-
0 -
78 -
23 -
36
233 plików
67,21 GB
Przez większość czasu rozgrywka toczy się w systemie turowym, przy czym jednostką czasu są tu pory roku. Gracz obserwuje akcję z poziomu mapy, na której zaznaczono poszczególne hrabstwa. Każda prowincja posiada ośrodki produkcyjne (najczęściej dwa spośród: kuźnię, tartak, kamieniołom lub kopalnię rud). Zarządzanie podległymi włościami polega przede wszystkim na podejmowaniu decyzji o uprawach i hodowli zwierząt, wydobyciu surowców, ustalaniu wysokości podatków, czy budowie zamków. Jednym z kluczowych czynników rozwoju jest populacja, na którą wpływ mają m.in. racje żywnościowe, ciężka praca, werbunek, podatki, ale także dostępność trunków.
Zaplecze gospodarcze umożliwia produkcję uzbrojenia (miecze, piki, maczugi, łuki, kusze i zbroje) oraz stworzenie wojska. Poszczególne rodzaje jednostek różnią się nie tylko wyglądem, ale także odmiennymi właściwościami na polu walki. Wielkość armii uzależniona jest od ilość dostępnej broni oraz ludności zamieszkującej dane hrabstwo.
Nowością wprowadzoną w Lords of the Realm II są rozrywane w czasie rzeczywistym bitwy z udziałem nawet 1500 jednostek. Gracz może bronić własnych ziem lub spróbować podboju włości przeciwników. Zarówno obrońcy jak i oblegający zamki mogą przy tym korzystać ze średniowiecznych machin wojennych i fortyfikacji.
W porównaniu z pierwszą częścią cyklu wyraźnie wzrosło znaczenie dyplomacji dla przebiegu rozgrywki. Rywale do tronu mogą zostać sprzymierzeńcami gracza nawet wtedy, gdy kieruje nimi komputerowa sztuczna inteligencja. Ich lojalność i zachowanie na polu bitwy uzależnione są od cech charakteru – przykładowo Baron stosuje dobrze przemyślane taktyki i zwykle dochowuje wierności sojusznikom, podczas gdy Hrabina preferuje niewielkie, ale za to złożone z silnych jednostek armie i dążąc do realizacji własnych celów nie cofnie się przed zdradą.
Oprawa audio-wizualna Lords of the Realm II w swoim czasie wyznaczała wzorce dla innych gier z gatunku, co widać zwłaszcza po krótkich acz dopracowanych przerywnikach filmowych. Grafika 2D bazuje na rzucie izometrycznym, w którym przedstawiona jest zarówno mapa ogólna jak i pola bitew. Atmosferę wydarzeń na ekranie dobrze odzwierciedla także ścieżka dźwiękowa – momentami spokojna i sielska, a innym razem dynamiczna.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
346,04 MB