Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
SinyDym
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

widziany: 28.09.2024 19:02

dodatkowe uprawnienia
  • pliki muzyczne
    159934
  • pliki wideo
    46013
  • obrazy
    59723
  • dokumenty
    18861

295042 plików
16188,33 GB

Ukryj opis
  • 1,8 MB
  • 2 maj 19 21:42
Prezentacja. Wykład Moniki Girdwoyn zorganizowany w ramach zakończenia konkursu Poznawaj Polskę 2011, Collegium Civitas, 5 kwietnia 2011 [35min]
  • 12,6 MB
  • 2 maj 19 11:59
– Potrzeba nam więcej debaty publicznej, żeby przybliżać, co ten internet dzisiaj daje. Żeby robić to w bardzo prosty, przystępny sposób. Tworzyć modę – mówi Lech Janiszewski o problemie wykorzystania internetu na terenach wiejskich.

– Trzeba znaleźć lokalnych liderów – wskazuje członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. – Gdy tym ludziom dostarczymy wiedzy, myślę że oni, będąc na miejscu, mając tę wiedzę, potrafią przekuć to w metody dostosowane do lokalnych potrzeb, do lokalnej kultury, dostosują to po prostu do mentalności danych środowisk.

Janiszewski mówi też o potrzebie działania przy okazji różnych wydarzeń. Jako przykład podaje program realizowany przez samorząd województwa, polegający do dostarczaniu do jednej ze szkół w gminie stanowiska multimedialnego i nowoczesnych pomocy naukowych. W ramach programu nauczyciele są szkoleni, jak wykorzystać nowoczesne technologie w procesach edukacyjnych. Jak dodaje, potrzeba sponsorów dla tego typu dzialań, bo możliwości finansowe samorządu w tym zakresie są mocno ograniczone.
  • 46,9 MB
  • 2 maj 19 11:22
Wykład wygłoszony został w ramach IX Ogólnopolskiego Spotkania Organizacji Działających na Obszarach Wiejskich. Spotkanie odbyło się pod hasłem „Małe dzieci: wychowanie, edukacja, Internet”.

Celem wykładu było zachęcenie dorosłych do traktowania małych dzieci jako pełnoprawnych obywateli, których głos jest brany pod uwagę przy planowaniu miejsc, do których przychodzą, w których sie bawią i uczą; przy organizowaniu im czasu wolnego; przy tworzeniu programów przedszkolnych i szkolnych.

Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego prowadzi program „Obywatel Dziecko”, którego celem jest zachęcenie społeczności lokalnych do traktowania małych dzieci jako pełnoprawnych obywateli, których głos jest brany pod uwagę przy tworzeniu usług i programów rozwojowo – edukacyjnych. Założeniem jest, by projekt przyczynił się do praktycznej realizacji zapisów Konwencji o Prawach Dziecka zapewniających dzieciom możliwość wyrażania swoich potrzeb i opinii w kwestiach je dotyczących, zwłaszcza dotyczących edukacji. Realizowany projekt powinien być ważnym krokiem w przekuwaniu praw dziecka na praktyczne działania. Dlatego też głównym celem jest stworzenie dzieciom możliwości do wysłuchania ich głosu w sprawach z nimi związanych, szczególnie w edukacji, jak również naukę dorosłych, aby lokalna polityka edukacyjna i plany programowe były dostosowane do prawdziwych potrzeb dzieci.
  • 428,3 MB
  • 28 kwi 19 20:48
Większość milczących świadków przypadków dręczenia w szkole nie akceptuje go. Za ich biernością wobec sytuacji stoją mechanizmy grupowe. Jeśli je zrozumiemy, będzie mogli wyzwolić potencjał tkwiący w świadkach i skutecznie przeciwdziałać dręczeniu. Przekonywała o tym na wykładzie podczas Festiwalu Nauki dr Agata Komendant-Brodowska z Instytutu Socjologii UW.

Według danych przytoczonych przez prelegentkę, dręczeniu w szkole podlega 9-10 proc. uczniów. Ofiary narażone są na stres i depresję. Agresorzy nabierają przekonania o bezkarności, co prowadzi ich niekiedy do popełniania przestępstw w przyszłości. Świadkowie uczą się obojętności. Ofiary przemocy niejednokrotnie targają się na własne życie, bądź na życie i zdrowie rówieśników. Wbrew powszechnemu mitowi, dręczyciele nie kompensują kosztem ofiar swojego braku pewności siebie. Ich bezpośrednim celem nie jest też krzywdzenie ofiar. Zależy im natomiast na uzyskaniu uprzywilejowanego statusu w grupie i jej kontrolowaniu.

Wobec powyższego – przekonywała Komendant-Brodowska – kluczową rolę w zatrzymaniu przypadków dręczenia w szkole ma reakcja świadków. Mimo iż większość z nich jest przeciwna aktom dręczenia – o czym świadczą badania – najczęściej pozostają bierni względem sytuacji. Socjolożka podczas wykładu w oparciu o teorię gier przedstawiła analizę kilku modeli sytuacji („pułapka wspólnej niewiedzy”, „kliki, segregacja na podgrupy”), wyjaśniając przyczyny braku reakcji świadków na obserwowane wydarzenia w przedstawionych wypadkach. Słuchacze wystąpienie mogli również poznać recepty na aktywizację biernych obserwatorów i zapobieganie przypadkom dręczenia.
  • 471,4 MB
  • 17 wrz 18 22:51
Początek nauki w szkole jest stresującym doświadczeniem nie tylko dla dziecka, ale też dla jego rodziców. Traktują oni ten moment jak egzamin sprawdzający, czy dobrze wywiązali się z wychowania swojego potomka.

Rodzice posyłając dziecko do szkoły, przeżywają wewnętrzny konflikt, mówiła prelegentka. Z jednej strony docierają do nich współczesne koncepcje pedagogiczne, według których należy podsycać w dzieciach samodzielność i ciekawość świata. Obawiają się więc, że zuniformizowana szkoła obie cechy zabije. Z drugiej strony chcą, by dziecko nauczyło się porozumiewać z innymi. Nauczyło dyscypliny i szacunku do starszych.

Psycholog podkreśliła, że najważniejsze jest, aby dziecko radziło sobie dobrze w życiu, nie w szkole. Zwróciła uwagę, że o sukcesie w szkole decydują cechy neuropsychologiczne – zdolność do koncentracji, zapamiętywania, analizowania. Są jednak dzieci, które mają większą od rówieśników potrzebę ruchu, która ujemnie wpływa na wymienione cechy. Problemem może być też nieodnalezienie się w grupie rówieśniczej nieodpowiadającej charakterowi dziecka. Pęszkal radziła, by nie traktować niedopasowania dziecka jako osobistej porażki. Radziła, by nie bać się decyzji o zmianie szkoły.

Prelegentka swoje rady dla rodziców oparła na badaniach z dziedziny psychologii pozytywnej. Radziła między innymi, by małym dzieciom asystować przy odrabianiu prac domowych. Nie chodzi tu o bezpośrednią pomoc, ale samą obecność rodzica, która pomaga dziecku utrzymać koncentrację. Psycholog przestrzegała jednocześnie, by nie powielać w relacjach dzieckiem roli nauczyciela. Utrzymanie dobrej więzi z nim jest bowiem dużo ważniejsze niż jego dobre stopnie w szkole, mówiła Pęszkal.

Lepszy geniusz, czy przeciętniak?

Psycholog radziła, by w przypadku pojawienia się problemów z nauką – wbrew współczesnym trendom – ograniczyć dziecku zajęcia dodatkowe. Należy wybrać jedno, które będzie odpowiadało jego zainteresowaniom (a nie ambicjom rodzica!). W przypadku dzieci wykazujących ponadprzeciętne zainteresowania bardzo ważne jest natomiast zadbanie o grupę rówieśniczą, w której będą mogły realizować swoje pasje. Jak bowiem dowodzą badania, dzieci szczególnie uzdolnione mają dwukrotnie większe problemy z adaptacją w szkole. Zadaniem rodziców jest sprawienie, by nie poczuły się ze swoją wyjątkowością osamotnione.

Pozytywny styl wyjaśniania pomaga odnaleźć się dziecku w sytuacjach problemowych. Należy rozmawiać z nim o sytuacji, szukać jej różnych aspektów, tak by nie popadło w nadmierny pesymizm. Istotne jest, by nie miało poczucia, że jego problemy są bagatelizowane, a jednocześnie nie załamało się. Ważne jest też budowanie w dziecku wewnętrznego poczucia kontroli i motywacji. Gdy odniesie sukces, lepiej jest powiedzieć: „możesz być z siebie dumny”, zamiast „jesteś super”. Być „super” można bowiem jednego dnia, a innego już nie. Dzieci z dobrymi wynikami w nauce odczuwają presję, by je utrzymać, co osłabia ich psychikę. Te z gorszymi wynikami lepiej potrafią natomiast znosić porażki

z chomika SinyDym-up

  • 266,4 MB
  • 17 wrz 18 10:28
Im człowiek starszy, tym trudniej mu się uczyć. Jeśli jednak jesteśmy świadomi naszych procesów poznawczych, możemy z sukcesem zdobywać wiedzę przez całe życie. Jak to robić mówił w Kawiarni Naukowej 1a andragog dr Krzysztof Pierścieniak.

Jak uczyć się przez całe życie? Najlepszą motywacją do nauki jest pasja. Zdobywaniu wiedzy sprzyja odpowiednie aranżowanie przestrzeni. Wiedzą o tym twórcy dobrych ekspozycji muzealnych, którzy projektują wystawy w taki sposób, żeby przekazywać informacje na każdym kroku. Żeby uczyć się, należy być człowiekiem aktywnym. Pasywne spędzanie czasu w fotelu nie sprzyja zdobywaniu wiedzy.

Często uczymy się, nie definiując tego w ten sposób. Naszą wiedzę pogłębiamy również podczas rozmów z innymi ludźmi. Naturalną rzeczą w nauce człowieka jest interwałowość, czyli następujące po sobie okresy uczenia i nie uczenia się. Jeśli poszerzanie wiedzy ma być efektywne, musimy czasem „dać sobie na luz”. „Musztrowanie się” nie sprzyja skutecznemu uczeniu się, przekonywał dr Pierścieniak.

z chomika SinyDym-up

  • 306,3 MB
  • 16 wrz 18 23:45
Stowarzyszenie im. prof. Zbigniewa Hołdy we współpracy z portalem Wszechnica.org.pl przygotowało lekcję wideo na temat Konstytucji RP. Scenariusz zajęć uwzględnienia szczególnie zagadnienie zasady trójpodziału władzy.

Lekcję przeprowadził prof. Marcin Matczak przy udziale dwóch warszawskich licealistów: Aleksandra Krużewskiego i Ksawerego Daniłowicza. Materiał uzupełniony jest o przygotowany przez prof. Matczaka konspekt zajęć w oparciu o nagranie wideo. Konspekt można pobrać tutaj.

Części lekcji:

„Wprowadzenie”. Czas filmu: 00:00
„Umowa o organizację urodzin”. Czas filmu: 02:37
„Trójpodział władzy jako sposób podejmowania decyzji”. Czas filmu: 07:23
„Historia Odyseusza – wprowadzenie”. Czas filmu: 11:35
„Historia Odyseusza – interpretacja”. Czas filmu: 14:07
„Historyczne przykłady odwiązania Odyseusza”. Czas filmu: 18:30
„Kazus konstytucyjny”. Czas filmu: 22:30
„Kiedy można ograniczyć nasze prawa”. Czas filmu: 29:00
„Podsumowanie”. Czas filmu: 32:33
Inicjatywa jest związana z zakończoną 11 listopada 2017 roku IV edycją „Tygodnia Konstytucyjnego” organizowanego przez Stowarzyszenie im. prof. Zbigniewa Hołdy. W jego ramach ponad pół tysiąca prawników, w prawie 400 szkołach w całej Polsce, przeprowadziło zajęcia na temat znaczenia Konstytucji RP. W lekcjach wzięło udział ponad 45 000 uczniów.

z chomika SinyDym-up

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    1
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    6
  • pliki muzyczne
    0

7 plików
1,5 GB




Renata12345

Renata12345 napisano 24.07.2024 02:35

zgłoś do usunięcia
obrazek dzień dobry dla Ciebie pozdrawiam serdecznie ✿ps ktoś przywłaszczył sobie mojego starego chomika
SinyDym

SinyDym napisano 7.09.2024 20:07

zgłoś do usunięcia
obrazek

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (1)Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (1)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności