Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Konferencja duszpasterska 1931 - m.in. o stosunku Kościoła do judaizmu.pdf

an.esword / Żydzi / Konferencja duszpasterska 1931 - m.in. o stosunku Kościoła do judaizmu.pdf
Download: Konferencja duszpasterska 1931 - m.in. o stosunku Kościoła do judaizmu.pdf

12,83 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
SZOKUJĄCY dokument

Stosunek kościoła do Żydów...

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Plik DJVU przeszukiwalny Interesująco opisana historia Izraela. Autor używa imienia Bożego JEHOWA Przykłady: Sam tylko Jehowa jest Wszechmocnym Rządcą świata, jest Bogiem żywym, jedynym, którego cechą jest łaska, sprawiedliwość, wszechmocność, miłosier- dzie; a obok tego, że jako ojciec ku wybranemu lu- dowi staje się pelnym łaski: dla posłusznych, odstę- pcom sprawiedliwością swoją surową zagraża kara- niem, aż do siódmego pokolenia. Z jedności Boga i równości wobec jego woli wszystkich członków ukochanego ludu, powstaje szacunek indywidualno- ści i złączenie się zobopólne całego narodu. „ich królem był Jehowa, Pan i Monarcha wszechświata”.
Autor ostro polemizuje z poglądami Kruszyńskiego i innych propagatorów antyżydowskich poglądów
Ciekawa praca doktorska poświęcona popularnej „Biblii Tysiąclecia”. Odsłania kulisy zmian, jakim podlegał ten przekład Biblii. Ze strony http://digital.fides.org.pl/dlibra/docmetadata?id=730&from=latest Oto przykład: 3. Imię Boże „Jahwe” w BT W momencie, gdy prace nad rewizją BT 2 były już zaawansowane, nastąpiła niespodziewana interwencja ze strony kard. S. Wyszyńskiego, który w imieniu Episkopatu wyraził życzenie, aby w przygotowywanym wydaniu „wymienić słowo Jahwe na inne stosownie do używanego w życiu i tradycji”. (s. 142) (...) Podczas dyskusji nad BT racje duszpasterskie przeważyły nad naukowymi. Ważne dla biskupów okazało się liturgiczne zastosowanie tekstu oraz używanie i nadużywanie pierwszych dwóch wydań BT przez świadków Jehowy, którzy powołując się na obecne tam imię Boże „Jahwe”, wywoływali zamęt wśród wiernych. Po decyzji Episkopatu L. Stachowiak ustalił zasady zmian zależnie od kontekstu: JAHWE, JAH = „Pan” JAHWE ADONAJ = „Pan Bóg”, lub w razie dodania zaimka dzierżawczego: „Bóg, nasz Pan”. Stąd dotychczasowe Jahwe Pan = Pan Bóg. (ss. 144, 145) JAHWE ADONAJ ELOHIM = „Pan Bóg” – opuszczając jedno z imion.
Encyklika Dominum et Vivificantem — O Duchu Świętym w życiu Kościoła i świata. Jan Paweł II dokonuje analizy postaci „Sługi Jahwe” z Księgi Izajasza - to Mesjasz, Jezus Chrystus. W pliku zaznaczyłem na żółto kilka ciekawych wypowiedzi. Oto jedna z nich: 17. Wypada tutaj podkreślić, że ów „Duch Pański”, jaki „spoczywa” na przyszłym Mesjaszu, jest wyraźnie darem Boga przede wszystkim dla Osoby owego Sługi Jahwe. Nie jest natomiast sam odrębną Osobą, ponieważ działa z woli Boga, mocą Jego decyzji lub wyboru. Chociaż w świetle tekstów Izajaszowych zbawcze działanie Mesjasza, Sługi Jahwe, zawiera w sobie działanie Ducha poprzez Niego — to jednak ich starotestamentowy kontekst nie pozwala mówić rozróżnieniu podmiotów czy też Osób Boskich tajemnicy trynitarnej, które zostaną objawione w Nowym Przymierzu. Zarówno u Izajasza, jak i w całym Starym testamencie osobowość Ducha Świętego jest całkowicie ukryta: utajona w objawieniu jedynego Boga i ukryta również w zapowiedzi przyszłego Mesjasza.
„Bo naprzód trzeba przemyć ócz! — i trzeba ostać, jak ten kryształ, nie w cudzołóstwie, nie w matactwach. a ino w Prawdzie przed Jehową. W Prawdzie jest Wolność i Wspaniałość — w nieprawdzie ku niewoli idziesz, o Jeruzalem! — Jeruzalem!”
Szczepan odpowiadał natchnionemi słowy. Przedstawił nadmiar miłości Jehowy wzglę­dem ludu wybranego oraz niewdzięczność i zaślepienie Izraela.
Potem przewraca stoły bankie­- rów, a do tych, którzy w imieniu rodziny arcykapłana sprzeda­- wali gołębie, woła: „Wynieście to stąd, a nie czyńcie domu Ojca mego domem kupiectwa “ Tyle było w jego postaci po-­ wagi i godności, a w słowach rozkazu i przynaglenia, że nikt nie śmiał się opierać. Działa tu Zbawiciel jako Pan i Władca świątyni Jehowy. To dom jego Ojca, a zatem on, Syn Boży ma prawo oczyścić go i usunąć zeń wszystko, co go sromoci i hańbi.
I tak spełniało się zwolna, co przepowiedział Jehowa Abrahamowi.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności