Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Pogoda – kapryśna dama (kl. II).zip

Duszkam / Edukacja / szkolna / Multimedialne lekcje / kl.2 / Pogoda – kapryśna dama (kl. II).zip
Download: Pogoda – kapryśna dama (kl. II).zip

32,16 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie meteorologii, warunków atmosferycznych, zmian pogody w ciągu roku. Zasób integralny z propozycją lekcji dla klasy II. Może być jednak wykorzystany w innych klasach.
Cele dydaktyczne
Po zakończeniu lekcji uczeń: - zna pojęcie „pogoda"; zna sposoby i czynniki obserwacji i opisywania pogody; - rozumie terminy: „prognoza pogody", „meteorologia", „mapa synoptyczna"; - rozumie proces powstawania tęczy, zna jej wygląd i cechy charakterystyczne; - rozpoznaje pory roku, zna ich cechy charakterystyczne; - potrafi dostosować swoje zachowanie do odpowiedniej pory roku oraz warunków atmosferycznych.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie czasu. Lekcja przedstawia także historię powstania czasomierzy oraz kształtuje umiejętność posługiwania się zegarami i wykonywania prostych obliczeń zegarowych. Zasób przewidziany do wykorzystania w klasie II, jednak niektóre jego elementy mogą być wybiórczo zastosowane w innych klasach, np. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - rozumie konieczność szanowania czasu; - zna przysłowia o czasie; - zna historię powstania zegarów; - umie rozpoznawać różne rodzaje zegarów; - wie, skąd się wzięły nazwy dni tygodnia i miesięcy; - zna poziom swojej umiejętności gospodarowania czasem; - potrafi odczytywać czas; - potrafi podać swój plan dnia; - potrafi wykonać proste obliczenia zegarowe; - potrafi korzystać z zegarka; - zna nazwy dni tygodnia; - zna nazwy miesięcy.
Lekcja interaktywna wprowadzająca tematykę zwierząt żyjących na świecie. Zasób przewidziany dla klasy II. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - zna powiedzenie „niedźwiedzia przysługa”, - rozumie powiedzenie „niedźwiedzia przysługa”, - zna zwierzęta żyjące na świecie, - umie rozpoznać i nazwać niektóre zwierzęta świata oraz wskazać miejsce ich występowania, - utrwalił umiejętność dodawania i odejmowania liczb do 100, - zna ciekawostki dotyczące zwierząt prehistorycznych, - wie, co to jest safari, - udoskonalił umiejętność posługiwania się wyrazami przeciwstawnymi, - zna i zrozumie termin „sozologia".
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie przedwiośnia. Ukazuje zmiany w przyrodzie na przełomie zimy i wiosny, prezentuje przysłowia i zwyczaje dotyczące tego okresu. Lekcja wprowadza także baśń „Słowik” Ch. H. Andersena. Zasób przewidziany dla klasy II. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - rozumie przysłowia „Jedna jaskółka wiosny nie czyni" oraz „W marcu jak w garncu", - zna niektóre przysłowia polskie dotyczące wiosny, - utrwalił sobie podstawowe informacje dotyczące zwyczaju topienia marzanny, - zna podstawowe informacje dotyczące zwiastunów wiosny, - wie, które z kwiatów pierwsze wyrastają wiosną, - wie, jakie ptaki powracają do kraju wiosną, - zna baśń H. Ch. Andersena „Słowik", - utrwalił znajomość zasad pisowni wyrazów z „h” oraz „ch”, - umie wyhodować w domu różne wiosenne kwiaty.
Lekcja interaktywna wprowadzająca tematykę parku jako miejsca odpoczynku oraz ochrony roślin i zwierząt. Zwraca szczególną uwagę na postawy i zachowania proekologiczne. Zasób przewidziany dla klasy II. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - rozumie różnicę pomiędzy parkiem przyrodniczym a parkiem rozrywki, - utrwalił podstawowe informacje dotyczące parków narodowych, - zna i rozumie termin „pomnik przyrody”, - zna przykłady zwierząt chronionych w Polsce, - zna baśń „Calineczka", - umie rozpoznać brzmienie niektórych instrumentów muzycznych, - umie wykonać grzechotkę z puszki, - rozumie „ogród botaniczny", - zna podstawowe informacje dotyczące ogrodów botanicznych, - zna podstawowe różnice między płazami, ptakami, ssakami i gadami, - zna i rozumie termin „arboretum".
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie łąki, jako miejsca życia wielu gatunków roślin i zwierząt. Zasób przewidziany dla klasy II. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - utrwali umiejętność mnożenia i dzielenia; - pozna niektóre zwierzęta zamieszkujące na łące, poda ich nazwy i podstawowe cechy charakterystyczne; - zrozumie znaczenie łąki dla człowieka; - nauczy się wykonywać żabę techniką origami; - zrozumie termin „zioła lecznicze"; - pozna niektóre rośliny rosnące na łące; - zrobi samodzielnie zielnik; - pozna obrazy Claude Moneta, „Pole maków”, Alfreda Sisleya, „Małe łąki wiosną”, Auguste Renoira, „Dwie dziewczynki na łące”. - rozwija swoją wrażliwość na doznania artystyczne; - pozna utwór „Walc kwiatów" P. Czajkowskiego - utrwali znajomość dźwięków gamy C-dur.
Lekcja interaktywna wprowadzająca zagadnienie zbiorów owoców w sadach. Ukazuje rodzaje drzew i krzewów rosnących w sadach, prace ochronne oraz etapy przetwarzania owoców. Zasób przewidziany dla klasy II. Niektóre jego elementy mogą być wykorzystane w kl. 0, I lub III. Cele dydaktyczne Po zakończeniu lekcji uczeń: - zna i rozumie przysłowie „Niedaleko pada jabłko od jabłoni.", - udoskonalił sprawność rachunkową, - zna podstawowe informacje dotyczące drzew i krzewów rosnących w sadach, - wie, jakie są etapy przetwarzania owoców, - utrwalił podstawowe informacje dotyczące prac ochronnych w sadzie, - utrwalił podstawowe informacje dotyczące barw podstawowych i pochodnych.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności