Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
LUNAMKA21
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Antos

widziany: 6.06.2013 20:34

  • pliki muzyczne
    230
  • pliki wideo
    1394
  • obrazy
    2821
  • dokumenty
    1017

5488 plików
512,05 GB

Ukryj opis
obrazek


Bitwa pod Mokrą 1-IX-1939
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 41 KB
  • 11 gru 12 13:43

z chomika buchman.gd

  • 263 KB
  • 11 gru 12 13:43

z chomika buchman.gd

  • 390 KB
  • 11 gru 12 13:43

z chomika buchman.gd

  • 237 KB
  • 11 gru 12 13:43

z chomika buchman.gd

  • 47 KB
  • 11 gru 12 13:43

z chomika buchman.gd

  • 101 KB
  • 11 gru 12 13:43

z chomika simba2

  • 244 KB
  • 11 gru 12 13:43

zachomikowany

  • 277,7 MB
  • 11 gru 12 13:43
obrazek

"Мы мирные люди, но наш бронепоезд стоит на запасном пути..." - эта песня, которую перед войной распевала вся страна, оказалась пророческой: именно Великой Отечественной суждено было стать последней великой войной бронепоездов - в 1941-1945 гг. в боевых действиях активно участвовали более 200 "стальных крепостей" Красной Армии. И хотя многие теоретики считали этот род войск безнадежно устаревшим, советские бронепоезда на деле доказали свою высокую боевую эффективность, особенно в первый период войны, когда их строительство приняло по-настоящему массовый характер, - и по количеству, и по качеству бронепоездов СССР превзошел всех остальных участников Второй Мировой, вместе взятых!
Однако до сих пор данная тема фактически не освещена в отечественной литературе. Эта книга - первая. Собирая материал для нее более 20 лет, обработав и проанализировав колоссальный объем информации, проследив боевой путь всех "сухопутных броненосцев" Красной Армии, ведущий историк бронетехники создал не просто лучшую, а единственную на сегодняшний день энциклопедию бронепоездов Великой Отечественной.

zachomikowany

  • 7,9 MB
  • 11 gru 12 13:43
obrazek

Кировское общество любителей военной техники и моделизма

zachomikowany

  • 84,0 MB
  • 11 gru 12 13:43
obrazek

Czasopismo o modelowaniu i malowaniu figurek i dioram. Zawiera 60 kolorowych stron z kilkoma...

zachomikowany

  • 16,0 MB
  • 11 gru 12 13:43
obrazek

Shown are Soviet armored trains as used during the Russian Revolution, the Russian Civil War, and World War II.

zachomikowany

  • 132 KB
  • 11 gru 12 13:43

zachomikowany

  • 132 KB
  • 11 gru 12 13:43

zachomikowany

  • 154 KB
  • 11 gru 12 13:43

zachomikowany

  • 234 KB
  • 11 gru 12 13:43
obrazek

Pociąg pancerny Nr 11 „Danuta” – pociąg pancerny Wojska Polskiego II RP.

16 września 1939 w trakcie bitwy nad Bzurą został uszkodzony w walce z oddziałami niemieckimi, a następnie zniszczony przez załogę.


„Danuta” została zbudowana w Poznaniu 29 maja 1919, pociąg brał udział w powstanie wielkopolskim. W późniejszym czasie brał udział w bitwa pod Warszawą w sierpniu 1920. W 1924 został przydzielony do jednostki w Jabłonnie, później do 1 Dywizjonu Pociągów Pancernych. Został zmodernizowany na początku lat 30., otrzymując nową lokomotywę (Ti3), i dodatkowe uzbrojenie (w tym przeciwlotnicze). We wrześniu 1939 był uzbrojony w 2 haubice 100 mm, 2 armaty 75 mm i 22 ckm-y.

Od wiosny 1939 roku „Danuta” była przydzielona do Dowództwa Okręgu Korpusu nr VII w Poznaniu. W kampanii wrześniowej został z numerem 11 przydzielony do 26 Dywizji Piechoty przy Armii Poznań. Pociąg przybył na teren rozlokowania 26 dywizji (koło Wągrowic) nocą z 27 na 28 sierpnia. Od następnego dnia pociąg rozpoczął zwiad terenu w okolicach Piły. 30 sierpnia pociąg dostał rozkaz dozorowania i ochrony linii kolejowych nad Notecią na odcinku Chodzież – Szamocin – Margonin – Gołańcz – Kcynia – Nakło – Bydgoszcz. 1 września pociąg patrolował odcinek Chodzież – Szamocin. 2 września pociąg ubezpieczał prawe skrzydło 26 Dywizji, dokonując wypadów do Kcyni. 3 września „Danuta” osłaniała odwrót oddziałów dywizji wycofujących się z Wielkopolski na linię jezior żnińskich. 4 września pociąg dotarł do Żnina odpierając nalot niemiecki; w nocy z 4 na 5 września 26 Dywizja obsadziła pozycje w tym rejonie. 5 września pociąg razem z 2 Batalionem 37 Pułku Piechoty wydzielony do obrony Inowrocławia; wieczorem pociąg dotarł do stacji Białe Błota. 6 września „Danuta” pod rozkazami gen. Juliusza Drapelli osłaniała odwrót wojski polskich spod Torunia (6-7 września). 7 września pociąg operując na linii Gniewkowo – Inowrocław wspierał odwrót 27 Dywizji Piechoty, wieczorem docierając do Babiaka. W tym czasie pociąg utracił kontakt ze swoim składem gospodarczym.

zachomikowany

  • 3,3 MB
  • 11 gru 12 13:43
9 września pociąg został skierowany do Kutna, gdzie przebywał inny polski pociąg pancerny, nr 14 „Paderewski”. 11 września pociąg został skierowany na Sochaczew; dotarł jednak tylko do Żychlin – dalszą drogę blokowały zbombardowane pociągi cywilne. Załoga pociągu zmuszona była zbudować szereg objazdów, docierając do Jackowic pod Łowiczem rankiem przed południem 13 września. Od 14 września pociąg brał udział w bitwie nad Bzurą, wzmacniając oddziały broniące Soboty i Piątku. 15 września pociąg wspierał oddziały 4 Dywizji Piechoty, odpierając niemiecką 24 Dywizją Piechoty. Następnie pociąg wspierał 16 Dywizję Piechoty w rejonie Łowicza. 16 września pociąg walczył w okolicach Urzecza i Dębowej Góry, wspierając 14 i 70 Pułki Piechoty, odpierające natarcie niemieckiej 24 Dywizji. Pociąg przyczynił się do wstrzymania niemieckiego natarcia na tym odcinku i ok. godz. 15.00 zaczął się wycofywać na wschód, w kierunku 16 Dywizji Piechoty. W trackie odwrotu pociąg wpadł w zasadzkę, gdy zamaskowane armaty przeciwpancerne rozbiły parowóz. Uszkodzenia te i braki w amunicji przekonały kpt. Korobowicza do opuszczenia pociągu. Tankietki zdołały się wycofać; wagony i czołgi Renault zaminowano pod ostrzałem nieprzyjaciela; pociąg wysadzono w powietrze razem z nacierającą na niego piechota niemiecką. Część załogi dotarła do Warszawy, zasilając załogę prowizorycznego pociągu pancernego na Dworcu Gdańskim.

zachomikowany

  • 5,1 MB
  • 11 gru 12 13:43
obrazek

Broszura zawiera szczegółowy opis techniczny, organizację oraz użycie bojowe pociągów pancernych w III Powstaniu Śląskim, ze szczególnym uwzględnieniem PP "Zygmunt Powstaniec". Atrakcyjność pracy podnoszą nieznane szczegóły z niewykorzystywanych dotąd materiałów archiwalnych oraz liczne fotografie i rysunki, również barwne.

zachomikowany

  • 31,3 MB
  • 11 gru 12 13:43
obrazek

This book covers all the 'railway wars' - the US Civil War, the Franco-Prussian War and the two World Wars - are given detaiiled coverage in a book that is essential reading for railway enthusasts and military historians alike.

zachomikowany

  • 181 KB
  • 11 gru 12 13:43

zachomikowany

  • 22 KB
  • 11 gru 12 13:43
"Красная звезда" (Krasnaja zwiezda KZ-1)

Ciężka drezyna pancerna "Krasnaja Zwiezda" została zbudowana w lutym 1942 r. w Kolomieńskich Zakładach Budowy Parowozów im. Kujbyszewa. Konstruktorem drezyny był inżynier Lebiedieński.

Projekt zakładał maksymalne wykorzystanie podzespołów czołgowych, w tym przypadku czołgu KW. Dwa typowe silniki z przekładniami zapewniały prędkość 47 km/h (każdy silnik służył do poruszania się w inną stronę).

Uzbrojenie złożone z armaty 76,2 mm (F-34) umieszczonej w typowej wieży czołgu KW, uzupełniały 4 karabiny maszynowe [dwa w wieży, dwa w kadłubie po bokach] i jeden przeciwlotniczy. Niestety w czasie jazd próbnych drezyna wykazała zbyt wiele wad i nie została przyjęta do produkcji seryjnej.

Dane techniczne:
Długość - 11,72 m;
Szerokość - 2,48 m;
Wysokość - 2,7m;
Uzbrojenie: 1 armata 76,2 mm;
4 karabinów maszynowych DT 7,62 mm;
1 karabinu maszynowego DSzK 12,7 mm na podstawie przeciwlotniczej;
Pancerz: kadłub 45-20 mm,
wieża 82-40 mm;
Napęd: 2 silniki wysokoprężne W-2K o mocy 600 kM;
Prędkość 43 km/h (w każdą stronę);
Załoga 8 ludzi.

zachomikowany

  • 221 KB
  • 11 gru 12 13:43
Pociąg Pancerny Nr 2, Pociąg Pancerny "Śmiały", Pociąg pancerny Nr 53 - pierwszy i najbardziej znany polski pociąg pancerny (wcześniej, przed odzyskaniem niepodległości, w dniach 10 lutego - 10 maja 1918, walczył improwizowany pociąg pancerny Związek Broni).

Służył kolejno w armiach:

* Austrii
* Polski - od 1 listopada 1918 do 22 września 1939 (kapitulacja Lwowa)
* ZSRR (75 Pułk NKWD) - do 7 lipca 1941
* Niemiec - do 10 czerwca 1944 - skreślenie ze stanu

Pierwszy skład powstał na bazie taboru zdobytego 1 listopada 1918 r pod Krakowem.

Zdobyty tabor:

* parowóz opancerzony typu 377 (2 szt.):
o 377-117 – użyty w pociągu Śmiały
o 377-402 – użyty w pociągu Piłsudczyk
* wagon artyleryjski (2 lub 3 szt.):
o 141164 – użyty w pociągu Śmiały
o 141455 – użyty w pociągu Piłsudczyk
o 148066
* wagon szturmowy:
o 140866 – użyty w pociągu Piłsudczyk
o 150060 – użyty w pociągu Śmiały
* platformy kontrolne

Pociąg brał udzial w konflikcie polsko-ukraińskim w 1918 r. Od 1928 na składzie 2 Dywizjonu Pociągów Pancernych w Niepołomicach. Zmobilizowany z końcem sierpnia 1939 roku, stacjonował w Swoszowicach pod Krakowem (opuścił stację Kraków-Płaszów 26 VIII), przydzielony został do Wołyńskiej Brygady Kawalerii (bocznica stacji Siemkowice) operującej w ramach Armii „Łódź", a następnie przydzielony do Armii „Prusy" i „Modlin". Pociąg brał udzia w bitwie pod Mokrą; przedostał się do Brześcia (zob. Obrona twierdzy brzeskiej (1939)), a następnie przez Kowel w okolice Lwowa, gdzie wziął udział w obronie miasta. Po kapitulacji przed najeźdźcą sowieckim 22 września pociąg, opuszczony przez załogę, został zajęty przez wojska radzieckie.

zachomikowany

  • 281 KB
  • 11 gru 12 13:43
Pociąg Pancerny "Piłsudczyk" (Pociąg Pancerny Nr 1 i 52) - pociąg pancerny Wojska Polskiego II RP.

W 1918 r. na stacji Prokocim koło Krakowa zdobyto nieuszkodzony, nowoczesny, austro-węgierski pociąg pancerny, składający się z dwóch wagonów czołowych-artyleryjskich, dwóch wagonów piechoty i jednego szturmowego. Ze składu tego pociągu zorganizowane zostały dwa pociągi pancerne: "Piłsudczyk" (P.P. nr 1) i "Śmiały" (P.P. nr 2), które wzięły udział w walkach o Lwów.

W 1921 r. załoga pociągu wzięła udział w III powstaniu śląskim, między innymi w walkach o Kędzierzyn, w których straciła 20% stanu osobowego.

W 1927 r. przeniesiony został z Dywizjonu Szkolnego Pociągów Pancernych do nowo powstałego 2 Dywizjonu Pociągów Pancernych w Niepołomicach. Był pociągiem manewrowym (utrzymywanym w gotowości także w okresie pokoju). Tuż przed wojną stacjonował w Siemkwicach.

We wrześniu 1939 został przydzielony do Armii "Łódź" (hasło-kryptonim „Baszta") przy 30 Dywizji Piechoty. Pociąg brał udział ciężkich walkach w okolicach Warszawy. 20 września 1939 roku przy niemożliwości dalszego przebicia się pociąg został przez załogę opuszczony i zniszczony w okolicach miejscowości Mrozy na linii Warszawa-Brześć nad Bugiem. Żołnierze pociągu po nieudanej próbie dotarcia do Warszawy w ramach grupy płk. M. Prus-Więckowskiego, weszli w skład SGO Polesie gen. Kleeberga i walczyli pod Kockiem.

Dowódcy pociągu

* kpt. Stanisław Tabisz (1918-1919)
* por. art. Jan Witold Komorowski (od 1 XI 1922 [1])
* kpt. art. Janusz Józef Grzesło (p.o. od XI.1926 [2])
* kpt. Mikołaj Gonczar

Skład pociągu

* parowóz opancerzony nr 377.402
* wagon szturmowy zaopatrzony w radiostację RKDP/P
* 2 wagony artyleryjskie
* 2 platformy na końcach składu

Uzbrojenie

Pociąg był uzbrojony w arm. wz. 02/26 i haub. wz. 14/19A, a także wyposażony w czołgi R-17FT oraz TK-3.

zachomikowany

  • 229 KB
  • 11 gru 12 13:43
Pancerna drezyna Tatra T-18, stanowiła wyrób Zakładów Motorowych Ringhoffer-Tatra, założonych w Koprivnice w 1897 roku. Budowę drezyny oparto na opancerzonym podwoziu wcześniejszego wzoru, tj. T-14, a samą konstrukcję zakończono w 1925.
Drezyna nie spotkała się ze szczególnym zainteresowaniem strony czechosłowackiej, która to zakupiła jedną sztukę (numer D2001), która używana była jako środek zwiadu. Stało sie tak zapewne wobec szczupłości czechosłowackich wojsk kolejowych. Po kapitulacji Czechosłowacji, czechosłowacka drezyna została przejęta przez Niemców i wcielona w skład jednego z pociągów pancernych. Jej szlak bojowy zakończył się najprawdopodobniej na Ukrainie.

W Polsce

Polska była jedynym krajem, po Czechosłowacji, który zdecydował się na zakup drezyn marki Tatra. Kontrakt podpisano w roku 1926 i obejmował on dostawę 6 drezyn pancernych wraz z częściami zapasowymi. Cena jednej sztuki z dostawą wynosiła 94.300 koron, czyli 14,710 zł. Pojazdy przybyły w listopadzie 1926 roku i wcielone zostały do szkolnego dywizjonu pociągów pancernych w Jabłonnie k/Warszawy.

Po przeprowadzeniu pierwszych prób oceniono je stosunkowo krytycznie. Od razu pojawia się tu pytanie dlaczego nie sprowadzono wcześniej jednej sztuki do prób poligonowych, jak zwykle to miało miejsce. "Tatry" były powolne, miały zbyt niskie przyśpieszenie, co spowodowane było słabą jednostką napędową.
Potrzeby wojsk kolejowych zdecydowały jednak o dalszym zakupie drezyn pancernych. Sprowadzono więc do kraju kolejne 9 sztuk, jednak bez opancerzenia. Te zlecono Centralnym Warsztatom Samochodowym, według planów dostarczonych przez stronę Czeską. Istnieją domniemania, iż mogły one różnić się nieco od oryginalnych drezyn, gdyż zwykle przy takich okazjach wprowadzano własne usprawnienia.

"Tatry" używane były w obu dywizjonach pociągów pancernych. Niektóre z nich nosiły nazwy własne. Dużo wskazuje też na to, iż pod koniec lat trzydziestych wyposażono je w radiostacje N2/C. Jako środek łączności na pewno służyły tarcze sygnałowe. Zrodził się także nigdy nie zrealizowany pomysł zamontowania na Tatrach wieżyczki adaptowanej z samochodu pancernego wz.29. Uzbrojenie miało by stanowić działo 37 mm SA-18 Puteaux oraz jeden lub dwa k.m. wz.25. Wszelkie plany modernizacji zarzucono, gdyż "Tatry" miały być zastąpione przez drezyny typu R i TK. Wycofane "Tatry" najprawdopodobniej miały wrócić na potrzeby szkolenia wojsk kolejowych.
Wiadomo, iż niektóre pojazdy posiadały nazwy własne. Na chwilę obecną znamy jedynie nazwy "Osa" i "Żuk".

zachomikowany

  • 163 KB
  • 11 gru 12 13:43
Pierwsze próby z samobieżnym wagonami pancernymi miały miejsce w Rosji już w czasie I Wojny Światowej. W zakładach Kirowskich w Leningradzie pod koniec lat 30-tych skonstruowano pancerny wagon motorowy MBW-2 uzbrojony w 3 działa 76 mm, ustawionych w obrotowych wieżach takiego samego typu jak w czołgach "T-28". Była to bardzo nowatorska konstrukcja, potencjałem bojowym porównywalna z etatowym pociągiem pancernym (3 działa zamiast 4), jednakże górująca nad "Broniepojezdem" innymi zaletami. Po pierwsze długość MBW-2 wynosiła 19 m. czyli 1/3 długości etatowego wówczas pociągu pancernego typu BP-35, który bez platform kontrolnych miał 58 m. Prędkość maksymalna obloczona była na 120 km/h. Było to za dużo w stosunku do potrzeb, gdyż prowadzenie ognia przy takiej prędkości było raczej niemożliwe, ale dawało dużą swobodę przy przemieszczaniu się.

zachomikowany

  • 126 KB
  • 11 gru 12 13:43
Działo kolejowe K 5 (E) Leopold

The Krupp K5 series were consistent in mounting a 21.5 m long gun barrel in a fixed mounting with only vertical elevation of the weapon. This gondola was then mounted on a pair of 12-wheel bogies designed to be operated on commercial and military rails built to German standards. This mounting did not permit any degree of horizontal traverse, but instead the carriage had to be aligned on the rails first, with only minimal fine levelling capable once halted. Hence the gun could only fire at targets tangential to an existing railway track.

To track targets needing greater traverse either a curved length of railway was used with the gun shunted backwards or forwards to aim; a cross-track was laid with the front bogie turned perpendicular to the rest of the gun and moved up and down the cross-track to train the weapon; or for 360 degree traverse, the so-called "Vögele Turntable" could be constructed, consisting of a raised rail section (the "firing bed") carrying the gun, running on a circular track with a central jack to raise the gun during traverse and to take some of the enormous weight.

The main barrel of the K5 is 283 mm in calibre, and is rifled with twelve 7 mm grooves. These were originally 10 mm deep, but were shallowed to rectify cracking problems.

History

The K5 was the result of a crash program launched in the 1930s to develop a force of railway guns to support the Wehrmacht by 1939. K5 development began in 1934 with first testing following in 1936 at the Firing Test Range Rügenwalde-Bad (German: Schießplatz Rügenwalde-Bad) in Farther Pomerania at the South coast of the Baltic Sea. Initial tests were done with a 150 mm barrel under the designation K5M.

Production led to eight guns being in service for the Invasion of France, although problems were encountered with barrel splitting and rectified with changes to the rifling. The guns were then reliable until the end of the war, under the designation K5 Tiefzug 7 mm. Three of them were installed on the English Channel coast to target British shipping in the Channel, and proved successful at this task.

Towards the end of the war, development was done to allow the K5 to fire rocket-assisted projectiles to increase range. Successful implementation was done for firing these from the K5Vz.

A final experiment was to bore out two of the weapons to 310 mm (12.2") smoothbore to allow firing of the Peenemünder Pfeilgeschosse arrow shells. The two modified weapons were designated K5 Glatt.

Several other proposals were made to modify or create new models of the K5 which never saw production. In particular, there were a number of plans for a model which could leave the railway by use of specially modified Tiger II tank chassis which would support the mounting box in much the same manner as the railway weapon's two bogies. This project was ended by the defeat of Germany.

zachomikowany

  • 257 KB
  • 11 gru 12 13:43
Niemcy podczas II wojny światowej wprowadzili do służby szynowy pojazd pancerny tzw. Panzertriebwagen. Była to lokomotywa napędzana silnikiem dieslowskim z U-Bota z przekładnią hydrauliczną Voith. Wyposażona była w dwa stanowiska artyleryjskie umieszczone na dwóch nie napędzanych platformach - stanowiskach umieszczonych na początku i końcu lokomotywy. Składy te miały wspomóc walczące oddziały na froncie wschodnim.
Panzertriebwagen Nr.16 został zbudowany w oparciu o lokomotywę spalinową typu WR550 D14 z silnikiem o mocy 405 KW (550 KM). Ten typ lokomotywy został zbudowany w latach 1939 - 1941. W roku 1942 lokomotywę WR550 D14 opancerzono (grubość od 20 do 85 mm). Po opancerzeniu lokomotywy okazało się, że pociąg ma zbyt duży nacisk na oś. Konieczne było zmniejszenie jej ciężaru. W celu obniżenia nacisku na oś zbudowano dwie platformy artyleryjskie, na których początkowo miały być zamontowane działka przeciwlotnicze kalibru 20 i 37 mm. Ostatecznie uzbrojenie pancernego wagonu motorowego stanowiły dwie armaty 7,62 cm FK 295/1 umieszczone w standardowych wieżach, takich jak w pociągach pancernych typu BP42. Taki typ pociągu pancernego dysponował dużą siłą ognia, miał większe możliwości operacyjne i był bardziej samodzielny. Wielkie składy tradycyjnych pociągów pancernych wymagały dobrego stanu torowiska, wytrzymałych mostów, a w przypadku uszkodzenia lokomotywy cały skład był unieruchomiony. W 1943 roku PzTrWg 16 był jednostką rezerwową, kilkakrotnie był używany do patrolowania terenów zagrożonych przez partyzantów. Wiosną i latem 1944 roku operował w ramach Grupy Armii "Środek". Brał udział w walkach pod Rawą Ruską i Lublinem. Zagrożony odcięciem otrzymał rozkaz przebazowania do Radomia. W sierpniu i we wrześniu 1944 roku działał z Kielc patrolując linie kolejowe do Krakowa, Skarżyska nad Kamienną i Radomia. Po rozpoczęciu zimowej ofensywy przez Armię Czerwoną Panzertriebwagen Nr.16 toczył boje w rejonie Kielc. Po wycofaniu się przez Olkusz, Jaworzno - Szczakową został wyremontowany w Gliwicach. Później został poddany gruntownemu remontowi w jednym z zakładów kolejowych w Rzeszy. W kwietniu 1945 roku pociąg brał udział w walkach pod Neu Ruppin, a w dniach 1-2 maja 1945 roku nieuszkodzony został zdobyty pod Neustadt Dosse.
Po wojnie Panzertriebwagen Nr.16 trafił do Ludowego Wojska Polskiego. Stacjonował w Przemyślu i w Sanoku - Zagórzu, gdzie został przezbrojony w rosyjskie armaty. Wchodził w skład jednostki wojskowej Nr.4194. Brał udział w walkach z oddziałami Ukraińskiej Armii Powstańczej.

zachomikowany

« poprzednia stronanastępna strona »
Dodaj plikDodaj plik
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    34
  • obrazy
    40
  • pliki wideo
    6
  • pliki muzyczne
    0

81 plików
2,88 GB




andrzejzam

andrzejzam napisano 12.01.2013 14:01

zgłoś do usunięcia
serduszko56

serduszko56 napisano 13.01.2013 12:14

zgłoś do usunięcia

* ☆. * WITAM SERDECZNIE ☆. *

★ Nie ma to jak mieć przyjaciół, nawet takich co daleko, nie zostawią Ciebie nigdy, nie zapomną przyjść z pociechą.★ _ CUDOWNEJ NIEDZIELI _ SERDECZNOŚCI I RADOŚCI ŻYCZĘ ★ Pozdrawiam Serdecznie.★ «♥ - Tina «♥»

obrazek "

fifa08fan

fifa08fan napisano 14.01.2013 18:00

zgłoś do usunięcia
darmowe_fragmenty

darmowe_fragmenty napisano 17.01.2013 10:32

zgłoś do usunięcia
obrazek
kamal95

kamal95 napisano 23.01.2013 16:42

zgłoś do usunięcia
NOWOŚCI FILMOWE !!

Porno-sex-xxx napisano 29.01.2013 08:00

zgłoś do usunięcia
Zapraszma serdecznie na chomika Porno-gry-filmy Gry-Filmy XXX(niezła kolekcja) Gry PC Seriale Muzyka Filmy Android i WP7 No i darmowy transfer na wszystkocodziennie
Massive-2015

Massive-2015 napisano 30.01.2013 17:08

zgłoś do usunięcia
wadem-org

wadem-org napisano 7.08.2013 13:16

zgłoś do usunięcia

RMVB ZAOSZCZĘDŹ SWÓJ TRANSFER !

ZAPRASZAM DO FOLDERU ►FILMOTEKA◄ DUZY SPRAWDZONY WYBOR FILMOW.✿ WLASNY UPLOAD ✿

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (5)Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (5)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności