, bas
Orkiestra i chór: Teatro alla Scala
Kierownik chóru: Giulio Bertola
Reżyseria, scenografi a i kostiumy: Pier Luigi Pizzi
światło: Vannio Vanni
Realizacja telewizyjna: Tonino del Colle
Dyrygent: Gianandrea Gavazzeni
zachomikowany
- 1,37 GB
- 12 maj 16 14:55
Libretto: Arrigo Boito na podstawie dramatów Williama Szekspira "Wesołe kumoszki z Windsoru" i "Henryk IV".
Miejsce i czas nagrania: Royal Opera House Covent Garden, Londyn, 1999 r.
Napisy polskie
Bez przesady można powiedzieć, że "Falstaff" jest jedną z najważniejszych oper w całej historii gatunku. To prawdopodobnie pierwszy utwór od założenia w XVI w. Cameraty Florenckiej, który mógł pretendować do miana prawdziwego muzycznego teatru, gdzie muzyka współgra z dramatem i słowem w sposób bliski ideału. Brak tu, poza trzema wyjątkami, popisowych arii, a i te są doskonale umotywowane dramaturgicznie.
Dzięki pomysłom Boito, który umiejętnie przerobił Szekspirowską historię sir Johna Falstaffa i trzech kumoszek, na scenie widzimy wspaniałą galerię postaci: podstarzałego rycerza-samochwała, zazdrosnego męża, inteligentne i przedsiębiorcze mieszczki, miłą parę zakochanych młodych ludzi, dwóch zabawnych służących-obwiesiów i doktora niczym z komedii dell'arte. Każda z tych partii wymaga znakomitych umiejętności wokalnych i kultury interpretacji oraz doskonałego aktorstwa.
Wykonawcy:
sir John Falstaff - Bryn Terfel, baryton
Alicja Ford - Barbara Fritoli, sopran
Meg Page - Diana Montague, mezzosopran
pani Quickly - Bernadette Manca di Nissa, mezzosopran
Ford - Roberto Frontali, bas
doktor Cajus - Robin Leggate, tenor
Nanetta - Désirée Rancatore, sopran
Fenton - Kenneth Tarver, tenor
Bardolfo - Peter Hoare, tenor
Pistola - Gwynne Howell, bas
Orkiestra i chór: Royal Opera House Covent Garden
Kierownik chóru: Terry Edwards
Reżyseria: Graham Vick
Scenografi a i kostiumy: Paul Brown
światło: Thomas Webster
Realizacja telewizyjna: Humphrey Burton
Dyrygent: Bernard Haitink
zachomikowany
- 1,21 GB
- 12 maj 16 14:54
Nagranie - 2000 r.
Nabucco (skrót od Nabucodonosor - pol. Nabuchodonozor) – opera w czterech aktach Giuseppe Verdiego, wystawiona po raz pierwszy w La Scali 9 marca 1842 roku.
Twórca libretta Temistocle Solera umieścił akcję w Jerozolimie i Babilonie około roku 587 p.n.e.. Tytułowy Nabuchodonozor podbija Judeę. Perypetie sercowe córek króla i walki stronnictw dworskich o wpływy, są tłem dla przedstawienia wydarzeń będących początkiem "niewoli babilońskiej" Żydów. Mediolańska publiczność, rozemocjonowana dodatkowo wspaniałą, momentami podniosłą muzyką, odniosła opowiadaną historię do ówczesnej sytuacji politycznej panującej we Włoszech. Burzliwe demonstracje na ulicach miasta spowodowały, że okupacyjne władze austriackie zakazały wystawiania opery na kontrolowanych przez siebie terenach.
Junge Philarmonie Wien
Honved-Ensemble Budapest chorus
Dyrygent - Michael Lessky
Dyrekcja - Wolfgang Werner
Wystepuja
Nabucco - Walter Donati
Abigail - Galiana Kalinina
Zachairias - Alessandro Teliga
Fenena - Malgozata Walewska
Ismael - Michail Agafonov
Oberpriester -Peter Daaliysky
Abdallo - Siegfried Verhovnig
Anna - Susanna Fülöp
zachomikowany
- 670,4 MB
- 12 maj 16 14:54
Na tarasie Zamku św. Anioła trwa przygotowanie do egzekucji. Zbliża się świt. Żołnierze wyprowadzają więźniów na spacer, a Cavaradossiego na miejsce kaźni. Ostatnim życzeniem Maria przed śmiercią jest napisanie listu do ukochanej (przepiękna aria E lucevan le stelle). Kiedy kończy pisać nadbiega Tosca z rozkazem dla dowódcy. Sądzi ona, że po pozorowanej egzekucji razem wyjadą z Rzymu. W żartobliwym tonie poucza kochanka jak ma się zachować (duet O dolci mani). Gdy jest już po wszystkim ma zamiar uwolnić Cavaradossiego z więzów. Odkrywa jednak, że Scarpia zdradził ją i Mario nie żyje. W tym momencie atakuje ją straż, która znalazła trupa Scarpii. Tosca wyrywa się im i skacze w przepaść.
z chomika Cossynieur
- 0,85 GB
- 12 maj 16 14:54
Baron Scarpia w swoim pałacu przesłuchuje pojmanego wcześniej Cavaradiossiego. Kiedy ten zaprzecza, że pomógł w ukryciu Angelottiego, Scarpia nakazuje go torturować. Wzywa Toscę, która słucha jęków ukochanego. Śpiewaczka, nie mogąc znieść świadomości jego cierpienia, zdradza miejsce ukrycia Angelottiego. Cavaradossi czuje się zdradzony i przeklina Toscę. W międzyczasie posłaniec przynosi wiadomość o zwycięstwie Napoleona. Więzień, oczarowany tą wiadomością, śpiewa podniosłą pieśń na cześć wolności, wskutek czego ściąga na siebie wyrok śmierci. Zostaje zawleczony do lochów, ale Scarpia powstrzymuje się z rozkazem wykonania wyroku. Proponuje Tosce układ: życie Cavaradossiego i przepustka na wyjazd z Rzymu w zamian za jej cnotę. Zrozpaczona Tosca, mimo wstydu i pełnej świadomości, zgadza się na warunki (aria Vissi d'arte). Scarpia wydaje rozkaz pozorowanej egzekucji, po czym wypisuje przepustki. Tosca w tym czasie znajduje nóż, którego baron używał do obiadu. W przypływie szału zabija okrutnika, zabiera trupowi przepustki i biegnie do więzienia.
z chomika Cossynieur
- 1,11 GB
- 12 maj 16 14:54
Dyrygent: Zubin Mehta
Akcja Toski toczy się w Rzymie w roku 1800, w czasie kiedy na polach bitewnych Marengo ważą się losy Włoch.
Akt I :
Z Zamku św. Anioła ucieka do kościoła św. Andrzeja della Valle więzień Cesare Angelotti. W kościele tym jego siostra, markiza Attavanti, zostawia przebranie i klucz, potrzebne zbiegowi do ucieczki i znalezienia kryjówki. W międzyczasie w kościele pojawia się malarz i przyjaciel Angelottiego Mario Cavaradossi, który maluje dla kościoła obraz Marii Magdaleny. Jest on zakochany w słynnej śpiewaczce Tosce. Kiedy zbieg się ujawnia, postanawia mu pomóc i wskazuje miejsce ukrycia w swoim domu. Zaraz potem do kościoła przybywa Tosca. Widząc zaskoczenie kochanka, posądza go o zdradę, ale malarz sprytnie przekonuje kobietę, że jest w błędzie. Odprawia ją czym prędzej i umawia się z nią na wieczór, po czym razem z Angelottim wymykają się z kościoła. Po ich wyjściu w kościele odbywa się nabożeństwo dziękczynne po - jak sądzą Rzymianie - wygranej przez Austrię bitwie pod Marengo. Do kościoła przybywa też demoniczny baron Scarpia – prefekt policji rzymskiej. Przeszukuje budynek w celu znalezienia dowodów na pobyt tu zbiega. Jego ludzie znajdują jedynie wachlarz z herbem Attavanti. Pokazuje go obecnej na nabożeństwie Tosce. Scarpia oczywiście wie, że Atavantti pomogła w ucieczce bratu, ale sugeruje jej, że Attavanti spotyka się na schadzkach miłosnych z Cavaradossim. Ma w tym dwa cele: rozbić związek Toski, której pożąda, oraz znaleźć Angelottiego (jest przekonany, że śpiewaczka wie, gdzie się ukrywa). Kiedy zazdrosna Tosca wybiega z kościoła, by rozmówić się z narzeczonym w jego willi, Scarpia rozkazuje ją śledzić. Akt kończy aria okrutnego Scarpii, który ujawnia swe niecne plany względem Toski.
z chomika Cossynieur
- 1,37 GB
- 12 maj 16 14:54
Libretto: Guelfo Civinini i Carlo Zangarini na podstawie sztuki teatralnej Davida Belasco "The Girl of the Golden West"
Miejsce i czas nagrania: Teatro alla Scala, Mediolan, 1991 r.
Wykonawcy:
Minnie - Mara Zampieri, sopran
Jack Rance - Juan Pons, baryton
Dick Johnson (Ramerrez) - Placido Domingo, tenor
Nick - Sergio Bertocchi, tenor
Ashby - Luigi Roni, bas
Sonora - Antonio Salvadori, baryton
Orkiestra i chór: Teatro alla Scala w Mediolanie
Kierownik chóru: Giulio Bertola
Reżyseria: Jonathan Miller
Scenografi a: Stefanos Lazaridis
Kostiumy: Sue Blane
światło: Vannio Vanni
Realizacja telewizyjna: John Michael Phillips
Dyrygent: Lorin Maazel
zachomikowany
-
6 -
0 -
53 -
0
59 plików
68,53 GB

