Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Donizetti - Łucja z Lammermooru.TSV

ChomikKulturalny / OPERA / Donizetti - Łucja z Lammermooru.TSV
Download: Donizetti - Łucja z Lammermooru.TSV

3,98 GB

0.0 / 5 (0 głosów)
Inscenizacja dzieła Gaetana Donizettiego w reżyserii Katie Mitchell wystawiona w 2016 roku w Royal Opera House. Libretto opery tragicznej w stylu bel canto oparte jest na powieści Waltera Scotta "Narzeczona z Lammermoor". Szkocja, koniec XVI wieku. Łucja (Diana Damrau) i jej kochanek Edgar (Charles Castronovo) pochodzą ze zwaśnionych rodów. Brat kobiety, lord Henryk Ashton (Ludovic Tézier), doprowadza do jej ślubu z lordem Arturem Bucklawem. Zrozpaczona Łucja popada w obłęd.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Mozart - Don Giovanni.avi play
Akt I W chwili, gdy widz poznaje głównych bohaterów, Le ...
Akt I W chwili, gdy widz poznaje głównych bohaterów, Leporello oczekuje na swojego pana pod pałacem Komandora w Sewilli. Don Giovanni zakradł się tam pod osłoną nocy, by uwieść córkę właściciela – Donnę Annę. Ta początkowo bierze go za swojego narzeczonego, ale rozumiejąc swój błąd, krzyczy wzywając pomocy. Zjawia się jej ojciec i dochodzi najpierw do utarczki, a potem do pojedynku. Komandor ginie, a Don Giovanni i Leporello uchodzą nierozpoznani. Ta przypadkowa śmierć nie robi na uwodzicielu większego wrażenia, dalej zależy mu na zabawie i podbojach miłosnych, toteż rankiem następnego dnia chce pocieszyć porzuconą przez ukochanego kobietę. Okazuje się nią Donna Elvira, a niewiernym kochankiem jest on sam. Leporello mimowolnie pomaga mu wyswobodzić się od nieszczęsnej kobiety i za chwilę spotykają orszak weselny – to Masetto i Zerlina. I tu zmyślny szlachcic widzi okazję do podboju. Obiecuje Zerlinie małżeństwo. Mimo, iż naiwna dziewczyna wierzy mu bezkrytycznie, plany uwodziciela niweczy ścigająca go Elvira, pojawiają się także Donna Anna i Don Ottavio. Początkowo proszą go o pomoc, Anna jednak rozpoznaje w nim zabójcę swojego ojca. I tym razem Giovanniemu udaje się uciec, co więcej, wydaje ucztę, na której pojawiają się Masetto i Zerlina oraz zamaskowani pozostali bohaterowie. Podczas uczty Don Giovanni próbuje uprowadzić Zerlinę do swoich komnat, a gdy ta podnosi alarm, obciąża winą Leporella. Akt II Sługa, który ledwie uszedł z życiem po uczcie, po raz kolejny chce porzucić występnego pana i po raz kolejny ulega jego presji. Obaj zamieniają się też strojami, aby Don Giovanni mógł łatwiej uwieść subretkę Donny Elviry, a Leporello w tym czasie przed Elvirą ma udawać swojego pana. Ratuje to życie Don Giovanniego, bo gdy pojawiają się uzbrojeni wieśniacy dowodzeni przez Masetta, nie rozpoznają go. Leporello zaś musi się znów tłumaczyć, gdy zostaje schwytany przez Donnę Annę, Don Ottavia, Masetta i Zerlinę. Wreszcie i jemu udaje się umknąć. Spotyka się później na cmentarzu ze swoim panem. Niestety, ich rozmowę zakłóca kamienny posąg Komandora. Giovanni zaprasza go drwiąco na kolację, jedynie Leporello jest przerażony. Wieczorem ucztującego bohatera odwiedza Donna Elvira, która po raz ostatni chce wypróbować swoje i jego uczucia. Don Giovanni ma jej do zaproponowania co najwyżej wspólną biesiadę, a w przeciwnym razie żąda, by kobieta zostawiła go w spokoju. W chwili gdy Elvira wychodzi, pojawia się kamienny posąg. Kobieta mdleje. Komandor żąda od Giovanniego poprawy, takie żądanie wobec hulaki jest jednak niemożliwe do realizacji. Don Giovanni podaje posągowi rękę i zapada się w czeluściach. Gdy reszta bohaterów przybywa do pałacu szlachcica, zastają tylko Leporella, który wyjaśnia co zaszło.
Mozart - Czarodziejski flet.avi play
Libretto „Czarodziejskiego fletu” zostało napisane przez ...
Libretto „Czarodziejskiego fletu” zostało napisane przez Emanuela Schikaneder’a na podstawie baśni niemieckiego poety Ch.-M. Wielanda „Lulu czyli Flet czarodziejski”. Z inicjatywy Mozarta pierwotny wątek uległ jednak znacznemu pogłębieniu- wplotły się weń refleksje filozoficzne i motywy wolnomularskie (zarówno Mozart, jak i Schikaneder byli członkami loży masońskiej). Ciężkie próby, które muszą przejść bohaterowie, by stać się godnymi wtajemniczenia, czy noszony przez Sarastra „siedmiokrotny krąg słońca” to typowa symbolika wolnomularska. Według tejże symboliki postać Królowej Nocy na uosabiać ciemnotę i zabobon. „Mężczyzna i kobieta, kobieta i mężczyzna sięgają boskości”- sentencja ta wprawdzie śpiewana przez Paminę i Papagena, dotyczy jednak przede wszystkim Paminy i Tamina, którzy - jako pierwsza para zakochanych- dzięki pomyślnie zdanej próbie ognia i wody doznają wtajemniczenia. Jest to godne uwagi, ponieważ związek wolnomularski składał się wyłącznie z mężczyzn. Dla Mozarta próba miłości była ważniejsza, niż skostniała dogmatyka wolnomularstwa. Tajemnica „Czarodziejskiego fletu” polega na tym, że przemawia do ludzi w każdym wieku i do wszystkich warstw społecznych. Jest zarówno bajką dla dzieci, jak i dramatem o stanie świata dla intelektualistów.
Rossini - Wilhem Tell.avi play
W Szwajcarii odbywa się pasterski festyn, i wesele trzec ...
W Szwajcarii odbywa się pasterski festyn, i wesele trzech par. Wilhelm Tell stoi na uboczu. Smuci go los pogrążonej w niewoli ojczyzny. Przybywa sędziwy Melchtal, który jako gorący patriota i z powodu wieku, cieszy się powszechnym szacunkiem. Melchtalowi powierza się udzielenie błogosławieństwa kojarzącym się parom. Starzec martwi się, że Arnold takiego błogosławieństwa nie otrzyma. Jego syn bowiem nie ukrywa swej miłości do habsburskiej księżniczki Matyldy. To budzi podejrzenie, że gotów jest pójść na służbę u wrogów swojej ojczyzny.Odchodzi, by dołączyć do polującego w pobliżu Gesslera, okrutnego namiestnika cesarskiego, gdyż w jego towarzystwie spodziewa się zobaczyć Matyldę. Nagle pojawia się pasterz Leuthold, który ucieka przed żołnierzami Gesslera. Okazuje się, że Leuthold zabił cesarskiego żołnierza, gdy ten usiłował zniewolić jego córkę. Jedyną drogą ucieczki jest przeprawienie się przez Jezioro, nad którym festyn się odbywa. Nadciąga burza i rybak Roudi boi się wypłynąć z nim. Wilhelm podejmuje się go zastąpić. Gdy wpada tu polujący Gessler ze swymi żołnierzami, uciekiniera już nie ma. Budzi to wściekłość Austriaka na tych, którzy pomogli zabójcy żołnierza. Nakazuje więc schwytać i uprowadzić ze sobą jako zakładnika Melchtala, o którym wie, że jest wrogiem okupantów. Żołnierze podpalają także zagrodę Tella. Matylda wychodzi na samotny spacer, ale czuje, że ktoś ją śledzi. Spodziewa się, że to Arnold, i nie myli się. Spotykają się i oboje nie potrafią ukryć swoich uczuć, mimo przepaści, jaka ich dzieli. Na placu w Altdorf żołnierze Gesslera w jego obecności i obecności zgromadzonego ludu ustawiają słup, na którym umieszczają kapelusz namiestnika. Kapelusz ma stanowić symbol władzy cesarskiej, któremu wszyscy powinni na znak poddaństwa oddawać pokłon. Wilhelm, który przyszedł tu z synkiem Gemmy’m, odmawia pokłonu, czym wzbudza gniew Gesslera. W dodatku ktoś donosi, że Tell jest tym, który dopomógł Leutholdowi w ucieczce. Zostaje za to aresztowany i skazany na śmierć. Gessler obiecuje mu jednak wolność, jeżeli jednym strzałem z kuszy przebije jabłko położone na głowie syna. Tell zgadza się i strąca jabłko. Jednak Gessler zauważa u niego drugą strzałę. Tell mówi, że przeznaczył ją dla Gesslera, gdyby nie udało mu się trafić w jabłko. Gessler każe go pojmać razem z synkiem. Wstawiennictwo Matyldy pomaga uwolnić Gemmy’ego, Tella zaś uprowadzają żołnierze. Zbiera się lud wzburzony zaszłymi wypadkami. Na jego czele staje Arnold. Przyłącza się do nich Matylda. Stojąc na brzegu zauważają, na środku jeziora łódź, na której Tell jest przewożony do siedziby Gesslera. Załoga ratuje się, uwalniając Tella z więzów, który jako dobry żeglarz odpowiednio kieruje łodzią. Tell wykorzystuje to i ucieka. Ścigany przez Gesslera, zabija go strzałem z kuszy. To daje sygnał do powstania, które kończy się zwycięstwem Szwajcarów.
Prokofiew - Iwan Groźny.avi play
Akt I Na Kremlu biją dzwony. Pojawia się kniaź Kurbski ...
Akt I Na Kremlu biją dzwony. Pojawia się kniaź Kurbski w otoczeniu bojarów. Taniec dworzan, bojarów i bojaryń. Nadchodzi car Iwan, jego władcza postawa przeraża wielmożów. Car ogląda taniec dziewcząt dworskich, wśród nich dostrzega Anastazję i wybiera ją na swoją małżonkę. Kniaź Kurbski jest zazdrosny o szczęście cara. Pierwszy miłosny duet Iwana i Anastazji. Kniaź Kurbski nękany jest zazdrością o Anastazję i o władzę, jaką dzierży Iwan. Nie potrafi jednak zmusić się do działania przeciw władcy i przyjacielowi. Pod murami Kremla lub błaga cara o obronę przed hordami Tatarów, którzy napadają Rosję. Pojawia się car i ogłasza wyprawę na Chanat Kazański. Młodzieńcy bija w dzwony. Trwa wyprawa wojsk rosyjskich na Kazań. Taniec Tatarów. Na Kremlu samotna Anastazja czeka na powrót męża z wyprawy wojennej. Radośnie biją dzwony Kremla, bo wojska rosyjskie wróciły z wojny. Lud tańczy wesołe tańce, także dworacy przyczaja się do zabawy. Ukazuje się car Iwan z towarzyszącą mu Anastazją, witany nabożnie przez poddanych. Gdy zostają sami Iwan i Anastazja witają się czule. Akt II Akt rozpoczyna scena miłosna Iwana i Anastazji po przebudzeniu (duet). Bojarzy i bojarynie przygotowują spisek mający na celu usunięcie Anastazji. To żona daje carowi siłę i opanowanie, dzięki czemu rządzi samodzielnie, pomijając Dumę i Radę Bojarską. Kurbski nie chce przyłożyć ręki do zdrady, ale też nie oponuje, widząc, jak bojarzy przygotowują puchar z trucizną. Anastazja wypija zatruty napój i umiera. Kurbski ucieka targany wyrzutami sumienia. Dzwony biją na trwogę. Car opłakuje śmierć ukochanej żony, ogarnia go szaleństwo. Także Kurbski nie może znieść tego, co dzieje się dookoła, nie może brać udziału w wesołej uczcie bojarów. Wtem ucztujących otaczają postaci z kosami – spiskowcy zostają skazani na śmierć. Kurbski ucieka. Zbolały, ale dumny i władczy car szuka pociechy w Bogu. Sroży się, raz po raz uderza swym kosturem i nahajką. Wypuszcza na kraj armię uzbrojonych, okrutnych opryczników. Gdy pozostaje sam, dręczą go koszmary, szaleństwo spala jego mózg. Car Iwan Groźny szaleje nad tłumem poddanych.
Dziadek do orzechów - The Nutcracker 1993.avi play
New York City Ballet
New York City Ballet
Benjamin Britten - The Turn of the Screw.avi play
Libretto "The Turn of the Screw" zostało oparte na opowi ...
Libretto "The Turn of the Screw" zostało oparte na opowiadaniu Henry'ego Jamesa pod tym samym tytułem. W dosłownym znaczeniu tytuł można przetłumaczyć jako "Obrót śruby", ale zdecydowanie lepsze jest tłumaczenie idiomatyczne, które oddaje sedno opery "W kleszczach lęku". "Turn of the Screw" to historia pełna grozy,tajemniczości i dwuznaczności. Na angielska prowincje przybywa młoda guwernantka.Ma ona zająć się opieka i wychowaniem dwójki dzieci:chłopca i dziewczynki. Wkrótce w domu zaczynają się dziać dziwne i straszne rzeczy.Guwernantka za wszelka cenę postanawia rozwiązać mroczna zagadkę.
Król Roger - Wrocław 2007 - Mariusz Treliński.avi play
Opera Karola Szymanowskiego pierwotnie miała nosić tytuł ...
Opera Karola Szymanowskiego pierwotnie miała nosić tytuł Pasterz. Król Roger pojawił się kiedy kompozytor pracował nad partyturą – ukończył ją dopiero w 1924 roku. Pomysł na operę wiąże się ze spotkaniem Szymanowskiego i Jarosława Iwaszkiewicza; ten ostatni napisał do niej libretto. Dzieło łączy w sobie wątki orientalne oraz antyczne. Akcja rozgrywa się na Sycylii w XII wieku; w Palermo król Roger wraz z żoną Roksaną i doradcą Edrisim dowiadują się o zagrożeniu dla Kościoła – pojawieniu się założyciela nowej religii – młodego Pasterza. Po doprowadzeniu go przed oblicze króla, ten rzuca czar na Roksanę i dworzan, którzy udają się na wyprawę do kraju wiecznej wolności. Roger rezygnuje z tronu i udaje się na poszukiwanie żony. Po długiej wędrówce odnajduje ją i Pasterza w jego rzeczywistej postaci – Dionizosa. Wrocławska inscenizacja Mariusza Trelińskiego z 2007 roku została zrealizowana przez ten sam zespół, który w 2000 roku zmierzył się z nią w Operze Narodowej w Warszawie. Brak tu monumentalności poprzedniej realizacji, scenografia Borisa Kudlički jest znacznie oszczędniejsza. Reżyser rezygnuje z historycznych wątków Króla Rogera. Odchodząc od jednoznacznego określenia czasu i miejsca akcji, stara się wydobyć realistyczny wymiar dzieła, pokazuje świat władzy – nie zhierachizowanej jak w średniowieczu, lecz równie autorytarnej. Koncentruje się na współczesnym człowieku, atrybutami Rogera (Andrzej Dobber), władcy surowego, ale sprawiedliwego, czyni garnitur i ciemne okulary. Roksana (Aleksandra Buczek) zachowuje się uwodzicielsko i wyzywająco. W tak skonstruowany świat wkracza Pasterz, który porywa tłumy…
The.Kirov.Celebrates.Nijinsky.Waclaw.Nizynski.1997.TVrip.avi play
Pierwsze przedstawienie słynnego rosyjskiego baletu w Pa ...
Pierwsze przedstawienie słynnego rosyjskiego baletu w Paryżu w 1990 roku przeszło do legendy. Choreograf Michał Fokin i tancerz Wacław Niżyński - najwybitniejszy talent baletowy XX wieku - przebojem zdobyli sobie paryską publiczność. Balet Kirowa dla upamiętnienia tamtych występów i w hołdzie zmarłemu w 1950 r. Niżyńskiemu zaprezentował na nowo cztery z zarejestrowanych wtedy układów baletowych: "Szeherezadę" do muzyki Nikołaja Rimskiego-Korsakowa, "Ognistego ptaka" do muzyki Igora Strawińskiego, "Ducha róży" do muzyki Carla Marii Webera i "Tańce połowieckie" do muzyki Aleksandra Borodina. 120min Wielka Brytania/ Francja 1997
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności